Alan Wake’s American Nightmare

Renato Pedišić

Zvuči li vam naslov ovog odjeljka poznato? Ako ste „die-hard“ fan Alan Wakea znate da je to ime emisije koju gledamo na televizorima diljem Bright Fallsa, gradića u kojem se naš melankolični pisac Alan našao u prvome dijelu. Vjerujem da ako vas zanima American Nightmare niste propustili ni prvoga Alana, zato ću vas uz upozorenje o mogućem spoileru, malo podsjetiti na sve ono što se dogodilo prije ove igre. Dakle, Alan Wake i njegova žena Alice dolaze na odmor od svakodnevnih briga i nedaća te Alanove umjetničke blokade u mjestašce zvano Bright Falls. No niti “o” od odmora neće iskusiti jer ubrzo Alanovu ženu otimaju tamne i mistične sile koje obitavaju u obližnjem jezeru, a ono što se činilo kao miran gradić u saveznoj državi Washington postaje pravi pakao na Zemlji. U seriji događaja nakon toga Alan sam biva zarobljen dok ga u stvarnosti zamjenjuje njegov “doppelgänger”, odnosno zli dvojnik, Mr. Scratch.

Mr. Scratch, materijalizacija Alanovih mračnih želja i strahova, determiniran je prenijeti kaos iz fikcionalnog Night Springsa u objektivnu stvarnost.

Alan se kroz dva izdana DLC-a pokušava ispisati iz priče, a to i donekle uspjeva završivši u Night Springsu gdje počinje radnja ove igre, kronološki smještena dvije godine nakon događaja u originalu. Night Springs je gradić iz serije, dio Alanova scenarija koji je prisvojio i koji terorizira Mr. Scratch koji se, kako se ispostavilo, nije uspio ubaciti u stvarnost nego je zapeo ondje gdje je i Alan. Dvoboj i nadmudrivanje između njih dvojice odlučit će tko pobjeđuje i izlazi iz priče u kojoj su zarobljeni te čini okosnicu priče ovog “nastavka”. Alan je u borbi za izlazak motiviran ne samo željom da se vrati u zagrljaj svoje supruge, već i time što je Mr. Scratch, materijalizacija Alanovih mračnih želja i strahova, determiniran prenijeti kaos iz fikcionalnog Night Springsa u objektivnu stvarnost.

American Nightmare donosi tri sandbox lokacije na kojima moramo izvršavati pomalo bizarne zadatke koji omogućuju Alanu da prepravi stvarnost i uništi svog protivnika. Lokacije će se ponavljati u više navrata što bi neki mogli smatrati velikom manom, ali to ponavljanje je tu s razlogom pa nema potrebe da vučete paralelu primjerice s jednim Dragon Ageom 2, čije je siromaštvo lokacijama produkt uskih rokova i nemara izdavača. Svaki povratak na lokaciju koju smo već posjetili i obavljanje potpuno istih stvari na točno zadanom putu razlikuje se u nijansama te premda su one minimalne, priča uspijeva ostati svježa, a interes igrača uspijeva ostati prisutan.

Sam Lake je tako i u ovoj igri uspio napisati priču koja je intrigantna i mistična pa u tom segmentu nimalo ne zaostaje za drugim njegovim radovima. Svemu tome pomaže i lagana atmosfera jeze u mračnom okruženju. Doduše, ona ipak nije na horor razini prvog dijela zbog preglednosti otvorenog terena američke pustinje te naglaska na akciju i promijenjenog, odlučnijeg Alana. Pravoga straha uistinu ima malo te me igra uspjela samo jednom zaista prestrašiti.

Glas naratora koji po uzoru na Zonu Sumraka prepričava svaku Alanovu akciju u borbi protiv manifestacije zla odličan je detalj jer pridonosi atmosferi, ali i dodatno objašnjava situaciju u kojoj se igrač nalazi. U igru nam se vraćaju susreti s radio prijemnicima koji će vam zasigurno biti zanimljivi jer uglavnom govore o Old Gods of Asgard, kojima je naš najdraži debeljko Barry postao menadžer te o Alice i njenim aktivnostima nakon događaja u Bright Fallsu. S druge strane zabavni su i TV prijemnici koji služe za svojevrsne poruke od samog Mr. Scratcha, a prikazuju hladnokrvna ubojstva i prijetnje Alanu, ali i ples, šale i smijeh kroz vrhunsku glumu Illkke Villija, finskog glumca koji utjelovljuje likove Alana i Mr. Scratcha. Ali da ne mislite da se borite protiv duhova na TV-u, Mr. Scratch će se periodično pojavljivati pred Alanom dodatno mu zagorčavajući gotovo uzaludnu misiju. U igru se vraćaju i rukopisi koje Alan pronalazi, ali sada oni osim što su zanimljivo štivo imaju i praktičnu ulogu jer služe otključavanju novih i jačih oružja koja su itekako potrebna u borbi protiv Takena – kako u glavnom Story Modeu tako i u Arcadeu.

Sama činjenica da više ne igramo po zadanoj stazi već da se nalazimo na otvorenijim mapama s mnogim skrivenim kutovima nosi određenu svježinu, no Remedy u vidu noviteta nije stao samo na tome. Neprijatelji su sada dosta teži i tvrdokorniji, a njihov AI je poboljšan pa su sposobni pronaći razne načine da nadmudre igrača. Čak i najslabiji protivnici ne padaju od jednog hica iz puške, a oni veći i jači, ponekad zaista impresivni, osim trošenja metaka zahtjevaju razvijenu taktiku i pametnu igru svjetla i tame. Sam Lake i njegov tim nisu štedili pa su nam ponudili i nove protivnike, na primjer: mrske nam vrane iz prvog dijela sada se materijaliziraju u brze neprijatelje s jakim udarcima, long-ranged tipove neprijatelja koji iz daljine znaju zasmetati (ali iz blizine nisu prijetnja) te visoke ćelavce kojima osvjetljenje ne smeta već ih samo umnožava.

Za tako raznovrsne i ubojite neprijatelje dobili smo i nova oružja od kojih su svjetle točke SMG, razne vrste sačmarica te M16 koji je jako učinkovit u košenju cijelih hordi. Jedina mana potonjeg je šaržer koji se jako brzo prazni. Gameplay u suštini ostaje onaj stari: osvijetli – ubij. No ovaj put češće će ubijati vas, pogotovo na nightmare težini. Najbolje je stoga ne štedjeti na mecima budući da municije ima svugdje, a ormarići s njom se neobjašnjivo nadopunjuju što ujedno i pomalo uništava osjećaj realnosti i survival horror atmosferu. Na bateriju svjetiljke ne morate paziti, ali obavezno pripazite na safe haven svjetlo jer više ne spašava koliko i u originalu – brzo se gasi i ne pruža zaštitu od neprijatelja, no bitno je zapamtiti njihove lokacije jer Alan jako brzo gubi životnu energiju ako ga neprijatelji dohvate.

Uz klasičan mod za jednog igrača koji prati priču igre, Alan Wake’s American Nightmare nudi nam i nešto sasvim novo za ovaj serijal – Arcade Mode. Riječ je o više-manje klasičnom modu preživljavanja hordi neprijatelja populariziranom kroz Gears of War 2, zombie mape iz Call of Dutya i Left 4 Dead serijal. Dakle igrač se ovdje suočava s nebrojenim valovima neprijatelja “od sumraka do zore”, skupljajući pritom bodove kojima se natječe s prijateljima u vidu uspoređivanja rezultata.

Nova oružja u arcade modeu dobivaju se pronalaženjem tekstova u pričom vođenom dijelu igre.

Kako igra ne podržava nikakav vid multiplayera, bilo co-op bilo kompetitivnog, to uspoređivanje rezultata u Arcade modu je najviše od natjecateljske atmosfere što ova igra pruža. Uspješnim igranjem otključavaju se nove lokacije, a nova oružja u arcade modeu dobivaju se pronalaženjem tekstova u pričom vođenom dijelu igre – potez kojim je Remedy dao do znanja kako vide Arcade mod kao integralni dio iskustva. Igrajući Arcade Mode žalim što proizvođač nije uvrstio barem nekakav vid kooperativne igre jer, kako otprije znamo, survival modovi su uvijek zabavniji kada se igra u dvoje ili četvero, a dodatna pucačka potpora ponekad je itekako potrebna u ovom zahtjevnom modu koji na kušnju stavlja i najveće majstore žanra.

Grafički, ovdje nema velikog napretka – sve ostaje na razini onoga već viđenog u originalu, ali igra teče glatko i bez bugova ili trzanja. Barem na PC-u čije je izdanje ipak imalo dodatna dva mjeseca poliranja u odnosu na X360 verziju. Uz to, PC igrači imaju još jedan razlog za veselje jer igra poput svog prethodnika uopće nema osjećaj porta već je potpuno optimizirana i to na zavidnoj razini. Trajanje igre je nekakvih 4 do 5 sati, a skupljanje svih rukopisa i detaljno istraživanje lokacija može produžiti igru na još maksimalno sat vremena. Arcade Mode je priča za sebe jer će svaki pravi natjecatelj pokušati popraviti svoj najbolji rezultat u broju potamanjenih Takena, a takva vrsta zabave može trajati tjednima – pogotovo jer je dobro izvedena.

Igra je atmosferična i intrigantna, a Mr. Scratch je antagonist kakvog svaka igra može poželjeti pa vam zbog toga neće biti žao izdvojiti pomalo neprilagođenih 12-15$ za digitalno izdanje. Takvo izdanje je nažalost i jedino izdanje na PC-u i Xboxu, tako da strastveni kolekcionari neće moći ukrasiti policu Alanovim likom. Kad se sve zbroji i oduzme šanse su da vam neće biti žao ako zaigrate ovu svojevrsnu ekspanziju prvijenca na koju možete gledati kao predstaljanje „novog“ Alana za nastavak koji je već neslužbeno i najavljen. Upravo zato pravi ljubitelji svijeta Alana Wakea ovo definitvno ne bi smjeli propustiti jer igra proširuje priču i univerzum, prikazuje razvoj glavnog lika, daje nam odličnog antagonista i sa svojim zanimljivim krajem daje naslutiti djelić radnje nadolazeće, druge sezone Alana Wakea.

Ekspanzija megapopularnog Remedyjeva hita iz 2010. godine, Alan Wake, pokucala nam je na vrata, prvo u X360, a onda i u PC inačici. Koliko slijedi osvjetlani put svog prethodnika, a koliko zalazi u mrkli mrak?

82 Naša ocjena
  • Atmosfera
  • sandbox lokacije