HCL.HR

Recenzija

Castlevania: Lords of Shadow 2

Zoran Žalac

Tko god se družio s Castlevania serijalom poznaje Drakulu kao jednog od najtežih neprijatelja u videoigrama uopće. Drakula je u Konamijevoj viziji zapravo Chuck Norris u svijetu videoigara. I zamislite si sad, nakon 34 Castlevanije u Lords of Shadowu 2 konačno dobivamo potpunu kontrolu nad tim ultimativnim likom. Čovjeku nakon te spoznaje dođe da se zapita je li uopće dostojan kontrolirati tu ikonu i kako se Drakuline moći uopće mogu svesti na deset tipki kontrolera, ne računajući D-pad, Start i Select.

No kao i obično, postoji određena kvaka u tome. Suprotno postojećoj mitologiji Castlevanije, Lords of Shadow 2 stavlja nas u ulogu starog Drakule koji se budi u modernom vremenu. Nije to, dakle, onaj svemoćni vampir kakvog biste očekivali, ali tako je priča ove igre zamišljena i to jednostavno morate prihvatiti. Najzanimljiviji sukob u obitelji Belmonta već se dogodio u Castlevaniji: Mirror of Fate, a ono što ova igra donosi jest konačni epilog čitave sage.


Drakula se, dakle, budi kako bi još jednom spriječio povratak samog vraga na Zemlju i cilj mu je zaustaviti njegove podanike koji su zavladali modernim svijetom dok je on spavao svoj zimski san. Za čas posla Drakula obnovi svoj mladoliki izgled tako da pokolje par nevinih ljudi kako bi nas podsjetio da je zločest, a onda po naredbi svog bivšeg suradnika Zobeka kreće u svoju misiju. Da ona ne bi bila jednosmjerna, naš će se veseli mrtvac usput još sukobiti sa svojim nasljednicima iz klana Belmonta, a povremeno će iz modernog vremena skočiti i u prošlost kako bi se pohvatao s mrtvom ženom i porazgovarao sa sinom prije nego isti postane vampir Alucard koji ga želi uništiti – jednom za svagda!

Castlevania je uvijek nastojala napraviti ep od svoje priče, a Lords of Shadow serijal je toj tendenciji još dodao i melodramu. U ovom izdanju oba ta elementa otišla su malo predaleko, tako da se igra trudi prikazati previše epskih trenutaka i previše drame, a jedini način na koji to ostvaruje jest kompliciranjem zapleta. Prečesto se tako vraća na prošlost da bi popunila neke rupe, gomila nove likove (uvođenje petog Belmonta u priču!) i reciklira stare, te u konačnici pokušava prikazati emocije kojih jednostavno nema.


U suštini je tu riječ o prilično slabašnoj priči. Dok igrate s Drakulom nemate dojam da kontrolirate anti-heroja kakav bi on trebao biti, a s druge strane ne možete ne primijetiti naglašenu patetiku i pretjerivanje (pogotovo s temom povraćanja krvi). Dovoljno je reći to da je po ovoj Castlevaniji Drakula istovremeno i vampir i zmaj, što će mnogima biti gora blasfemija od Twilighta. Inače, i prezentacija je jednim dijelom zaslužna za neuvjerljivost priče. Iako su glumci odradili odličan posao s posuđivanjem glasova, likovi izgledaju ukočeno i ne mogu dočarati dramu koja se forsira.

Stavite li melodramu priče po strani, Lords of Shadow 2 je prilično muževna igra. Glavni razlog toga je prilično dubok i zanimljiv sustav borbe koji će pružiti dobar izazov veteranima akcijskih igara. Kao i u prethodnoj Castlevaniji, na raspolaganju su vam dvije vrste napada (lokalni i dalekosežni) i tri vrste oružja. Glavna razlika je u tome što više nema sustava magije, već imate tzv. Void Sword kojim si obnavljate energiju te Chaos Claws kojim probijate oklope neprijatelja. Uspješnim korištenjem osnovnog oružja, tzv. Shadow Whipa, punite si svojevrsni combo koji vam donosi orbove, odnosno energiju za dva upravo spomenuta oružja.


Svako oružje ima i svoju razinu vještine – što ga više koristite, to će biti snažnije. Igra ne nudi nikakav bodovni sustav u borbi s neprijateljima, ali vas putem ovog mastery sustava potiče da koristite različite napade i poteze kako biste postali vještiji s oružjem. Te različite poteze i napade otključavate standardnim bodovima iskustva, no treba spomenuti da su oni u isto vrijeme i valuta s kojom kupujete dodatne predmete koji mogu dobro doći u kriznim situacijama. Ideja iza takve odluke je ta da se igrače potakne na istraživanje svijeta jer iskustvo ne dobivate samo borbom.

Igra više nema strukturu levela već se hvali otvorenim svijetom. No taj otvoreni svijet ne treba shvatiti u sklopu sandbox modela jer igrač nikad ne bira kojim će redoslijedom rješavati zadatke nego se kroz igru kreće linearno. Stvar je u tome da svako područje ima nekoliko dijelova kojima možete pristupiti tek kasnije, kada dobijete neku specifičnu vještinu. Iako je vraćanje na područja koja ste već prošli obično zamorno, dobro je što vas igra za to nagrađuje, a s obzirom da je istraživanje lakše nego sama borba uvijek ćete cijeniti svaki bonus kojim vas igra nagradi.

Borba možda ne izgleda spektakularno kao u Darksidersima, DmC-u ili u MGR Revengeanceu, ali je zato vrlo dobro osmišljena. Dio zasluga za to odlazi i dizajnu neprijatelja koji su raznovrsni i imaju široku paletu napada s kojima vas nekada znaju neugodno iznenaditi. Isto se odnosi i na bitke s bossovima gdje do punog izražaja dolazi maštovitost developera u dizajnu. U sklopu borbe treba još spomenuti i mogućnost ručnog upravljanja kamerom što u prvom LoS-u nije bilo moguće, ali to je zapravo standardna stvar koju je glupo i predstavljati kao novitet, jer da je kamera ostala fiksirana to bi već bilo neugodno za ovu igru.


Daleko manje maštovitosti uloženo je u ostala dva elementa gameplaya, a to su platformerske dionice i stealth. Što se skakanja tiče, ono je ugodnije i preciznije nego u prethodnom dijelu, ali nikad ne pruža neki izazov jer djeluje automatizirano. Stealth je tu da zamijeni zagonetke kojih više nema, a izvodi se s tri tehnike. Možete se tako pretvoriti u štakora i prošuljati kraj neprijatelja, možete ga ometati šišmišima, te ga pod određenim okolnostima obuzeti na kratko vrijeme. I kod stealtha i kod platformerskih segmenata problem je u tome što se izvode mehanički, a to znači na isti način od početka do kraja igre, bez ikakvih varijacija. Prvo šuljanje pokraj neprijatelja tako je jednako onome zadnjemu, zbog čega imate dojam da ova dva elementa služe samo kako bi popunili prostor u pauzi između borbi koje su mnogo zanimljivije.

Unatoč negativnom tonu koji je možda prevladao ovim tekstom, Castlevania: Lords of Shadow 2 neće vam popiti svu krv kao njezin protagonist. Solidna je to igra koja ima dobru osnovu u svom originalnom sustavu borbe. Drugim riječima, najbolja je u onome što je žanru akcijskih igara najvažnije. Ostali dijelovi igre nisu na toj razini kvalitete, ali ako ste ljubitelj serijala lako je zažmiriti na to.

U prilog igri svakako ide i njezina trajnost od dvadesetak sati. Ima u toj „minutaži“ dosta patetike i pretjerivanja, ali najveći dio srećom odlazi na zabavu. Stoga ako ste žedni virtualne krvi, slobodno zaplešite s ovim Drakulom.

Nova Castlevania računa da već znate kako krv nije voda, ali pokušat će vas uvjeriti i u to da je legendarni vampir Drakula zapravo zmaj.

70 Naša ocjena
  • zanimljiv sustav borbe
  • dizajn neprijatelja
  • trajnost
  • slabašna priča
  • stealth i platformski elementi

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (18)

  • Ajdin7

    25.02.2014 - 18:57

    Neka se posvete PESu da ne propadne do samog dna, a na dobrom je putu..

  • goldfinger

    25.02.2014 - 19:39

    Ovo preskačem.Isprobao demo i nije me se nešto dojmio..

  • antrax83

    25.02.2014 - 19:44

    ovo cu odigrati

  • nnnnn99

    25.02.2014 - 22:12

    Ovo ću svakako odigrati, jer mi se prvi dio jako svidio, nastavak mora biti bolji.Mislim da su popravili većinu boljki iz prethodnika, pa očekujem još zabavniju igru.

  • snooker

    26.02.2014 - 08:42

    već recenzija :O a jučer je izašlo

  • mokrEE

    26.02.2014 - 10:40

    ne izgleda posebno dobro, nesto tipa DMC.

  • apenac

    26.02.2014 - 15:05

    Mislim da ste dali premalu ocjenu,igra zaslužuje najmanje 85.. Ali vidim da se ovdje ustvari samo kopiraju ocjene sa Metacritica, IGN-a, Gamespot…. Bilo bi čudno da ste uopće dali drugačiju ocjenu.

    • Ementaler

      @apenac, 26.02.2014 - 16:10

      Interesantno. A zašto misliš da zaslužuje veću ocjenu? Jesi odigrao igru ili? Jer nisi nikako objasnio taj svoj stav. A ovo za kopiranje ti nema smisla budući da smo isti dan kada i svi ostali portali objavili svoju recenziju.

    • ReaLitieS-101

      @apenac, 26.02.2014 - 17:10

      Sto ljudi, sto čudi, po meni je ocjena OK, ako gledam sa njihove strane, a da se mene pita ovo durilo od igre ne zaslužuje veću ocjenu od 60, i to je previše, jer znam što je nekada bila Castlevania.

    • q3clay

      @apenac, 26.02.2014 - 18:36

      ja kao castlevania fanboy bi dao 80.. preso sam ju za 19 sati tako da nemislite da dajem ocijenu naslijepo. prica mi je stvarno odlicna ali neka tehnicka rijesenja su mogli bolje rijesit

    • PostMortem

      @apenac, 01.03.2014 - 17:23

      kralju xD

    • mariocro

      @apenac, 19.03.2014 - 20:17

      +

  • armin221186

    26.02.2014 - 15:08

    konacno video recenzija jedne AAA igre,samo nastavite sa video recama…

  • Bloodbath

    26.02.2014 - 22:03

    Vi sete Cool samo nastavite,a ovi debili sto pricaju o kopiranu i ovom onom nemaju pojma i moze jedno pitanje dali iz vase redakcije ima ikakve veze sa novinama REBOOT. Jer su to najbolje novine na balkanu cito sam i prijasnnje PSX,GAME PLAY I NEXT LEVEL pa me zanima.

    • djolence

      @Bloodbath, 04.03.2014 - 19:19

      Najbolje novine su screenfun REBOOT daje nerealne ocene i ima jos par stvari koje su glupe :p. Inace ja msm da su next lvl i rebbot isto(samo premimenovano).

  • black_out

    07.03.2014 - 02:18

    Thus, Dracula literally means "Son of the Dragon". 😉

  • Bloodbath

    12.03.2014 - 12:57

    Znam da je preimenovano ,al skupljam ja i screenfun al opet mi je sadrzaji i tekstovi bolji od funa al njega uzimam radi postera

  • matos96

    14.03.2014 - 12:34

    Igra me je razocaral toliko je mracna,dosadna samo se po onom jebenom dvorcu skitas!!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?