Everybody’s Golf VR

KONTROLER PALICA

Nakon što smo prije dvije godine po prvi puta mogli zaigrati Everybody’s Golf na PlayStationu 4, sada nam je stigla i njegova VR verzija. No, za razliku od drugih naslova za koje je Sony izdao besplatnu nadogradnju, Everybody’s Golf VR je zasebna igra koja sa svojom standardnom verzijom ne dijeli previše toga. Najveća razlika očituje se kroz nedostatak kompetitivnih modova, bilo to protiv stvarnih ili virtualnih natjecatelja pa je ovaj golf privatno iskustvo koje nam demonstrira kako bi mogla izgledati budućnost serijala s alternativnim načinom zamahivanja palicom za golf.

Razlog zašto je golf kao žanr dobar za virtualno okruženje leži u načinu igranja odnosno udaranja loptice. Umjesto udaranja pomoću tri klika koje je u standardnoj verziji, ovdje imamo priliku držati virtualnu palicu u rukama te fizički zamahnuti kako bi poslali lopticu otprilike gdje smo zamislili. I stvar funkcionira – više s DualShock 4 kontrolerom, a trunčicu manje s Move kontrolerom. Tu ide pohvala developerima što su omogućili oba načina za udaranje loptice kao i dodatne mogućnosti kod postavljanje kontrola poput dominantne ruke i visine igrača.

Tako je sasvim logično postaviti opciju praćenja kamere na stajanje ako je u pitanje korištenje Move kontrolera što pridonosi vjernijem doživljaju golf iskustva, no i mogućnost igranja sjedeći je jednako kvalitetno. Doduše, s Move kontrolerom ponekada se javljaju problemi budući da je potrebno položaj kamere prilagoditi za praćenje svjetlosti lampe. U protivnom, pojedine palice ne mogu dotaknuti teren što je pomalo blesavo. S druge strane, kod sjedeće opcije tih problema nema, ona je manje fizički zahtjeva, a preciznost udaranja je jednaka s oba pristupa.

Ako ste baš lijeni, ovaj golf možete igrati i sjedeći.

Poanta je u jednom zamahu udariti lopticu. Poslati lopticu u daljinu nije nikakav problem, no precizno poslati lopticu je nešto što zahtijeva malo više vremena prije nego se usavrši. Proizvođači igre ovdje su na umu imali da bi se moglo događati puno grešaka kod udaraca pa prije svakog pravog udarca moguće je izvoditi “trening pokušaje” s kojima se prikaže kut i jačina zamaha. Zatim je potrebno taj isti zamah ponoviti, što nije uvijek jednostavno. Kako bi doživljaj bio potpuniji, treba uračunati i druge faktore kao što su teren te vremenski uvjeti što uvijek predstavlja dodatni izazov za skidanje rekorda.

Kako nas Everybody’s Golf VR ne bi preplavio s dostupnim opcijama i odmah umorio s igranjem, u početku je dostupan samo jedan teren od njih tri i igranje na tri nasumične rupe. Ovo je zapravo vrlo dobro zamišljeno jer se je potrebno prvo naviknuti na lamatanje virtualnom palicom, a zatim se može igrati na duže staze. Čak i sama igra napiše kako je za devet rupa potrebno oko pola sata što kod igranja stojećki ipak nije nešto standardno kad je u pitanju PS VR.

Iako igra ima šaroliku paletu elemenata za otključavanje poput navedenih terena, dodatnih nosača i njihovih obleka te još drugih stvari, ništa od toga ne pruža onaj pravi osjećaj napretka u igri. Sve je to divno i krasno kada se otključa, no pobjeda na turniru je ipak nešto drugo, ali ovdje smo sami sebi protivnici. Ne postoji AI koji bi pružio izazov tijekom igranja ili možda opcija natjecanja protiv drugog igrača putem mreže pa ponekada ovo može biti i pomalo usamljeno iskustvo ako se igra na 18 rupa. No, zato nakon jednog takvog podviga, može se bez problema uzeti zasluženi odmor jer Everybody’s Golf VR traži fizičku aktivnost bez obzira na stajanje ili sjedenje.

Ono što je još klasično za japanske igre, nosači koji nas prate od rupe do rupe sa svojim savjetima, ponekada znaju prekinuti igru kako bi nam omogućili trenutak ili dva odmora. Naime, tijekom udaranja loptice po terenu, mogu se aktivirati posebni događaji kojih ima četiri po terenu i nosaču pa u jednom trenutku možemo stajati na drvetu iznad provalije, a u drugome sjediti na klupi i gledati kako se jede čokolada. Srećom, to se može i prekinuti pogotovo kada se scene počnu ponavljati, no to se i ne događa često, pogotovo ako se igra na tri rupe.

Igra je prilagođena i totalnim amaterima i onima koji imaju iskustvo držanja palice za golf.

Treba spomenuti i kako je igra prilagođena svima, od amatera u VR okruženju do iskusnijih golfera. Bez obzira tko je u pitanju, može mu se olakšati ili otežati ubacivanje loptice u rupu. Ako lamatanje palicom nije baš najpreciznije moguće je postaviti tornado rupe koje osim što su veće, mogu i povući lopticu čak kada udarac i nije najprecizniji. Za one iskusnije tu je mogućnost produživanja zelenog područja oko rupe što samim time znači i veća dužina terena. Tada je putting dosta izazovniji, no opet, zahvaljujući VR okruženju i kontrolama puno je zanimljiviji nego kada se igra standardna verzija.

Možda najveći nedostatak može se uputiti prema dostupnom broju terena. Iako su sva tri terena ne samo vizualna različita nego je i na svakome atmosfera drugačija, ljubitelji raznolikosti bi brzo mogli osjetiti zasićenje. Treba odati priznanje kako su tereni dovoljno različiti pa od ravnica preko obala do planinskog dijela s lavom i dinosaurima može se zbilja uživati u okruženju, no samo je pitanje kada će doći do zasićenja napucavanja po istim rupama. Šteta što se tereni ne mogu niti osobnije doživjeti vožnjom golf vozila koje ovdje ima samo statičnu svrhu za razliku od standardne verzije.

Ipak, kada se sve sagleda, Everybody’s Golf VR pogađa u rupu po pitanju doživljaja golfa u virtualnom okruženju. Istina, nedostaju nekakve standardne stvari poput kampanje ili ikakvog kompetitivnog načina igranja . No, što se tiče samog doživljaja golfa, igra odlično balansira između nekakvog realističnijeg pristupa u kojemu fizika i gravitacija nisu previše udaljene od stvarnosti uz arkadne elemente, poput tornado rupa.

Manjak konkretnog sadržaja bi se čak i mogao pripisati tome kako je ovo funkcionalni prototip koji bi s idućim nastavkom mogao biti prava stvar okrenuta prema mrežnoj komponenti uz puni single-player doživljaj kao što je to sa standardnom verzijom. Ovako uz manji broj terena i na kojima je jedino društvo virtualni nosač, ponekad se može primijetiti manjak dodatne atmosfere koju bi činila publika ili barem AI protivnici. Unatoč tome, zahvaljujući simpatično šarenim vizualima i atmosferi terena uz odlične kontrole, ovo je i dalje naslov koji bi se mogao isprobati jer se ionako ne prodaje po AAA cijeni nego je potrebno izdvojiti 200 kn koliko dođe igra na PlayStation Storeu.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation VR. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Označeno sa: , , ,

Za prvi ulaz u svijet virtualne stvarnosti, Everybody's Golf VR ne briljira sadržajem, ali zato pogađa u rupu ostalim elementima od kojih posebno treba istaknuti osjećaj napucavanja golf loptice.