Frontlines: Fuel of War [PC]

Dario Šaravanja

Frontlines: Fuel of War je igra koju po sveukupnom stilu igre najlakše možemo usporediti sa DICE-ovim Battlefield serijalom, stoga će ljubitelji ovog serijala s ovom igrom zaista biti svoj na svome. Momci i cure iz Kaos Studiosa su odlučili da će ovo biti igra u kojoj će se odvijati rat između istoka i zapada poradi nafte i prirodnih goriva, pa saznajmo što su nam sve to spremili i kako je to ispalo.

Nekima iskusnijim gamerima je već odavno poznat Kaos ilitiga Trauma Studios, američka razvojna kompanija za igre, koja je ostavila dobar utisak na gaming sceni svojim Desert Combat naslovom. To je jedan od boljih, usuđujem se reći i najboljih FPS modova, a bio je namijenjen legendarnom Battefiledu 1942. Potaknuti iskustvom izrade ovoga moda Kaos nam donosi igru sličnu Battlefieldu, samo postavljenu u blisku budućnost. Hoće li ova igra postići popularnost Desert Combat modifikacije koja je i proslavila ovaj studio? Saznajte…

Priča je koliko-toliko realistična, al sve u svemu nije nikako loša. Radnja je smještena u bliskoj budućnosti, točnije u 2024. godini, gdje su mnoge nesuglasice povezane uz naftu, koje je sve manje i manje na planetu, dovele do još zaoštrenijih odnosa među državama. Zbog toga se stvaraju poveće teritorijalne organizacije. Državne članice jedne organizacije su Rusija i Kina, a sama organizacija zove se Red Star Union. Druga i ujedno posljednja organizacija je Western Coalition koju čine Sjedinjene Američke Države i Europska Zajednica. Lakše rečeno pripremao se rat između Istoka i Zapada, a vi ste kao pripadnik specijalne jedinice Amerikianac ( da, još jedna igra u kojoj ste Amerikanac ). Budući da su stvorene te dvije alijanse nije trebalo više tratiti vrijeme već je počelo ubrzano osvajanje zacrtanih ciljeva, rat. Tko je odnio pobjedu, odnosno imali uopće pobjednika i što se sve zbivalo morati će te saznati sami, tako je zanimljivije, ali priča je u svakom slučaju solidna.

Što se tiče gameplaya mogu ga u dosta situacija usporediti sa Battlefieldom ili da kažem jednostavno da cijela igra kopira Battlefield. Međutim vidljivo je i dosta napredaka i raznolikosti u ovoj igri za razliku od Battlefielda. Kaos Studios je odlučio da se sve borbe i akcije vode na jednom mjestu koje treba što brže osvojiti i tako smanjivati protivničke granice te se kretati prema unutrašnjosti Rusije i Kine, odnosno prema ciljevima. Bitke su vrlo dobro izvedene i zabavne. Iz prakse znamo da se svaka bitka vodi na mjestu zvanom bojno polje. Tako u ovoj igri svako to bojno polje dijeli prva crta iltiga front line. Prema tome se jasno da zaključiti kako je igra baš po tim prvim crtama i dobila dio naziva, a ostatak nam naziva dolazi iz “naftne” priče predstavljene u par gornjih redaka. Sve te bitke krase i razna oružja koja su dosta dobra, raznolika i zanimljiva… Na izboru su vam pištolj, jurišna automatska puška, nekoliko vrsta bacača raketa koji su jako učinkoviti protiv tenkova i oklopnih vozila, snajper čiji metak može ubiti protivnika na licu mjesta te sačmarica koja po običaju nanosi velike štete pješadiji. Pored pušaka i pištolja tu su i bombe, dinamiti, tenkovske mine koje su nam već dobro poznate iz Battlefiela i C4 s koji obavljamo većinu primarnih zadataka.

U igri su nam također na raspolaganju mnogobrojna oklopna vozila među kojim ima i nekoliko zračnih. U oklopna vozila na zemlji spadaju džipovi koji imaju blagi stupanj učinkovitosti i tenkovi od kojih svaki ima svoju vrlinu i učinkovitosti. Spomenuo sam kako u igri postoje i zračna vozila. To bi bili helikopteri i avioni koji su i više no učinkoviti te mogu za kratko vrijeme pomesti protivnike. Jedini problem kod njih je taj što su dosta komplicirani za upravljanje pa će vam trebati malo ( dosta ) prakse. Kao jedan od najzanimljivijih dijelova u igri, jest upravljanje sa mini tenkovima, helikopterima i aviončićima na daljinski. Tako možete mini tenk poslati ispod nekog od oklopnih vozila i jednim klikom pretvoriti oba tenka u otpad. Mini helikopterom i aviončićem možete razotkriti više predjele i izazvati prašinu među neprijateljima. Ono što mi se jako svidjelo kroz igru je inteligencija protivnika i vaših suboraca. AI se može uočiti na mnoštvo primjera kako u njihovom bježanju u zaklon tako i u taktičkom napadanju. Ako se sakrijete iza nekog kamena ili sličnih zaklona vaš protivnik će nastojat da vam razbije zaklon na bilo koji način pa će te bit prisiljeni učestalom mijenjanju mjesta za skrivanje. U igri će sve imati i svoju slabu točku pa se odmah iz početka primite skillova kako bi kampanju učinili nešto lakšom. Sve u svemu gameplay je skroz uredno riješen.

Sve bi ovo bilo lijepo i krasno da igra nije prekratka. Cijela singleplayer kampanja igre se može preći za kojih pet do šest sati igranja. Pored kratkoće tu je mnoštvo ostalih elemenata koji kvare doživljaj igranja. Primjerice to su učestali bugovi, ne previše detaljna i impresivna grafika, a i kopiranje ostalih igara je primjetno što igrajući izaziva blagi dejavu osjećaj. Bugova zaista ima previše u igri i vrlo su iritantni. Primjerice upravo zbog buga sam bio primoran ponoviti određeni chapter nekoliko puta, što me zaista je udaljilo od same igre. Grafiku, gledajući današnju konkurenciju, svrstavam u osrednju jer je tek na nešto većem nivou od igara koje su izašle prije godinu dana pa i više.

Naravno da zajedno sa singleplayerom uz ovu nam igru dolazi i multiplayer mod. Dapače, Frontlines je prvenstveno i napravljen baš radi multiplayera. I dobro li je napravljen! To je ujedno i najkvalitetnija i najzabavnija stvar koju igra može pružiti, pogotovo gledajući koliko je SP mod kratak i ne osobito zanimljiv. Na izboru vam je trenutno osam mapa koje su prilično lijepo uređene i dizajnirane, sve su više-manje drugačije i nude dugotrajno igranje. Na izboru su sljedeće mape: Roundabout, Invasion, Village, Street, Gnaw, Solar Farm, Mountain Top, Oilfield, čija imena koliko toliko govore i o settingu u kojem se nalaze. Više o njima vam ni ne želim otkrivati, dobro je neke stvari i sam otkriti. Valja spomenuti i kako se sve te mape dijele u točno tri klase, a to su Small, Medium i Large. U Small klasi su mape koje ne podržavaju tenkove, auta i sva ostala oklopna vozila. Mape koje spadaju u medium klasu podržavaju samo neka od oklopnih vozila i ostalih elemenata igre, dok large mape podržavaju apsolutno sve ono što igra nudi. U multiplayer opciji će bit moguće sudjelovanje čak 64 igrača ( na Xboxu nešto manje ) koji će se lijepo rasporediti po najvećoj mapi.

Što reći na kraju? Zaključak je vidljiv iz svega do sad napisanog, a glasi tako da ne kupujete igru radi sigleplayera jer je na tržištu mnoštvo boljih i zabavnijih igara od ove. Ako već računate na multiplayer, ljubitelj ste Battlefielda i tražite nešto novo, probajte ovo, nije stvar loša. Sigleplayer je urađen ne osobito impresivno i poprilično kratko, dok će vas multiplayer mod igre zabaviti i dugo zadržati budnim svim svojim opcijama i mogućnostima.

Ako imate kakav problem sa Frontlinesom, želite malo prodiskutirati igru ili pak nešto treće kliknite ovdje i pridružite nam se na HCL forumu.

Jeftina kopija Battlefielda ili nešto više? Frontlines je nova igra Kaos Studiosa i pokušava unesti neke novitete u prokušanu formulu. Pročitajte kako je to sve ispalo…

75 Naša ocjena