Ghost Trick: Phantom Detective [DS]

Marko Babić

Igra počinje vašom smrću (Planescape: Torment much?). Konfuzno? Pomalo. Srećom po vas, duša vam je još postojana, a jedna prijateljska sa strane objasnit će vam koje ste nove i kul sposobnosti dobili. Naime, sad kad ste mrtvi, možete komotno zaposjesti nežive predmete i „aktivirati“ ih. No o tome ćemo kasnije.

Došli ste k sebi i prvo što uočavate je truplo koje zasigurno mora biti vaše. Kraj njega se tada odvija još jedno ubojstvo koje uspijete spriječiti koristeći novostečene moći. Tko ste i zašto ste ubijeni, to je misterij koji morate riješiti do jutra. Iako priča nije nešto od čega će vam zastati dah, dobro je odrađena, s nekoliko zapleta koji će vas sigurno zaintrigirati.

Gameplay komotno možemo podijeliti u dvije kategorije. Prva kategorija je istraživanje. Znači, seljakate se od predmeta do predmeta, putujete od mjesta do mjesta pomoću telefonskih žica i kad naletite na truplo, vratite se četiri minute unatrag i pokušavate odgoditi smrt. Upravo to sprječavanje nečije smrti je i drugi mod. Dakle, kad naiđete na truplo, možete se vratiti četiri minute od trenutka smrti i pokušati izmanipulirati okolnosti tako osoba ostane živa i zdrava. Kako izmanupilirati okolnosti?

Relativno jednostavno. Vući ćete svoju dušu iz jednog neživog predmeta na drugi i koristiti neke njihove funkcije. Primjerice, ubojica stoji ispod dizalice koja drži ogroman teret – dođete do ručke koja drži teret koji pritom ispustite, a nesretnik ispod završit će kao palačinka.

Naravno, ovako ugrubo rečeno to zvuči vrlo jednostavno, no u igru ulazi mnogo faktora jer do krajnjeg cilja nije lako doći. Trebate tako npr. doći do hladnjaka i potom ga otvoriti, zatim aktivirati fen da otpuše zastavu pa se iz zastave prebaciti na bicikl koji treba pogoniti još malo dalje, itd. Dakako, to možete pokušavati koliko god puta želite jer vas igra ne kažnjava za neuspjeh.

I to je to što se tiče gameplaya. Možda zvuči jednostavno, no s vremenom zagonetke postaju kompleksnije i izazovnije. Budući da je igra takva kakva je (avantura, mogli bismo reći), nema replay value, no hej, nismo ga ni očekivali.

Grafički stil igre pomalo podsjeća na Ace Attorney serijal, no razlika je ipak prisutna. Zapravo, kad bolje razmislimo, i likovi nas u svojoj preuveličanoj maniri podsjećaju na AA serijal – čovjek koji uvijek ima goluba na glavi, detektiv koji pleše dok hoda, općenito čudne frizure i karikaturno ponašanje svih likova… Također, kao i u spomenutom serijalu, možete igrati koristeći samo tipke, ekran osjetljiv na dodir ili kombiniranjem jednog i drugog. Eto, mi osobno volimo ovakav pristup koji povelik broj developera komotno ignorira.

Sve u svemu, ako volite avanture na Nintendovom DS-u, odabirom ove igre pogodili ste u sridu. Pa čak i ako DS avanture nisu vaš đir, originalna mehanika Ghost Tricka mogla bi vam se svidjeti jer je pravo osvježenje u nedostatku inovacija i učestalog igranja na sigurno, odnosno štancanja podjednakih nastavaka. Dakle, našu preporuku imate.

Ghost Trick: Phantom Detective nova je avantura studija zaslužnog za popularni Ace Attorney serijal, a to je podatak koji će vas najvjerojatnije i zainteresirati za samu igru.

82 Naša ocjena
  • originalna mehanika igre