Half Life 2: Episode One

Matej Majcenović

Jedno od pravila kojeg se drže svi proizvođači u svijetu gaminga glasi: Kad vas pogodi kriza, ili kojim slučajem želite zaradit što više para, napravite identičan nastavak, ili izbacite ekspanziju. No pametne glavice iz Valve-a dosjetile su se nečeg mnogo boljeg. Zašto ne odmah najavit nekoliko ekspanzija, koje će zajedno biti dugačke kao cijela igra, a oni će prodajom sviju zaradit 3x više para. Dakle plan je da se svakih nekoliko mjeseci izda nova ekspanzija ili po njihovu ”epizoda” kako bi se fanovi i oni koji će to tek postati, što bolje mogli upoznati sa svim likovima HL2 svemira ( a Valve bi, onako, samo usput, stavio masne pare u džep ).

Prva u nizu nam je stigla, da li su se naša predviđanja obistinila? I dikobraz pod zemljom zna da jesu. No, postoji nešto radi čega je ova igra zaslužila da ne bude popljuvana, koliko god nam to nametao ovaj uberkapitalistički potez Valve-a. Taj se potez zove Commentary Track, sustav koji je bio testiran u Lost Coast levelu koji je stavljen na besplatan download preko Steam sistema svim vlasnicima HL2. Oni koji su igrali Lost Coast znaju o čemu je riječ, oni koji nisu neka pozorno slušaju jer reči ću ovo samo jednom: Po levelima su razbacani oblačići, koji nam u slučaju stiskanja Use tipke daju uvid proizvođaća o situaciji u kojoj se nalazimo. Uključujemo ga pri počektu, i mislim da bi ga svi igrači trebali uključit, čak i ako igraju po prvi puta. Proizvođaći će nam pritiskom na oblačić često davati informacije o mnogim promjenama koje su se desile nakon beta testinga igre. Možemo primjetiti kako je Valve uistinu mnogo vremena proveo na udovoljavanju svih Beta testera, te pozdravljamo ovaj oblik suradnje. No ovaj dio igre ima svojih mana. Kako ćemo većinu vremena provoditi u razgovoru s Alex, teško da ćemo uspijeti poslušati sve audio komentare. Po mom mišljenju proizvođaći su trebali ići na zaustavljenje igre tjekom slušanja. Ovako će vam se često dogodit da slušate više glasova odjednom.

Osim da se zgrabi ogromna lova, ova je ekspanzija izdana da bi igrače upoznala sa jednim od likova koji u HL2 nije dobio pozornost koju bi trebao, ili točnije trebala. Radi se o tamnoputoj (ne crnoj već tamnoputoj) Alex. 90% igre Alex će vas pratiti u stopu, čime je Valve htio izgraditi određenu osobnost i vašu empatiju prema njoj. Uostalom, i sami proizvođači kažu: Ako vam se ne sviđa Alex, neće vam se svidjeti ni ova ”epizoda”, i upravo zato smo proveli mnogo vremena na karakterizaciji Alexinom lika. I da vam kažem nebi vjerovali koliko dugo su to pokušavali ( i nadam se uspjeli ). Uvjerite se sami, preslušavajte audio komentare, oni su nešto najvrijednije što ova igra posjeduje. Radnja ( koja se nastavlja tamo gdje je HL2 stao ) odvija se na različitim lokacijama, i opet je zanimljivo kako od početka do kraja igre nećete imati nikakav prekid koji će vas odjednom prebacit na drugu lokaciju. Do svih lokacija morat će te putovati sami.

Gameplay je moram priznati malo podbacio, i previše se toga htjelo napravit, a ova nam ekspanzija ustvari toliko malo ima za ponuditi. Kroz 5 Chaptera koliko ih igra ima, nažalost nećemo se imati prilike provozati u nitijednom od onih prejakih vozila iz prethodnika. Gravity gun dobivamo odmah na početku ( unaprijeđenu verziju ) no nažalost loša je vijest kako tu unaprijeđenu verziju ( koja ima mogućnost hvatanja tijela i razbacivanja ) brzo i gubimo. Onda na scenu stupaju obična oružja, od kojih nažalost nema novina. No, nostalgičare će razveselit povratak Pajsera pred sam kraj igre. Sentimentalna vrijednost puuuuno jača od upotrebne 🙂 Vjerojatno ste svi već čuli o gotovo pa najvećem nedostatku ove igre. Igra je pri prvom prelasku moguće preć za neka 3-4 sata, što je poprilično razočaranje za sve koji su krenuli igrati bez da su ovo znali. Pitat će se ljudi, pa upravo sam počeo, kak to da je već kraj? Možda smo razmaženi trajanjem orginala, ali opet mislim da nije previše isplativo iskeširat 150kn za 3 sata igranja. Osim naravno ako ne mislite vršit bludne radnje nad Alex i njenim borbenih sposobnostima.

Grafika je dobila neka ( ne toliko upečatljiva ) poboljšanja, jedno od opcija je mogućnost igranja u HDR modu ( nije prevelika razlika, ali mnoge ljubitelje predivne grafike veseli ). Ako igrate na većim detaljima očekujte neke manje bugove tijekom eksplozija, ništa što se nemože ispraviti Patchom. Source engine se moram priznati još uvijek dobro drži s obzirom na činjnicu da je star već gotovo godinu i pol. Muzički dio je nepostojući gotovo pa tijekom cijele igre, osim u nekim napetim situacijama u uskim ili mračnim prostorima. Ubrzani techno style uspjeva podignut razinu adrenalina, dok je istu stvar ( ako se potrudite ) moguće naći u direktoriju u kojem je instalirana igra, i to još u Mp3 formatu 🙂 Konačan sud… HL2:Episode 1 je jedna jako razrađena igra kojoj fali još nekoliko sati gameplay-a kako bi dobila titulu najbolje expanzije jedne od najboljih pucačina. Uz ovakav epizodni pristup teško da ćemo dobiti željeni razultat, no ponekad se jednostavno moramo naviknut na ovakve poteze, koliko god velika bila pohlepa proizvođača.

Dohvatili smo se prvog epizodnog nastavka Half Lifea 2 i ostali pomalo indifirentni. Igra je vrhunska ali dolazimo do pitanja vrijedi li tako kratko iskustvo tih stotinjak kuna koliko smo uložili u njega? Pročitajte u recenziji što o tome misli Wildboy