Hearthstone: Heroes of Warcraft

Renato Pedišić

Pet je sati poslijepodne, a u konobi starog Ante našlo se staro društvo – nikad trijezni Tonči, šepavi Marko, Slavonac Joso i, naravno, prosijedi gazda Ante koji se naizgled nikada nije skidao iz svoje maskirne jakne, suvenira iz zadnjega rata. Kad su svi sjeli za svoja odavno poznata mjesta, iz hrastove bačve se natočio litar-litar i po’ crnog vina u bokal koji je gotovo brzinom svjetlosti prebačen na onaj isti stari stol. Od prvog dana na njemu stoji onaj isti linoleumski stolnjak za kojega se pretpostavljalo da je nekoć bio ukrašen crveno-zelenim šarama, ali nitko nije bio u potpunosti siguran budući da su boje od svakodnevnog korištenja odavno izblijedjele. No, oko čega se ovo naše društvance okupilo? Pa, da „bace na karte“, radi čega drugog?

Led je razbio Ante pitavši: „Trišeta ili briškula? Ili bi ti Joso ope’ ponovija onaj fijasko s belon?“
Joso mu odgovori pomalo ljutito: „Ne. Više nikad.“
Tonči će na to: „Paaa ja mislin, mogli bi, ovaj… Trijumf? Ili ćemo uni merički Remi ili…“
Marko ga prekine: „Ne! Ništa od navedenoga! Neda mi se više uvik isto, pun mi je i briškule i trišete i bele i ove Antine kvasine. Ako ovog trena ne izmislite nešto novo kupin se i iden ća lipo doma!“

Zavladala je tišina koja je naizgled trajala vječno, a prekinuo ju je Ante: „E ima jedna nova! Igra nju moj mali Stipe. Nešto, ovaj, kako je reka… e! HARTSTON!“

Još dok je igra bila u closed beta fazi snimili smo malo gameplaya i prokomentirali to. Bacite pogled i imajte na umu da se radi o closed beta izdanju, pa nastavite čitati recenziju za puni dojam.

Ova krajnje neobična pričica inspirirana stvarnim događajima iz mog kraja (a vjerujem da se slične situacije događaju svugdje po Hrvatskoj) poslužit će nam kao uvod u recenziju nedavno izašlog Hearthstonea, Blizzardovog CCG šampiona i spin-offa na poznati Warcraft univerzum. No, što je to zapravo CCG?

Pa, dragi čitatelji, to vam je tip kartaške igre koji se često zna pomiješati s TCG kartaškim igrama, ali u jednom bitnom segmentu se uvelike razlikuje, a on se da iščitati iz samog naziva žanra. Naime, CCG je kratica za „collectible card game“, dok TCG označava „trading card game“. Razliku ste vjerojatno već primijetili – u TCG naslovima karte možete mijenjati između drugih igrača, dok u CCG naslovima to ne možete. I tu već u startu dolazimo do prve zamjerke koja se Hearthstoneu može uputiti – nemogućnost mijenjanja ili prodaje karata prijateljima i drugim igračima limitirajući je faktor koji će vas uvijek usmjeravati ka potrošnji pravog novca za nove paketiće karata. Oni mogu sadržavati ono što vam u tom trenutku treba, a mogu kriti i sasvim nepotrebne karte radi kojih ćete proklinjati Blizzard i svoj jadni život. Doduše, paketića se možete riješiti na jedan specifičan način, ali o njemu ću pričati nešto kasnije.

Nemogućnost mijenjanja ili prodaje karata uvijek će vas usmjeravati prema potrošnji pravog novca.

Ipak, moram se djelomično ispričati Blizzardu, jer iako sam rekao kako vas igra usmjerava na svoju virtualnu trgovinu, kupnja karata u ovome F2P naslovu nije obavezna. Naravno, igrajući danima za virtualnu valutu namučit ćete se kao konji, ali ako imate sreće prilikom otvaranja paketića možete dobiti odlične rijetke, epic ili pak legendarne karte. A možete dobiti i apsolutno smeće koje vama ne treba, a koje bi nekome drugom glavu spasilo, no ne može jer mijenjanje karata u Hearthstoneu jednostavno ne postoji.

Tako da, slažem se – ovo je uistinu igra koju možete zaigrati i igrati potpuno besplatno, ali je to također igra koja će vas, ako se odlučite na ozbiljnije igranje, ili natjerati na potrošnju pravoga novca ili dovesti do ludila izazvanog manjkom sreće prilikom otvaranja paketića s kartama. S druge strane, ako ne planirate trošiti novac, već Hearthstone mislite igrati tu i tamo, u potpunosti neobavezno, to jest „kežualno“ – nastavite čitati jer šanse su da će vam se igra uistinu dopasti.

Zašto kažem da bi upravo casual igrači mogli najviše uživati u Hearthstoneu? Pa, sama igra je definitivno pristupačna, odnosno lako se nauče pravila i nema neke posebno naporne taktike koje biste trebali zapamtiti. Nećete se trebati danima mučiti da savladate druge igrače, a i ekipa koja igra druge CCG/TCG igre potvrđuje kako je Hearthstone mala beba prema igrama kao što su Magic: The Gathering pa čak i Yu-gi-oh. Osobno nisam nešto vičan kartama – znam igrati trešetu i briškulu, tu i tamo bacim neku drugu kartašku igru s prijateljima, a od fantasy karata (dakle ovih ne-klasičnih) imao sam vrlo kratku i vrlo neuspješnu karijeru u Yu-gi-ohu. No, na moje veliko čuđenje u Hearthstoneu mi je išlo sasvim dobro i cijela stvar je bila sasvim prirodna, što je čvrsti dokaz igrine pristupačnosti svim mogućim tipovima igrača.

No, sad ćete vi reći: „Okej, ali ja nisam casual igrač, a zanima me tematika – je li ovo igra za mene?“ i moj će vam odgovor biti – da, ovo je igra i za vas. Cijela igra odiše tim Warcraft štihom – od onog posebnog vizualnog i grafičkog stila, preko glazbe, nažalost rijetke glasovne glume pa do igrivih klasa i karata koji su predstavljeni bićima iz Warcraft univerzuma. Ako volite taj svijet, Hearthstone će vas zagarantirano privući i zadržati na neko vrijeme.

Ako volite Warcraftov univerzum, Hearthstone će vas zagarantirano privući i zadržati pred ekranom neko vrijeme.

Što se tiče tih igrivih klasa, za sad ih je u igri devet, a svaka je predstavljena bitnim likom iz Warcraft univerzuma. Tako je primjerice za lik Druida uzet Malfurion Stormrage, Rexxar je Hunter, a lik Warlocka predstavlja Gul’dan. Ostale klase su Warrior, Shaman, Rogue, Priest, Paladin i Mage. Svaka klasa dolazi sa setom posebnih karata vezanih uz klasu te posebnom moći koja nije predstavljena kartom već se može koristiti nebrojeno puta u meču. Primjerice za Priesta je to moć liječenja, Mage baca vatrenu kuglu, a Paladin može pozvati miniona u pomoć.

Pored karata vezanih uz klasu, sve klase mogu koristiti takozvane „Neutral“ karte među kojima nema čarolija već isključivo miniona. Čarolije se dijele na obične i zamke te djeluju kroz sustav sličan onome viđenom u Yu-gi-ohu, a minioni imaju svoje posebne oznake poput „pirate“, „dragon“, „beast“ i slično što vam uvelike pomaže kada kalkulirate kako će koja karta djelovati na druge. Osim toga, te oznake dobro dođu kada radite taktike pa je primjerice za Huntera gotovo suludo igrati bez zvijeri, a s Priestom bez healera.

Karte osim oznaka kakve sam ranije spomenuo imaju i opise posebnih sposobnosti koje rade. U slučaju da se radi o posebno jakim kartama onda tih posebnih moći nema, ali u pravilu većina karata radi nešto uz napad i obranu. Primjerice neke karte liječe druge karte, neke pojačavaju sebi napad s količinom štete koju prime, neke djeluju posebno dobro protiv određenih tipova karata i slično.

Ono što sve karte imaju jest količina mane koju troše te ako se radi o minionima – izraženu jačinu napada i obrane. Jedan dodatni mana kristal igrač dobiva sa svakim novim redom, a sva mana puni se po početku reda. Jačina napada i obrane su ono što govori samo za sebe, a treba naglasiti da svaki igrač na početku meča ima 30 životnih bodova te je cilj protivniku potrošiti sve te bodove izravnim napadanjem na njegovog lika. Sistem je vrlo jednostavan te ćete shvatiti sve što trebate znati već kroz početnih par tutorial misija.

S tim ćete lijepim kartama igrati jednostavno – kroz practice mod, obične bitke i arena mod. Obične bitke dijele se na casual te ranked od kojih pobjede u ovom potonjem ne donose mnogo više od statusa među drugim igračima, no postavljaju vas u mečeve s jednako iskusnim igračima, što je dobra stvar. Arena je prava stvar za sve koji žele iskusiti Hearthstone do kraja budući da vam u tom modu često vještina znači više od sreće. Ulazak u Arenu koštat će vas 150 virtualnih zlatnika koje nije toliko teško skupiti. Jednom kada se nađete u areni birate jednu od tri nasumično ponuđene klase te slažete špil od nasumično ponuđenih karata. To je jedini element sreće, a nadalje kroz borbe s neprijateljima morat ćete se osloniti isključivo na vlastitu vještinu igranja. Ako izgubite tri puta izbačeni ste iz arene, a što više pobjeda napravite to će vam finalne nagrade biti bolje – više zlata, arcane dusta i paketa karata.

Čekaj, čekaj, kakav arcane dust sada? E, to vam je ono o čemu sam vam obećao pričati na početku. Pobjedama u Areni ili razbijanjem vlastitih karata koje vam ne trebaju dobit ćete arcane dust ili po naški – tajanstvenu prašinu. Tu prašinu možete koristiti za izradu novih karata, onih koje vam u tom trenutku najviše trebaju. O tome jesu li karte obične, rijetke, epic ili legendarne, te jesu li zlatne ili ne, ovisit će koliko ćete prašine dobiti prilikom njihova razbijanja, ili koliko ćete iste morati potrošiti kada želite stvoriti neku kartu. Sistem je, iako funkcionalan, pomalo nepošten i po meni nije kvalitetna zamjena za prodaju, kupnju ili razmjenu karata među igračima.

Ako ste od Hearthstonea odustali zbog bugova u beti, možda je vrijeme da ga ponovno isprobate u dorađenijoj verziji.

Što se tiče zlata kojemu sam se možda trebao ranije posvetiti, ono osim za kupnju paketa s kartama i ulazak u arenu nema druge funkcije pa ga ne trebate štedjeti. Uz pobjede u areni dobivat ćete ga rješavanjem dnevnih zadataka i nakon svake tri pobjede, a kada postignete nešto u igri, primjerice sto pobjeda, bit ćete nagrađeni malo većom količinom novca što je poticaj za daljnje igranje. A poticaj za daljnje igranje definitivno nisu bugovi i izbacivanje sa servera tijekom važnoga meča, ali pohvalno je da se količina tih problema smanjila službenim izlaskom igre. Ako ste radi toga odustali od Hearthstonea možda je vrijeme da ga ponovno isprobate u mnogo dorađenijem obliku.

Ako ste pak odustali radi toga što ste uvidjeli da dobar dio igre ovisi o sreći – nemate se zašto vraćati jer se stvari od bete nisu promijenile. I dalje ste skroz ovisni o tome koga će vam igra ponuditi kao protivnika, i dalje ne znate što ćete dobiti u paketu karata, i dalje vam najgora karta može biti na vrhu špila onda kada vam treba doći spasonosna, a protivniku će samo one najbolje izlaziti kao na pokretnoj traci. Ako niste prijatelji s Fortunom, onda jednostavno nema smisla upustiti se detaljnije u Hearthstone: Heroes of Warcraft.

Sada kada smo bacili karte sve karte na stol vrijeme je da odlučimo je li Hearthstone prikupio dovoljno bodova. Definitivno nam se svidjelo kada je igrao na kartu pristupačnosti te karte privlačnog Warcraft univerzuma i funkcionalnosti, ali smo kartu nemogućnosti razmjene među igračima protumačili kao loš potez. Iako je igra uistinu free to play naslov, najviše od nje ćete moći izvući jedino ako počnete plaćati, ali ako ste zaljubljeni u Warcraft, a k tome planirate igrati Hearthstone isključivo kao casual igrač – ovo je igra za vas.

Iskusni CCG i TCG igrači nažalost ovdje nemaju što tražiti jer uza sve druge teže kartaške droge nema smisla vraćati se na nešto što neće donijeti uzbuđenje dobiveno igranjem zahtjevnijih konkurentskih naslova. A Joso, Ante, Marko i Tonči s početka priče? Mali Stipe ih eno već danima uči kako igrati „Hartston“, ali njima jednostavno ne ide u glavu kako to sve funkcionira na tim kompjutorima, pogotovo bez litre vina sa strane.

Nekoliko smo se mjeseci družili s beta verzijom Hearthstonea, Blizzardovog kartaškog spin-offa Warcraft serijala, a sad kada je službeno vani vrijeme je za odlučujuću partiju i konačnu presudu.

79 Naša ocjena
  • pristupačno