Heroes of the Storm

blizzardov gulaš zvan MOBA

Luka Pleša

Iako mnogi tvrde da je Heroes of the Storm Blizzardov pokušaj probijanja na unosno tržište MOBA igara, u Blizzardu pak žele vjerovati da njihovi Heroji spadaju pod vrstu takozvanog „hero brawler“ žanra. Ono što ih razlikuje od League of Legendsa ili Dote 2 je, između ostalog, dijeljenje iskustva, nepostojanje last hittinga i itema, kao i činjenica da su sve herojeve sposobnosti otključane na samome početku. Također, fokus je ovdje s rušenja kula, lane pushinga i sakupljanja zlata, prebačen na obavljanje glavnih zadataka borilišta.

Svako borilište ima svoju verziju, a uspješno izvršavanje zadataka često osigurava pobjedu. Tako će se u Haunted Minesu sakupljati lubanje palih undeadova za kreiranje ogromnog zombija. U Dragon Shrineu je glavni zadatak osvajanje dvaju oltara povezanih sa središnjim oltarom koji igrača pretvaraju u masivnog opsadnog drakonoida. Vladar Cursed Hollowa zahtijeva tri žrtve kako bi bacio prokletstvo koje oslabljuje minione i zgrade protivničkog tima. U Garden of Terroru se ubijaju biljke-ratnici i sakupljaju njihove sjemenke kako bi se postalo ogromna abominacija. Za gusara Blackharta u istoimenom Blackhart Bayu, treba otvarati škrinje s čijim ga se blagom podmićuje kako bi topovima razrušio protivničke zgrade, dok će igrači isto to u Sky Templeu postići otimanjem shrinova drevnim egipatskim čuvarima. Naposljetku, u Tomb of the Spider Queen će se skupljanjem dragulja u pomoć pozivati horde paukova.

Kao što se da primijetiti, navedena borilišta nemaju baš veze s dosadašnjim opusom Blizzardovih igara. To su više generični okoliši, koji su, iako oku ugodni, pomalo bezvezni. Minioni i monster kampovi mijenjaju izgled obzirom na temu, ali sadržajem ostaju isti. Koliko bi ustvari bilo zanimljivije da su Haunted Mines, s istom mehanikom, smještene u New Tristram te da se umjesto spuštanja u napuštene rudnike spuštate u njegove katakombe ili da je Blackhart Bay zapravo Warcraftov Booty Bay gdje plaćate Barunu Revilgazu umjesto Blackhartu?

Sami Nexusovi heroji vjerni su svojim originalnim verzijama. Podjela „zanimanjima“ među njima je standardna, pa tako postoje warriori (izdržljiviji, „tanky“ heroji), supportovi (uglavnom healeri i bufferi), assassini (veliki burst damage, ali mala izdržljivost) te inovativni specialsi (glavni fokus je poboljšavanje prijatelja ili opsade protivničkih fortifikacija). Tako je Malfurion (support) još uvijek dobrohotni druid koji zacjeljuje rane, Azmodan (special) i dalje ima fetiš na uništavanje zgrada, sam iz daljine ili uz pomoć svojih, a Nova (assasin) iz zasjede snajperom razvaljuje protivnike koji ništa ne slute dok ne bude prekasno.

Meč započinjete tako što su vam svi spellovi otključani i spremni za korištenje. Počevši od prvog, pa svaka tri sljedeća levela (do dvadesetog), odabirete neki od ponuđenih traitova koji će poboljšati vaše postojeće spellove ili vam dati neki novi; dok na desetom levelu birate između dva ultimate spella. Što više igrate određenog heroja to ćete imati više izbora pri odabiru traitova. Pomoću toga ćete se prilagođavati ovisno o sastavu protivnika ili vašeg tima. Tako ćete primjerice od spomenutog Malfuriona moći napraviti super jakog healera ili ga izgraditi u obliku dalekometnog uznemiravatelja (hrvatski naziv za long-range harasser).

Dugogodišnjim ljubiteljima Blizzardovih djela već je duže vremena kristalno jasno da se tvrtka svim silama trudi pridobiti pažnju i vrijeme što većeg broja ljudi te da je fokus s proizvodnje „hardcore“ sadržaja odavno nestao. To nije nužno loše, kao što je vidljivo iz jednostavnog, ali zabavnog Heartstonea. Međutim, mnogi im fanovi zamjeraju da su postali pohlepna marioneta Activisiona koja ne mari za kvalitetu, već bezglavo trči za profitom. To je, na žalost, donekle vidljivo i u Heroesima.

Dobivanje zlata s kojim se otključavaju novi heroji i neki mountovi iznimno je spor proces. Odigrana partija dodjeljuje 20 zlatnika, a pobjeda u istoj samo 10 zlatnika više. Takozvani stimpack buffovi značajno povećavaju ove iznose, ali kako bi se dobio stimpack buff potrebno je izdvojiti četiri do deset američkih dolara. Doduše, postoje i drugi, „pasivniji“ načini dobivanja zlata. Primjerice, dosezanje drugog i četvrtog levela nagrađuje vas s tisuću zlatnika.

Glavni način financiranja su dnevni zadatci. Svakog dana igrači dobivaju po jedan quest koji od njih traži određene stvari, npr. odigrati tri partije s assasin herojem, dvije partije s herojem iz Diablovog svijeta ili jednostavno pobijediti u pet partija. Jedina dobra stvar je, što će se ove zadatke moći brzo i jednostavno obaviti u svim modovima igre. Iako su glavni način zarade, dnevni zadatci donose tek po 200 do 800 zlatnika, što je vrlo mizerno ako se zna da je cijena pojedinih heroja čak desetak tisuća zlatnika.

Negativna strana ovoga pristupa zarade je što igrač nakon obavljanja dnevnog zadatka jednostavno nema više što tražiti u igri ako nije zagrijan za kompetitivni PvP. Bitno je za napomenuti da se dnevni zadatci akumuliraju, pa se nije potrebno prijaviti u igru svaki dan kako bi ih se obavilo.

Što se „kozmetičke“ strane Nexusa tiče, skinovi za heroje i mountovi izgledaju vrlo dobro. Ako često igrate nekog heroja možete bez potrošene kune otključati ukupno pet varijacija izgleda. Dva dodatna recolora za originalni izgled, zatim Master Skin (poboljšanu verziju originala, koja se dobiva kad heroj dosegne deseti level) te još dva odgovarajuća recolora za taj Master Skin. S druge strane, postoje mountovi i skinovi za koje će trebati izdvojiti popriličnu svotu novca. Neki mountovi dosežu nevjerojatne cijene od čak 20 eura. Naravno postoje tjedni popusti, ali ni s njima cijene nisu nešto previše niske.

Usprkos dosta negativnom tonu recenzije, treba reći kako neke velike i bitne zamjerke za HOTS zapravo ne postoje. Nije ni previše realno tražiti da igra od koja će s vremenom evoluirati odmah po izlasku bude besprijekorna. Neke od ovih negativnih stvari, ako ih uopće možemo tako nazivati, će se vremenom izgladiti. Cijene skinova će pasti, otvorit će se nove metode sakupljanja zlata, a doći će i neke maštovitije mape. Sve u svemu, Heroes of the Storm je nešto što svakako, čak i ako ne volite MOBE i slične žanrove, treba zaigrati. Na kraju krajeva, igra je besplatna pa jedino što možete izgubiti je malo gigabajta i vremena potrebnog za preuzimanje.

Blizzardovi Heroji Oluje konačno su ušli u stabilnu prognozu, no jesu li nam tim povodom priredili grandioznu paradu ili ih trebamo dočekati uz zvižduke?

• poznati heroji
  • zanimljiva grafika