Kart Rider [PC]

Matej Majcenović

Godina je 1998. Bila. Prije deset godina. Možda se ne mogu sjetiti svih stvari kojima sam se u tim godina uspijevao zabavljati, no sjećam se kako mi je jedna od omiljenih bila igranje. A te sam godine igrao Mario Kart 64. I ne, nisam ga igrao sam. Igrati ga sam nije imalo smisla, no zato je smisao života je u tim godinama bilo poniziti najboljeg frenda i ostalu ekipu baš u ovoj igri. Taj je osjećaj bio nešto neopisivo. Imate li snage pružiti priliku Kart Rideru da vas vrati deset godina unatrag?

Kad govorimo o Kart Rideru, nikako ne možemo ne spomenuti njegovu povijest na tržištu Južne Koreje. Ova se besplatna online igra na tom tržištu pojavila još davne 2004. i postigla više nego ogroman uspjeh. Korejsku verziju danas igra preko 15000000 (petnaest milijuna) igrača, a po nekim anketama, igru je bar jednom zaigralo više od 25% populacija Južne Koreje. Osim toga, ova se igra može pohvaliti činjenicom da joj je uspjelo srušiti Starcraft sa trona korejskog i kineskog tržišta online igrara. Godine 2007. proizvođač Nexon, igru dovodi i na Američko/Europsko tržište.

Kao i većina MMO igara, i ova igra obiluje sadržajima koje ćete moći otkriti samo ako se igri maksimalno posvetite. S druge strane, da bi uživali u istoj, neka velika posvećenost i nije potrebna. Osim što je za pokretanje potrebno napraviti account, da se počnete natjecati sa mnogobrojnim igračima diljem svijeta, sve što trebate imati je položen vozački ispit. A on se sastoji od tri lagane vježbe koje ćete svladati u manje od pet minuta.

Prije samog početka, shvatit ćete da igra osim online moda nudi i običan singleplayer mod. On naravno nije ni upola zabavan kao i mp, no svakako je koristan za brzo sakupljanje novca i experience bodova. No, preskočimo to i usredotočimo se na multiplayer. Pronašli ste nekoliko prijatelja (najviše njih sedam), napravili vlastitu šifrom zaštićenu sobu i uživanje može početi. Naravno, ono što će nekom biti uživanje, nekom drugom bi moglo biti toliko iritirajuće da će od bijesa početi sa uništavanjem prve stvari koja mu je u tom trenutku na dohvat ruke. Oni koji imaju imalo iskustva s igrom, znaju da govorim o vjerojatno najzabavnijem modu – item modu. Ukoliko želite biti dobar u ovom modu, ne trebaju van dani treninga i učenja svakog djelića staze napamet. Treba vam sreća. Puno sreće. Ovo je jedna od igara u kojima uistinu nije gotovo dok nije gotovo.

Ako se ubrajate u one iskusnije igrače, vjerojatno pretpostavljate zašto je sreća toliko važna kod ovog moda. Power upovi. Itemi. Hrvatska riječ za neupućene? Snage gore? Potrepštine? Pokupci? Ili da ja to objasnim čisto seljački. Znate, to su vam one kutije, pa kad ih pokupite dobijete oružje. Ili neku drugu ”potrepštinu”. Potrepština. Potrepština. Kako loša riječ. Al da se mi vratimo tim ”ajtemima” (nemojte mi zamjerati na uvođenju novih riječi u naš jezik). Ne namjeravam nabrajati sve ajteme koje možete dobiti u igri, čisto zato jer niti jedan od njih nije ništa što već nismo vidjeli u jednom od mnogobrojnih Crash Team Racing/Mario Kart/Michael Schumacher’s Kart Challenge nastavaka. Različiti modovi sadrže neke svoje posebne ajteme, koji bi ionako funkcionirali samo u tim modovima. Jedan od manjih problema igre leži u sveprisutnom lagu. Ukoliko ste u ”gužvi”, često će vam se događati da sakupite neki ajtem, a ne dobijete ništa. Mlađi i neiskusni igrači možda bi pomislili da se radi o praznoj kutiji, no takvo što ne postoji. Bar ne u ovoj igri.

Za one ozbiljnije igrače koji odluče igri posvetiti dane, mjesece a možda i godine, tu je Speed mod. Dakle, ne postoje nikakvi ajtemi. Postojite vi i vaš skill u driftanju. Što više driftate, puni vam se tzv. Nitro metar. A mislim da svi znate čemu služi nitro. Ove je modove proizvođač također prezentirao i u ”team” verzijama, u kojim će do izražaja doći kooperacija sa članovima vlastitog tima. Kakva bi to MMO racing igra bila kad bi uvijek morali voziti na svoju odgovornost?

Svi igrači su podijeljeni u nekoliko skupina a vaš će status ovisiti o broju završenih/pobijeđenih utrka i količini osvojenih experience bodova. Početnici će dugo, dugo vremena igrati sa ostalim početnicima na Novice i Rookie kanalima, dok će oni iskusniji nakon određenog vremena preći na Level 3, Level 2 i Level 1 kanale. Pa, ukoliko ciljate na njih, bivajte upozoreni – dug je i težak put do zvijezda. Staza na samom početku ima donekle dovoljan broj, a nove će vam se otvarati daljnjim napredovanjem i prelaženjem na L3, L2, L1 kanale. Igra ukupno sadrži dvanaest različitih područja koja sadrže različiti broj staza (u prosjeku oko tri staze po svakom području).

Sjećate se da sam već u recenziji negdje spomenuo novac? Taj se novac naziva Lucci i dobiva se uspješnim izvršavanjem misija u singleplayer ali i samim sudjelovanjem u utrkama kod multiplayer moda. Novcem ne možete kupiti skill ali zato možete kupiti novi kart. Kartovi se dijele na šest vrsta (Solid, Burst, Marathon, Cotton, Saber, Plasma) i svaki od njih ima vlastite karakteristike. Svaki kart koji kupite nalazit će se u vašoj garaži, tako da će te ga moći mijenjati u utrkama, ovisno o prigodi. Osim kartova, novcem možete kupiti novog lika (vozača, jel), različite boje za vlastite kartove, nove tablice i slične ne toliko važne stvari.

Iz svega ovoga vidljivo je kako su se proizvođači potrudili u igru natrpati gomilu sadržaja koje ćete otkrivati stvarno dugo vremena. Ipak, na neke stvari ”tehničke prirode”, proizvođači iz nekog razloga nisu imali vremena, ili nisu htjeli usavršiti. Možda su im vlasnici starijih konfiguracija zahvalni što će ovu igru moći pokrenuti na svojim kantama, no vjerujem da ni njima ne bi smetala opcija mijenjanja rezolucije. Također, ne očekujte ni odabir nekih naprednijih grafičkih postavki. Još jedna zamjerka ide na kontrole. Ne kažem da kontrole ne valjaju, ali opet, nitko im ne bi prigovorio da su ubacili mogućnost promijene kontrola. A ni podrška za gamepad ne bi bila loša.

Sve u svemu, radi se o besplatnoj igri čiji Setup file teži svega 250mb. 250mb je cijena igre koju bi, ukoliko vam se svidi, mogli igrati danima, mjesecima a možda i godinama. Isplati li se? Prosudite sami.

Setup file ove besplatne igre težak je svega 250mb i možete ga skinuti ovdje.

Na HCL forumu raspravljamo o ovoj igri, pa na njemu možete saznati in-game nickove nekih od hrvatskih igrača, pitati sve što vam nije jasno itd.

Stoga ukoliko imate kakvih pitanja ili jednostavno želite igrati sa hrvatskim igračima, priključite se i na naš forum.

Kliknite ovdje za službeni topic za ovu igru gdje možete pitati sve što vam nije jasno oko same igre i raspravljati o njoj.

A u našem ESL podforumu postoji topic gdje možete raspravljati o ESL ladderu ove igre i svemu ostalome vezano uz ESL i Kart Ridera.

Korejsku verziju dotične igre danas igra preko 15000000 (petnaest milijuna) igrača, a po nekim anketama, igru je bar jednom zaigralo više od 25% 25% populacije. Kako se nama svidjela, doznajte u recenziji.

88 Naša ocjena
  • Igrivost
  • mnoštvo sadržaja