LittleBigPlanet 3

Jedna od najnezahvalnijih situacija u poslovnom svijetu je preuzimanje nečijeg uspješnog projekta; očekivanja su ogromna, svaka mala greška bit će pod povećalom, prevelikim mijenjanjem početnog recepta korisnici će tvrditi da je uništen savršen produkt, a premalim izmjenama će vam se prišiti etiketa nemaštovitosti i igranja na sigurno. Nije ovaj problem prisutan samo u industriji videoigara, zamislite kako je bilo jadnom Pepu Guardioli pri preuzimanju Bayern Münchena – kluba koji je s prethodnim trenerom Juppom Heynckesom osvojio sve što se moglo osvojiti te sezone usput nudeći vizualno prpošan nogomet.

Sličnu početnu postavu dobio je i nezavisni razvojni studio Sumo Digital preuzimanjem LittleBigPlaneta 3, novog nastavka odlično ocjenjenog PlayStation “izradi sam” serijala iza kojeg je prije stajala darovita ekipa Media Molecule. Novi proizvođač očigledno je odlučio nastupiti odvažno te malo promijeniti pravila igre uvođenjem tri nova igriva lika uz već dobro poznatog Sackboya. Nova tri člana družine ne donose samo drugačiji izgled, nego i nove mogućnosti koje znatno utječu na gameplay – četveronožac Oddsock ima mogućnost bržeg trčanja te odbijanja od vertikalne površine, a pticoliko stvorenje Swoop može letjeti te prenositi druge likove u svojim kandžama. Treći pridošlica po imenu Toggle može mijenjati svoj oblik jednim pritiskom tipke; veliki i ugodno popunjeni Toggle svojom težinom može spuštati velike poluge, a njegova minijaturna verzija se može provlačiti kroz sitne prolaze.

Pogledajte kako igra izgleda u akciji uz neke od naših prvih komentara.

Igra nerijetko potiče kombiniranje njihovih sposobnosti u lude kombinacije koje je potrebno odraditi da prijeđemo zabavno postavljene puzzle-platforming levele. Prvi primjer koji mi pada na pamet je penjanje sva četiri lika na jednu uzvišenu površinu; Swoop će jednostavno doletjeti na vrh prepreke, a ako je dovoljno milostiv ponijet će i lika po lika ravno do vrha. Ne brinite ako slučajno nemate letećeg člana postave, jer se Oddsock može popeti odbijanjem od zid, Sackboy može iskoristiti svoj pištolj za teleportiranje, a Toggle će se poslužiti jednim uskim prolazom. Tijekom ovakve dinamične platformerske zabave ponekad smo znali ispasti izvan mape, a doživjeli smo i par neobičnih bugova koji su utjecali na kretanje likova. Nisu to toliko česte pojave, no nisu ni potpuno bezazleni pa će sigurno zasmetati ako pokušavate prijeći level bez izgubljenog života.

Nažalost, iz najbolje novine LittleBigPlaneta 3 stiže i najveća zamjerka: broj levela story moda na kojima se može zaigrati kao jedan od tri nova člana ekipe je kriminalno mali. Ako su developeri već odlučili iskušati nešto odvažno, novo i domišljato, trebali su se držati plana do samog kraja, a ne ubacujući tu ideju na kapaljku u strahu da se igračima promjene neće svidjeti.

Većinu story moda prolazite sa Sackboyjem, no mala nagrada za utjehu je zabavna radnja gdje moramo zaustaviti izumitelja Newtona u njegovom planu za uništenju planeta Bunkum. Cijela priča po prvi put u serijalu popraćena je izvrsnom glasovnom glumom neigrivih likova te pridonosi stvaranju njihove osobnosti i boljem povezivanju s igračem. Ako tome pridodamo savršeno pogođenu glazbenu pozadinu za svaki level možemo bez problema zaključiti da je zvučna strana igre odrađena za čistu peticu. Ništa manje pohvala ne možemo izgovoriti ni o vizualnoj prezentaciji, budući da se novi LittleBigPlanet u svim njegovim veselim bojama po prvi put pokreće u Full HD rezoluciji na PlayStationu 4. Razočaravajuće je jedino to što je izvođenje igre ograničeno na 30 sličica po sekundi (zbog kompatibilnosti korisničkih levela s PS3 verzijom igre, kažu).

Osim povećanja rezolucije, vizualnom dijelu pridonosi i drastično veći broj slojeva koje je moguće staviti na vlastiti level; u odnosu na prethodnika koji je omogućavao postavljanje do tri sloja, LittleBigPlanet 3 dopušta da postavimo do 16 slojeva na kojima možemo postaviti razne objekte i naredbe te kreirati tako vlastite levele. Upravo stvaranje i dijeljenje vlastitih levela je glavno oružje ovog serijala od njegovog prvog nastavka, a zahvaljujući novom kreatoru mapa dobili smo korisne alate koji omogućuju stvaranje još neobičnijih, maštovitijih i luđih levela. Za sve padobrance u serijal tu je izvrstan tutorijal za stvaranje vlastitih kreacija odrađen u obliku igrivih levela kroz koje se upoznajemo s osnovnim alatima i njihovom primjenom. Upravo kroz jednostavno postavljene zadatke svaki igrač se može upoznati sa svim mogućnostima editora te nakon odrađenog tutorijala krenuti u izradu svojih projekata.

Ako vam unatoč svoj pomoći ne ide za rukom kreiranje svojih vlastitih svjetova, uvijek vam ostaje mogućnost igranja tuđih levela. Zajednica igrača okupljena oko LittleBigPlaneta je super-kreativna pa već sada imate priliku zaigrati razne platformere, 2D utrke, mozgalice, obrade popularnih naslova poput Final Fantasyja VII ili Death Spacea i slično – sve u tom specifičnom LPB stilu. Osim toga, na raspolaganju nam je i tri milijuna već kreiranih levela iz prva dva dijela serijala. Stvarno, tri milijuna – i sve je to kompatibilno s ovim nastavkom.

Kad smo već započeli s nogometnom analogijom, mogli bismo i završiti u istom stilu. Ekipa Sumo Digitala pametno je kupovala u prijelaznom roku, no nažalost i premalo koristila nove igrače tijekom sezone. Nova tri lika se savršeno nadopunjavaju s već poznatim Sackboyjem, zbog čega je šteta što smo cijelu ekipu imali priliku isprobati kroz zanemariv broj levela story moda. To posebno žalosti jer su audio-vizualna prezentacija, glasovna gluma i priča dosta dobro odrađeni. No nije sve toliko crno, pogotovo kada pogledate ogromnu količinu levela nastalih od strane LittleBigPlanet zajednice i mogućnost da se sami uklopite u redove vrijednih kreatora novih svjetova gdje vladaju neka vaša pravila.

Mali veliki planet po treći put se vrti na kućnim konzolama, a našem starom prijatelju Sackboyu pridružila su se još tri druškana u novim šarenim avanturama.

81 Naša ocjena
  • story mode