Octodad: Dadliest Catch

Vjeran Nagy

Žuta hobotnica u plavom poslovnom odijelu koja pozira kao čovjek nije naš svakodnevni igrivi heroj. Tu ludu ideju pripisujemo mladom razvojnom timu Young Horses. Riječ je o grupi studenata američkoga sveučilišta DePaul iz Chicaga, a Dadilest Catch je zapravo nastavak njihovog naslova Octodad iz 2010. Za jednu indie igru nastalu u studentskoj radionici, Octodad je postigao pohvalan uspjeh i time osigurao nastavak – uz poticaj uspješne Kickstarter kampanje.

Naš protagonist nema pravo ime i priča nama nerazumljivim mrmljanjem. Sve što znamo o njemu jest da je oženjen pripadnicom ljudskoga roda s kojom ima dva potomka koji su također ljudi. Ideja o mekušcu koji ima ljudsku obitelj je nevjerojatna i vrlo bizarna. Pogotovo kada shvatite da nitko ne prepoznaje Octodada kao hobotnicu pa čak ni njegova vlastita žena – ni kada skine odijelo, legne u krevet i “pravi djecu”.

U tom kontekstu, ta bizarna kreacija podosta podsjeća na spoj određenih likova iz animiranih sitcoma “Family Guy” i “American Dad!”, američkog glumca i redatelja Setha MacFarlana. Ukoliko ste upoznati s njegovim djelima odmah ćete prepoznati sličnosti. Za one koji ne znaju, riječ je o više likova – bebi po imenu Stewie koju nitko iz njegove obitelji ne razumije kada priča osim obiteljskog psa Briana koji pak nerijetko opći sa ženama te vanzemaljcu Rogeru koji skriva svoj identitet različitom odjećom baš poput Octodada. Dadliest Catch također njeguje više oblika humora od kojih će vas neki nasmijati do suza, a drugi u vama stvoriti čudan osjećaj nelagode. Pogledajte igru u akciji kroz moj video komentar, a onda nastavite čitati da shvatite što se tu zapravo događa.

Radnja se odvija retroaktivno. Često nas vraća u mekušceve definirajuće životne trenutke. Poput njegovog vjenčanja s voljenom mu suprugom ili dana kada je upoznao svoga najvećeg neprijatelja Kuhara (od eng. chef). Dok nam ti prošli događaji služe da saznamo više o našem mekušcu, glavna fabula smještena u sadašnjem vremenu se sastoji od “avantura” kroz koje prolazi svaki običan i vrijedan obiteljski čovjek. Košenje travnjaka, spravljanje kave, kupovina namirnica i sl. nisu baš nekakav pojam zabave. No, kada imate osam ljepljivih krakova za udove i te obične svakodnevne radnje postaju izazovan urnebes.

Čitava igra prožeta je veselom atmosferom i zanimljivim, nerijetko pametnim humorom, ali i emotivnim trenutcima. Priča Octodada je i nešto više od obične hobotnice koja se nespretno kreće. Dadliest Catch je u jednu ruku parodija i satira. Ismijava moderno društvo, konzumerizam i repetitivne živote malih ljudi, ali u isto vrijeme naglašava obitelj kao najveću vrijednost koju moramo očuvati. Zapravo, primarna misija našega mekušca je da zadrži svoju obitelj. U tome ga naravno pokušava spriječiti već spomenuti kuhar, ali i jednolični biolozi iz vodenog parka koji “definitivno prepoznaju ribu kada je vide”.

Kontroliranje Octodada je neobično, ali zapravo jednostavno i nešto je lakše izvoditi kretnje mišem nego s kontrolerom. Cilj je pokrenuti parove krakova od kojih jedni služe za kretanje odnosno kao noge, a drugi za korištenje stvari u prostoru tj. kao ruke. Lijevom tipkom miša kontroliramo lijevu nogu ili krak, desnom tipkom desnu nogu. Pritiskom na srednju tipku miša mjenjamo kontrolu s nogu na ruke i obrnuto. Potrebno je simultano izmjenjivati tipke udova i gurati miš (analogne palice) u smjeru u kojem se želite kretati. U početku to predstavlja velik izazov, ali je nešto lakše jednom kada se naviknete. No, nikada ne možete u potpunosti ukrotiti krakove zato što kretnje nisu uvijek logične pa je vrlo lako izgubiti kontrolu, što zna biti frustrirajuće, ali i poprilično zanimljivo.

Siromašan i nemaštovit dizajn levela skriva rijetka platforming iznenađenja, a pošto je ipak riječ i o avanturi, nailazit ćete i na pokoju zagonetku. Nedostatak izazovnih platforming konstrukcija je najveći propust Dadliest Catcha. U ovome trenutku mogu se sjetiti samo dva mjesta na kojima sam gotovo zaplakao od nemoći. Upravo ti segmenti daju igri jednu čar i pružaju veliki osjećaj zadovoljstva kada ih uspješno prevladate. Međutim, jednostavno ih nema dovoljno. Same zagonetke su prilično jednostavne, ali su i dovoljno zanimljive. Za njihovo riješenje najčešće je potrebno koristiti najobičnija saznanja iz svakodnevnog života. Poput jedne u kojoj morate staviti metalni predmet u mikrovalnu te prouzročiti požar koji vam potom oslobađa put za dalje.

Siromaštvo nije zaobišlo ni vizuale koji stvaraju jednu simpatičnu sliku. No, igra u isto vrijeme izgleda kao niskobudžetna, loša kopija disneyjevih animiranih filmova. Zapravo, problem ne leži u samoj vizualnoj estetici igre koliko u sterilnom dizajnu koji jednostavno vapi za dodatnim detaljima. S druge strane, glazba je uhu ugodna i dobro prati bizaran svijet i njegove događaje.

Za prelazak svih levela bit će vam potrebno nešto više od sat i pol vremena što bi bilo sasvim prihvatljivo da je igra planirana u epizodnom formatu. Ovako u vama ostaje želja da vidite još, pogotovo zato što je ideja iza Dadliest Catcha zbilja zanimljiva. Na svu sreću igra je izašla s alatima za izradu levela s čime će vjerojatno prerasti u nešto puno veće i bolje. Zapravo, već sada je moguće skinuti nove i besplatne sadržaje preko Steama na kojemu se igra i prodaje u digitalnom obliku po cijeni od 13,99€. Za baciti nije ni odličan multiplayer u kojemu dva do četiri igrača kontroliraju Octodada istovremeno – svatko kontrolira jedan krak.

Nedostatak izazova unutar igre nadopunjuju i fantastična Steam dostignuća za koja ćete morati uložiti dosta truda, ali i skupljanje Octodadovih kravata koje su razasute i skrivene po levelima. Uz sve navedeno, smatram da je Octodad: Dadliest Catch solidan indie naslov vrijedan vašeg vremena i definitivno odličan izbor za prijateljska okupljanja pred ekranom.

Stoga… predstavljamo vam i službenu HCL Octodad Drinking igru!

Pravila su vrlo jednostavna, svaki put potegnite:

– kada Octodad sruši neki predmet u prostoriji.