Paper Mario: The Tousand-Year Door odličan je izbor za reizdanje u vidu prerade za Nintendo Switch konzolu. Ne samo da se radi o vrhunskoj igri koja je iznenađujuće dobro ostarjela, nego je tu istodobno ispravljena i jedna od najvećih nepravdi modernog tržišta retro igara. Naime, ovo je bila jedna od apsolutno najskupljih Gamecube igara u proteklih 10 godina. Dobra vijest je da ako želite uživati u možda čak i najboljoj Paper Mario avanturi, nema nekih posebnih razloga da to ne bude upravo u društvu ove prerade s posve korektnom cijenom od 60 Eura.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
60€ | Nintendo Switch | Ustupio distributer (CD Media) |
Ako ste igrali bilo koji Paper Mario nastavak, otprilike ćete znati što vas čeka. Jedan od aduta ove zanimljive RPG igre je simpatična grafika sa specifičnim stilom gdje je sve od papira. U ovom izdanju ima još više namotavanja, frkanja, preklapanja i drugih poigravanja s formatom papira. Zatim odlična glazbena podloga s koja se donosi gomilu poznatih temi iz svijeta Super Maria. Te naravno, vrhunska taktička borba na poteze koja nerijetko eksperimentira s elementima akcijski orijentirane borbe.
KRALJEVSTVO GLJIVA: PAPIRNATA VARIJANTA
Naš najdraži Talijan u ovoj pustolovini pokušava, nećete vjerovati, osloboditi otetu princezu Peach. Međutim, otmičar ovaj put nije Bowser, već zlonamjerna družina pod nazivom: X-Nauti. Pri čemu i Mario i X-Nauti pokušavaju doći do misterioznih sedam kristalnih zvijezda. Mario svoju avanturu počinje u Rougueportu odakle kreće njegovo istraživanje princezine otmice. Rougueport ujedno služi i kao središnji svijet koji vodi u sve druge svjetove u svih osam poglavlja priče. Putem mu se priključuju zanimljivi likovi koji postaju dio njegove družine čije vještine može koristiti, kako u borbi, tako i u istraživanju svijeta.
Prva na listi Marijevih pouzdanih saveznika je Goombella, simpatična pripadnica Goomba rase koja je pravi knjiški moljac i zna puno o bilo kojoj temi na koju nabasa. U borbi možda i nije najjači pomagač, ali zato može analizirati protivnika i reći ponešto o njegovim slabim točkama i ukupnom zdravlju. Informacije su to koje su od presudne važnosti za napredak.
Skoro svako poglavlje donosi novog člana družine, a svaki od njih ima unikatne sposobnosti kako u borbi tako i izvan nje.
Gotovo svako sljedeće poglavlje donosi novog člana družine, svaki od njih ima unikatne sposobnosti kako u borbi tako i izvan nje. Ako ste navikli isključivo na nešto standardnije Mario igre, u prvom redu one iz platformerskog žanra – impresionirat će vas šarm i osobnost svakog od likova kojeg ćete susresti tijekom ove avanture. Dijalozi su sjajno osmišljeni i Thousand-Year Door je krcat humorom i sićušnim detaljima koji će svakom obožavatelju Mario univerzuma izazvati osmijeh na licu.
NETIPIČNA TAKTIČKA BORBA NA POTEZE
Prva stvar koju Thousand-Year Door odrađuje drugačije od konkurencije (pogotovo kad govorimo o igrama iz ere originalnog izdanja) jest izostanak nasumičnih borbi. Naime, gotovo svakog protivnika moguće je vidjeti prije upuštanja u borbu s istim. To nas odvodi do toga da je borbe moguće i izbjegavati, ali još važnije od toga: moguće je odalamiti protivnika prije nego što borba zapravo i počne. To vam daje prednost u vidu prvog napada kad sekvence borbe stvarno započne.
Velik dio akcije izveden je u klasičnoj RPG maniri: obični napadi, defenzivni položaj, specijalni i super-specijalni napadi koji ovise o resursima i slično. Mario uz sebe može imati samo jednog suputnika, no moguće je odraditi izmjenu. Svaki napad od igrača također zahtijeva neku vrstu tempiranja i vještine. Svaki napad (bilo Marijev, bilo partnerov) izveden je u stilu svojevrsne mini-igre gdje treba pravovremeno pritisnuti tipku za napad, pozicionirati kursor ili ritmički pogoditi seriju tipki.
Što bolje uvježbate izvođenje napada, to će šteta na protivniku biti veća, a moguće je zadati i dodatne promjene statusa, slabljenje defenzive ili recimo u slučaju Koopa kornjača – prevrnuti ih na leđa pri čemu će biti dva kruga onesposobljeni. Svaka bitka događa se na kazališnoj pozornici, te Maria i družinu prati publika. Ovisno o tome koliko gledatelja borba privuče i koliko atraktivnom učinite borbu – toliko ćete biti nagrađeni zvjezdanim bodovima. Navedeni bodovi imaju dvojaku svrhu – služe za unaprjeđenje levela, te također kao resurs za Marijeve najdestruktivnije napade.
Svaka bitka događa se na kazališnoj pozornici, te Maria i družinu prati publika.
Podizanje levela je nešto jednostavnije nego u sličnim igrama, nema tu neke gomile statistika i sposobnosti. Tri su kategorije: zdravlje, resurs za specijalni napad i značke. Prve dvije kategorije su jasne već iz naziva, a značke su zapravo pasivne sposobnosti ili pak dodatni napadi. Ovisno o tome koliko bodova otključate u ovoj kategoriji, toliko ćete i znački moći aktivirati. Značke ćete najčešće pronalaziti na skrivenim lokacijama ili pak dobiti kao nagradu za uspješno obavljene usputne misije.
Publika zna biti vragolasta pa će povremeno neki tamo Goomba baciti neki tupi predmet na Marija i prijatelje. Isto je moguće spriječiti pravovremenim reagiranjem i pritiskom tipke X. No, ne treba žuriti jer tu i tamo će se dogoditi da publika dobaci koju gljivu ili neki drugi predmet s ljekovitim svojstvima.
PROMJENE U ODNOSU NA ORIGINAL
Prerada je osim poboljšanih vizuala i remiksane prerađene glazbe donijela i brojne druge promjene. Čuje se kad likovi pričaju, tj. bolje rečeno frfljaju (u stilu Starfoxa ili Banjo-Kazooie serijala). Izvan borbe likovi reagiraju ako ih mario pokuša odalamiti čekićem ili ako skoči na njih, što je zanimljiv novi detalj koji nije bio prisutan u originalu.
Tekst je nešto sporiji, što je svakako minus u trenutku kad se odlučite na ponovni prelazak (a vjerojatno hoćete). Dodane su nove sekvence priče, te su povremeni elementi dijaloga blago cenzurirani. Jedna od konkretnijih promjena koje puno znače je dodana komanda za brzu izmjenu partnera. Broj sličica u sekundi smanjen je sa 60 u originalu na 30 u preradi. Igra izgleda jako lijepo, no nisam siguran da ju Switch ne bi mogao pokretati u 60 sličica u sekundi. Srećom, riječ je o RPG igri pa ova promjena ne utječe bitno na gameplay.
Broj sličica u sekundi smanjen je sa 60 u originalu na 30 u preradi
Jedan jako zanimljiv novi detalj je rasklapanje i odmotavanje kulisa i rekvizita pri ulazu u sekvence s borbom. Developeri su ovaj put iskoristili veću rezoluciju i zbilja su se poigrali s ovim fenomenom. Kad bih morao odabrati jednu promjenu iz obrade kao najdražu, to bi vjerojatno bila ova. Uz sve to ova verzija donosi i ekskluzivnu galeriju u kojoj je moguće pregledavati crteže i skice lokacija i likova, te preslušavati pjesme iz igre.
VIŠE OD RUTINSKE RECIKLAŽE
Spomenuo sam da se Thousand-Year Door isplati odigrati i više puta, a za prvi prelazak će vam trebati nekih 40-ak sati. Ovo je sve skupa jedna odlična RPG avantura koja je dobila zasluženu preradu. Leveli su odlično dizajnirani, vraćanje na prijašnje lokacije funkcionira baš onako u Nintendo stilu: otključavanjem novih sposobnosti dobivate mogućnost napredovanja na prethodno nepristupačnim lokacijama. Jedna od takvih sposobnosti je i transformacija u papirnati aviončić koji može preletjeti preko ponora. Uz to, tu su i brojne male zagonetke i skriveni predmeti koje je moguće pronaći uz malo njuškanja.
Događaji iz priče su toliko blesavi i smiješni da ćete s nestrpljenjem iščekivati svaku sljedeću nebuloznu situaciju. Za potrebe priče tu su čak i kratki isječci u kojima igrač dobiva priliku igrati s Peach ili s Bowserom. Zabavne konverzacije i glupiranje negativaca služe kao odlična premosnica između istraživanja, borbe i konkretnijih dijelova priče.
The Thousand-Year Door je teško ne preporučiti, pogotovo sad u ovom modernom izdanju. Čak i u slučaju da niste najveći ljubitelj role-playing igara i taktičke borbe, ovu igru se isplati zaigrati jer naprosto nudi ponešto za svakoga: vizuali i glazba su odlični, priča ima fluidnost koliko god bila šašava i vrckasta, težina je taman na mjestu baš kao i duljina igre, a borba cijelo vrijeme uspijeva servirati nešto novo i svježe. Jasnoća i pristupačnost uistinu čine ovu igru idealnim izborom za RPG početnike.
kebbab
17.06.2024 - 14:12Odlično, baš sam prošli tjedan kupio.
Meduza
17.06.2024 - 16:22Neznam, nikada mi nije bila ta igra zanimlijva :/
Ali zato sutra dolazi Nintendo Direct 😉
SonOfOsiris
18.06.2024 - 23:07Topčina igra, ko nije odigrao, pod obavezno