Penumbra [PC]

Priča oko nastanka ovog serijala zanimljiva je ponajviše zbog činjenice kako HPL engine drži najveće zasluge što je igra ugledala svijetlo dana. Naime, švedski razvojni studio Frictional games, nije imao u planu proizvodnju igre jer su do tada radili samo na HPL engine-u. No prezentacija istoga očarala je publiku i vijest o odličnom demou zvanom Penumbra, ubrzo se proširila. Sve je pak rezultiralo brojnim zahtjevima za kompletnu igru. Frictional games uočio je dobru priliku i tako najavio trilogiju horor serijala koji će ostaviti tragove u igraćoj industriji.

Valja naglasiti kako se serijal o kojemu govorimo sastoji od tri igre, točnije epizode – Overture, Black Plague i Requiem. Da bi smo vam što bolje prikazali svijet i atmosferu Penumbre, ove tri epizode gledat ćemo kao jednu igru jer su i same razlike među njima veoma male. Sad kada je trilogija upotpunjena izlaskom najnovije epizode, u ovoj recenziji pokušat ćemo vam opisati zašto biste Penumbru definitivno trebali odigrati.

Penumbra Overture

Originalna priča Penumbre prati Philipa, mladića kojemu nakon smrti majke stiže pismo od oca za kojega je on mislio da je mrtav. Ispostavlja se kako pismo sadrži upute i naznake koje vode prema Grenlandu. Radoznalost prevlada Philipa i on se zaputi na putovanje ostavljajući sve iza sebe. Serija nesretnih slučajeva odvodi ga u stari rudnik koji se na prvi pogled čini napuštenim. No Philip uskoro otkriva kako nije sam i kako se unutar rudnika kriju njegovi najveći strahovi. Vođen željom da otkrije istinu iza misterija vezanog za njegovog oca, Philip nastavlja svoj put u dubinu rudnika, u još veću tamu, znajući da se poslije svega ovoga ne može vratiti natrag.

Prvi dio najavljene trilogije izašao je u ožujku prošle godine ekskluzivno za PC platformu. Kao što je već navedeno, igru je napravio švedski Frictional games kojemu je Overture bio prvijenac u igraćoj industriji. Rezultat je bio i više nego dobar – Penumbra je u prosjeku pokupila vrlo dobre ocjene i odlično je primljena od strane igrača. No izdavač igre ipak nije bio pretjerano oduševljen uspjehom prve epizode i stoga je odbio daljnju suradnju što je uvelike utjecalo na ostala dva dijela serijala.

Penumbra je horor avantura iz prvog lica, no ne i klasična avantura poput Sherlock Holmes naslova. U igru su implementirani i elementi sneakera i poneki element borbe. Upravo je ta kombinacija učinila igru specifičnom – gameplay i atmosfera zajedno su profitirali zbog toga što je igrač bio prisiljen skrivati se od neprijatelja i služiti se raznim predmetima kako bi ga onesposobio. Konkretno govoreći, cjelokupno horor iskustvo nevjerojatno je predočeno mjestom radnje i neprijateljima. Overture definitivno nije igra u kojoj će se igrač osjećati nadmoćno. Baš suprotno tome, svaka pojedina minuta u Penumbri ispunjena je tamom i strahom od nepoznatoga.

Kako ćete većinu igre provesti u mraku, svjetlost će vam biti najbolji prijatelj i saveznik. No ne računajte da će vam ona puno pomoći – jedini izvor svjetlosti pronaći ćete u obliku baterijske lampe, flouroscentne svjetiljke i baklji. Od oružja pak možete očekivati nekakvu zaštitu, ali kako je sistem borbe, tj. upravljanja hladnim oružjem, u igri poprilično loš i nadasve nespretan, morat ćete se jednostavno pomiriti s tim da je isplativije nadmudriti neprijatelja nego ga eliminirati. Što se pak tiče samih neprijatelja, to je još jedan minus ovoj epizodi jer ćete na kraju otkriti kako nisu toliko zastrašujući kao što ste mislili. No Phillipov put ovom epizodom tek je započeo, a pravi užasi tek su čekali na njega.

Penumbra Black Plague

Problemi s pronalaskom novog izdavača negativno su se odrazili na čitav serijal. Novi izdavač, Paradox Interactive, pristao je financirati tek jednu epizodu serijala i zbog toga je odlučeno kako će Black Plague biti finalni dio serijala. Igra je izašla u veljači 2008. godine.

Drugi nastavak donio je sve što i prvi dio – atmosfera je opet bila nenadmašna, a omjer logike i akcije bio je pravi pogodak. Priča je dodatno produbljena dodavanjem nekoliko zaista interesantnih novih likova, no zbog problema s izdavačem konačni dojam ostavljao je gorak okus. Black Plague mogao se završiti za nešto manje od 3 sata, a to ovakva priča zasigurno nije zaslužila.

No da ova epizoda ne bi ostala zapamćena po lošim stvarima nabrojat ćemo i one lijepe stvari. Horor elementi dovedeni su gotovo do razine savršenstva. Igraču je za potrebu ostvarivanja tog cilja oduzeto svako oružje, a neprijatelji su postali bizarniji i opasniji. S pravom se može reći kako poneki dijelovi igre slove kao najstrašnije scene kojih se ne bi postidio ni Silent Hill. Također, zagonetke u Black Plague evoluirale su u odnosu na Overture – sada ih se moglo riješiti na više načina.

Dakle, druga epizoda Penumbre bila je previše dobra da bi tako prebrzo završila. No iako je sve završilo u mraku, na kraju hodnika ipak se nazirao sretan završetak.

Penumbra Requiem

Nedugo nakon izlaska epizode Black Plague, Frictional games najavio je da će Penumbra ipak doživjeti treću epizodu u obliku ekspanzije dostupne putem digitalne distribucije.

Ispostavilo se kako je Requiem zapravo eksperimentalni naslov koji baš i nije slijedio put dosadašnjih epizoda. Naravno, priča je dodatno popunjena i vizualni dojam ostao je isti, no ne može se reći kako je Requiem horor igra. Naime, srž ove 100 mb teške ekspanzije su zagonetke i isključivo zagonetke, što je zapravo i najveći minus. U ovoj „epizodi“ nećete bježati od neprijatelja i misliti što vas čeka u sljedećem hodniku, već ćete se kroz nekih 2 sata igranja baviti slaganjem blokova, povlačenjem poluga, skakanjem i trčanjem. To ne mora nužno značiti lošu stvar jer su zagonetke posve logične, ali sve nakon nekog vremena postaje monotono. Iako je u zanimljivoj maniri dovršio već gotovu priču, Requiem nažalost nije punokrvna horor-epizoda i stoga se može preporučiti samo ljubiteljima puzzli.

Prezentacija

Sve tri epizode zadržale su istu grafiku temeljenu na proslavljenom pokretaču. Grafički dio nije briljirao, no daleko od toga da je nekoga ostavio razočaranim – igra nije previše zahtjevna i stoga je dostupna i onima koji nemaju high-end konfiguracije.Za razliku od grafike, fizika je jedinstvena. Riječ je o tzv. Newton Game Dynamics fizičkom sustavu koji djeluje po originalnom principu. Naime, kad u igri otvarate vrata, ladicu ili ormar, nije dovoljno samo kliknuti na njih već i povući mišem prema sebi, baš kao kad ih otvarate u stvarnosti.Zvuk u igri je i više nego odličan te je stoga prava uživancija ovu avanturu proći sa slušalicama na ušima. Glazba se savršeno uklapa u atmosferu i upotpunjuje osjećaj nemoći i straha.

Zaključak

Pored svojih mana i propusta, Penumbra je originalno i jedinstveno horor iskustvo rijetko viđeno na PC platformi. Ako ste se ikad zapitali što zapravo stoji iza izraza „znatiželja je ubila mačku“, nema vam druge nego odigrati Penumbru.

Ne zaboravite nam ostaviti i kakav komentar ispod recenzije, a ako ste za kakve podrobnije rasprave skoknite i na forum i pitajte što god vas zanima oko ove igre ili neke druge.

Recenzija kompletnog Penumbra serijala koji je osvježio žanr svojom atmosferom i dokazao da strah od nepoznatog može biti mnogo gori nego krvoločni zombiji ili izvanzemaljske napasti.

82 Naša ocjena