Rain Blood Chronicles: Mirage

Žarko Ćurić

Wuxia je poznati žanr fikcije u Kini kojeg odlikuju hrabri junaci koji se bore za svoja uvjerenja i ideale. Wuxia je u Kini zastupljen u literaturi, operama, filmovima i serijama, a žanr nije stran ni gaming industriji. Jedan od primjera wuxia videoigre je i Rain Blood Chronicles: Mirage, akcijsko-avanturistički hack’n’slash iza kojeg stoji kineski studio S-Games.

Svaka wuxia priča ima svog heroja, a u Rain Blood Chronicles: Mirageu tu ulogu preuzimaju Soul i Shang, profesionalne ubojice iz Cabal organizacije.

Njihova najnovija misija je ukrcavanje na „Lord’s Boat“, leteći brod koji se čudesno pojavljuje iznad malih kineskih sela nakon čega slijedi fešta pokolja priređena od strane pripadnika zloglasne Mirage organizacije. Osim sprječavanja novog pokolja, Soul i Shang se nadaju pronaći njihovog radnog kolegu Jadea koji je nestao prije par godina u istoj misiji.

Priča je intrigantna i vuče igrača da završi „samo još jedan level“, no ono što me je razočaralo je dosta „odsječen“ završetak. Prelaskom glavne radnje imate osjećaj kao da je igra završila usred zapleta čisto da se ostavi materijal za novi dio. Znam, mora se i nastavak raditi, ali ova avantura mi je ostavila osjećaj kao da sam nogometnu utakmicu pogledao do prvog poluvremena, nakon čega je izašao spiker i rekao:“Nastavak utakmice slijedi za tjedan dana. Hvala.“

Dva glavna lika su različita ne samo što se tiče karaktera, nego i načina borbe. Soul je nepromišljen, brzoplet, ali i odvažan borac koji koristi tehniku nestajanja te kratki Dark Wound mač kojim sklapa ubojite komboe. Shang je smiren, mudar i povučen, a pri borbi se više oslanja na Swordkee tehniku stvaranja lebdećih mačeva nego na samu fizičku snagu.

Rain Blood Chronicle: Mirage je možda najlakše opisati kao Devil May Cry iz 2D perspektive. Povezivanje napada u ubojite komboe, mnoštvo različitih protivnika na ekranu koji imaju svoj plan kretanja te opasni bossevi samo su neke od poveznica s ovim poznatim serijalom.

Neprijatelji su dosta lukavi te će vas često pokušati napasti s više strana, strijelci će se odmicati od vas te vas napadati s veće udaljenosti, a osjetna je i promjena taktike u odnosu na borca kojeg koristite. Borbe su napete i često će vas natjerati da promijenite svoju taktiku zbog pojavljivanja nekog novog neprijatelja na ekranu, stoga igra nikada ne postaje repetitivna i dosadna. Rain Blood Chronicles zahtjeva konstantnu koncentraciju prilikom borbe, budući da je dovoljan samo mali prekid vašeg komboa da vas neprijatelji okruže i počnu sjeckati.

I koliko god se regularni protivnici činili teškima, prava poslastica stiže na kraju levela s borbom protiv bossa. Svaki boss ima strašno zanimljive napade i potrebno je par pokušaja da ga se sredi, no zbog toga je osjećaj zadovoljstva nakon prelaska levela udvostručen. Glavne likove se može izmjenjivati jednostavnim pritiskom jedne tipke, ali pod uvjetom da je pokazivač za izmjenu napunjen do kraja. Tu mogućnost najčešće se koristi zbog niske razine zdravlja jednog lika budući da je igra nevjerojatno teška – bio bi pravi izazov preći je samo s jednim likom, ako je to uopće moguće.

Na početku su nam ponuđene tri razine težine, a četvrtu, ujedno najtežu, otključavamo prelaskom Story moda. Mazohist kakav jesam, započeo sam s trećom razinom težine i nakon pet minuta psovanja i konstantnog umiranja prebacio na malo lakšu. Ali Mirage nije nepravedno težak, samo je potrebno otvoriti specijalne napade za glavne likove i naučiti kretnju svakog protivnika. Specijalni napadi se kupuju uz pomoć protivničkih duša i novca koje dobivamo kada porazimo neprijatelje. Što je duži kombo i teža razina, nagrade su bolje pa se čak isplati uložiti vrijeme u ponovni prelazak na težoj razini. Osim samih komboa možemo otključavati i razna poboljšanja poput više energije ili brže zamjene glavnih likova uz pomoć specijalnih itema skrivenim po levelima.

Sam sustav kupovine poboljšanja je malo pretjerano razvučen, budući da smo hendikepirani na težim razinama bez naprednih napada, a na lakšim razinama dobivamo mizernu količinu novca. Iz tog razloga se stvara potreba za grindanjem na lakšim razinama što bi moglo odbiti neke igrače.

Sve te horde neprijatelja i bliješteći komboi vrte se bez problema na većini gaming računala u 1080p rezoluciji bez ikakvih problema. Dovoljno je baciti pogled na minimalnu konfiguraciju s Pentiumom 3 i bit će vam jasno da je ovo jedna od najbolje optimiziranih novih igara za PC izašlih ove godine.

Grafička strana me neodoljivo podsjeća na stripove, a na neki način i na noir filmove uz paletu pretežito tamnih tonova prošaranih crvenom bojom. Uz ovakav grafički stil savršeno se uklapaju izvorni kineski glasovi koji pomažu dati osjećaj gledanja kineskog wuxia filma iz 60-tih godina prošlog stoljeća.

Osim već spomenutog Story moda koji se sastoji od osam zanimljivih levela, ovaj hack’n’slash je moguće zaigrati i u dvoje kroz tri različita moda. Versus mod donosi standardnu borbu između dva lika, a tu je i Tower mod gdje se borimo s beskonačnim brojem protivnika koji postaju sve teži što se penjemo više po tornju. Treći mod se sastoji od borbi protiv već viđenih bosseva, no ovaj put ti bossevi dolaze jedan za drugim. Potonja dva moda ostavljaju osjećaj da su ubačeni čisto radi umjetnog povećanja količine sadržaja, a zapravo ne pridonose raznovrsnosti budući da ponavljamo jedne te iste borbe iz Story moda.

Rain Blood Chronicles: Mirage je vraški zabavna i teška hack’n’slash poslastica koja je primarno namijenjena za ljubitelje žanra. Konstantno umiranje, horde neprijatelja i teški bossevi odmah će u startu odbiti veliku većinu igrača. Ipak, oni koji su spremni umrijeti par puta da bi naučili lekciju, ustali se i probali opet, cijenit će izazovan dizajn gameplaya, a svi koji prebrode početnih par levela i otključaju napredne napade, doći će do kraja igre zadovoljni odigranim. Doduše, mogli su taj završetak priče malo dotjerati.

Akcijsko-avanturistički hack’n’slash à la Devil May Cry prenesen u 2D bizarni feudalni kineski svijet s dva glavna lika?! Dozvolite da vam predstavimo Rain Blood Chronicles: Mirage.

• borba
  • optimizacija
  • protivnici
  • završetak
  • preskupa pojačanja

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.