Shadowrun Returns

Vjeran Nagy

Shadowrun Returns je povratak u budućnost bogatog cyberpunk svijeta. Prvi uspjeh ovaj serijal zabilježio je aRPG naslovom Shadowrun iz 1993. za SNES (Super Nintendo Entertainment System). Kritičari su hvalili njegovu odličnu priču, filmsku noir atmosferu i sustav dijaloga dotad neviđen na konzolama. Na žalost, igra nije doživjela i komercijalni uspjeh. Shadowrun je dobio nastavak tek 2007. – ovoga puta u obliku FPS-a s RPG elementima iz originala. Igra je doživjela kritički i komercijalni neuspjeh, pala u zaborav i povukla serijal za sobom.

No 2012. godine Shadowrun je dobio još jednu priliku, i to kroz Kickstarter kampanju vođenu od strane tvorca tog svijeta – Jordana Weismana i razvojnog tima Harebrained Schemes. Tako je nastao Shadowrun Returns, naslov koji je vratio svijet Shadowruna na pravi put.

Za bolji uvid u način igranja novog Shadowruna, provjerite naš 11-minutni gameplay video u kojemu prelazimo jedan dio igre i uživo komentiramo.

Shadowrun Returns odvija se u futurističkom post-apokaliptičnom gradu Seattleu. Sama priča počinje retrospektivom u kojoj upoznajemo lika po imenu Sam. Sam je propalica u životu, upadanje u nevolje mu je svakodnevica, ali je poslovni partner i bliski prijatelj našega lika. Ovoga puta, Sam se zamjerio opasnoj bandi i na nama je da ga spasimo. Nakon što uspijemo, dijelimo s njim kratak trenutak slavlja te se zatim rastajemo. Nakon par godina Sam nam šalje poruku u kojoj nam govori da je ubijen. Tom post mortem porukom Sam zapravo traži od nas da pronađemo njegovog ubojicu i tu priča (koja se ironično zove – Dead Man’s Switch) počinje.

Priča Shadowrun Returnsa je interesantna u najboljem slučaju, ali je neosporivo da je vrhunski napisana. To je jako bitno s obzirom da igra nema glasovnu glumu. No taj nedostatak ne predstavlja ni najmanji problem. Priču je jednostavno užitak pratiti zbog kvalitetnih dijaloga i opisa koji nikada nisu predugi, predosadni ili besmisleni. Svi likovi u igri su također vrhunski osmišljeni i napisani te često pobuđuju našu maštu svojim osebujno opisanim ponašanjem i karakterom. Pratiti priču Shadowruna je kao da čitate dobar ZF roman, a interesantna je i činjenica da je jedan dio priče u Shadowrunu preuzet iz grafičke novele – From Hell, američkog pisca Alana Moorea.

Vizalno, Shadowrun Returns izgleda dobro. Izometrička perspektiva igre daje nam dobar uvid u njezine interesantne 2D pozadine ispunjene interaktivnim 3D objektima i likovima. Glazba je užasno zarazna i uhu ugodna te besprijekorno pristaje tematici igre. Returns je prožet jednom misterioznom i efektnom cyberpunk atmosferom koja ne popušta od samoga početka pa sve do kraja. Dizajn levela je impresivan, ali i prostorno ograničen, a zbog toga pati i istraživanje koje su developeri sveli na svega par sporednih misija koje je gotovo nemoguće promašiti.

U Shadowrunu postoji pet rasa – Human, Dwarf, Elf, Ork i Troll, kao i šest klasa – Street Samurai, Decker, Mage, Shaman, Rigger i Physical Adept. Svaka od navedenih rasa ima različite mogućnosti i ograničenja te je poželjno na temelju toga i odabrati klasu s kojom ćete izvući maksimum. Primjerice, Street Samurai je dobar odabir za blisku borbu, ali nije dobar za magije i stvaranje čudovišta poput Shamana ili Maga. Isto tako, Trolovi imaju najveću fizičku snagu pa je logično da ćete odabrati upravo Trolla ako želite igrati s oružjima za blisku borbu. Igra ima poseban leveling sistem u kojemu za sve što radite dobivate karmu koja služi kao valuta za kupovinu talenata.

RPG sustav izgradnje lika na prvu ruku izgleda zastrašujuće i kompleksno, no to zapravo uopće nije slučaj. Kako god odlučite graditi svojega lika, jednostavno ne možete pogriješiti. Možete kombinirati razne talente, klase i rase te svejedno uspješno uništavati neprijatelje. To bitno utječe na težinu same igre i zapravo čini njezine RPG elemente površnima.

Jedan od problema je i nedostatak prave itemizacije. Itemi ne ispadaju od neprijatelja, niti ćete ih pronalaziti u prostoru. Jedini način da dođete do nove opreme jest kupovinom kod trgovaca u skloništu koje služi kao mjesto tranzicije između misija. Već otprilike na samoj polovici igre imati ćete otključane apsolutno sve iteme koje je moguće nabaviti, a to jednostavno nije dovoljno za jedan RPG.

Returns je RPG na poteze u kojemu kontrolirate tim likova. Mehanika borbe je uistinu zabavna, ali nije dovoljno raznolika. Svodi se na kretanje, traženje zaklona i napadanje. Srećom, veći dio igranja provest ćete u razgovoru i otkrivanju priče. Stoga nećete upadati u borbu prečesto, a veselit ćete se svakom sljedećem konfliktu (iako on neće biti uvelike različit od prethodnoga).

Bez obzira na sve nedostatke Returnsa, po završetku Dead Man’s Switch kampanje zasigurno ćete željeti još. Na svu sreću, s igrom dolazi i jednostavan za korištenje, ali i kompleksan editor u kojem je moguće kreirati posve nov sadržaj. Vjerojatno će i sami developeri izbaciti pokoju ekspanziju, ali ja stavljam svoje povjerenje u Shadowrun zajednicu koja će nas zasigurno počastiti svakojakim interesantnim konstrukcijama. Tko zna, možda vas nakon igranja kampanje nešto pukne pa se i sami okušate u kreiranju novog sadržaja, tako uvidite da vam to ide poprilično dobro i na kraju se prijavite za posao u Harebrained Schemes. Sve je moguće.

Shadowrun Returns je dobar pokušaj oživljavanja zaboravljenoga svijeta. Iako mu nedostaje prave RPG kompleksnosti, Returns ima mnogo toga za ponuditi svojom odlično napisanom pričom, zanimljivim likovima i moćnom atmosferom. Zahvaljujući editoru koji dolazi uz igru, priča Returnsa ne staje tu. Jednom kada se modding zajednica upozna s mogućnostima editora i uzme stvar u svoje ruke; Shadowrun Returns bi mogao procvasti u nešto zbilja posebno.

Shadowrun Returns kvalitetan je povratak u zaboravljeni serijal koji još jednom dokazuje da megalomanske prezentacijske mogućnosti nisu jedini način da se zaintrigira i zadrži interes igrača.

74 Naša ocjena
  • vrhunski napisani likovi i priča