Shovel Knight: King of Cards

IGRA PRIJESTOLJA

Filip Zorić

Studio Yacht Club Games 2014-te je godine gaming svijetu predstavio lika koji je postao indie ikona – Shovel Knighta. Ovaj ratnik s lopatom je očarao gamere u svojoj prvoj igri, ali ne smijemo zaboraviti da su i ostali vitezovi istog svijeta dobili vlastite avanture. Plague Knight je ludovao u kampanji Plague of Shadows, dok je Specter of Torment pokazao skrivenu prošlost Specter Knighta. Sada je i King Knight dobio kampanju u kojoj može pokazati svoje kraljevske vrline. Uz to, Shovel Knight Showdown je tu da nam pokaže kako izgleda tabačina u ovom svijetu luckastich vitezova.

Jesu li ovi dodatci nastavili slavnu dinastiju ostalih kampanja ili ne zaslužuju biti dio Shovel Knight serijala?

LUDI KRALJ

King of Cards je još jedna kampanja čija je radnja smještena prije originalne Shovel Knight avanture. Šašavi King Knight želi postati pravi kralj tako da porazi tri druga kralja – koji su ujedno i sudci Joustusa, nove karaške igre koja je popularna među narodom. Na svom putu upozna neke poznate likove, prelazi kroz klasične 2D levele i zaigra već spomenutu kartašku igru. Svijet Shovel Knighta je oduvijek bio šašave prirode – ideja viteza s lopatom je šala sama po sebi.

S veseljem vam mogu reći kako je King of Cards možda i najsmješnija kampanja do sada. U slučaju da niste znali, King Knight je zapravo najdraži zlikovac ekipi iz Yacht Club Gamesa. Očito je kako su tvorci igre uložili mnogo truda kako bi razvili ovog luckastog lika. Gotovo svaki komentar ovog zlatnog viteza je pun simpatične arogancije i očite ironije. Ponekad pomislim da su se pisci igre zapitali “Koliko egoističnog možemo napraviti našeg glavnog lika?”. Trenuci poput onog u kojem King Knight naređuje bossevima u igri da mu odu po piće ili onog kad se svađa s vlastitom majkom oko svoje titule daju ovoj kampanji još više šarma.

Gotovo svaki komentar ovog zlatnog viteza je pun simpatične arogancije i očite ironije.

Uz King Knighta u ovoj avanturi vidimo neka poznata, ali i neka nova lica. Jadni Troupple King se razboli dok leti na King Knightovoj letjelici, a Mr Hat je prisiljen relocirati svoju trgovinu. Samo neki od novih likova su Traitorious, koji vas ni u kojem slučaju neće izdati, te King Knightova majka, koja stalno provjerava je li njen sin gladan. Kada ne prelazite regularne levele, možete popričati s ovim likovima na King Knightovoj letjelici i zasigurno će vas zabaviti što imaju za reći.

ZLATNA KRUNA

King of Cards nudi sjajan dizajn levela kakav su već nudile i ostale kampanje, ali s nekim ključnim promjenama. Leveli kroz koje King Knight prolazi su kraći od klasičnih Shovel Knight levela ali ne morate se brinuti oko trajnosti. Naime, meni je bilo potrebno otprilike 6 sati za preći kampanju. Nije to neka visoka cifra, ali imajte na umu kako nisam vidio sav sporedni sadržaj i kako je ovdje ipak riječ o DLC-u.

Naš King Knight u igri koristi jedinstvenu vrstu kontrola. Njegov regularni napad je zalet ramenom zbog kojeg izgleda kao umirovljeni igrač američkog nogometa. Kad se tim potezom sudari o nešto zraku – može skočiti na glave neprijatelja. Možda zvuči pomalo komplicirano, ali probajte zamisliti neku mješavinu Specter Knightovog zalećivanja i Shovel Knightovog skakanja lopatom. King of Cards nudi iznimno zabavne izazove koji testiraju vaše vještine s kontrolama lika.

U jednom levelu ludujete po skakaonama, u drugom se krećete po čepovima laboratorijskih epruveta, u trećem oprezno prelazite preko lisnatih površina koje mogu propasti svaki trenutak. Yacht Club Games je za svaki level osmislio nekoliko mehanika koje igrači moraju savladati, a te mehanike su dovoljno razrađene da neće dosaditi.

Još valja spomenuti kako su neki od kasnijih levela pravi izazov, čak i za nekog poput mene koji je dosta upoznat s Shovel Knightom. Često pri kraju pojedinih levela morate proći kroz neku vrstu završnog testa svega što ste naučili. Mislim da sam u nekim od ovih završnica imao toliku visinu razinu adrenalina da sam se osjećao kao da vozim Formulu 1.

King of Cards nudi iznimno zabavne izazove koji testiraju vaše vještine s kontrolama lika.

Nešto što je drugačije kod King of Cards u usporedbi s drugim kampanjama je to da nema boss bitke na kraju svakog levela. Bossevi se pojavljuju dosta rjeđe, ali većina ih posjeduju sasvim nove napade (za razliku od onih u Specter of Torment i Plague of Shadows). Rekao bih da su čak kompleksniji i zanimljiviji od bosseva koje smo vidjeli do sad, ali ipak mislim kako je šteta da ih je manje nego prije.

SRAZ KARATA

Osim regularnih levela, King of Cards za igrače ima i novu kartašku igru zvanu Joustus. Ovaj dio igre se praktički može u potpunosti ignorirati – ne trebate ni baciti kartu na stol za završiti igru. Ali ipak se Yacht Club Games potrudio pomiješati svjetove Yu-Gi-Oha i Shovel Knighta. Što ja mislim o Joustusu? Iskreno, pomalo sam podvojen. Ovo je jako originalna i maštovita kartaška igra, s potpuno drugačijim mehanikama od nečeg kao što je Hearthstone ili pak Gwent. U Joustusu praktički nema klasične borbe među kartama, već je pozicija vaših karata na ploči glavni fokus.

Pokušati ću pojasniti na jasan i kratak način. U Joustusu postoje unutarnji kvadrati i vanjski kvadrati, ali vaše karte možete odigrati samo na unutarnje. Pojedina karta ima smjerove u kojima “gura” druge karte, ali ta ista karta ne može biti gurnuta u smjerovima suprotnim od tih u kojima gura. Na primjer, karta koja gure lijevo i gore – može biti gurnuta lijevo i gore, ali ne desno i dolje. Cilj igre je posjedovati najviše polja s kristalima.

U Joustusu praktički nema klasične borbe među kartama, već je pozicija vaših karata na ploči glavni fokus.

Ali karte jedino mogu biti gurnute na takva polja – ne možete samo odigrati kartu na područje s kristalom. Nadam se da sam površinski uspio pojasniti Joustus, ali ovaj dio igre je dosta teško opisati riječima. Zbilja trebate zaigrati kako biste vidjeli poantu. Unikatna priroda Joustusa je jedan od glavnih razloga zašto je igra zabavna. Sviđa mi se što nema tradicionalnog “šamaranja” među kartama, već se morate koncentrirati na pametno pocizioniranje vaših papirnatih jedinica. Bilo je trenutaka kad sam se osjećao kao genije jer sam namasario svog neprijatelja u guranje moje karte na područje s kristalom.

Međutim, ne očekujte puno više od originalnog koncepta s Joustusom. Ovdje jednostavno nema dovoljno dubine za neko značajno eksperimentiranje s kartama. Postoje različite vrste ploča za igranje i kasniji protivnici koriste posebne moći protiv vas – ali svejedno mislim kako Joustus nema dovoljno kompleksnosti za sate zabave koje nude ostale kartaške igre. Također moram spomenuti kako neke od kartaških borbi nisu baš poštene prema igraču, tako da se pripremite kupiti predmete koji vam mogu pomoći tijekom igre.

OLUJA ŠAMARA

Uz King of Cards smo dobili i Shovel Knightovu verziju Super Smash Brosa – Shovel Knight Showdown. U ovom dijelu igre se šamarate s različitim likovima koje upoznate kroz sve kampanje. Svi su na okupu – od Shovel Knighta i Shield Knighta do Mone i Enchantress. Borci mogu pretrpiti četiri udarca prije gubljenja života, a svaki lik ima jedan regularni i jedan specijalni napad. Shovel Knight Showdown je na kraju dosta sličan kao Joustus. Ovaj aspekt igre zna biti dosta zabavan (naročito s prijateljima), ali opet nema dovoljno dubine za učiniti ovo nečim posebnim što igram često.

Većina stvari u Shovel Knight Showdownu su solidne kvalitete, ali gotovo ni jedna ne postiže više od toga. Borci su dovoljno različiti i zabavni, ali relativno površni sa svega dva napada. Modova ima dovoljno, ali nema nekih ludih opcija koje su me iznenadile. Zasebni Story mod za Showdown je prosječan, bez nekih posebnih dodataka bitkama. Nešto čime sam bio i više nego zadovoljan su bojišta na kojima se borite. Gotovo svaki ima neki zanimljivi zaplet u gameplayu – bilo to seljaci koji vam mogu smetati tijekom borbe ili most koji vam može nestati pod nogama.

Većina stvari u Shovel Knight Showdownu su solidne kvalitete, ali gotovo ni jedna ne postiže više od toga.

Sve u svemu Shovel Knight Showdown je samo adekvatan, bez onih šašavih ideja koje čine Shovel Knight izvrsnom igrom. Možda je to i u redu, s obzirom da su i ovo i Joustus tek dodaci povrh klasičnih kampanja. Svejedno mi je drago da se Yacht Club Games upustio u vode nekih novih žanrova.

DUGO NEKA VLADA

Shovel Knight: King of Cards pokazuje kako ekipa iz Yacht Club Gamesa još uvijek zna kako rasturiti kad su u pitanju 2D platformeri. King Knightova kampanja sadržava sjajno sastavljene okoline sa zabavnim preprekama koje nikad ne dosade. Svaki level u kojem se nađete ima svoj karakter kad su u pitanju mehanike, a ima i mnoštvo tajnih područja za one koji su željni istraživati. I priča King of Cardsa je uspjeh po mom mišljenju. Likovi se ističu svojim luckastim vizualnim dizajnovima, a dijalog posjeduje onaj ironični humor po kojemu je poznat cijeli serijal.

S druge strane, manje sam zadovoljan sa stvarima kao što su Joustus i Shovel Knight Showdown. Joustus je zasigurno bio ambiciozan projekt za ovaj razvojni studio – ovo je kartaška igra koja je inovativna iznad svega. Međutim, ne postoji tu neka kompleksnost koja me vuče natrag. Shovel Knight Showdown pati od sličnih problema, iako ću ga zasigurno zaigrat još nekoliko puta s društvom.

Označeno sa: , ,

Shovel Knight serijal je dobio odličan DLC u obliku kampanje King of Cards, koja je jednostavno zasjenila ostale dodatke.

• leveli su sjajno dizajnirani