Sniper: Ghost Warrior [PC, X360]

Robert Tauzer

Dakle Snajper Ratnik Duh. Dobar naslov. Opak i nabrijan. Kao da ga je birao moj osmogodišnji sin, što je u svijetu igara, da se razumijemo, sasvim dobra i poželjna stvar. Mi gameri, velika djeca, volimo takve naslove i takve igre. Još jedan potencijalni plus je da su igru izradila naša slavenska braća, Poljski izdavač i razvojni tim City Interactive. Nije Sniper: Ghost Warrior S.T.A.L.K.E.R. niti je City Interactive Ukrajinski GSC Game World no iskustvo nas je naučilo da se u zemljama bivšeg istočnog bloka manjku sredstava, organizacije i ljudstva usprkos – prave dobre i kreativne igre (baš kako su se u drugom svjetskom ratu istim problemima usprkos pravili dobri tenkovi i avioni).

Za ovu priliku City Interactive je posudio Chrome Engine IV Kojeg ste vidjeli u Techlandovom (opet Poljaci) Call of Juarezu. Priča i zaplet su, kako to već obično biva za ovu kategoriju igara, jedva vrijedni spomena no recimo samo da se radnja odvija na fiktivnom latinoameričkom otoku Isla Trueno gdje je vojna hunta na čelu sa zloglasnim generalom Vasquezom došla na vlast ne birajući sredstva. Ugnjetavanje lokalnog stanovništva, likvidacije civila i političkih neistomišljenika postaju svakodnevica, a jedini koji se ovom zlu može suprotstaviti su pobunjenici potpomognuti vašom malom jedinicom elitnih komando snajperista, (tipa „hodajući grm“) koja će u seriji misija likvidirati ključne ljude i razbiti paravojne jedinice nove vlasti te na otok dovesti mir, slobodu, demokraciju, McDonalds i Coca-Colu. Dakle standardno i u ovom slučaju nebitno.

Poljski engine nije zadnji krik tehnologije, da se razumijemo. Sklon sam zaključiti da je razvijen više iz potrebe rezanja troškova i nužde nego da na tržištu konkurira Cryteku ili Unreal Engineu. Usprkos tome igra u globalu uspijeva izgledati sasvim pristojno, barem većim dijelom. Isla Trueno je prikazan u stilu tropskog otočića na kojem osim uvijek prisutne džungle postoje i naseljeni dijelovi, tvornice, naftna nalazišta, kamenolomi, luke, hramovi itd. Igra pomalo podsjeća na (nešto ružniji) Far Cry.

Prikaz otvorenih prostora i džungle je malo grub no općenito dobar, dok se u zatvorenim prostorima počnu više isticati mane i neispoliranost samog enginea. Modeli su siromašni, teksture grube, a osvjetljenje loše. Takvih dijelova, na sreću, nema previše. U igri postoji muzika no nećete je dugo pamtiti, ni zvuk, odnosno zvučni efekti za današnje standarde nisu ništa posebno.

Dakle, kao što vjerovatno nagađate, okosnica ove igre bi bilo šuljanje, kempanje i snajpanje, što je u online igrama možda kukavički (ali nije ništa manje zabavno), a ovdje je osnova igre. Misije vas vode checkpointovima za ruku od točke do točke, što se vjerovatno neće svidjeti svima i definitivno umanjuje replay value igre. U mislijama vas obično prati kolega snajperist koji vam zna dati pokoji koristan savjet i pomoć. Naoružanje se sastoji od raznih vrsta snajpera, a za nuždu tu su nož i pištolj sa prigušivačem, iako postoje misije u kojima se borite i na prašinarski način, sa dobrom starom jurišnom puškom.

Ove misije su, recimo to odmah, najgori dijelovi igre i nejasna je politika developera da gotovo na silu ugura ove dijelove u koncepcijski potpuno drugačiju igru. Stvar je vjerovatno motivirana željom da se barem donekle konkurira naslovima tipa Modern Warfare 2, što je, budimo realni, za poljske developere nemoguća misija.

Sama snajperska mehanika je najzabavniji i najbolje izvedeni dio igre. Dakle prolazite mapama po sustavu unaprijed predviđenih checkpointova gdje tiho i atraktivno eliminirate neprijatelje. Unaprijed zadano i bez slobode no barem zato radnja zna biti bolje režirana, a time i zanimljivija. Za precizne (glava) i udaljenije pogotke ponekad se aktivira Bullet Cam, dakle kamera na Hollywoodski način prati ispaljeni metak i usporeni pad nesretne žrtve, što izgleda odlično. Otvoreni prostori izgledaju dobro posebno zato jer loš AI i nerealno ponašanje vaših neprijatelja na velikim daljinama najmanje dolaze do izražaja.

…igra simulira snajpersko gađanje na velikim daljinama prilično realistično

Neprijatelji su prilično opasni no nažalost ne na konzistentan način. Često vas precizno gađaju iste sekunde kad otvorite vatru i to zamaskiranoga i iza zaklona na velikoj daljini, a nekad bleje u vas sa par metara i ne reagiraju, što valjda ovisi o tarot prognozama Vidovitog Milana. Bitna stvar je za spomenuti da igra simulira snajpersko gađanje na velikim daljinama prilično realistično – znači putanja metka pada, skreće pod utjecajem vjetra i slično. Srećom na Easy i Medium modu postoji crveni kružić koji vam označava gdje će točno vaš metak pasti, no na Medium modu se ne pojavljuje odmah. Igra je umjereno teška i predstavlja izazov, što joj naravno ne brojimo kao minus.

Sniper: Ghost Warrior nije visokobudžetni naslov, no procesom mimikrije gotovo pa uspješno imitira jednog. Ovo nije igra bez mana, no uz manje iznimke, konceptom i izvedbom uspješno ih skriva, a naglašava svoju zabavnost i dobre strane (kao cura koja se dobro sredi i našminka) tako da ispada bolja no što zbilja jest. Snajpanje i sam gameplay je zabavan i dobro izveden što je ipak glavna tema igre. Inače igra košta 30 Eura na Steamu, pa tko voli ovakve naslove sa snajperom u glavnoj ulozi uspjet će iz nje izvući adekvatnu količinu zabave.

A vi gospodo gameri? Jeste probali ovu igru? Planirate li ju nabaviti? Ostavite nam svoj komentar i izjasnite se!

Iza nabrijanog naslova krije se poljska pucačka simulacija ratovanja snajperom. Zvuči zabavno, da li to i jest provjerite u našoj recenziji.

68 Naša ocjena