Star Trek: Bridge Crew

FEJZORE NA POZDRAV

Iako je tehnologija za prikaz virtualne stvarnosti na tržištu dostupna već više od godinu dana, nama je ovo prva recenzija jedne VR igre, ikada. Razlog za to ne treba naširoko objašnjavati – znate i sami da VR nije polučio osobiti uspjeh na tržištu igara te da je ono malo naslova što je izašlo uglavnom zanemarivo i kvalitetom/kvantitetom neusporedivo s klasičnim igrama. Jednostavno rečeno, ne isplati nam se trošiti vrijeme, a ni kvariti vid na tim poluproizvodima.

Međutim, Star Trek: Bridge Crew je prvi VR naslov koji ima potencijala iskoristiti najzanimljivije strane virtualne stvarnosti. Svi fanovi kultne Star Trek franšize u jednom trenutku života sigurno su sanjarili o tome da sjede na kapetanskom mjestu svemirskog broda, istražuju svemir, sukobljavaju se s Klingoncima i warpaju se s atraktivnim članovima posade. Dio tih snova sada je postao stvarnost.

I moram priznati da je prava fora biti dio posade u Star Trek univerzumu. Možete igrati u ulozi kapetana/-ice, kao kontrolor broda, taktičar ili inženjer. Možete igrati solo ili kooperativno s još troje igrača i oboje je zabavno. Gameplay se svodi na dosta tipkanja po sučelju, ponešto taktiziranja te galame na posadu. Čitavo vrijeme stacionirani ste unutar svojeg broda te iz njega gledate akciju oko sebe. Povremeno poželite prošetati pa opaliti šamar članovima posade, ali to na žalost nije moguće.

Povremeno poželite prošetati pa opaliti šamar članovima posade, ali to na žalost nije moguće.

Kad ste u ulozi kapetana imate pregled kamo trebate ići i što raditi. Zadaća vam je koordinirati ostatak svog tima kroz set procedura npr. za warp prvo morate preusmjeriti energiju na warp core, poravnati brod u pravu putanju i zatim ga lansirati. To zahtjeva suradnju koja je glavni preduvjet uspjeha u kooperativnom mogu, a u igri s AI posadom te zadaće možete prepustiti automatiziranom procesu ili pak sami preuzeti zadaće pojedinih članova posade. Naredbe možete izvoditi ručno ili glasovno, s tim da ovo glasovno u slučaju umjetne inteligencije ne radi uvijek kako bi trebalo.

Kontrolor ima važan zadatak usmjeriti brod na pravu putanju, izbjeći sudaranje sa svemirskim stanicama ili anomalijama, te navigirati letjelicom do lokacija u daljini. Taktičar se brine o štitu i oružju, skeniranju te transportiranju. Konačno, inženjer se bavi preusmjeravanjem energije i prijavljivanjem popravaka štete. Većinu uloga zabavno je igrati, uz iznimku inženjera čija zaposlenost varira od tipa misije. Ako u misiji imate neprijatelje, onda je uloga ključna. Ako ih nema, možete i spavati za konzolom bez straha da ćete nešto propustiti.

Većinu uloga zabavno je igrati, uz iznimku inženjera čija zaposlenost varira od tipa misije.

Poseban je gušt igrati Star Trek: Bridge Crew u društvu, odnosno sa stvarnim igračima u online multiplayeru. Tada može doći i do nekih smiješnih, neskriptiranih situacija koje ne možete dobiti od robotskih članova posade kad ih kontrolira umjetna inteligencija. Takav način igranja također nadomješta slabu kampanju koja praktički nema povezanu priču. U njoj kroz svega nekoliko misija sudjelujete u različitim scenarijima, imate binarne odluke koje morate donositi, no ništa od toga nema neke posljedice jer priča ne postoji izvan pojedinačnih misija.

Star Trek™: Bridge Crew_20170705181354

Osim sedam glavnih misija na raspolaganju imate i pristup generičkim zadacima. Po završetku možete voziti i drugi brod, kultni Enterprise, no razlika nije velika – još uvijek ćete raditi iste stvari, samo će raspored tipki biti drugačiji. A te iste stvari svode se na ponavljajuće zadaće: skeniraj, spasi, uništi, nestani. To je sva varijacija ove igre. Klingonci su jedini neprijatelji, anomalije ili vas štite ili vas uništavaju, s drugim brodovima komunicirate uglavnom kad su onesposobljeni.

Svi zadaci svode se na skeniranje, spašavanje, uništavanje i bježanje. To je sva varijacija ove igre.

Kako misije u prosjeku traju po tridesetak minuta, nakon samo tri sata igranja vidjeli ste sve što vam Star Trek: Bridge Crew ima za ponuditi. To malo sadržaja, koji vrlo brzo postane repetitivan, prodaje se po cijeni od 50 eura, što nikako nema opravdanje. Istina, iskustvo igranja ove igre je originalno i jedinstveno, ali ne bih rekao da je ispunjenje svih snova jednom fanu Star Treka, barem ne na duže razdoblje.

Star Trek™: Bridge Crew_20170705183145

Nakon prvotnog ushićenja brzo se primijeti da je igra grafički ispod razine onoga što je ostvarivo s današnjim VR hardverom. Primjerice, zaigrate li EVE Valkyrie ovo će vam izgledati za klasu siromašnije. Nećete vidjeti velike svemirske bitke, nećete unucima pričati kako ste gledali svjetlucanje C-zraka u mraku kod Tannhäuserovih vrata. Iako imate onaj VR osjećaj „kao da ste stvarno ondje“, to je osjećaj kao da ste u nekom Star Trek crtiću, a ne u izvornoj seriji.

Bez obzira na to, ako ste već iskeširali lovu na uređaj za VR, definitivno gledajte nabaviti Bridge Crew na nekom sniženju. Nije to loša igra koliko je siromašan proizvod. Potencijala je bilo i za više, ali na tržištu ionako nećete naći ništa slično ovome.

Prvih sat vremena je fenomenalno. Drugi sat postaje još i bolji kad zaigrate kooperativno. Nakon trećeg sata, nažalost, vidjeli ste sve varijacije koje igra ima za ponuditi.

• originalno iskustvo kakvo nećete naći u drugim igrama
  • tri od četiri uloge su podjednako zanimljive