HCL.HR

Recenzija

The Legend of Zelda: Link’s Awakening

PROBUĐENI REMAKE

Žarko Ćurić

Link’s Awakening nije tipična igra Zelda serijala. Ovdje su priča i ugođaj dosta ležerniji u odnosu na druge dijelove serijala. Nema tu nekih epskih zapleta u kraljevstvu Hyrule, spašavanja princeze ili velikih zločestih neprijatelja koji žele zavladati svijetom. Umjesto toga, dobivamo više-manje prožvakani koncept brodoloma usred oluje i buđenja na pješčanoj plaži misterioznog otoka Koholint.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Kroz razgovor s mještanima doznajemo da moramo probuditi misterioznu Wind Fish ako želimo napustiti otok. Ista se nalazi u ogromnom jajetu na vrhu planine i prilično ju je teško promašiti. I naravno, prilično brzo možemo otići do istog jajeta. No kucanje, udarci mačem ili zvukovi alarma neće vam pomoći da probudite Wind Fish. Ne, ne, mistična bića lože se na unikatne instrumente. I to ne na tamo neke ekskluzivne Stradivarius violine, nego na osam sireninih instrumenata koji su taktički raspoređeni po tamnicama otoka.

I tu zapravo kreće avantura. U startu opremljeni samo sa štitom i mačem, krećemo lagano od tamnice do tamnice, tamanimo neprijatelje i njihove šefove dok usput rješavamo zagonetke. Također otkrivamo nova oružja i mogućnosti s kojima otvaramo dijelove mape do tada zatvorene za istraživanje.

Zvuči kao standardna Zelda igra? Naravno da jest, što apsolutno nije minus. Onaj osjećaj kad dobijete novu sposobnost je fenomenalan, a posjećivanje ranije nedostupnih dijelova zapravo je glavna magija serijala. Tako poslije standardnog mača i štita dobivamo mogućnost plivanja, skakanja, bacanja bombi, podizanja teških predmeta, itd.

Posebno je zgodna opcija da bilo kojeg trenutka možete izvući mapu te označiti lokacije s desetak različitih znakova.

Posebno je zgodna opcija da bilo kojeg trenutka možete izvući mapu te označiti lokacije s desetak različitih znakova. Vidite ogromnu rupu koju ne možete priskočiti? Samo je označite pa kasnije kada otvorite mogućnost zalijetanja prije skoka, posjetiti istu lokaciju i uživajte u uklanjanju oznaku s mape dok provaliju gledate s druge strane.

Cijeli proces istraživanja tamnica prilično je zabavan, a pritom uvijek imate jasne smjernice kroz komentare sove koja vas posjeti poslije prelaska značajnijih dionica. Ako pak negdje zapnete, trebate se samo prošetati do prve zgrade s oznakom telefona. Tamo preko telefonskog poziva dobijete dodatne naputke od simpatičnog starca Ulrira. Zabavna činjenica je da ovog brbljavog starca možete posjetiti i uživo, prilikom čega će vam on nekako promucati da je odvažan u razgovoru samo preko telefona.

Proces istraživanja tamnica prilično je zabavan, a pritom uvijek imate jasne smjernice kroz komentare jedne sove.

Ulrira daje dodatni šarm Link’s Awakeningu, no nije jedini takav lik. Djeca u selu znaju objasniti kontrole u igri,  no prizanju da nemaju pojma kako to znaju ili što je to meni. Kroz priču ćete osim jedinstvenih likova sresti i neka poznata lica iz Nintendovih naslova, poput Kirbyja, Yoshyja i drugih. Postoje čak i kratke sekvence 2D platformera u kojima su neprijatelji Piranha Plant i Goomba.

Izazovnost igre je više nego pristojna, pogotovo na težoj razini kada ne dobivamo dodatna srca za pobjedu nad neprijateljem. Jedino su mi boss borbe bile osjetno lakše nego što sam očekivao. Sve se svode na pronalazak mane protivnika i ponavljanje tri ili pet sličnih napada. Čak nema ni mnogo izmjena kretanja nakon što dovoljno ozlijedite protivnika. Kad malo bolje  razmislim, mislim da nijednom nisam bio poražen tijekom boss borbi. A često sam znao fejlati za prelaska regularnog dijela tamnice.

Sve se boss bitke svode na pronalazak mane i ponavljanje tri ili pet sličnih napada.

Zagonetke su mi također bile prilično izazovne i zanimljive. Bilo je određenih sekcija na kojima sam se zadržao duže no što sam trebao, no na kraju je uvijek dobar osjećaj kada bih „slomio“ zagonetku. Postoji mogućnost izrade i vlastitih tamnica kroz Chamber Dungeons mini-igru, no iskreno bih vam preporučio zaobilazak ovog moda. Čitava kreacija tamnica svodi se na spajanje scena od već posjećenih lokacija kroz priču. Drugim riječima, čitav element istraživanja i zagonetki izgubljen je, s obzirom da ste ovo već jednom posjetili.

Da stvar bude još gora, tamnice se s drugima mogu dijeliti jedino preko amiibo figura. Ponekad stvarno nisam siguran ima li Nintendo zatočene developere u svojim tamnicama posljednjih 20 godina. Jer jedino bih u tom slučaju shvatio nedostatak nekih standardnih online opcija, poput dijeljenja vlastitog sadržaja.

Chamber Dungeons zapravo je jedina nova stvar u odnosu na original. Pored nekoliko poboljšanja u praktičnosti (npr. postavljanje štita i trčanja na L i R tipke), najveća razlika u odnosu na original jest izgled Link’s Awakeninga. Novi vizualni stil možete ili voljeti ili mrziti. Meni je dizajn svijeta prilično fora, no izgled likova u stilu plastelina pomalo mi je ružan. No, to je više stvar osobnog (ne)ukusa.

Pored nekoliko poboljšanja u praktičnosti, najveća razlika u odnosu na original jest drugačiji vizualni stil Link’s Awakeninga.

Nažalost, remake pati od čestog pada performansi, što je izrazito primjetno pri tranziciji s jednog ekrana na drugi. Link’s Awakening zna lutati od 60 sličica po sekundi pa sve do 25 sličica po sekundi. Neće vam ovo previše utjecati na gameplay, no može vas prilično nervirati. Osobno nisam osoba koja previše pati na performanse, no ovdje mi je to u nekoliko navrata zbilja znalo ići na živce.

Osim nadograđene vizualne strane, i glazba je dobila modernizaciju u vidu prebacivanja MIDI tonova u punu instrumentalnu izvedbu. Moram priznati da sam poslije prvog igranja posjetio YouTube da poslušam originalni soundtrack, s obzirom da mi je novi genijalan. Od ekstremno ludih ritmova kada posjetite govornicu, sablasnih tonova šume ili vrckastih tonova pri razgovoru s određenim likovima, sve zvuči odlično.

S obzirom na sve rečeno, moram priznati da je glavni problem remakea cijena. Šezdeset eura još bih i nekako bilo opravdano da uz ovo reizdanje dolazi više novog sadržaja. No, s obzirom da je ovo skoro 1:1 kopija originala u novom vizualnom ruhu, s nekim poteškoćama u izvedbi, ne mogu se pomiriti s mišljenjem da Nintendo traži previše. I to će vjerojatno odbiti dobar dio ekipe koja bi kupila novu/staru Zeldu, barem odmah u startu. A to je iskreno prava šteta. Jer osim sitnih tehničkih problema Link’s Awakening je pravi bombon i preporučio bih čak i igračima koji nisu igrali originalnu igru.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za Nintendo Switch. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Iako košta previše za vjernu kopiju originala, ovo je i dalje jedan od najzabavnijih 2D Zelda naslova i prava poslastica za ljubitelje dobrog gameplaya, zagonetki i osjećaja napredovanja.

85 Naša ocjena
  • odličan gameplay koji je ostario poput dobrog vina
  • odlične zagonetke koje su dovoljno izazovne, no usput i zabavne
  • šašava ugođaj i zabavni likovi
  • premalo novog sadržaja za traženu cijenu, a novi sadržaj u vidu kreiranja tamnica je nezanimljiv
  • boss borbe su prilično bazične i bez previše uzbuđenja
  • konstatno se vidi pad performansi u izvedbi

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.

Komentari (21)

  • Wolfman

    19.09.2019 - 14:39

    Šteta za performanse. Izgleda se Grezzo baš nije najbolje snašao u prijelazu na HD razvoj (do sada su praktički radili samo igre za 3DS). Valjda bude neki patch uskoro.

  • Oblakoder

    19.09.2019 - 15:47

    Odlicna recenzija ali premala ocena ?

  • st.srki

    19.09.2019 - 17:24

    Ovo se kupuje kad tad. Taman kupio switch i prva na redu je Breath of the Wild!

    • Alexdelarge

      @st.srki, 19.09.2019 - 22:49

      Neces pozalit:)

    • moordrak

      @Alexdelarge, 19.09.2019 - 23:50

      Uživaj u igri! Super Mario Odyssey dodaj na listu. Neće ti biti žao 🙂

    • st.srki

      @moordrak, 20.09.2019 - 10:06

      Ne sumnjam. Pomalo će doć na red. Nije lako sve odigrat kad je mala beba doma 🙂

    • st.srki

      @moordrak, 20.09.2019 - 12:04

      Malo offtopic ali nadam se da nije problem.. Postoji li neka grupa na FB ili negdje drugo gdje se može kupovati ili mijenjati igre za nintendo? Dali je netko upoznat?

    • moordrak

      @st.srki, 20.09.2019 - 14:19

      Nisam naletio na nešto slično. Sorry. Na forumu HCL-a imaš sekciju prodaje-razmjene HCL-emart, nešto sitno po njuškalu ima isto. Pogledaj i bug-ov forum na tu temu. nažalost, u našim krajevima je prodaja/razmjena Nintendo igara takoreći nepostojeća.

    • Sayan

      @st.srki, 20.09.2019 - 14:45

      Mislim da nema,kod nas je jako malo trziste za nintendo.

    • st.srki

      @Sayan, 20.09.2019 - 15:31

      Da, za razliku od PS4, tržište polovnih igara je skoro pa nepostojeće u nas. Pokušat ću s forumom na HCLu. tnx

  • Goran1234

    19.09.2019 - 18:25

    Realna recenzija i predivna igrao sam DX verziju na 3DSu, a imam i gameboy karticu,jedva čekam da je po krenem… Minute su u pitanju… ?

    • Goran1234

      @Goran1234, 19.09.2019 - 18:26

      *Realna recenzija i predivna igra.

  • crolink07

    20.09.2019 - 00:00

    Još malo…10…9…8…7…jeeeee?

  • SanKa

    20.09.2019 - 09:32

    nevjerojatno je kako dizajneri zelde pogode sa izgledom.

    • Goran1234

      @SanKa, 20.09.2019 - 12:53

      I glazbom… ?

  • Nevenem

    21.09.2019 - 21:40

    Na gameboyu sam je odigrao jedno 50 puta… Uh, nostalgija

  • crolink07

    22.09.2019 - 09:30

    Upravo završio ovo staro-novo remek djelo.Što se tiče recenzentskih minusa,tu sam pristran,kada je Zelda u pitanju (ili Super Mario) nije me briga koliko košta.Dok dođeš do borbi s Bossovima toliko se zabaviš i nasmiješ zagonetkama tako da sam i bossove doživljavao samo malo uvrnutijim protivnicima.Pad performansi sam primijetio samo jednom na početku,nekoliko sekundi,možda zato jer sam igrao downloadanu a ne fizičku verziju.
    Šteta što ovo savršenstvo traje samo dvadesetak sati.?

    • Wolfman

      @crolink07, 22.09.2019 - 16:58

      Zapravo downloadana verzija radi bolje i to ako je instalirano na internu memoriju, a ne na SD karticu. Ovdje imaš dosta zanimljivu analizu ako te zanima: https://www.youtube.com/watch?v=UnckUk830HA
      U svakom slučaju, framerate pada dosta često: svaki put kada igra učitava nove assete (zato bolje radi kada je instalirana na internu memoriju). I to padne sa 60 na 30 na par sekundi (blago tebi što to ne primjećuješ :D).

    • crolink07

      @Wolfman, 22.09.2019 - 17:52

      Možda nisam primijetio jer je oko mene bio čopor dječurlije + njihovi prijatelji.Tako je uvijek kada igram Maria ili Zeldu,to im je draže od gledanja crtića, evo sada tražimo preostale školjke.A u ova dva dana zdravo smo se hranili,pojeli tonu čokolade i sladoleda,koga briga za frame rate,zabava još ne prestaje.?

  • ashitaka

    28.09.2019 - 18:35

    Igrica je prelepa, muzika i ambijent takodje. Ima frame dropova ali meni toliko ne smeta jer nisam neko veliko zakeralo. Ne utice nesto puno na sam gameplay. Sve u svemu remek delo. 🙂

    • Dajsikeks

      @ashitaka, 29.09.2019 - 02:43

      Mislim da cu poludjeti od muzike koja se cijelo vrijeme ponavlja

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?