The Red Solstice

budimo kroativni, kupujmo hrvatsko

Dominik Bošnjak

Kada vas igra pri prvom pokretanju pozdravi s preporukom da se držite singleplayer kampanje i klonite multiplayera prije nego se naviknete na njene mehanike, normalno je da očekujete izazovan naslov. No, nikakva očekivanja niti prijašnja iskustva vas ne mogu pripremiti na količinu sadizma koju sadrži The Red Solstice (TRS).

Na trenutke će vam se činiti da vas igra mrzi, da je jedina stvar gora od nemilosrdnih marsovskih vanzemaljaca ekipa iz Ironwarda i da vas samo još jedna smrt dijeli od živčanog sloma, odustajanja i slanja TRS-a u vražju mater. Do toga, naravno, nikada neće doći, već ćete opsesivno ponavljati svaku misiju, respawnati se po dvjestoti put na istoj mapi i smišljati dvadesetu verziju plana za ispunjavanje sljedećeg zadatka. I upravo je to najveća snaga TRS-a, ta prokleta zaraznost i konstantan osjećaj napredovanja zbog kojeg ćete zaboraviti na sve prepreke i probleme i htjeti pokušati „samo još jednom“.

Osnovna ideja TRS-a je jednostavna – ovaj se naslov igra kao klasičan RTS u kojem upravljate s tek nekolicinom jedinica. Desnim klikom naređujete svojim trupama gdje da idu, lijevim gdje da pucaju. Svaka jedinica će tijekom igre „naučiti“ par specijalnih vještina i napada koje možete aktivirati jednostavnim pritiskom na pripadajuću tipku na dnu ekrana ili pomoću prečaca, a isto vrijedi i za ograničeni inventar kojeg ćete tijekom igranja popuniti s raznoraznim itemima. The Red Solstice je školski primjer igre koju je lako naučiti igrati, no jako teško biti istinski dobar u njoj.

Ironward je pomoću tih jednostavnih mehanika uspio dobiti vrlo izazovan taktičko-pucački gameplay. Od igrača se očekuje da istovremeno vodi računa o prijetnjama na mapi, količini preostale municije u šaržerima svojih boraca i municije općenito te snagama i nedostacima svojeg tima svemirskih marinaca. Svim je tim informacijama potrebno baratati kako bi se moglo pravovremeno reagirati i izvući živu glavu iz mora nimalo prijateljski raspoloženih vanzemaljaca.

Klasni sistem u TRS-u treba posebno pohvaliti zbog njegove savršene balansiranosti. Niti jedna klasa nije statistički prejaka te svaka dolazi s nekoliko izuzetno korisnih sposobnosti, kao i nekoliko velikih hendikepa. Neovisno o vašem stilu igranja, konstantno ćete biti primorani razmišljati o tome kako se vaši suborci nadopunjavaju i u kojim se situacijama definitivno ne smijete naći, čak i na najlakšoj razini težine.

Klasni sistem u TRS-u treba posebno pohvaliti zbog njegove savršene balansiranosti.

Primjerice, Heavy Support klasa će briljirati kada treba braniti određenu poziciju, no jednostavno je prespora da bude zadužena za istraživanje mape i beskorisna na većim udaljenostima. Isto tako, Marksman će vam olakšati život prorjeđivanjem neprijateljskih linija na većim udaljenostima, no bolje vam je da imate plan B jednom kada ti isti neprijatelji dođu do vas jer je klasa neučinkovita u bliskoj borbi. S druge strane, Assault klasa će se uvijek moći prilagoditi novim borbenim uvjetima, no tu prilagodljivost ćete platiti time što se u ekstremnim uvjetima nikada nećete moći potpuno osloniti na nju.

Zbog svega toga The Red Solstice organski postiže svoj taktički aspekt, čineći preživljavanje bez razmišljanja o (ne)sposobnostima svojeg tima praktički nemogućim. Čak i kada vodite računa o svemu, ponekad će doslovno jedan ispravan ili pogrešan klik činiti razliku između života i smrti, a igra fantastično održava osjećaj konstantne okruženosti i beznadnosti. Borbe su tako uvijek napete i nabijene adrenalinom, a jednom kada se pošteno ispsujete nakon dvadesete smrti zaredom pred istim checkpointom, obično ćete shvatiti da su vaši borci opet bili masakrirani vašom krivicom. Možda ste ih krivo pozicionirali, možda ste se postavili previše ofenzivno ili defenzivno, a možda niste vodili računa o prioritetnim metama.

Također, možda vam je baš kada ste nišanili grotesknog aliena bacačem granata cura krenula prigovarati da joj ne posvećujete dovoljno vremena i u toj sekundi koliko vam je trebalo da je pogledate i objasnite joj da se trenutačno bavite ozbiljnim stvarima taj isti alien otkinuo glavu. Drugim riječima, unatoč velikoj razini izazova prisutnoj u gotovo svakom konfliktu u TRS-u, borbe su iznenađujuće fer i iz svake smrti ćete u pravilu nešto naučiti te postati trunčicu bolji. Također, XP bodove pomoću kojih levelate svoje heroje i učite nove vještine ne gubite čak ni kada poginete, što je dobar način za nagrađivanje upornih igrača.

Jedini objektivni nedostaci single player kampanje se tiču čudnog sustava checkpointova koji se nerijetko čine potpuno nasumično razbacanim, kao i nedorečeni tutorijal. Da, The Red Solstice je jedna od onih igara koje od vas zahtijevaju da uložite nešto vremena u njih prije nego što se krenete istinski zabavljati, no činjenica je da bi kvalitetniji tutorijal mogao značajno skratiti to vrijeme prilagodbe. Ovaj trenutačni je prilično kratak i kaotičan te vas doslovno bombardira hrpetinom informacija kojih se vjerojatno nećete sjećati jednom kada zaista počnete igrati.

Moja je malenkost tako spas našla u susretljivom communityju punom iskusnih igrača voljnih pomoći novacima, a jednom kada sam pohvatao i uvježbao sve osnove, igra je zasjala u svojem punom sjaju u multiplayeru. Kooperativni multiplayer koji podržava do osam igrača od kojih svatko kontrolira po jednog vojnika je naprosto fantastično iskustvo kada igrate s prijateljima. Teško je uopće sjetiti se nekog modernog naslova koji tako dobro realizira onaj osjećaj „braće po oružju“ kao The Red Solstice. Ako je singleplayer kampanja napeto i adrenalinsko iskustvo, co-op multiplayer je pravi lunapark emocija i apsolutno suludih situacija.

Uzbudljive partije koje sam igrao sa šačicom ljudi na Steamu su bile teme dugonoćnih Skype razgovora još danima, a istih će biti još mnogo zahvaljujući mnoštvu multiplayer opcija. Dobar dio njih se daje na izbor game hostu, no neprijatelji na mapama i zadaci koje ćete dobivati su uvijek dinamično generirani. Zbog toga je u The Red Solstice multiplayer lako ulupati i preko 200 sati te se i dalje vraćati po još, što je prava rijetkost za kooperativne igre.

Uzbudljive partije koje sam igrao sa šačicom ljudi na Steamu su bile teme dugonoćnih Skype razgovora još danima.

Unatoč brojnim kvalitetama, naravno da igra nije savršena. Najveći problem TRS-a je ograničeni budžet koji se vidi u svakom nedovoljno ispoliranom izborniku, svakom čudnom bugu i svakom divljanju opterećenosti moje i7-ice koja se već dokazala s puno zahtijevnijim igrama i programima. Povremena smrt izazvana raketom koja je odlučila proći kroz zid nikako nije zabavna, a onim pedantnima će možda smetati i isklišejizarana priča singleplayer kampanje, iako ona, ruku na srce, nikako nije fokus ove igre.

Također, činjenica da je ovo apsolutna hardcore taktička pucačina znači i da dobrom dijelu igrača nikada neće sjesti. Naravno da to nije nešto što se TRS-u može uzeti za zlo, no oni koji naginju ležernijim interaktivnim iskustvima moraju biti svjesni da ovaj naslov nikako nije rađen za njih. S druge strane, u današnjem moru igara koje vas drže za obje ruke i noge od početka do kraja i paze da se previše ne uzrujate kada ne uspijete završiti neku misiju iz prvog pokušaja, jedan hardcore moderan taktički shooter kao što je The Red Solstice predstavlja pravo osvježenje. I zato sve pohvale Ironwardu na hrabrosti koju su pokazali tako što su išli kontra svih trendova u industriji te izbacili nešto i za nas nostalgične mazohiste.

Nakon točno godinu dana u beti, domaća taktička pucačina The Red Solstice je službeno izašla. Je li se čekanje isplatilo i na koju publiku Ironward cilja s ovim naslovom?

81 Naša ocjena
  • balans klasa