Tomb Raider Legend

Igor Belan

Koliko zanimljiva može biti implementacija arheoloških potraga za drvenim artefaktima u smislu jedne video igre pokazao nam je Core Design još davne 1996. godine. kada je izašao prvi Tomb Raider naslov. Tada, dok je trodimenzionalna grafika bila još u povojima, ova akcijsko avanturistička igra postavila je nove standarde u žanru. Glavna protagonistica igre, mlada arheologinja Lara Croft ubrzo je postala svjetski popularna sa svojim samouvjerenim stavom, mnoštvom akrobatskih pokreta i naravno velikim… pištoljima ( otrcana fora, znam 🙂 ). Kako su godine prolazile dolazili su i novi Tomb Raider naslovi, no nažalost svaki nastavak je bio gori od prethodnog. Zadnja dva nastavka su bila toliko loša da je Eidos odlučio promijeniti taktiku. Core Design je izbačen, ulazi Crystal Dynamics te nam najavljuje «povratak korijenima». Prije nego su počeli sa produkcijom, spomenuti development team proveo je dosta vremena istražujući što se ljudima sviđa, a što ne sviđa u Tomb Raider naslovima. Negativnih kritika za posljednje dvije igre serijala bilo je mnogo pa su na njih i obraćali najviše pažnje. Uz to se timu kao suradnik pridružio i Toby Gard, dizajner i animator koji je radio na prethodnim naslovima serijala. Ovakva predanost poslu nije mogla loše završiti i sada gledamo u pravi povratak kopanju po grobnicama sa svime dobrim što dolazi uz to. Lara Croft je uspješno uskrsnula i izgleda bolje nego ikada.

The Story

U novom Tomb Raideru Lara istražuje smrt svoje majke prisjećajući se pritom svoje prošlosti i starih prijateljica. Kako priča napreduje nekako se u nju uvuče legenda o Kralju Arthuru i magičnom maču zastrašujućih moći čiji su dijelovi razbacani po cijelome svijetu. Lara će pokušati pronaći sve dijelove mističnog mača i na kraju ga sastaviti, jer sumnja da joj mač može pomoći pri rješavanju nejasnih okolnosti majčine smrti. Potraga za dijelovima spomenutog mača dati će Lari ispriku za posjet nekih od najljepših i najegzotičnijih dijelova svijeta kao što su: Bolivija, Peru, Japan, Gana, Nepal, Engleska i Kazahstan. Svaka od navedenih lokacija je jedinstvena i izgleda odlično, no dok je raznovrsnost levela velika to ne mogu reći i za zagonetke koje se svode na isto guranje kutija i povlačenje poluga kao uvijek.

Veliki dio priče čini i Larina prijateljica Amanda, ujedno i glavni antagonist igre. Amanda je bila Larina prijateljica koju su svi smatrali umrlom nakon nesreće pri nekakvom arheološkom iskapanju u Peruu . Lara polako kroz priču saznaje da je Amanda živa te da se i ona želi dokopati spomenutog mača. Sve u svemu priča novog Tomb Radier naslova neće vas očarat kompleksnom fabulom i neočekivanim raspletima, no svakako služi svrsi i uz nove elemente gamepalaya pruža dobru dozu zabave.

Sokoban & Co.

Tomb Raider igre oduvijek su imale poprilično tvrde i pomalo smotane kontrole, koje smo još tolerirali u ranim nastavcima, ali kako je serijal napredovao očekivali smo više, a dobili gotovo ništa. Legend napokon stavlja Laru u 21.stoljeće i daje joj puno veću fluidnost pokreta, a vidljivo je i da su veliki uzor tvorcima bili posljednji nastavci Prince of Persia serijala. Potonje je i logično jer je Princ postavio nove standarde u akcijsko avanturističkom žanru te bi Lara sa starim gameplayem loše prošla na tržištu. Zagonetke koje smo navikli viđati u serijalu sad se više oslanjaju na upotrebu fizikalnog enginea igre. Tako da ćete u nekoliko navrata morati prebaciti kamen sa jednog mjesta na drugo koristeći improviziranu klackalicu, ili par pucati u određeno, oslabljeno mjesto nekog zida što će rezultirati njegovim rušenjem i vašom moralnom pobjedom. Ovakvi oslabljeni zidovi i stupovi su često postavljeni taktički tako da njihovo rušenje može rezultirati i smrću vaših neprijatelja.

Tu su i standardne zagonetke poput pomicanja kutija na odgovarajuće mjesto ili skakanja na određeno mjesto ne bi li došli do kakvog prekidača. Mjesta na koja možete skočiti su poprilično očita i jedini problem pri skakanju vam eventualno može pružiti kamera koju morate namjestiti u odgovarajući položaj ne bi li Lara uistinu skočila tamo gdje želite. Ipak, kamera je zaista napredovala od posljednjih nastavaka serijala te sa njom neće biti nekih većih problema, a fluidno skakanje po platformama će pružiti novi užitak. Neke od ovih zagonetaka su jedinstvene, no u mnogo slučajeva se ponavljaju pa jednom kad shvatite kako igra funkcionira rijetko koja zagonetka će vam predstavljati problem.

Lara`s got a brand new bag…not

Lara je jedna vrlo agresivna djevojka, uvijek spremna napuniti neprijatelje olovom ako situacija to zatraži. Volio bi vam reći da ćete u igri naići na mnoštvo raznovrsnog oružja no to bi bila laž. Uz dva standardna pištolja koji Laru prate od samih početaka, naići ćete na nekakav Asault rifle, Granade launcher, sačamricu i poneku granatu. Čini mi se da sam primijetio još i nekakv SMG no nije ni bitno, oružja ima stvarno malo, a budući da Lara i nije neki poznavatelj borilačkih vještina jedino na što se može oslonit su oružja. U Legendu Lara ipak znati udariti neprijatelja nogom no uz poneku kombinaciju skoka i udarca nogom to je sve što se tiče hand to hand borbe. Malo je čudno da jedna toliko agresivna djevojka sa tolikim akrobatskim sposobnostima ne zna ništa više od običnog udarca nogom u rebra, no što je tu je.

Novitet je i tzv. bullet time kojega aktivirate dvostrukim pritiskom na tipku za skok ako ste dovoljno blizu protivniku. Tada se Lara odbije od protivnika nogama te nastavi u slow motion sekvenci pucati po neprijateljima. Tu i tamo to izgleda poprilično impresivno no budući da je uvijek lakše pucati po protivnicima iz pristojne daljine ovo gubi smisao. Budući da je igra na PC prenesena sa konzola u ciljanju vam pomaže auto aim. U biti sve što morate raditi da bi ubili neprijatelja je držati kameru u njegovu pravcu i stiskati tipku za pucanje. Tu i tamo bi bilo dobro poskočiti i izbjegnuti koji metak no neprijatelje ćete tamaniti sa lakoćom, osim na hard postavci, no ni ona ne predstavlja neki problem. Tu su i novi akrobatski potezi koje Lara izvodi ljepše nego ikad, no ponekad izgledaju previše nerealno.

Osim taktičkog pomicanja kutija i skakanja po prašumama, moći ćete isprobati i svoje vozačke sposobnosti u dva levela sa motorom. Vožnja motora izvedena je arkadno i opušteno, sa puno neprijatelja koje valja potamaniti dok jednom rukom pridržavate volan. Osim toga treba spomenuti i interaktivne međuscene pri kojima morate stisnuti odgovarajuću tipku smjera na tipkovnici kad se pojavi ikona na ekranu ako ne želite da Lara padne u svoju smrt.

Grafika

Jedna stvar koju stvarno poštujem kod ove igre je to što su dečki i cure iz Crystal Dynamicsa mislili i na PC igrače te uključili u PC verziju igre «Next Generation Content». Riječ je o opciji koja mijenja sve standardne 3D modele sa kompleksnijima te uz upotrebu HDR-a i Shader modela 3.0 prelijepo osvjetljava okolinu dajući realističan izgled vrijedan epiteta «next-gen». Budući da se radi o opciji u meniju ovo možete i isključiti ako nemate dovoljno dobro računalo te igrati sa isto dobrom grafikom kakvu možemo vidjeti na konzolama sadašnje generacije. Valja napomenuti da je next-gen mode vrlo zahtjevan pa će vam za glatko igranje biti potrebna vrlo jaka konfiguracija sa minimalno 256MB video memorije.

Next-gen grafika zaista lijepo izgleda, no ponegdje i gubi smisao. Jednostavno je ponekad sve to previše tamno i zmuljano te zna izgledati lošije od uobičajenog grafičkog moda. Ipak ako imate dovoljno dobru grafičku upaliti ćete spomenuti mod i uživati u prelijepoj grafici. Ukoliko nemate dovoljno dobro računalo za next-gen mode, ne očajavajte. Igra radi odlično i na GF3 karticama, samo bez grafike nove generacije…

Extras & zaključak

U svakom levelu igre postoji određeni broj skrivenih itema koje valja pronaći ukoliko želite otključati posebne bonuse. Ti bonusi vidljivi su u meniju igre, a uglavnom su to informacije o određenim likovima, itemima i lokacijama koje vidite u igri. Osim tih informacija, skupljajući skrivene iteme možete otključati i dodatke za vaša dva pištolja te novu odjeću za našu omiljenu heroinu. U igru je vraćen i Croft Manor, mod igre koji dopušta istraživanje Larinog imanja uzduž i poprijeko. Imanje je puno skrivenih vrata i prekidača pa i ovo zna biti zanimljivo kad jednom prijeđete igru.

Velika mana igre je njezina kratkoća. Točnije igru se može preći u kakvih sedam ili osam sati čistog gameplaya, što je svakako premalo. Ljubitelji žanra će se zasigurno zabavit u tih sedam sati no igra i nema neki replay value pa se pitamo da li se isplati dati teško zarađene novce za sedam sati zabave? Odgovor na ovo ćete samo morati ponuditi, a ja sam tu da vam kažem da igra ima tri nivoa težine i time trial mode pa ako ste veliki zaljubljenik u Laru ima se tu što igrati i malo duže.

Sve u svemu Legend nije razočarao no nije ni fascinirao. Dobili smo kratku i zabavnu avanturu koja će zasigurno primiti raznolike kritike. Ljubitelji serijala će ju uzdizati u nebo dok će ju drugi jednom odigrat i zaboravit. Bilo kako bilo ova igra predstavlja početak novog poglavlja u Tomb Raider serijalu, a pitanje je samo koliko dugo će Eidos moći živjeti na staroj slavi Lare Croft i kad će se odlučiti izdati nešto zaista drugačije.

NAPOMENA: Ova recenzija je ostala izgubljena u našem arhivu dvije godine te smo ju tek 26.travnja 2008.godine ponovno uploadali na portal. Dakle, radi se o naknadno dodatoj recenziji. Da ne bi bilo zabune, jel.

Ako imate kakav komentar na recenziju i samu igru, ostavite nam ga u komentare ispod, a ukoliko pak želite raspravljati o Tomb Raider serijalu, ovoj igri specifično ili pak nečemu totalno šestom, kliknite ovdje i pridružite nam se na forumu.

Tomb Radier serijal doživio je preporod u malom ovime nastavkom serijala. Novi developer i nova generacija igara = najzabavnije pljačkanje grobnica u dugo vremena.

• Grafika
  • fluidnost pokreta
  • raznolikost lokacija
  • solidna priča
  • next-gen mod prezahtjevan i pomalo nepotreban
  • kratkoća

Igor Belan

Već 18 godina vodi ovaj portal ravno u propast. Vrijeme provodi u VR-u, kupuje igre iz hira, cijeni stari Nintendo i PC avanture Tima Schafera, ali zapravo iz gušta igra samo Quake Live. E i one dinosaure.