Trials Rising

SIN ANARHIJE

Filip Zorić

Trials je jedan od onih serijala koji je uvijek bio prisutan, ali se nikada nije činio naročito relevantnim u svijetu igara. Serijal smo vidjeli na raznim platformama kroz gotovo 20 godina njegovog postojanja, a posljednji naslov je bio spin-off zvan Trials of the Blood Dragon. Sad nas studio Redlynx opet poziva da sjednemo na motocikl i zaigramo Trials Rising. Je li najnoviji naslov ovog serijala uspješno prešao preko cilja ili bi možda bilo bolje da je ostao u garaži?

O kakvoj se igri ovdje radi?

U Trials Risingu igramo kao motociklist koji se probija na profesionalnu scenu. Kako biste se dokazali kao ultimativni vozač, morate proći poligone smještene u raznim područjima u svijetu. Također trebate izvršiti razne zadatke tj. ugovore koje vam zadaju vaši sponzori. Sad kad smo upoznati s premisom igre, bilo bi idealno kad bih komentirao kvalitetu priče. Nažalost, ovdje ne postoji neka priča za komentirati. Kroz igru ćete naići na sponzore koji vam ukratko pojasne zadatke koje morate riješiti, ali to je sve što Trials Rising nudi što se tiče priče. Znam da ne bih trebao očekivati neko umjetničko djelo kad je u pitanju radnja igre, ali valja spomenuti kako je ovo zbilja minimum minimuma.

S vizualne strane, Trials Rising izgleda solidno. Postoji nekoliko uzbudljivih situacija kojima vas igra možda impresionira, ali vizualna prezentacija je uglavnom prosječne kvalitete. Međutim, nešto što ću pohvaliti je velika estetska raznolikost levela. U Trials Risingu putujete svijetom i na svojoj avanturi nailazite na neke zbilja zabavne okoline. Vozit ćete kroz setove Hollywooda, srednjovjekovne vinograde, pješčane pustoši i ostala šarolika područja. Trials: Rising također koristi ovu estetsku raznolikost za pripomoć gameplayu, ali o tome ćemo malo kasnije.

Glazba je također odrađena prosječno. Sve što pronađete ovdje jesu licencirane pjesme, što znači da igra ne nudi vlastitu glazbu. Većina pjesama se izgubi u pozadini dok igrate i čisto služi kao neka alternativa tišini. Neke su mi se svidjele, a neke sam toliko mrzio da sam nakon slušanja otišao na ispiranje ušiju. U principu je ovdje igra ponovno ostvarila osrednji rezultat.

Međutim, Trials igre nisu poznate po prezentaciji ili priči, nego po uzbudljivom gameplayu koji od vas traži da balansirate vaš motor poput neke vrste klackalice. U Trials Risingu kontrolirate motor kroz dvodimenzionalni prostor, za što je potrebna preciznost, strpljivost i još nekoliko pozitivnih karakteristika. Mislim da su kontrole jako bitne za ovakvu vrstu naslova – ako ne kliknu za igrača, onda će vrlo vjerojatno cijelo iskustvo biti slabije kvalitete. Srećom, upravljanje mojom cestovnom beštijom bilo je više nego solidno iskustvo jer su kontrole dosta pouzdane. Motocikl ima primjerenu težinu i rijetko kad daje osjećaj labavosti. Nađe se tu poneka mana, naravno. Na primjer, vožnja uzbrdo mi nikad nije bila u potpunosti jasna i rijetko sam kad tu radnju mogao pouzdano obaviti.

U tekstu sam naveo da Trials Rising koristi svoju estetsku raznolikost kako bi pripomogao gameplayu, i mislim da je to jedan od velikih uspjeha igre. Većina je levela kreativno dizajnirana i sadrže zabavne zaplete za vašu vožnju. U jednom će vas nivou veliki zvučnici ispuštanjem zvuka podizati u visine, dok ćete u drugom ludovati po dizalicama na gradilištu.

Većina je levela kreativno dizajnirana i sadrže zabavne zaplete za vašu vožnju.

Kad već spominjemo dizajn levela, zadovoljan sam i time što postoje alternativni putevi za one igrače koji ih žele iskoristiti. Ako dobro isplanirate svoj skok s rampe, možda uspijete doći do prečaca koji će vas brže dovesti do pobjede. Još ću spomenuti da igra stvarno impresionira pojedinim trenucima. Kad sam god proletio kroz veliki broj eksplozija ili se jedva izvukao nakon teškog skoka, osjećao sam se kao kaskader u najnovijem filmu Michaela Baya.

Međutim, ima zapreka u igri koje nikad nisam u potpunosti shvatio kako preći. U nekim levelima postoje teški skokovi koje ni sam ne znam kako sam uspio napraviti. Ovakve nejasnoće su zapravo veći problem nego što vam se možda čine jer stvaraju velike frustracije u nekim dijelovima igre. Naići ćete na zapreku koju jednostavno ne znate kako proći, provest ćete mnogo vremena pokušavajući odgonetnuti koja je greška u vašem pristupu, a na kraju ćete (kao ja) uspjeti zahvaljujući sreći. Bezbroj sam se puta nakon neke teže zapreke zapitao: „Čekaj, kako sam ja uspio to uopće proći?“

Osim regularnih levela, Trials Rising nudi još nekoliko jedinstvenih opcija za lude vožnje. Većina levela ima specifične zadatke koje morate izvršiti (na primjer, ne ispustiti gas tijekom cijele staze). Ovi se zadatci u igri nazivaju ugovorima. Nažalost, ovo je prva velika rupa na cesti Trials Risinga. Ugovori na koje naiđete u prvoj polovici igre su zanimljivi za prelazak, ali kasnije traže previše od igrača ili čine neke od levela totalno nezabavnima.

U igri ćete dobiti neke stvarno apsurdne zadatke u kojima nisam našao ni zabavu ni smisao. Na primjer, jedan ugovor u igri traži od vas da uopće ne naginjete vaš motocikl tijekom vožnje. Ovo samo dodaje nepotrebnu frustraciju levelu jer se možete oslanjati samo na količinu gasa koju postižete. Postoje i ostala ograničenja koja će vam nametnuti ugovori, a neki od njih jednostavno nemaju smisla za level koji prelazite. Naročito su mi išle na živce misije koje od vas traže da prođete dovoljan dio staze na samo jednom kotaču.

U igri ćete dobiti neke zbilja apsurdne zadatke u kojima nisam našao ni zabavu ni smisao.

Vožnja na jednom kotaču sama po sebi nije pretežno zabavna radnja jer je podosta nepredvidiva i nepouzdana, a Trials Rising vam često nametne levele koji nemaju dovoljno prostora za izvođenje te tehnike. Ova su ograničenja uzrok većine mojih frustracija s igrom jer sam često naišao na ugovore koje jednostavno ne mogu preći bez negdje 20 neuspjelih pokušaja.

Ovo nas vodi i do drugog najvećeg problema igre, a to je da je napredak jednostavno previše spor. U igri možete otključati nove staze ako dovedete svog vozača do specifičnog levela. Međutim, većina aktivnosti daje premalo za povećavanje levela, a najbrže ćete napredovati ako rješavate ugovore koji će vam zadati frustracije jer ih ponekad nećete moći proći. Ovo sve skupa uzrokuje samo ponavljanje tih ugovora jer su oni najbrži (i ponekad jedini razumni) način za napredovati. Znam da Trials Rising želi istaknuti kako brzina nije najvažnija za doći do pobjede, ali napredak je ponekad spora agonija. Dva problema koja sam upravo spomenuo su zapravo podosta smanjili kvalitetu igre jer su kasniji leveli frustrirajući i nezabavni.

Znam da Trials Rising želi istaknuti kako brzina nije najvažnija za doći do pobjede, ali napredak je ponekad spora agonija.

U ovoj se igri po prvi put pojavljuje University of Trials, serija tutoriala za motociklističke ludorije koje ćete izvoditi. Ovdje će vam YouTuber FatShady objasniti kakve će vam tehnike biti potrebne za prelazak igre i kako ih možete izvesti. University of Trials pokriva najosnovnije radnje poput upravljanja gasa, ali i one napredne kao što su skokovi na zakrivljene površine. Smatram da je ovo odličan dodatak igri jer su vam u kasnijim levelima zbilja potrebni trikovi kakve koriste profići.

Jedan meni omiljeni dio ovog naslova su lige, serije od tri kratke staze u kojima se sukobite s vozačima koje kontrolira igra. U svakoj stazi polovica motociklista otpada, stoga trebate vješto pomesti konkurenciju. Ovo stvara zanimljivu napetost koju većina ostalih staza nema – više se ne borite samo protiv zapreka nego i protiv drugih vozača. Lige imaju vlastitu natjecateljsku čar koju bih volio vidjeti u ostatku igre. Kad smo već kod natjecateljskog čara, trebao bih spomenuti i multiplayer segment Trials Risinga. Ovaj je dio igre poprilično nemaštovit i površan. Umjesto implementacije nečeg zanimljivog, poput sustava liga, dobili smo samo najosnovnije utrkivanje s drugim igračima. Nađe se ovdje nešto zabave, ali ipak mislim da igra zaslužuje više truda uloženog u multiplayer.

Lige imaju vlastitu natjecateljsku čar koju bih volio vidjeti u ostatku igre.

Postoji još i track editor koji vam dopušta da napravite vlastite levele. S obzirom da jedva znam složiti setove Lego kocaka, nisam se previše nadao da ću se uspjeti snaći u ovom kreatoru staza. Na kraju sam bio u pravu – track editor je prekompleksan za moj ukus. Srećom, mogu ignorirati vlastitu glupost i zaigrati tuđe levele. Njihova kvaliteta će najviše ovisiti o bazi igrača koju Trials Rising uspije prikupiti, ali vjerujem kako će se ovdje naći neke odlične tvorevine. Već sam zaigrao nekoliko jako dobrih levela.

Za kraj moram reći kako igra sadrži i kozmetičke dodatke za vašeg vozača i vozilo. Kozmetičke nagrade koje sam dobio u Trials: Risingu me nisu osobno zaintrigirale, ali ako volite takve stvari ovdje se nalazi dovoljno opcija za odijevanje vašeg vozača i modificiranje vašeg motocikla.

Po mom je mišljenju Trials Rising solidna igra za cijenu od 25 eura, ali mislim da njena kvaliteta dosta ovisi o igraču koji sjeda za volan. Mislim da ćete uživati u ovom naslovu ako ste obožavatelj serijala – prva je polovica igre naročito zabavna, a leveli su me uvijek impresionirali raznolikošću. Međutim, ako vam je ovo prva Trials igra, možda vas neke od misija odvedu do ludila ili vas sustav progresije uspori kao neko ograničenje za brzinu. Ovdje se može naći dosta zabave, ali jedino ako ste voljni uložiti dovoljno truda i vremena za postati pravi profić u svijetu motociklizma.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Označeno sa: , ,

Trials Rising je dobar povratak za trkaću franšizu, ali rijetko kad dostiže iznimnu kvalitetu. U suštini je ovo solidan naslov, samo je potrebno nekoliko popravaka prije nego što zbilja luduje cestama.

71 Naša ocjena
  • uglavnom pouzdane kontrole
  • raznolikost levela