Two Worlds 2 [PC, X360, PS3]

Ambicija među europskim developerima definitivno ne nedostaje – relativno nepoznati razvojni timovi sve se češće upuštaju u velike projekte i natjecanja s veteranima industrije. No u većini takvih slučajeva ispostavlja se da studio uzima prevelik zalogaj, pa obećavajuće igre nerijetko pate od „dječjih bolesti“. Obzirom da se ti naslovi tijekom razvojnog procesa testiraju interno, njihovi problemi ispravljaju se tek naknadno – sitniji patchem, a krupniji nastavkom. Neizbježna je to praksa u naslovima kao što su Gothic, Divinity, Risen i slični, te neugodan običaj koji zamjeramo igri zvanoj Two Worlds 2 – nastavku također problematičnog RPG-a poljskog tima Reality Pump.

Prvotno zamišljen kao ekspanzija za postojeći Two Worlds, ovaj projekt prerastao je u punokrvni nastavak, što će reći da je njegova priča nešto opsežnija, pogotovo jer se direktno nastavlja na prethodnika. Tu odmah uočavamo jedan manji nedostatak – ako niste igrali prvi dio, po pitanju priče teško ćete se snaći u nastavku. Naime, nekakvog uvoda u kompletnu mitologiju nema – očekuje vas tek kraće upoznavanje sa zapletom kroz priručnik za igru. A kad vam se na samom početku pojašnjava situacija kroz dijaloge s „poznanicima“ iz prvog dijela, to je jednostavno previše informacija koje si trebate posložiti.

No dobro, pretpostavit ćemo da ste upoznati sa svijetom zvanim Antaloor, antagonistom imena Gandohar, i tekućoj bitci ljudi i orkova. U tom slučaju priča za vas počinje bijegom iz tamnice. Uz pomoć pobunjeničkih orkova, glavni lik bježi iz zatočeništva, no njegova sestra Kyra ostaje zarobljena. Dakako, naš ju junak odmah želi spasiti, no ubrzo saznaje kako je čitav svijet u puno većoj opasnosti nego njegova sestra. I što mu drugo preostaje nego da se zaputi u još jednu avanturu i stane na kraj mračnom čarobnjaku Gandoharu.

Kao što možete vidjeti, priča nije na razini kvalitetnih fantasy djela, a nema bome ni epske proporcije pa je svijet u igri poprilično sterilan te mu fali sitnih detalja koji bi nenametljivo dočarali problematiku. Doduše, priča je u cjelini probavljiva, stoga joj ne možemo zamjeriti što izgleda kao nekakav fantasy bućkuriš jer igra na kartu originalnosti. Uostalom, ako ste spremni slušati, u nju je uložen popriličan trud, te zasigurno ima svoju dubinu.

Recimo je da je prvi Two Worlds unatoč masi bugova bio solidan naslov. Dvojka je kao nastavak ujedno i napredak jer bugova nema ni upola koliko u prethodnoj igri te sve djeluje znatno poliranije. Još uvijek je riječ o dosta velikom RPG-u, nelinearnom po pitanju sporednih questova, te igri kojoj ne fali raznovrsnosti. Međutim, čitav taj sistem prožet je nekakvim prokletstvom, pa je druga strana medalje ovdje ponovno istaknuta.

Kreacija lika sada je znatno bogatija, možda i pomalo redundantnim opcijama, ali se još uvijek graniči na muški spol. Upravljanje likom na prvi pogled je isto, no kamera se u nastavku fura na nekakav OTS pogled, te ju je iz nekog razloga nemoguće ukrotiti u smislu da ostane odzoomirana. Nama je to bilo zanemarivo, ali imajte na umu da je dosta ljudi na službenom forumu takvu kameru uzelo za iritantnu manu.

Preko nje je još i moguće prijeći, ali nepotrebne komplikacije istaknute su na polju kontrola. Današnjim igrama rijetko kada zamjeramo loše kontrole jer više ne viđamo velika odstupanja iliti izmišljanje tople vode. Nažalost, slučaj TW2 je iznimka po tome, i to zbog mapiranja više akcija na jednu tipku. Primjerice, u PC verziji desni klik miša služi za sprint, šuljanje i blokiranje udaraca, i to troje je nemoguće odvojiti, što rezultira konfuznim kontrolama u borbi. Da stvari budu još gore, to nije jedini primjer, pa je tipka za interakciju ujedno i tipka za skakanje, što u praksi znači da kod jahanja ne možete sići s konja dok on u potpunosti ne stane – ako biste sišli dok se on kreće, umjesto toga naredit ćete mu da skoči.

Ovakav sustav vjerojatno je osmišljen zbog ograničenosti kontrola u verzijama za konzole, no ukoliko mislite da je zbog toga bolje koristiti gamepad, gadno se varate. U tom slučaju za jednu običnu akciju kao što je popravak oružja morate pritisnuti kombinaciju od najmanje tri tipke, što se u Fifi primjerice računa kao napredni dribling. A problemi, nažalost, ne staju ni tu. Kad smo već kod ustaljenih akcija kao što su nadogradnja oružja ili trgovanje itemima, ovdje je to prava glavobolja. Naime, iz nekog razloga igra vas apsolutno svaki put pita želite li prodati pojedini item nakon što dva puta kliknete na njega, a to iskreno rečeno nema nikakve veze sa zdravim razumom. Ako vam je igra već sada odbojna zbog tih sitnica, čekajte tek da vidite inventory. Zapravo, ne bih se to uopće usudio nazvati inventoryem, no prosudite sami na ovoj slici.

Ozbiljno, je li ovo najgori inventory koji ste ikada vidjeli ili što? Ne znam ni odakle uopće početi s kritiziranjem. Je li pravljen za kratkovidne osobe možda? Zašto svaki item zauzima toliko puno mjesta na ekranu? Tko još želi da mu inventory prikazuje 20 slotova od kojih će pola popuniti identični itemi jer se jedni stackaju, a drugi ne, a lootanje neprijatelja automatski uzima sve iteme? Zašto, pobogu, iteme nije moguće pozicionirati i razmještati po volji? Zašto, dovraga, nije moguće maknuti iteme koji se koriste samo jednom? Zašto se materijali trpaju u istu kategoriju gdje i oružje, zašto se questbook i mapa pojavljuju kao itemi? I na kraju, zašto bi itko normalan trpio tako što?

Raznovrsnost neprijatelja teško je uzeti za ozbiljno kada vas napadaju crvenoguzi babuni.

Ovako loš inventory ima moć da zasjeni čitavu igru, pa čak i ako ona ima nekolicinu pozitivnih stvari na polju gameplaya. Kada njih ističemo, treba spomenuti ogroman svijet (doduše, sterilan kako je već spomenuto), questove s više mogućih rješenja, korisne distrakcije kao što su kockanje, alkemija, konjske utrke i sl. Pohvaliti možemo još i razvoj lika (dosta detaljniji u odnosu na prošlu igru), zanimljive skillove i čarolije, te eventualno raznovrsnost neprijatelja, iako ona ponekad graniči s komičnim kad vas napadaju crvenoguzi babooni, nojevi i ostale inače miroljubljive životinjice.

Inače, borba u svojoj srži nije loša, pored tradicionalne makljaže lijevim klikom postoji i nekoliko specijalnih poteza, tj. skillova, a tu je i blokiranje. Nažalost, zbog lošeg kontrolnog sistema, ono često ne radi kako treba pa vaš lik odbija blokirati napade, dok je umjetna inteligencija neprijatelja jako loša pa nekakvo strateško planiranje blokiranjem i protuudarcima jednostavno ne pali jer se sve svodi na probijanje bloka posebnim napadom. I kao da to nije dovoljno samo po sebi, u igri ne postoji opcija kojom bi se ručno zadržao fokus na jednom neprijatelju, pa se nerijetko događa da više mlatite prazan zrak nego protivnike.

Developeri, opet nažalost, nisu mlatili prazan zrak nego praznu slamu kada je riječ o grafičkoj strani igre. Priznat ćemo, TW2 na trenutke izgleda impresivno – osvjetljenje u interijeru doima se vrhunskim, a svemu pogoduje i dobra optimizacija, odnosno nezahtjevnost igre. No jednom kada izađete u eksterijer, bolje pokrijte oči – kombinacija motion blura i blooma ovdje je toliko intenzivna i zasljepljujuća da biste mogli pomisliti kako nešto nije u redu s vašim vidom ili pak monitorom. Svojevremeno smo vidjeli razna pretjerivanja s ovim efektima, ali TW2 je valjda novi rekorder, pa igra na trenutke izgleda doista odvratno. Dakako, tome u PC verziji možete doskočiti isključivanjem efekata (i to putem naredbi u konzoli, postavke za to nema), ali onda na vidjelo izlaze mutnjikave teksture niske rezolucije.

Zvuk je možda i jedina prava pozitivna strana kojoj nemamo što zamjeriti. Glasovna sinkronizacija odrađena je iznenađujuće dobro, dok glazba odgovara ambijentu i dostojno prati situacije u igri.

I onda ćemo zaključiti – Two Worlds 2 je proizvod u privlačnom pakiranju, ali iznutra manjkav u svakom pogledu. Istina, ne toliko da se ne bi mogao popraviti s barem tri zakrpe (od kojih je jedna već najavljena). Ipak, i da se uspije riješiti „dječjih bolesti“, ono što ostaje jest debelo prosječan naslov – jedan od boljih RPG-ova ove godine, ali i sami znate da je 2010. bila praktički nikakva za taj žanr. Stoga je TW2 teško preporučiti čak i tvrdokornim fanovima, pa naš savjet glasi da ga radije zaobiđete.

Obzirom da vam to savjetujemo, nećemo vas pitati kakva vam je igra, no to ne znači da nam ne možete komentirati što biste učinili da vas napadne grupa bijesnih babuna.

Jeste li spremni tolerirati pojedinačne propuste u igri nauštrb kvalitetne cjeline? Mi možda jesmo, samo ne u slučaju zvanom Two Worlds 2.

60 Naša ocjena
  • solidni RPG elementi
  • optimizacija
  • zvuk
  • užasan inventory
  • loše kontrole
  • borba

Komentari (22)

• gaff

20.11.2010 - 19:38

neznam zasto ste lose ocjenili i opisali igru !! igra je super ima svega bolja od prvog sigurno i bolja od gothic arkanije koju su zajebali do bola . two worlds je pravi rpg i ko voli puno kemijanja sa oruzjem i magijama to je definitivno sto se mora odigrat . ako vas smeta blur i ta sranja koja me uzasavaju u konzolu pisite engine.hdr 0 i problem rijesen .muzika na igri je super momentalno sam lvl16 i s guštom igram ,pola ovog sto ste naveli gore ja nisam primjetio u igri tako da ne kuzim sto je frka

• PetarMKD

20.11.2010 - 22:26

neznam za ova , nisam proboa … ali ono na scrinove izgleda cool 😀

btw jel ce biti uskoro recenzija za NFS Hot Pursuit & James Bond Blood Stone ?

hvala

• OXY

21.11.2010 - 10:03

Mislim da ste ga malo previše popljuvali igru

• Raze

21.11.2010 - 10:20

Slažem se sa Oxy-em,
    i jedan ispravak…
    “Istina, ne toliko da se ne bi mogao popraviti s barem tri zakrpe (od kojih je jedna već najavljena)”
    Zakrpa je vani već, ali ne popravlja ništa bitno, samo kontrolorsku periferiju. 5mb velika.

• gaff

21.11.2010 - 12:38

ma igra je super stvarno super nisam ocekivao da ce me zalijepit za komp tako jako 🙂

• MaliMicek

21.11.2010 - 16:45

Totalno nezaslužen popljuvan RPG. Ima svojih mana, ali igra ne zaslužuje 60/100 nego negdje oko 80. A totalno ste mainstream pohvalili smeće od Black Opsa. Okej nije smeće al ne zaslužuje 90/10. Reca je neadekvatna, neobjektivna i totalno pisana neprofesionalno, tj u nekom zabavnom tonu pljuvanja po igri. Igra ima svoje nedostatkem, ali i gomile pluseva. Po stalno opisu babuna čisto sumnjam da je recenzent prešao uopće dalje od prvog dijela igre. Inventory uopće nije loš ja neam pojma šta oće ovaj vaš “Čarobnjak” ? Po grafici se sere a izgleda bolje nego ona Arcania koja je razočarala. Kontrole su dobre samo je recenzent nesposoban i neam uopće blagog pojma zašto ovu igru na kompu on igra gamepadom ? Slike nisu na full kvaliteti što dokazuje da ima slab komp. Pratim vas dugo, ali sa zadnje dvije rece idete nizbrdo. Niti jedna nema zasluženu ocjenu. RPG žanr je slab ove godine da, ali sudeći po recenzentovoj slici on očito samo voli jedan naaslov i njega čeka i čeka. Tw2 je masivan free roam RPG koji podsjeća na Oblivion i na neke dijelove na Fallout 3. Pružit će sate i sate zabave na jedan jednostavan način. Uglavnom recenzija je sranje, a recenzent neobjektivni seronja. Hvala

• Night Knight

22.11.2010 - 09:21

HAHAHA. Ne gine ti ban.
    Recenzija stoji na mjestu, kontrole su loše, kamera loša, inventar nije baš toliko loš ali je mogao biti bolji. Grafika, meni izgleda solidno. Borba je katastrofa, tu nema puno filozofije.
    Ljubiteljima žanra kao recimo meni igra se svidjela, ali ću pričekati još malo zakrpa.

• Figo

22.11.2010 - 11:18

Mali micek podržavam te što se tiče komentara, igra je zaslužila puno više, i jedan je od boljih RPG-ova u zadnje vrijeme!

• Shadow_X

22.11.2010 - 11:34

Dugo pratim ovaj portal al tek sam se sad registrovo da i ja kazem da je recenzija malo preslabo ocijenila Two Worlds 2.Ovo je jedan od boljih RPGova u zadnje rijeme i trebalo je bar 80 dobit a od mene je 90!Samo me malo nervira alhemija jer je stvarno previse komplikovano a i kreacija vlastitih magija je teska.

• wariokiller

22.11.2010 - 11:51

mislim halo,ocemu se tu prica…recenzija je losa!!igra je zakon i vise od toga!
    ja sam ju presao cjelu i nema tu cega nema…
    bolji igre vec duze nema na PC..witcher 2 jedina konkurencija…
    igra zasluzuje barem 85/100,minimalno..

• gaff

22.11.2010 - 12:21

igra je pre dobra plus je velika neznam zasto ali jednostavno 5 za igru !!! da ima bugova da ne valja grafika s takvim rpg-om nema greske !!!!

• Messerschmidt

22.11.2010 - 14:14

Iskreno, reca ne štima, MaliMicek u pravu si, igra je ok, valjda je recenzentu bio loš dan. Btw kad ćete stavit malo wallpapera?

• MaliMicek

23.11.2010 - 15:47

Da ne bi mislili da sam nafialo ocjenu sa 100. Nisam. Nakon što sam prošao igru i sve procijenio Two Worlds 2 zaslužuje 83. Tliko sam joj dao

• MaliMicek

24.11.2010 - 09:04

Wtf ? Kamera je dobra.

24.11.2010 - 17:02

mali miccek, komentirao bih ti da si se potrudio pročitat recenziju, no po zadnjem komentaru vidim da si preko teksta proletio samo letimično i izvlačio stvari iz konteksta.

ali eto, ja svoje mišljenje barem mogu argumentirano pojasnit, što sam i učinio u recenziji. pošto je danas sve češća praksa da se gleda samo ocjena u recenziji, a ne i tekst, (u što sam siguran da je i ovdje bilo takvih slučajeva), pa čak i komentari ispod recenzije prije nego sami tekst evo ti demantiranja:

ako išta izbjegavam to su onda diobe na mainstream i valjda alternativu. takvo što u igrama ne pojmim.
    babuni su spomenuti na tri mjesta – jednom u tekstu, u izdvojenom citatu ista rečenica, te šala na kraju.
    loš inventory pojasnio sam s više rečenica i prikazao screenshot istoga po kojemu je lako zaključit tko je u pravu. kad kažem loš, ne mislim pokvaren, ali definitivno nije dovoljno funkcionalan u odnosu na ostale RPG igre s kojima sam i više nego dobro upoznat.
    Grafiku sam pohvalio u interijerima, a smetalo mi je prenaglašeno bluranje, što nije osobni problem nego dosta ljudi se žali na to u ovoj igri, a po screenshotima je sasvim lako uočit koliko se pretjeruje s time.
    zašto mislim da kontrole nisu dobre, isto sam pojasnio. uostalom, da su dobre zašto bi developer onda izbacivao patch koji ih popravlja. igru sam naravno igrao na miš+tipkovnica, ali ako ju već recenziram uzduž i poprijeko, red je da probam i na gamepadu igrat jer hej, igra nije izašla samo na PC-u, a pošto su sučelja ista, korištenjem gamepada mogu lako zaključit je li interfejs dostojno prilagođen za konzole.
    slike su na “full kvaliteti” u 1680×1050 bez AA i vsynca. Svi ostalo je uključeno i stavljeno na max. jedina slika koja nije u punoj kvaliteti je ova s konjem, jer sam tu igrao bez bloom efekata putem naredbe u konzoli koju netko već spominje. kao što je opisano u recenziji, može se to uistinu isključiti, ali onda na vidjelo dolaze mutne teksture.
    a ne kužim u čemu je problem i da imam “slab kompjuter”? nije kao da iskustvo igre temeljim na grafici i kao da mi je ona glavni razlog. igrao sam igre i na najnižim postavkama i na najvišim i nikad mi to nije bilo važno koliko priča i gameplay.
    što se tiče moje slike, heh, kako li si to samo vješto dokučio molim te? Jer onako, samo jedna mala 100×100 sličica može pokazat što ja to točno čekam,čekam i čekam pa da sve drugo mrzim i ocjenjujem nerealno da sam neobjektivni seronja. osobno čekam puno dobrih igara iduće godine, a na avatar mogu stavit što hoću.

i kamera, isto piše u recenziji (ma sve piše, samo što većina čita svaki drugi redak valjda pa ne mogu sve pohvatat) meni osobno ne smeta, ali iritantno je što kad odzumiraš i uđeš u dijalog s nekim, ona se vrati na početnu poziciju i ti je ponovo moraš odzumirat ako to preferiraš.

masivnih free-roam RPG-ova ima koliko hoćeš, no nemaju svi kvalitetu Obliviona i ostale ekipe. Zašto ovaj nema, piše u recenziji, objektivno da ne može objektivnije. Realno gledajući TW2 je rang Gothica 4, a 60 ili 70 ocjena, to je jako blizu i ne treba se oko toga pjeniti. ali 80-90 kategorija nikako. i zaboravite tu na usporedbe s black opsom ili koječim, to nisu isti žanrovi.

• DevilMayCryTM

24.11.2010 - 19:21

Igra je sasvim ok, nije zaslužila ocjenu 60 definitivno, što se tiče grafike također je bez razloga popljuvana, to da ima viška efekata stoji, ali ne smetaju u tolikoj mjeri, npr u SC Convictionu i Gears of Waru su oni ružni sivi tonovi u cijeloj igri pa im je grafika + ,a ovdje sve izgleda puno ljepše veselije i to je – wtf? ps. u grafiku ulaze i izgledi objekata, tekstura, dizajn što u igri jako lijepo odrađeno… Oblivion je izašao prije 4 godine pa je miljama ispred ovog naslova po priči i razrađenosti same igre, pa razumijem da treba smanjit ocjenu,ali brukat igru sa ocjenom 60 je stvarno malo previše… nije 60 toliko mala ocjena da vi svakakvim sranjima od igara ne krkate po 85-95. Primjeri Black Ops, Football Manager 2011, Blur….postali ste dosta ne objektivni u recenziranju…

• gaff

25.11.2010 - 13:51

ovako svi koji ste posrali igru i filozofirate o nekom shemama koje nisu bitne lagano ga cuclajte!ako volite rpg znate sto je bitno u takvim igrama. to nije jebena grafika, izgled ili bilo sto drugo to je JEBENA igrivost i ono sto te tjera da igras i ne prestajes ! koliko vidim malo tko igra ovu igru od ekipe koja pljuva po igri ili jednostavno ne vole rpg sto je sasvim ok svako ima svoju shemu ali jeste li vidjeli koliko ima questova koliko svega je nakrcano u igri e pa to je pravi rpg gothic 1i 2 su odlicni stalo sve su ujebali do bola oblivion ,morovind jel neko probao to izgleda ne .Sto se tice recenzanta molim vas lijepo njemu vise nikad rpg u ruke da ga recenzira !A TI wyzard STA SERES o stvarima koje neznas SMETA TI BLUR I MENI ALI PISI U KONZOLU ENGINE.HDR 0 I NECE TE SMETAT ocigledno si noob koji nema pojma o igrivosti i bita gaminga nego samo jedan od obih koji nabriju masinu i cekaju pred monitorom da od grafike svrse poosto drugacije nemogu a uostalom igra ima pre jebenu grafiku za razliku od arcanije koja me jako razocarala!

• MaliMicek

25.11.2010 - 14:18

Lijepo da si odgovorio wyz. Kao prvo pročitao sam tvoju recenziju od prvog slova pa do zadnjega. Igru prelazim drugi put i skupio sam nekih 50 sati već pa mislim da imam neko pravo pričati. Igra je masivna. Ima nekoliko područja 5 puta većih od Dragon Age: Originsa (isto odigrao isto prošao X2) Odma da dotaknem i tvoj avatar. Naravno da imaš pravo staviti što očeš i možda ne čekaš Dragon Age toliko strastveno, koliko sam ja to opisao, ali opće poznato je da ljudi stavljaju na avatar neku sliku nećega čega vole i to je činjenica. Ja iam znak od HL….Prošao sam ga 105 puta zato i takav avatar 😛
    Inventory je čist okej. I prilično pregledan. Treba malo privikavanja. Malo je i mapa zajebana i treba privikavanja. ali to je u svim igrama današnjice skoro. Pustimo sada žanrove. Skoro svaka igra treba malo privikavanja. Na kontrole na HUD na menije itd itd. Inventory nije ukrašen nekim runama ovo ono ali je itekako pregledan ne kužim kaj vi želite od inventorya. Ono što meni primjerice smeta u igri to da se furaju na autentičnost tog settinga (primjer razne knjige: Skill knjige, vezane neke knjige za quest itd. Lijepo ukrašene a pisane Verdanom ili nekim sličnim fontom. LOL. Eto tu su se mogli malo potruditi. Grafika je u interijerima okej ali i vani je okej. Mislim da se upće nema kaj žalit na grafiku bio interijer ili eksterijer ovo je i više nego zadovoljavajuće. Probavanje na gamepadu je okej ali to nije kao da si igrao i na Xboxu. Nije. I zapravo nema smisla. ako recenziraš na xboxu eto ti gamepada. Ako recenziraš na kompu miš + tipkovnica. Šta će ti više. al okej dobro je sve isprobati. Ali to mi je najjače. Susretao sam se s mnogim igrama di nešto funkcionira savršeno na gamepadu a na tipkovnici drek ili obrnuto. To odma ne mora značiti konzolitis, Da te citiram : “korištenjem gamepada mogu lako zaključit je li interfejs dostojno prilagođen za konzole. ” Nemaš kaj zaključivat ako nisi igrao na x360 i točka. Igra si na PC i takva je i reca. To s spajanjem gamepada na komp nije isto ko i da halaš na x360. Nije i fakat nije. Kamera je mali bug ali odzumira se cim pristisnes inventory ali ne događa se često a ionak zbog milijardu itema sam stalnou inventoryu. Igra ima milijon questova. Sve u svemu manji bugovi su kamera, mapa i borba. Iako s rangeom ili mageom je fenomenalno a animacije magija su bolje nego u dragon ageu. Kada striktno bildaš warriora onda može biti malo lame jer borba je malo bugovita. Enivej tih par minusa su MANJI minusi, oni ne uništavaju gameplay. Iritantni su jedino ako si živčenjak poput babića. To su zapravo sitnice. Zbog kojih si ti ocjenu snizio na 6/10. Zaslužuje više wyzard iskreno ti velim. Nisam neki rpg fan ali ovo nije objektivna reca. Pun kurac stvari nije spomenuto jer hej mi moram znat kako je wyzard humoran sa svojim babunima. Tijekom cijele igre ubio sam ih manje od 10 a ti ih spominjes kao da je cijela vojska babuna. Iskreno sumnajm da si prešao igru. Mogli bi se naklapati danima, ali mislim da je dovoljno reći : Pogledaj si prosjećnu ocjenu korisnika.

• gtrifun

23.12.2010 - 15:06

Da i ja nesto napisem posto igram igru nekih 30 sati vec…u svakom slucaju ocijena 60 nikako ne stoji,po meni 85.
    Ajde inventory je malo glup ali sve ostalo je super,u svakom slucaju bolji nego gothic 4…
    Po meni treba igru odigrati od pocetka do kraja pa onda napraviti recenziju….Sretna Nova svima pozzzzz

• RedEy3

02.01.2011 - 17:35

Registrirao sam se samo da nadodam ‘par’ rečenica koje imam na umu.
    Naime, slažem se s ljudima da je igra poprilično podcijenjena.
    Ja, wyzard, tebe ne poznam niti ću gledati ostale recenzije
    Najdraži žarn su mi upravo RPG-i, pa ću recitirati tvoje riječi ”Stoga je TW2 teško preporučiti čak i tvrdokornim fanovima, pa naš savjet glasi da ga radije zaobiđete. ”
    Kao takav, ‘tvrdokorni fan’ moram opovrgnuti tvoju izjavu. Dapače, ni jedan tvrdokorni fan neće požaliti ako igra ovu igru. Igra nije savršena, da me krivo ne shvatiš. Ali s obzirom na RPG-e ove godine i općenitu kvalitetu samo proizvoda, zaslužuje NAJMANJE ( dakle s najkritičnijeg gledišta ) ocjenu 70 a najviše 90 ( tvrdokorni fan ). Čak je igra na gamespotu, koji je poprilično kritičan, dobila 7.5 što je ekvivalentno 75. Ne želim vas uspoređivati sa drugim game site-ovima, niti da vi morate slijediti njihov primjer. Ali mišljenje tebe samog, dakle onoga koji je napisao recenziju, bi trebala trebala biti objektivnija. Ako si ti fan RPG-a tipa dragon age, to je u redu. I meni je to jedna od boljih igri i prošao sam ju uključujući dvije ekspanzije. Ali kada se tvoja ocjena poprilično mimoilazi s ostalima. Ne možeš, zapravo, nebi trebao iznositi stav ” Ja sam pametniji ja sam u pravu. ” Jer samo radiš budalu od sebe. Pravi stav recezenta bi bio ” Ok, to je moje mišljenje, možda sam bio malo kritičan s obzirom da se većina ne slaže sa mnom, obećavam da ću se potruditi biti objektivniji sljedeći put. ”
    Poštovanje, kao što ja sad imam prema tebi, trebao bi i ti prema drugima. Ne govorim da bi ja to bolje učinio od tebe, ili da ti ne znaš igrati ili pisati recenzije. Ne bi bio tu da nemaš te odlike, ali savjetujem te da se malo potrudiš na tom području spomenutom. Nadam se da nećeš ovo shvatiti previše osobno, niti da ćeš mi reći da nemam pojma o čemu pričam i da baljezgam gluposti. Ako sam te bilo kako uvrijedio nije mi bila namjera,

Sa poštovanjem,

RedEy3

• Thorien Kell

05.01.2011 - 14:43

Moram priznati da sam se u početku čudio žestokim reakcijama i naoko preniskoj ocjeni kolege wyzarda no nakon što sam utukao nekoliko sati u igru, promjenio sam mišljenje. Ukratko rečeno, ova igra nudi dosta kvalitetnog materijala no game design je u nekim izrazito bitnim stvarima vrlo loše pogođen. Ukratko, ocjena je malo niska no ne mislim više da je preniska. Igra realno ne zaslužuje preko 70% ni pod razno. Ako vas zanima zašto cijeli post je ovdje https://www.hcl.hr/forum/index.php?topic=13369.0

• maxim.x

05.08.2013 - 07:13

Mislim daj e ovo ipak preniska ocjena, igra nikako nije vrhunska ali mislim da svaki fan rpg-a moze pronaci nekoliko sati zabave u njoj. Zao mi je sto niste recenzirali ekspanziju-Pirates of the Flying Fortress. Vide se dosta velika poboljsanja u odnosu na dvojku, znaci od grafike koja je kudikamo bolja pa do dialoga i dinamicne kamere u njima. Zbog toga ocekujem dosta kvalitetan nastavak, za koji sam cuo da je u izradi.