Uncharted 2: Among Thieves [PS3]

Ako pogledamo unazad na igre koje je nam je donio studio Naughty Dog možemo primjetiti da su sve od reda bili hitovi vrijedni pamćenja. Prvo Crash, pa zatim Jak & Daxter, te sada na trećoj generaciji PlayStation konzole, Nathan Drake. Crash i Jak su doživjeli po tri uspješna nastavka, a pravo pitanje je, može li Naughty Dog sa drugim nastavkom Uncharteda biti na pravome putu da ponovi uspjeh prijašnjih naslova? Čitajte dalje …

Kada bih morao sažeti ovu recenziju na samo tri riječi, vjerojatno bih rekao: jednostavno fantastična igra. Naughty Dog je opet uspio i napravio je igru koja je postavila ljestvicu kvalitete za još jedan stupanj gore. Ako ste uživali u prijašnjem nastavku u ovome će se taj užitak poduplati. Štoviše, igra je toliko zarazna da će vam biti problem ispustiti kontroler iz ruku. Uncharted 2: Among Thieves posjeduje takvu atmosferu da će vas jednostavno povući u svijet Nathana Drakea i neće vas pustit van dok ne dođete do samoga kraja.

Prije nego počnem sa opisom igrine radnje i gameplaya, odmah da napomenem da nije potrebno odigrati prvi dio zbog priče. Priča je zasebna i ne nastavlja se na onu iz jedinice, jedino se likovi iz prvoga dijela pojavljuju u drugome, uz naravno nove prijatelje i neizbježne neprijatelje.

Priča počinje in medias res (tehnika gdje naracija počinje u sredini ili pri kraju priče), što znači da nema klasičnog početka, nego ćete kroz flashback odigrati od početka pa do mjesta gdje ste zapravo započeli svoje prve pokrete u igri. Ovaj puta za cijelu radnju odgovoran je Marko Polo, točnije njegovi zapisi o nestalom blagu koje je dobio od mongolskog cara Kublaj-kana. Marko se vratio iz Kine u Veneciju samo s jednim brodom dok su se ostalih 13 brodova iz flote, baš oni koji su sadržavali spomenuto blago, negdje pogubili. No to nije sve što je Marko Polo otkrio, odnosno blago nije glavni razlog oko čega se vrti radnja… naime, radnja se vrti oko legendarne doline Shambala i mističnog Cintamani kamena, no neću detaljnije od toga govoriti oko priče, pustiti ću da ju u svoj njenoj detaljnosti otkrijete sami za sebe.

Sada dolazimo do glavnog dijela igre, same igrivosti, koja je postala još bolja nego u prošlome nastavku. Iako prvobitna formula: akcija iz trećeg lica, penjanje, skakanje, skrivanje, pucanje iz trka i slično, nije mjenjanja to ne znači da poboljšanja ne postoje. Štoviše developeri su uspjeli napraviti da se to sve sada odvija u potpunosti glatko. Stealth sistem je doživio male preinake, pa ćete ga sada koristiti dosta često jer će vam stealth pristup zaista puno pomagati, pogotovo u situacijama gdje možete steći veliku prednost tako da što duže budete nedetektirani od strane neprijatelja (a takvih ima podosta). Uostalom, ako volite i zanimljive načine pogubljivanja neprijatelja, stealth će vam biti jako dobar prijatelj. Akcija je sada još bolja nego prije, jer je napravljen dobar balans između bliske i udaljene borbe. Odnosno ako ostanete bez metaka uvijek se možete šaketati s neprijateljem, tako ga savladati i pokupiti njegovo oružje.

Arsenal oružja ostao je skoro pa ne promijenjen. Dodan je minigun, kojeg baš i nećete previše koristiti budući da se ne pojavljuje prečesto, te štit za nerede, uz naravno neke nove puške i pištolje. Kombinacija uzija i štita može biti poprilično učinkovita i zabavna za korištenje. Ono što bih izdvojio kao malu manu u akcijskom dijelu je što se neprijatelji ponekad znaju jednostavno stvoriti vama iza leđa. To je ponekad pogubno, jer upravo kada mislite da ste očistili prostor, odnikud vam za leđima dahće neprijatelj kojega tamo nije bilo prije par sekundi. Na svu sreću to se ne događa tako često pa nije previše iritirajuće.

Avanturistički dio igre ostao je bez promjena. Znači tu su još uvijek dijelovi gdje preskačete ponore, urušene mostove i naravno rješavate zagonetke. Moja mala primjedba na ovaj dio igre je da su zagonetke možda i previše lagane, odnosno Nate uvijek pored sebe ima malu bilježnicu ilitiga dnevnik, gdje vam se nalaze informacije o rješenju zagonetke, kao i zgodne male karikature i komentari. Uz zagonetke postoje i brzi avanturistički dijelovi poput padajućeg mosta gdje morate trčati i preskakati rupe, ili kada se vozite na vlaku pa morate paziti na željezničke oznake ili pak kada se borite po kamionima koji se kreću. Sve je to napravljeno na najbolji mogući način, prepuno je adrenalinske akcije, a kontrole su odlične i reagiraju vrlo brzo. Također, jedna od većih razlika između prvog i drugog dijela igre je u tome što ćete sada većinu vremena imati suputnike koji će vam pomagati u borbi i prilikom prolaska kroz lokacije, kojih sada ima više.

Najveća novost koju donosi Uncharted 2: Among Thieves je dodavanje multiplayer komponente. Uz kooperativni mod igra nudi i standardne multiplayer modove poput deathmatcha, varijacije capture the flaga i moda eliminacije. Gameplay u multiplayeru indentičan je onome u singleplayeru. Pri tome mislim na korištenje zaklona, penjanje i naravno pucanje. Nakon svake završene runde dobivate novac kojime se povećava vaš level te čime postaju dostupni i različiti dodatci za vašeg lika. Na serverima još uvijek ima dobar broj igrača unatoč ostalim igrama koje su došle na tržište, pa se ne morate brinuti oko toga.

Prezentacija je očekivano na visokoj razini. Grafika, zvuk, glazba, animacije; sve je jednostavno vrhunski odrađeno. Ovdje treba pohvaliti Naughty Dog jer su nam isporučili nešto posebno u svakome segmentu. Najbolje je da odigrate igru i sami se uvjerite u kvalitetu jer se ne može tako lako riječima opisati kakva je prezentacija. Vidjivi su detalji na likovima poput dlaka u nosu, osvijetljenja, odsjaji, ma sve što ima veze sa grafikom je napravljeno fantastično. Nemojte se začuditi ako povremeno odlučite stati na lokacijama i malo uživati u prizoru.

Nakon svog ovoga teksta mogli ste zaključiti da će odgovor na pitanje iz uvoda biti jedno veliko “DA!”. Odličan singleplayer koji nije ni prekratak niti predug, a drugi prolazak zbog trofeja i ostalih stvari za osvojit je neophodan. Tu je i solidan multiplayer za slučaj da se nakon odigranog SP-a poželite malo napucavati u istome stilu sa stvarnim protivnicima. Iako developer zapravo nije sa Unchartedom 2 donio ništa zaista revolucionarno u žanr, to nije bilo niti potrebno, jer igra ima vrhunske kvalitete što vam garantira zabavu koju nećete tako brzo zaboraviti. Ljubitelji dobre akcije svakako nabavite.

A što vi mislite o novome Unchartedu? Jeste odigrali prvi dio? Slažete se sa našom ocjenom? Ma sve nas to zanima, pa ne zaboravite prokomentirati ovu igru sa nama pomoću boxa za komentare ispod. Naravno, želimo i vašu ocjenu ove igre pa ju ne zaboravite ostaviti.

Naughty Dog kao da ne može ne napraviti hit igru. Donijeli su nam Uncharted 2: Among Thieves, nastavak odličnog Drakes Fortuna, i ponovno nam pokazali kako se rade akcijske avanture.

95 Naša ocjena
  • međuscene