Uncharted: The Nathan Drake Collection

ušminkano herojstvo

Prošla generacija konzola imala je dosta novih serijala koji su iznikli i postali popularni među igračima. Konkretno u slučaju PlayStationa 3, dobili smo Uncharted igre koje su se s vremenom prometnule u najveće ekskluzive Sonyjeve platforme.

Ako ste igrali te igre vjerojatno znate da tu nije riječ o nekim super revolucionarnim naslovima, ali isto tako znate da su vas uvijek nastojale ostaviti bez daha, a ponekad su i uspijevale u tome. Uncharted serijal je u svoje vrijeme na PlayStationu 3 bio sam vrh prezentacijskog dometa te konzole. Multiplatformski naslovi tek su dvije godine kasnije uspjeli uhvatiti korak s njime, a po pitanju fascinantnih akcijskih sekvenci parirali su mu tek noviji Assassin’s Creed nastavci, reboot Tomb Raider serijala i famozni GTA 5.

Prizori poput napucavanja na vlaku u Unchartedu 2 ili bježanja iz broda u Unchartedu 3 još uvijek tjeraju da se zapitate – kako su to samo uspjeli napraviti.

Naravno, ne pišem ovo tek reda radi – važno je to napomenuti jer smo u međuvremenu skočili na novu generaciju konzola, a time i igara koje u mnogočemu nadmašuju Naughty Dogovu perjanicu žanra akcijskih avantura. To dolazi do izražaja uz nedavno objavljenu kompilaciju prve trilogije – Uncharted: The Nathan Drake Collection, u kojemu su sve tri igre objavljene kao tehnička Remaster izdanja. No, začudo, nije to minus tim igrama jer je još uvijek jedinstveno iskustvo vidjeti kako je Uncharted utro put za prezentaciju akcije u današnjim igrama. Prizori poput napucavanja na vlaku u Unchartedu 2 ili bježanja iz broda u Unchartedu 3 još uvijek tjeraju da se zapitate – kako su to samo uspjeli napraviti.

Pogledajte kako Uncharted: Drake’s Fortune, poznat i kao prvi Uncharted naslov ikada, izgleda u poboljšanom izdanju za PlayStation 4 uz Igorove komentare.

Sam remaster s tehničke strane je napravljen solidno. Grafički pomak nije toliko primjetan jer su modeli u igrama većinom identični, baš kao i animacije, odnosno fizika. Teksture su pak nešto čišće tako da to izgleda prilično dobro čak i za današnje standarde. Najveći pomak u tehničkom djelu je taj što se igre u ovom remasteru vrte u 60 sličica po sekundi. Pohvalno je što pri tome nema primjetnog opadanja performansi ni ikakvog usporavanja. Također bih pohvalio i iznimno brza učitavanja, koja se između levela čak ni ne vide.

Što se dodatnog sadržaja tiče, ubačena je zaista hrpa stvari – ali većinom onih trivijalnih. Ubačeno je nekoliko novih težina za sve igre – jedna super lagana i druga super teška, kao i neke specifične postavke koje se otključavaju prelaženjem igara. Primjerice, možete uključiti mod neograničenog streljiva, mod u kojem sve ide brzo ili usporeno, mod bez gravitacije ili ubijanje jednim metkom. Tu su još i hrpa skinova, konceptualnih crteža, bonus oružja, foto mod itd. Bilo bi interesantno da su ubačeni i neki video prilozi o tome kako su rađene najzahtjevnije dionice igara, no za to očito nije bilo dovoljno mjesta na jednom disku. Slično vrijedi i za multiplayer kojega u kolekciji nema, a s obzirom da nije bio naročito dobar u svoje vrijeme, vjerojatno je i bolje što je tako.

Uncharted 2: Among Thieves po mnogima je i najbolji nastavak serijala – pogledajte kako smo odigrali jednu napetu dionicu u PS4 izdanju.

Tri igre u paketu i hrpa dodatnog sadržaja uz njih za cijenu jedne igre čini se kao ponuda koja se ne propušta. Međutim, treba priznati da sve tri igre nisu na ujednačenoj razini kvalitete. S tehničke strane jesu – nijedna nema nešto više ili manje od druge. Ipak, prvi Uncharted nije baš vrhunska igra što posebno smeta jer je za nove igrače upravo taj dio ulaznica u serijal. Drake’s Fortune je slabiji dio paketa jer su mu osnovne mehanike gameplaya pomalo traljave, a dizajn levela nemaštovit.

Primjerice, kretnje lika su previše osjetljive i često se događa da poginete zbog gluposti. Napucavanje je nespretno iz razloga što Drake u prvom dijelu zapravo ne nišani – ne drži pušku naslonjenu na ramenu nego u opuštenom položaju, što se odražava i na položaj kamere. Na svu sreću, to je popravljeno u drugom dijelu koji ima daleko bolji osjećaj napucavanja i korištenja vatrenog oružja.

Igor je nekako uspio pronaći Jasona Stathama u svom odigravanju PS4 verzije Uncharteda 3. Pogledajte kako je to prošlo.

Isto je i s dizajnom levela koji su nešto otvoreniji i raznovrsniji nakon dvojke. Koliko su bolje dizajnirani od onih u jedinici jasno pokazuje to da se u prvoj igri često zna dogoditi da se zapitate što trebate napraviti i kamo trebate ići, dok to kasnije ide sasvim glatko, do te razine da u nekim dijelovima igre (primjerice, potjerama) iznenađuje na koje se sve načine suptilno naznačuje gdje morate ići, posebno u trojci. Uncharted 3 također predstavlja i vrh narativne kvalitete i prezentacije priče, pa ako vas smetaju ukočenost i predvidivost prvog Uncharteda – jednostavno izdržite jer poslije postaje samo bolje.

The Nathan Drake Collection ipak ima najveću vrijednost za igrače koji se s Unchartedom tek planiraju upoznati po prvi put.

To je otprilike i savjet pri igranju čitave kolekcije. Drake’s Fortune je slab start avanture, ali nakon njega zato slijede neki nezaboravni trenutci. Remaster je po tehničkom pitanju odrađen skroz korektno, ali kako se nije uplitao u polje gameplaya pa se ne radi o preradi već samo o doradi, The Nathan Drake Collection ipak ima najveću vrijednost za igrače koji se s Unchartedom tek planiraju upoznati po prvi put. Fanovima serijala ova kompilacija vjerojatno neće biti toliko uzbudljiva, ali će zasigurno olakšati čekanje na Uncharted 4 koji stiže početkom iduće godine.

Uncharted serijal publici je na PlayStationu već dulji niz godina ucrtan u gejmerske karte, a uljepšana kolekcija za četvorku tu je da nas podsjeti čime je to zaslužio.

• tehnički dobar remaster
  • hrpa sadržaja i bonusa