Universe at War: Earth Assault [PC]

Danijel Handžek

Prvo što ubada u oči kada pokrenete igru je to što postoje tri rase u igri, a sve tri su vanzemaljske dok se zapravo radi o napadu na planet Zemlju. A gdje su ljudi? Možda zapravo na Zemlji više i ne žive ljudi ili se samo taj planet tako zove. Ne bih ulazio u neke veće detalje, ali ovo je jedan propust koji jednostavno ozbiljnog igrača koji prati priču i udubljuje se jednostavno presječe. Dok neki jednostavno ovakvu radnju smatraju osvježenjem na tržištu, ja to gledam iz drugog kuta i kažem zašto se nisu poklali na Marsu, neke stvari bi imale više logike. Same rase se dosta razlikuju međusobno i nisu loše razrađene, no po nekoj priči ova invazija na Zemlju se odvija na takav način da jednostavno te tri izvanzemaljske rase napadnu jedna drugu, a ljudi sjede pod trešnjom piju rakijicu i to sve gledaju mirno ( nalaze se u drugom planu ). Ali neka im bude , sve bi se to nekako prebrodilo kada se idući dalje ne bi nailazilo na neke detalje koji jednostavno utuku svako vaše pozitivno razmišljanje o igri.

Nazivi samih rasa su Hierarchy, Novus i Masari te se vrlo dobro uklapaju u radnju cijele igre. Novus mora raditi mrežu nodova po mapi kako bi brzo mogao prebacivati jedinice sa jedne strane na drugu. Zakleti su protivnici Hiererchy-ja i u početku se međusobno bore zbog resursa koje Hierarchy-ji skupljaju na Zemlji. Hierarchy više uništava prirodu, harvesta po mapi i glavni cilj im je iscrpiti planet kako bi imali resursa za daljnja osvajanja i ratovanja. Masari se čini nekako najjačim, jer se bazira na destrukciju i na dobru obranu ali samim time su im i jedinice najskuplje. Nekada davno su Masari kao naši preci prebjegli sa planeta u naletu Hierarchija koji je u ono vrijeme invazije bio jednostavno tehnološki prerazvijena rasa da bi se sa njima mogli sukobiti. No vremena se mijenjaju te su Masari sada dostigli dovoljan stupanj razvijenosti tehnologije oružja da mogu povratiti svoj stari dom.

Rase imaju dosta toga za ponuditi i tu dižem prst gore. Raznolikost jedinica i zgrada te karakteristika i načina funkcioniranja svake pojedine rase daje do znanja da one međusobno nemaju zajedničkih osobina. Te se vidi trud programera da se postigne neka kohezija između igrača i samog načina igre. Kampanja je standardna skriptirana kao u većini igara ovog tipa. Krećete sa Hierarchijem gdje se prati njihova invazija na Zemlju, jedinice su spore masivne i imaju višestruku namjenu ( sakupljanje i građenje ). Nakon toga uključujete se sa Novusima koji ulaze u sukob i brza su pokretna rasa sa jeftinim jedinicama čija glavna taktika je što više masiranja i napada sa velikom količinom jedinica ( nešto kao Zerg u Starcraftu ). Na kraju dolazi Masari koje je taktička rasa sa velikom količinom resursa na raspolaganju odmah u svojoj bazi. Jedinice im mogu biti u light ili dark modu, u prvom imaju brzinu za veći tj.brži damage, dok u darku rade na usporavanju protivnika. Najveća mana same kampanje kao što sam i ranije napomenuo je linearnost, no u ovakom tipu igre ona je ista i kod konkurencije i maltene svih dosupnih naslova na tržištu.

Multiplayer malo popravlja stvar i fakat je zanimljiv, te vam omogućuje da zapravo vidite kako stvari stoje i koji su maksimalni dometi pojedine rase. Uvijek volim reći da nije isto igrati protiv ai-ja i protiv živog protivnika koji se isto kao vi prilagođuje situaciji na terenu i odgovara adekvatnom kontra taktikom i udara vas di vas najviše boli. Conquer mod je zlo. Igrate protiv ostalih igrača online i ako ih pobjeđujete osvajate teritorije na mapi i pokušavate osvojiti svijet za sebe. Vrlo dosjetljivo i zanimljivo. Ovo bi sve bilo utoliko bolje da igra nije pod Games for Windows Live licencom i stoga zahtjeva izdvajanje dodatnih novaca za Gold account Live servisa. Ono što me ubilo u pojam je zumiranje koje nije nikako ukomponirano u sam grafički engine igre. Vi jednostavno ne možete odzumirati više nego što je to po defoultu, a jedinica imate preko cijelog ekrana. Iritantno. Osim toga iritirajuće je kako su kontrole ponekad smotane. Ponekad igra jednostavno ne registrira klik miša na pojedinu jedinicu.

Grafika jedinica je odlično urađena dok je okoliš nekako starog tipa. Engine podrzava dx10 ali su performanse toliko smiješne da od njih boli glava. Na high end kompu na kojem igrate najzahtjevniju igru današnjice na max detaljima bez trzanja, kašljucanja, štopanja ova igra podriguje. Onda vam je sve jasno. U dx9 je sve razrađeno da to radi kako spada iako je prisutna razlika u samoj grafici. Svaka rasa ima svoju glazbenu temu, a zvuk i govor jedinica ja naravno različit i solidno urađen za svaku rasu i jedinicu pojedinačno.

Universe at War nije toliko loša igra kad bi ju gledali pojedinačno što jednostavno ne možemo, jer ne donosi ništa novo u svome žanru, a na tržištu trenutno postoje igre koje nude daleko više od nje. Samim time ne bih vam preporučio igranje ove igre osim ako baš ne morate, jer neki njezini bugovi jednostavno iritiraju, iako možemo očekivat ispravke u narednim patchevima, dojma sam da se išlo na izdavanje igre što prije, a da se nisu riješile neke sitnice koje bi podigle samu ocjenu i zaradile koju preporuku više. Uz malo veći trud programera i rješavanje nekih sitnijih bugova ova igra je mogla dobiti znatno veću ocjenu.

Ako pak želite raspravljati o ovoj igri ili vam pak nešto nije jasno to možete učiniti na HCL forumu.

Pokušaj programera da izvuku neki maksimum iz ove igre jednostavno daje dojam da je to sve već viđeno i da je ovo još jedan u nizu naslova koji su izdani na tržište kako bi se pobrala lova.

71 Naša ocjena