VVVVVV [PC, Mac]

Marko Babić

Indie igre pate od nedostatka budžeta, stoga se njihova produkcijska moć (a ni prodaja, nažalost) prečesto ne može mjeriti s onom prosječnog AAA naslova. Developeri se stoga pokušavaju probiti na druge načine, a to je uglavnom inovacijom u gameplayu i dizajnu. VVVVVV je 2D platformer bez skakanja u kojem manipulirate gravitacijom. Inovativan gameplay? Check!

Član ste posade jednog svemirskog broda koji nailazi na neku svemirsku anomaliju. Usred zbrke i kaosa uzrokovanim anomalijom, nestanu vam svi članovi posade, a na vama je da ih pronađete i dovedete na sigurno. Priča neće sigurno osvojiti Pulitzera, ali to ni ne pokušava. Služi svojoj svrsi i stoji kao simpatična podloga zajedno s cijelim settingom i likovima. Cijeli je taj setting vrlo uvrnut i prepun zamki iz kojih se ni Indiana Jones ne bi izvukao živ. Dobro, možda samo on.

Znači, trebate pronaći šest članova posade. Usput rečeno, imena svih članova posade počinju sa „V“, otkud igri i lako pamtljiv naslov. Kako ćete ih pronaći? Platformanjem, naravno. Razlika između ovog platformera i ostalih je što u ovom nema skakanja, već jednom tipkom mijenjate utjecaj gravitacije na lika.

Drugim riječima, krećete se po podu ili stropu (ili platformama, nekom užetu ili što je već na putu). Zvuči jednostavno, jelda? Da, bome je jednostavno dok ne počnete igrati i krepate kojih dvadeset milijuna puta u sat vremena, dok se ne naviknete na mehaniku igre i sredite vaše nekoordinirane prste, nakon čega ćete umirati desetak puta manje, ali opet konstantno. Srećom, checkpointi se nalaze svakih deset metara, iliti prije i nakon svake teže platforme.

Imate svoje početno odredište iz kojeg krećete u potragu. Na početku ćete najvjerojatnije lutati jer nećete imati pojma kuda bi. Svijet je relativno velik i u njemu treba pronaći puteve koji vode do kolega, što zna potrajati u silnoj zbrci i kaosu, a snalaženje na mapi je povremeno kaotično.

Platformanje u VVVVVV nije samo šaltanje gravitacije i izbjegavanje oštrica oblika slova „V“…

Ili to ili mi ne znamo čitati mape. Sad će urednik dodati opasku u kojoj pita jesam li pao tehničko crtanje, zemljopis ili nešto treće, no što se može (op.ur. neću). Slava developeru što se sjetio uključiti teleportere koji omogućuju brz transport na određena mjesta u svijetu, a pronalazite ih uglavnom nakon što pronađete nestalog kolegu.

Platformanje u VVVVVV nije samo šaltanje gravitacije i izbjegavanje oštrica oblika slova „V“ (pored silnih „V“ u igri, čovjek bi pomislio da je ovo adaptacija „V for Vendetta“). Što dalje odmičete u igri, to će izazovi postati veći, a vaše umiranje još češće. Morat ćete izbjegavati neke predmete, hopsat po nekim crtama koje vam promijene smjer gravitacije, itd. Povremeno ćete morati voditi kolegu do teleportera nakon što ga pronađete. On će vas slijediti kada hodate po podu, no ne i po stropu te onda morate njime manipulirati, dati mu do znanja kuda i kada treba hodati, što je vrlo dobro izvedeno; uz mnogo izazova, traži savršen tajming i daje neograničenu frustraciju, no i snažan osjećaj zadovoljstva kada uspijete.

Najveći igrin nedostatak sigurno je njeno trajanje; može se završiti u manje od dva sata. Znamo kako smo više nego jednom ponovili da u igri umirete mnogo, no to je zapravo ne čini pretjerano teškom. Znači da ćete samo ponavljati neke sekcije dok ne uspijete; makar iz pedesetog pokušaja. S druge strane, košta nekih pet eura na steamu pa i nije neki gubitak, a uvijek možete iznova igrati kako biste uhvatili screenshot koji prikazuje vaš nizak broj umiranja i staviti ga na sve forume na opće divljenje prisutnih forumaša.

Malo drugačiji gameplay za jedan platformer, simpatična grafika koja je neki retro Atari 2600 / NES čušpajz te jako zarazna chiptune glazba pokazali su se kao dobitna kombinacija jer je VVVVVV uistinu zarazan i zabavan. Uzevši u obzir nisku cijenu, ali i igrinu kratkoću, preporuka stoji za ljubitelje indie igara, nostalgičare i fanove žanra. Vi ostali, sigurni smo, možete i bez ovog iskustva.

UPDATE: Ljubitelji indie igara veselite se! Na Steamu su u tijeku veliki popusti pa tako ovu igru sada možete nabaviti za samo 2.49€ (inače je 4.99€), dok za 4.49€ možete uzeti Indie 2D Pack koji uključuje Bullet Candy, Geometry Wars: Retro Evolved, Super Laser Racer, Galcon Fusion i naravno VVVVVV (cijena paketa je inače 25.95€).

Da niste možda zaigrali ovaj ingeniozno nazvan naslov? Zainteresirali smo vas za njega ovom recenzijom? Pohvalite nam se u komentarima, a ne zaboravite ostaviti i vlastitu ocjenu igre.

Ne, ovo nema veze sa V for Vendeta – ovo je jedna od najunikatnijih igara dostupnih na Steamu, a k tome i jedna vrlo zabavna.

78 Naša ocjena