Warlock: Master of the Arcane

Zaposlenici studija Inc-Co Plus, zajedno s izdavačem Paradoxom prvotno su predstavili svoj projekt kao svježu strategiju na poteze s pretežito fantasy tematikom. Sama najava takvog projekta zagolicala nam je maštu. Jednostavno smo oduvijek potajno htjeli igrati Civilizaciju, ali u nekom drugom settingu, a vjerujem da ćete se složiti da je fantasy svijet pun pogodak.

Osim same promjene motiva, ovaj naslov odskakao je od ostalih igara istoga žanra nekim od najavljenih noviteta koji bi trebali učiniti iskustvo igranja dugotrajnijim, zanimljivijim i raznovrsnijim. Prateći igrin razvoj sve se više činilo kako će Paradox uplatiti veliku reklamnu kampanju te pompozno najaviti izbacivanje igre na tržište. No, ispada da je igra slabo medijski i reklamno popraćena te da je naša misija, ma što – naša dužnost približiti vam njene čari.

Vjerovali ili ne Warlock ima svoju priču. Istina, ne možemo to nazvati baš pričom u kontekstu u kojem tu riječ danas najčešće koristimo. To je više kratka povijest zamišljene zemlje Ardanije. Ukratko, veliki kralj Ardanije odlučio je sa svojim svećenicama i vitezovima otputovati u sjeverne krajeve kako bi proširio svoj teritorij. Čim je prošao ”Sjeverne planine” netragom nestaje, kao i sva njegova posada. Pošto nije ostavio direktnog nasljednika, Ardanija je ostala praznoga trona. Svi veliki čarobnjaci sebično su smatrali da upravo oni zaslužuju vladati Ardanijom. To je dovelo do građanskoga rata. Nakon nešto manje od jednog stoljeća ratovanja, bogovi su odlučili objaviti ultimatum velikim čarobnjacima. Zadano im je da ujedine Ardaniju pod jednim vladarem na bilo koji način. Neuspješni pregovori zaratili su velike čarobnjake koji su na kraju odlučili da će zemljom vladati onaj koji ostale nadvlada na bojnom polju.

Iako priča sasvim očekivano nema izravan utjecaj na igru, sasvim je zanimljivo pročitati ju te je lijep detalj koji samo još više produbljuje vaš doživljaj igrina svijeta. Prije samog početka igre na izbor su vam osim težine na kojoj ćete igrati i veličine mape ponuđeni broj dodatnih svjetova na kojima ćete igrati te jedan od sedam velikih čarobnjaka kojeg ćete upravljati kroz igru. Ako vam se ne svidi niti jedan od ponuđenih likova, možete sami izraditi svoga, pri čemu pišete željeno ime te birate njegov portret, početne pogodnosti te privilegije za igru.

Bitno je napomenuti i rasu vašeg lika. Naime postoje tri rase: čovjek, čudovište i nemrtvi. Svaka od njih ima svoj specifičan izgled gradova, različite posebne jedinice koje se mogu trenirati te specifične zgrade kojima popunjavate svoje gradove. Kada ste obavili svu papirologiju i sve podesili svojim željama – vaša avantura počinje.

Od prvoga trenutka u igri biti će vam jasno što se od vas traži. Započinjete s jednim gradom, jednom streljačkom vojnom jedinicom te jednom jedinicom za borbu „prsa o prsa“. Prvim potezom donosite i odluku o svom prvom građevinskom pothvatu. Gradnja je u igri izvedena tako da vam se svakim novim povećanjem razine stanovništva u gradu šire granice te vam se nudi izgradnja jedne građevine.

Svaka građevina ima svoju svrhu: od prikupljanja novca, mane i hrane pa do treniranja vojske i izrade naprednijih oružja i oklopa. Neke građevine uvjetuju poseban resurs na mapi za izgradnju pa s time na umu valja pripaziti na pozicioniranje i širenje gradova. Kako biste omogućili izgradnju pojedinih zgrada, prvo je potrebno unutar svog teritorija imati određenu kombinaciju ostalih građevina, što rezultira taktičkim i zanimljivim postavljanjem unaprjeđenja.

Osim što donose resurse, neke zgrade za svoje funkcioniranje potražuju i određen broj nekog drugog resursa što također razbija monotoniju biranja građevinskih projekata u vašim gradovima. Građevine se postavljaju na način da svaka nova zgrada zauzima jedan heksagon na koje je podijeljena cijela mapa. Gradovi se na taj način prilično brzo spajaju jedan s drugim te vrlo rano u igri poprimaju izgled policentričnog područja.

Osim svijeta na kojem vaši stanovnici obitavaju, u igri postoji i više dimenzija. Naime, na mapi je moguće pronaći portale koji vode u potpuno druge svjetove. Prolaskom kroz njih doslovno ulazite u novi svijet pun čudovišta za ubiti te blaga i iskustva za sakupiti. U jednoj partiji na najvećoj mapi moguće je postaviti maksimalan broj od čak šest ovakvih paralelnih dimenzija. Dobro vam se čini, igrin ukupni svijet je uistinu enorman.

Ceste i putevi koji povezuju vaše gradove nisu vaša briga. Naime u igri nisu implementirani sustavi prometnih putova tako da se jedinice terenom kreću samo ovisno o njegovim uvjetima. Nailaziti ćete na razne terene – od polja i šuma, preko pustinja i planina, do svetih i mističnih mjesta te površina vulkana. Zanimljiv detalj je i da svaki tip terena ima svoje posebnosti u tipu životinjskog svijeta koji na njemu obitava.

Diplomacija u igri svedena je na svega nekoliko osnovnih dogovora. Naime s ostalim čarobnjacima možete izmjenjivati dobra poput novca i mane ili sklapati saveze o nenapadanju. Igra vam doslovno ništa opširnije od toga diplomatski ne nudi. Osim odnosa sa svojim konkurentima, valja paziti i na odnos s božanstvima. Naime, igra sadrži osam bogova s kojima možete surađivati ili im se alternativno možete suprotstavljati. Suradnja s bogovima odvija se obavljanjem zadataka koje vam bogovi povjere, a donosi vam bolji odnos s tim bogom, što rezultira novim, moćnim jedinicama ili materijalnim nagradama. Loš odnos prema bogovima dovest će vas u rat s njima, a to je teret koji si ni pod koju cijenu ne želite natovariti na leđa.

Često ćete se pronaći kako se povlačite s bojišnice jer ste naišli na nekoga tko je imun na vaše napade…

Borba je izvedena jednostavno i sasvim očekivano, a bitke u igri znaju doseći gigantske razmjere. Raznovrsnost pristupa borbi je zapanjujuća. Kao što sam napomenuo, svaka rasa ima posebne jedinice, koje se dalje granaju, a čudovišta koja obitavaju u prirodi su brojna i raznolika po svojim osnovnim stilovima. Često ćete se stoga pronaći kako se povlačite s bojišnice jer ste naišli na nekoga tko je imun na vaše napade zbog čega morate mijenjati taktiku. Činjenica da na jedan heksagon može stati samo jedna jedinica, borbe čini masivnijima i samim time zabavnijima.

Dakako, igra sadrži i sustav napredovanja jedinica. Svakim potezom, kao i svakom bojnom pobjedom vaše jedinice skupljaju iskustvo. Kada to iskustvo dosegne određenu razinu, jedinica ima mogućnost napredovati za jedan level. Bonus napredovanja birate sami između tri ponuđena pri svakom napredovanju, a to znači još više raznovrsnosti pri specijaliziranju vojnih jedinica. Osim vojnim jedinicama, svoje protivnike možete napadati i vlastitim čarolijama koje su ponovno specifične i posebne svakoj rasi čarobnjaka.

Čarolije izabirete u posebnom izborniku u igri te čekate da ih naučite prije nego ih možete koristiti. Nakon što ste naučili jednu čaroliju možete nastaviti razvijati se u tom smjeru učeći još jače srodne čini ili pak možete potpuno skrenuti s tog puta te učiti nešto potpuno novo. Utjecaj čarolija na igru varira od ranih šteta nad protivničkim jedinicama, pojačavanja i liječenja svojih jedinica do blagoslivljanja svojih gradova radi bolje žetve ili poslovanja. Vrhovna čarolija u igri je ”Unity” koja vas ujedinjuje sa svom svjetskom moći te njome automatski pobjeđujete u igri.

Osim tom čarolijom pobijediti možete i na staromodni način – tako da porazite sve neprijatelje na bojnom polju. Točnije morate osvojiti sve njihove gradove kako bi se oni povukli iz igre. To nije lak zadatak, pogotovo na višim razinama težine, ali je veoma dugotrajan i zabavan proces kojeg se ponekad isplati planirati. Ako unutar svojih granica objedinite sva „Sveta mjesta“ koja su nasumice razmještena po mapi, također pobjeđujete u igri time što postajete glavni i jedini svećenik u Ardaniji. Zadnji, a nama i najzanimljiviji način pobjede je poražavanje boga. Naime, kada vaš odnos s jednim od bogova padne toliko nisko da vas taj bog prezire, on će na zemlju poslati svog „avatara“. Božji avatari najjači su protivnici u igri i osim ako to niste planirali, s njima se uglavnom nerado susrećete. No pobjedom nad božjim avatarom, dokazujete da ste nadmoćni te samim time također završavate igru kao vladar Ardanije.

Kako bi dobili još bolji uvid u igrivost Warlocka, pogledajte kako to izgleda u akciji kroz ovaj službeni gameplay trailer.

Za vas zagrižene fanove strategija kojima singleplayer kampanje jednostavno niti na najvećim postavkama težine nisu dovoljan izazov, igra sadrži i multiplayer način igranja. Odnosno JOŠ ne sadrži, ali obećano nam je da će ga igra dobiti tijekom ljeta. Naime, developeri namjeravaju izbaciti besplatan patch koji će omogućiti LAN i online multiplayer.

Momci i djevojke iz grafičkog odjela Inc-Co Plusa odradili su solidno svoj posao. Fantasy atmosfera koju su morali unijeti u igru kroz izgled jedinica i svijeta je tu i izgleda dobro. Paleta boja je većinski svijetla, poprilično široka i odgovara settingu, a jedinice, gradovi različitih rasa te čudovišta, zanimljivo su osmišljeni i fino realizirani.

No unatoč tim riječima, u određenim situacijama ta cijena od 20€ za ovu igru povremeno pokaže svoje ružno lice insinuirajući na potrebu za još malo grafičkog poliranja. Naime, iako sve to u kompletu skladno izgleda, pretjerano zumiranje i izdvajanje pojedinih detalja pokazuje da igra malčice kaska za ostalim predstavnicima žanra. Ne pomaže ni što je zvučna podloga malo preslabo naglašena. Smatramo da su se mogli postići puno snažniji utisci u nekim trenutcima kada bi bili popraćeni boljom zvučnom podlogom. Zvučni efekti su pretežito ugodni, ali su snimljeni u malom broju. Ukoliko pronađete jednu najdražu vam vojnu jedinicu, vrlo ćete često slušati iste zvukove – točnije, pri svakom kretanju i napadanju istom.

Moramo svakako reći nekoliko lijepih riječi o optimiziranosti igre. Igra se vrtjela na najvećim postavkama i to na najvećim ispunjenim mapama bez ikakvog pada broja sličica u sekundi. I to sve iako smo ju isprobavali na računalu s nešto slabijim specifikacijama nego li su nam preporučene.

Znajući tko radi na ovoj igri i uz video materijale koje nam je Paradox redovito slao, bili smo više-manje sigurni da nas čeka zanimljivo TBS iskustvo. Možda ne veliko i ispolirano poput Civilizacije, ali zanimljivo, zabavno i drugačije – to sigurno. Da se razumijemo, često mi nismo u pravu kod ovakvih predviđanja, ali ovaj put pogodili smo točno u sridu. Nije sve to prošlo bez nekih manjih propusta pa i bugova, no riječ je uglavnom o sitnijim propustima koje se da popraviti zakrpama i na kraju krajeva – opravdati igrinom povoljnom cijenom. Za svega 20€ dobivate strategiju na poteze koja će vas podsjetiti na Civilizaciju, postaviti u drugačiji fantasy setting, razočarati na vrlo malo mjesta i ponuditi stvarno dugotrajnu i zaraznu zabavu.

Ovo je jedna od onih igara koje obećavaju, ali pritisnute ostalim pompoznije najavljivanim hitovima prolaze ispod gamerskog radara. Kako je kod nas prošla ova mješavina Civilizacije i fantasy tematike?

• puno raznolikog sadržaja
  • fantasy setting
  • adiktivno