World of Goo [PC]

Marko Delić

U ovom, na prvi pogled, simpatičnom svijetu caruju Goo loptice, veoma živahne, nestrpljive i simpatične, ali i prevrtljive. No što s njima? Ustvari, sigurno vas zanima cilj igre? On je vrlo jednostavan, pomoću Goo loptica konstruirajte razne građevine, strukture, objekte, žrtvujući pojedine Goo loptice da bi spasili određen broj drugih (za one malo manje pametne: izgraditi konstrukciju sve do određene cijevi koja će usisati vaše preostale Goo loptice). Možda ovako zvuči smiješno, ali ovo na ekranu izgleda briljantno. No kako je to moguće?

Pazite ovo, Goo loptice su u mogućnosti da se povežu, spoje, naprave zid, most ili bilo kakvu konstrukciju koju vi poželite. No, dobro, sigurno nećete moći napraviti Ajfelov toranj tek tako lagano, jer igra ima i fiziku, koja će vas definitivno ograničavati što se konstrukcija tiče. U igri nećete biti sami, tu je i Sign Painter, kojeg zapravo nismo nigdje upoznali uživo, ali će vam po mapama ostaviti razne poruke, koje će vam preko zagonetki upoznati s raznim Goo lopticama, objasniti vam njihove motivacije i ciljeve, te olakšati vam da pređete određeni dio mape. Ali njegove poruke su toliko originalne, sarkastične i dobro osmišljene da će vas u isto vrijeme nasmijati, zbuniti i približiti vas ka cilju. Tako, pomoću njih ćete otkrivati dijelove zapetljane priče, no nju vam neću otkriti

Arhitecture

Pa što je toliko dobro i zarazno u toj igri? Pod prvo – gameplay! Ako ste pomislili da je igra monotona, skeptici jedni, grdno se varate. Igrin gameplay je prilično napet i zaokupit će vam pažnju, a nivoi su prilično raznovrsni da će vas u svako drugom očekivati potpuno novi elementi, najčešće nove Goo loptice, te će od vas zahtijevati ozbiljno da uključite mozak. Inače, igra sadrži pet svjetova (The Goo Filled Hills, Little Miss World of Goo, Cog in the Mashine, Information Superhighway i End of the World), a svaki svijet će sadržavati određen broj levela (u čitavoj igri 48 njih, uključujući World of Goo Corporation). Kad smo kod WoG Corporationa, glavni cilj u njemu je izgraditi što veći Tower dok se ne sruši. Svoje rekorde ćete moći upisivati na Internet ako uđete u top 50. Kao što rekoh, svaki će se nivo razlikovati od prijašnjeg, osim u cilju a to je spasiti određen broj Goo loptica. Budite uvjereni da će vas svaki nivo suočiti sa naizgled preteškim preprekama, te će vas često ostaviti zamišljene i začuđene par minuta. Čak i kada vam se upali lampica u glavi, često ćete ostati razočarani, jer u 99% slučajeva prvotna zamisao propadne kao i sam vaš Tower of Goo.

Nestabilnost Goo Towera, jak vjetar, razni mehanički uređaji koji će poremetiti balans Towera, blizina vatre kod eksplozivnih Goo loptica i slično će vas često baciti u bezdan. Još kada spomenem da će vaša struktura gubiti stabilnost najčešće u ključnim trenutcima, pa ako imate tanke živce slobodno zaobiđite ovu igru. No, na svu sreću u blizini ćete imati gomilu „time back“ stvorova (najlakše opisati kao mušice) koje ćete koristiti u kriznim situacijama. Dakle, kada dođe do neke nezgode vi ćete jednostavno kliknuti na neku mušicu u blizini i ona će vas vratiti jedno pet šest sekundi unatrag. I kada na kraju svladate prepreke, ne samo da će prelazak na drugi nivo i uspjeh biti nagrada za vaš mukotrpni trud, već ćete se osjećati kao.. kao da ste Janica Kostelić ( lololol ), te ćete odmah pojuriti u sljedeći nivo s kojim ćete vrlo vjerojatno i spustiti svoj ego.

Playball

Goo loptice definitivno čine dušu ove igre. Kako ih najlakše opisati? Kao razigranu predškolsku djecu, tako nešto. Igrin svijet je pun ovih ljepljivih urlikavaca, koji neprestano trče gore dolje i čekaju vas da ih iskoristite. Na raspolaganju ćete imati mnoštvo vrsta kao što su osnovne (obične) loptice koje je moguće jednom iskoristiti, onda prethodno navedene samo što je moguće uvijek s njima iznova konstrukciju raditi, sluzavih koje su puno dulje, eksplozivnih koje treba iskoristiti pri uništenju određenih objekata, ljepljivih koje će vašu konstrukciju moći zalijepiti za svaki zid itd. I zapamtite, uvijek ostavite određen broj loptica (na svakom nivou će vam pisati njihov broj) da ih spasite, jer ako vam samo jedna bude falila pri završetku nivoa, morat ćete sve ponovno obavljati.

End of the World

Nažalost, svakoj igri mora doći njezin kraj, pa tako i ovoj. Obično ste zadovoljni nakon svakog prelaska neke igre? Ovdje je tu obrnuto, nakon prelaska igre osjećat ćete se pokislo, tužno i (prostite na izrazu) posrano. Kao da se rastajete s neizmjerno dragim prijateljem, zauvijek(no homo). No produljenje života ovoj igri će definitivno omogućiti WoG Corporation s kojim ćete moći hostati svoje najbolje rezultate i tako se takmičiti sa igračima širom svijeta. Naravno osjećaj neće biti isti kao i uzbuđenja i zadovoljstva tokom rješavanja određenih problema, ali bolje išta nego ništa. Vizualni stil daje igri određen šarm, nekome će biti neozbiljan te će na prvi pogled zavarati većinu igrača da je ovo igra za djecu. Naravno ta djeca sigurno neće moći razumjeti poruke koje po nivoima ostavlja Sign Painter, a kamo li posložiti kompleksne građevine koje bi i mali vjetrić poslao natrag ka zemlji. No, ono što će se svidjeti djeci, a i starijima, jesu World of Goo loptice. Tako šarmantne, dražesne, nevine i brzoplete da će osvojiti srca i hladnokrvnim igračima.

Kada počujete one uzvike poput „Weeepee“ i „Ugabugabuga“ donja usna će vam zadrhtjeti od miline. Kontrole su veoma jednostavne što je za svaku pohvalu. Svode se uglavnom na potezanje Goo loptice i ispuštanje na poželjno mjesto da formirate zid. A tek genijalni soundtrack, koji će vam doprinijeti da svaki drugi nivo doživite kao neko drukčije iskustvo. Jedinu manu mogu uputiti rezoluciji, koja je 800×600 i fiksna.

World of Goo je zaista pravo osvježenje pristiglo u posljednji trenutak. Izvanredan gameplay, originalan soundtrack, odlične kontrole, mah, ne mogu naći odgovarajuće epitete koje bi opisale igru. Uglavnom, igra će vam vratiti nadu da gaming itekako ima kreativnih ideja u sebi. Ljubiteljima puzzle igara nemam što već govoriti, oni su sigurno ovo već odigrali, a drugima mogu samo poručiti da zaigraju ovo, jer ih očekuje svijet kakav još nikad nisu vidjeli.

Znate proceduru, vaši komentari na ovu igru i recenziju očekuju se dolje u boxu, a ako ste za diskusije o ovoj igri, imate kakvo pitanje ili nešto slično tome, dođite na naš forum i posjetite World of Goo topic.

Nakon uspješnog eksperimenta, došlo je vrijeme da dobijemo i pravu igru – World of Goo. Samo mogu reći da ovakvu zanimljivu, jednostavnu, šarmantnu i pritom zabavnu igru nismo odavno vidjeli!

92 Naša ocjena
  • Ideja