Jagged Alliance: Back in Action

Reboot i remake termini su koji postaju sve učestaliji zadnjih par godina. Nije da imamo nešto protiv toga, dapače – drago nam je vidjeti da će neki klasik zaživjeti u modrenome ruhu. No budući da se tada ne radi o novome naslovu, nego o nečemu što smo igrali prije mnogo godina, očekujemo da će to biti kvalitetno odrađeno jer ipak developeri ciljaju da će na staroj slavi zaraditi koji dodatni novčić. I tu dolazi Jagged Alliance: Back In Action koji nije pravi remake Jagged Alliancea 2 nego prije nekakva unaprijeđena i nadograđena verzija koja ima dosta sličnosti s prošlom igrom. No radi li se tu uistinu o boljoj igri u odnosu na prethodni klasik?

Ako ste igrali Jagged Alliance 2 otok Arluco već vam je poznat, no i da nije nakon nekoliko sati osjećat ćete se kao kod kuće. Početak se svodi na „kupovanje“ plaćenika kojih je poveći broj, a svaki ima svoje prednosti i mane. Naravno, na početku možete kupiti samo nekoliko njih, što zbog ograničenih sredstava, što zbog činjenice da niste dovoljno popularni. Oni koji vam se pridruže u misiji svrgavanja diktatorskog režima bit će s vama sve dok ne dobiju fatalni metak. Tada praktički nema povratka, osim ako ne učitate posljednju poziciju. Izgubiti plaćenika nije preporučljivo iz jednog razloga – ako su prošli mnoge bitke tada će biti iskusniji pa će sav vaš trud uložen u njegovo unaprjeđivanje jednostavno nestati kao da nikad nije ni postojao.

Ovisno o tome za što je plaćenik specijaliziran dobivat će dodatne EXP bodove koji uvijek dobro dođu. Također, ako netko nije liječnik, odnosno ako ima nizak medical skill neće moći koristiti liječenje. Zato je na početku važno odabrati različite tipove plaćenika s kojima ćete početi oslobađati zemlju. Oslobađanje teritorija odvija se tako da idete od lokacije do lokacije i ubijate neprijatelje te rješavate zadatke koje vam zadaju žitelji države. Sama mapa je dosta velika, a nju ćete polagano sve više i više preuzimati pod svoju kontrolu. Lokacije na mapi su različite: od gradova i rudnika pa sve do skrivenih skloništa, a svaka od njih može sadržavati posebne pogodnosti poput toga da na dnevnoj bazi dobivate novac ili da se brže krećete po mapi. Ljubitelji istraživanja će svakako imati što za raditi jer putovanje po mapi nije linearno.

Sistem igranja podijeljen je na real time i na tzv. „plan & go“. Pritiskom na tipku space ulazite u mod gdje svakome plaćeniku možete davati niz naredbi i akcija koje možete sinkronizirati. Ovaj potonji način kontrole koristit ćete često, ne iz razloga zato što je vrijeme tada zaustavljeno, nego jer u stvarnom vremenu nije lako kontrolirati više likova odjednom, pogotovo kada želite izvesti kompleksnije akcije. Osim toga, kontroliranje šest plaćenika odjednom ima jednu negativnu manu – svaki puta kada im naredite da odu na mjesto koje ste zamislili uvijek će se pozicionirati u kružnoj formaciji što i nije najsretnije rješenje kada izbije borba. Tu se definitivno vidi da nedostaju formacije kretanja jer svaki puta morate ući u „plan & go“ mod te likove zasebno namjestiti kako želite, što ponekad zna biti frustrirajuće.

S obzirom da je ovo taktička igra, iznenađujuće je da ima jako malo taktičkih mogućnosti. Vaša jedina opcija svodi se na naređivanje u kojem će položaju tim biti, te na mogućnost da im zadate opciju čuvanja terena, odnosno da pucaju na sve što im je u vidokrugu. Da stvari budu gore, potonja opcija ne radi uvijek kako bi trebala. Isto tako, nije nam jasno zašto u „plan & go“ kontrolama morate kliknuti onoliko puta koliko imate metaka u oružju, inače će vaš lik ispucati jedan metak bez obzira što mu stoji naredba da puca na sve što vidi. Nažalost, to nije jedina čudna dizajnerska odluka u ovoj igri. Ono što nam se također nije svidjelo odnosi se na pogled unutar objekta. Točnije rečeno, potrebno je imati lika blizu građevine ili unutar iste da krov postane transparentan, budući da tek tada možete zadati naredbu pucanja izvana u unutrašnjost. Cirkus time je veći je ne postoji nikakva „magla“ koja bi sakrila neprijatelje nego su vam svi vidljivi čim uđete na lokaciju, bilo da se oni nalaze u objektu ili izvan njega.

Nitko ne voli igre s mnogo problema i bugova jer je gameplay tada puno manje zabavan. Nažalost, Back In Action ponekad ima i previše bugova, a i čudnih odluka u dizajnu. Prvi problem koji užasno bode u oči odnosi se na pathfinding, bolje rečeno nedostatak istog. Većinu vremena morate voditi svoje plaćenike za ruku jer eto ne znaju sami hodati. Najgora situacija je kada isplanirate lijepo zamišljenu akciju, a ona već na početku propade jer vaš lik ne zna zaobići suborca koji leži na zemlji. AI je također na razini prethodno spomenutoga problema, iako postoje iznimke kada će vas iznenaditi pokušajima zaobilaženja i napadanja s više pozicija odjednom. No takvi trenutci su rijetkih pa se loš AI nadoknađuje povećim brojem neprijatelja na određenim lokacijama.

Borba je također čudna jer likovi koji su specijalizirani za blisku borbu ponekada djeluju ciljaju bolje nego snajperi. Nažalost to nije jedina boljka bitaka. U dosta slučajeva doživjet ćete situaciju da u jednom trenutku vaš lik može naciljati neprijatelja, a u drugom trenutku ne može, premda stoji na istome mjestu. Tada vam preostaje jedino da mu ručno naredite korištenje oružja. Kad smo već kod ciljanja, igra ima odluku koju još uvijek nismo shvatili: u bliskoj borbi bolje je fizički napasti neprijatelja nego ga prostrijeliti oružjem. Dok je vrijeme potrebno za ciljanje na daljinu još razumno, nekoliko sekundi za nišanjenje protivnika u neposrednoj blizini definitivno nije. Jedna od situacija koja posebno iritira odnosi se na granate koje ponekada rade, a ponekad ne. A kako to obično biva, ne rade baš onda kad je to prigodno. Nemojte se začuditi ni ako vam granata nestane u zraku jer je to isto jedan od neželjenih bugova. Nažalost, igra je puna takvih problema koji utječu na gameplay, a time i na zabavu.

Nakon svake otkrivene lokacije i dobivene bitke slijedi jedan od najzabavnijih dijelova igre, pregledavanje itema i odabiranje što vam treba i što ne. Igra sadržava poveći broj korisnih i beskorisnih stvarčica: od oružja, odjeće, obuće do hrane, lijekova, alata, mrtvih životinja i slično. Oružja ima poveći broj, dok dodataka za istih je sasvim dovoljno, iako možemo reći da nismo oduševljeni stavljanjem samo jednog dodatka po oružju. Ako se volite igrati Barbie i Kena igra vam to omogućuje – postoji dosta raznolike odjeće koja se kreće od borbene do civilne. Grafički to lijepo izgleda bilo da skinete lika ili kada ga obučete u nekakvu divlju kombinaciju.

Kako je inventory ograničen kilažom koju lik može nositi i brojem mjesta trebate si složiti prioritete što ćete uzeti sa sobom, a što ostaviti. Oružje, municija, hrana koja služi za obnovu stamine nakon dužih putovanja, sve je to korisno i tu možete potrošiti više vremena nego u borbama, to po uvjetom da se volite igrati s predmetima. Osim što nosite oružje za sebe poželjno je imati i dodatno zbog boraca za slobodu. Kada osvojite lokaciju na njoj uvijek ima ljudi raspoloženih za branjenje svoje zemlje. Njih također možete opremati, ali u puno manjoj mjeri nego sebe. Nažalost ovaj dio je ponekada totalno beskoristan jer kada neprijatelj napadne vašu osvojenu lokaciju, u dosta slučajeva upravo ti isti borci za slobodu neće obraniti lokaciju ili napraviti neku veću štetu neprijatelju.

Gledajući u cjelini, Jagged Alliance: Back In Action je zabavna igra koja je uništena brojnim tehničkim problemima i čudnim odlukama u dizajnu. Igra je teška upravo iz tog razloga, a puna je sitnica koje kvare gameplay. Naravno da tu ima i pozitivnih strana poput zadovoljstva nakon dobro izrađene akcije i dobivene borbe ili istraživanja i igranja s itemima, no da bi došli do toga morate progutati mnogo više loših stvari. Ovo nije prva takva Kalypsova igra pa u praksi postoji nada da će se dio ovih problema ispraviti, ali u ovom stadiju igra definitivno nije vrijedna vašeg novca. U današnje vrijeme kada je internet dostupan velikome broju ljudi ovakve stvari nisu prihvatljive, a testiranja se mogu bez problema odraditi. Nažalost, izgleda da ih Back In Action nije imao mnogo.

Krajem devedesetih godina Jagged Alliance 2 pružao je zabavu mnogim fanovima taktičkih igara. No vremena se mijenjaju, a mi se pitamo može li Jagged Alliance: Back In Action prigrliti stare fanove i privući novu publiku.

50 Naša ocjena
  • interakcija
  • istraživanje