HCL.HR

Recenzija

Quantum Conundrum

Juraj Bevandić

Ova se igra po svojoj najavi održavala na listi iščekivanih naslova mnogih gamera najviše zato što dijeli kreatora (točnije kreatoricu) s megapopularnim prvim nastavkom Portala. No, ispada da to i nije razlog zbog kojeg bi netko trebao nestrpljivo čekati izlazak Quantum Conundruma. Igra je svojim settingom, atmosferom, načinom prezentacije i samom jezgrom gameplaya potpuno odvojena od spomenute franšize, no ipak na nju pomalo podsjeća nekim svojim karakteristikama.

Fabula Quantum Conundruma nije previše bitan element igre. Dapače, mogli bismo reći kako postoji samo kako bi igra davala neki smisleni razlog zbog kojeg vi imate zadatak tumarati prostorijama rješavajući zagonetke. Naime vi ste desetogodišnji nećak svjetski poznatog znanstvenika profesora Fitzquadranglea (zbog ovako pristupačnog imena u daljnjem tekstu samo „profesora“). Vi ste, kao i svaki dragi nećak odlučili posjetiti svog ujaka u njegovoj ogromnoj vili. Po dolasku primjećujete da ga nema, no ubrzo vas on kontaktira putem razglasa kako bi vam javio da je izgubljen i da treba vašu pomoć. Doznajete da je profesor doživio nezgodu sa svojim međudimenzionalnim pokusom te da je zatočen u dimenziji u kojoj se nalaze mobiteli, ključevi, upaljači i sve ostale stvari koje nam učestalo netragom nestaju. Navodi vas potom do svog novog izuma, rukavice koja mijenja dimenzije te vam objašnjava da trebate njome manevrirati njegovom vilom kako biste ga spasili.


Sama priča se čini pomalo neozbiljna i suluda, ali cijela se igra ljulja na granici ozbiljnosti i djetinjaste zabave. Vaš će rođak ostati na razglasu tijekom cijele igre tako da ćete imati glasovnu pratnju i potporu. Svojim uputama odrađuje tutorial dijelove igre kada god otkrijete novu dimenziju kojom možete upravljati, ali vam isto tako i daje savjete kako riješiti poneke zagonetke. Njegov je dijalog prožet blagim i simpatičnim humorom koji nije splet suptilnih i urnebesnih ironija i satira, ali je dovoljno pristupačan da vam održi osmjeh na licu tijekom igranja.

Vaš stric je znanstvenik i svjetski priznati genije. Njegovi izumi imaju nezamisliva svojstva i mogućnosti, a vrh njegovog stvaralaštva je uređaj za upravljanje dimenzijama. Upravo ta naprava je ključna za vaše uspješno putovanje hodnicima njegove rezidencije. Pored normalne dimenzije polako i postepeno dobit ćete na upravljanje još četiri. Prva s kojom se upoznajete je plišana dimenzija ili „fluffy“. Ona pretvara sve u prostoriji u pliš. Osim što je neodoljivo simpatična, čini stvari deset puta lakšima pa ćete tako u njoj bez problema podizati goleme željezne sefove iako ste samo dječačić. Druga prezentirana dimenzija je „heavy“ u kojoj je sve napravljeno od teških komada metala tako da ne možete podignuti niti običnu kartonsku kutiju. Osim što je sve prikovano za podlogu, u teškoj dimenziji stvari postaju neslomljive, pa im čak niti najsnažniji laseri ne mogu nauditi.

Potom upoznajete usporenu dimenziju koja, logično, usporava kretnje svih stvari u prostoriji. Vjerojatno ste se već kroz nekolicinu igara upoznali s usporenim vremenom, ali zasigurno nikada niste vidjeli nešto ovoliko usporeno. Ova je dimenzija vrlo korisna ako ne možete dosegnuti kekse s najviše police – jednostavno pobacajte nekoliko stvari u zrak, usporite vrijeme i penjite se po njima dok su u letu. Posljednja dimenzija u koju možemo zagaziti je obrnuta dimenzija. Ona utječe na sve elemente tako što okreće polje gravitacije za 180 stupnjeva, drugim riječima – strop je pod, pod je strop.


Svojstva ovih četiriju dimenzija utječu na sve elemente na prostoriji koji nisu prikovani za tlo, zid ili strop, osim naravno vas – igrača koji manevrira njima. Valja upamtiti da se prostorija ne može nalaziti u dvije dimenzije u istom trenutku, pa je pravodobna izmjena vrlo bitna. Sam koncept zagonetki je vrlo sličan onima iz Portala. Krećete se od prostorije do prostorije te u svakoj od njih morate riješiti zadanu prostornu zagonetku kako biste mogli nastaviti dalje. Sve počinje vrlo jednostavno, no kako igra odmiče tako i zagonetke postaju izazovnije. Osim što valja dobro razmišljati o izmjeni dimenzija, također u isto vrijeme valja kretati se prostorijom na platformskom principu što ponekad zna biti prilično izazovno i pomalo nepošteno.

Poznato je kako svi geniji imaju neke osnovne nedostatke koji se često iskazuju na neurednom izgledu te osobe, ili pak na činjenici da žive u brlogu radije nego u normalnom stambenom prostoru. Ne možemo baš reći da profesor živi u brlogu, ali ima vrlo vrlo čudan i opasan ukus u dizajn unutarnjeg interijera. Ako oprostimo njegovom arhitektu na tome što su svi zidovi nakrivo, i dalje će vam u oči upadati velik broj gotovo jednakih prostorija, s jednakim namještajem pa čak i jednakim ukrasima, policama, knjigama, kaminima i tome slično. Osim toga u oči će vam upadati i laseri, jako opasni laseri i prostorije koje nemaju pod već je pod zamijenjen praktičnom jamom ispunjenom po život opasnom kiselinom. Složit ćete se da to i nije baš neki zahvalan prostor za desetogodišnjaka.

Dizajn razina i zagonetki je uglavnom dobar te spriječava repetitivnost.

No na stranu gospodinov čudni ukus, dizajn razina i zagonetki je uglavnom vrlo dobar. Svaka je prostorija na svoj način izazovna, a rješenja se u svakoj barem pomalo razlikuju, tako da nikada nećete činiti istu stvar u nekoliko prostorija za redom kako biste nastavili s igrom. Osim prepreka poput nedostižnih balkona i rubova ili nedovršenih stubišta, susrest ćete se i s pravim opasnostima poput već spomenutih lasera i jama s kiselinom. Svaka opasnost ima svoj način stvaranja ozljeda što dodaje raznolikosti gameplaya.


Zanimljivo je izvedena prezentacijska strana svake dimenzije. U plišanoj je dimenziji sve plišano, u teškoj je sve metalno, usporena dimenzija poprima žute tonalitete, a obrnuta zelene. Normalna dimenzija u kojoj i vi sada čitate ovu recenziju (barem mi tako pretpostavljamo, recite ako griješimo) raznih je oku ugodnih boja i izgleda prilično simpatično no ipak i malo previše jednolično.

Quantum Conundrum igra je koju svakako trebate odigrati ako ste željni originalnosti i mozganja. Dobro pogođena ravnoteža između neozbiljnosti i znanstvenog pristupa u kombinaciji s vrlo dobro osmišljenim zagonetkama zadržat će vas ispred ekrana tih pet sati koliko u prosjeku traje jedan prolazak. Zbog sporedne priče igra ne nudi motiv za ponovni prelazak, ali ne sumnjamo kako bi moglo biti zadovoljavajuće za razbibrigu ponekad ponovno odigrati neki od levela.

Igrali ste Quantum Conundrum? Planirate ga nabaviti nakon ove recenzije? Svoje dojmove o ovoj igri podijelite s nama putem komentara i korisničke ocijene. Također, svratite u odgovarajuću temu na našem forumu i provjerite što o igri misle drugi igrači.

FORUM: Quantum Conundrum rasprava

Novi projekt kreatorice originalnog Portala vodi nas na putovanje kroz ukupno pet dimenzija kojima svojevoljno možemo upravljati. Vjerujte nam, putovanje Quantum Conundrumom nećete tako brzo zaboraviti.

81 Naša ocjena
  • originalno
  • zanimljive zagonetke
  • simpatično
  • jednolični elementi prostorija
  • ponekad teški platformerski elementi

Juraj Bevandić

Strastveni gamer od malih nogu, u HCL-u je ispunio dječački san pisanja gaming časopisa. Najviše voli rastavljati igre, analizirati mehanike i širiti dobru riječ o mediju videoigara. Povukao se iz aktivnog gaminga kako bi gonio znanstvenu karijeru, ali ćete ga još uvijek uhvatiti pred raznim ekranima.

Komentari (2)

  • kmarkecGamer

    06.08.2012 - 21:47

    slazem se potpuno s HCL-om. prostroije su repetetivne, i neki leveli nisu bas platformerski napravljeni. ocjena 86.

  • goldfinger

    07.08.2012 - 14:03

    Odigral sam nekih 30% i jednostavno sam moral to deinstalirat,jer je gameplay totalno bezveze.Zagonetke i nisu preizazovne,ali pogađanje pravih kombinacija tipki u pravom momentu je umjetnost….Ocjena zbog toga pada na 70.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?