Yesterday

Nikola Bunjevac

Standardno za ovaj žanr, Yesterday je avantura koju nosi njena priča. Ona je osnova svega, ona je ono što zaista stvara atmosferu ovdje. Yesterday tu priču započinje s dozom misterije ne pojašnjavajući u samome startu previše toga. Na početku se prikazuje tek misteriozni video koji ne dovodi do previše jasnih zaključaka već samo lagano prezentira tematiku i osjećaj koji će se provlačiti kroz ostatak igre. No ne brinite, ovo nije neka naporna, artistička igra koja ostavlja puno toga igraču na tumačenje – priča se otkriva prikladnom brzinom, postepeno dok rješavate zagonetke, pričate s likovima i jednostavno prelazite igru. U nekim segmentima može se reći da je priča inovativna, a na igrača ostavlja mračan, pomalo čudan dojam.

Igrina priča vrti se oko iznenadnih nestajanja prosjaka koja su se počela događati u podzemlju uvijek budnog New Yorka. Isti naposlijetku bivaju pronađeni – spaljeni. Tu se uključuje mladi dobrotvorac, Henry White te njegov najbolji prijatelj, Samuel Cooper. Glavnog lika, Johna Yesterdaya upoznajemo tek kasnije tijekom igre, a njegov ulazak u igru je zapravo… dosta zagonetan. Iako nikad niste previše zbunjeni pričom Yesterdaya, definitivno se može reći da je često obavijena velom misterije.

Sve to doživljavate iz perspektive troje ključnih likova. Zapravo, bilo bi bolje reći da vas igra prisiljava da igrate s tri lika jer nemate pravo izbora već naizmjenično, ovisno o priči, igrate s jednim od njih. Glavni protagonist, kako rekosmo, nosi ime John Yesterday i ima amneziju. Osim toga, on je prilično prosječan čovjek, ali ima jednu specifičnu osobinu bitnu za cijelu igru koju vam u recenziji, zbog spoilera, nećemo otkriti. Drugi lik s kojim možete, tj. morate zaigrati je Henry White, (budući) vlasnik multimilijunske kompanije White Inc. S njim igrate na samom početku igre u njegovim mladim danima, a lik je koji se provlači kroz cijelu igru. Treći lik je upravo njegov najbolji prijatelj koji se pojavljuje na početku i na kraju, a ujedno je i najmisteriozniji od trojke – o njemu zaista ne saznajemo tako mnogo.

Developeri Yesterdaya kao bitnu osobinu igre navode četiri moguća završetka. S time na umu očekivali biste da će svaki vaš korak u igri, svaki odgovor u razgovorima utjecati na ishod cijele priče. Nažalost, ostat ćete razočarani. Na ishod priče možete utjecati samo pritiskom na jedan od ponuđenih gumbova na samom kraju igre. Ovisno o tome što ste odabrali, prikazat će vam se određeni filmić koji prikazuje što će se dogoditi – i igra je završila. No, ako želite saznati što bi se dogodilo da ste odabrali drugu opciju, to možete učiniti vrlo lako zbog igrinog sustava spremanja koji je automatski pa igrač oko njega ne mora voditi posebnu brigu.

Ovakav tip mračnog trilera u svijetu avantura ne viđa se često u današnje vrijeme zbog čega igra često djeluje kao nešto svježe i inovativno, iako je u vidu gameplaya zapravo klasična. Nećete ovdje naći puno humora, ali tako nam je u ovom slučaju i draže.

Yesterday obiluje zagonetkama, to ne možemo poreći. Istina, neke su maštovitije od drugih, ali globalno gledano ne donose ništa novo ili osobito pametno smišljeno. Zapravo, glavni problem jest repetitivnost istih u smislu tipa zagonetke. Štoviše, zagonetke ponekad nemaju previše smisla, odnosno teško je logički zaključiti što je potrebno učiniti u nekim situacijama. Zbog toga ćete se barem nekoliko puta pronaći u situaciji da nemilice pregledavate određene lokacije i sobe za neke nove detalje, klikate na sve moguće i probavate kombinacije nekih predmeta iz vašeg inventara za koje već intuitivno znate da nisu kompatibilni. Drugim riječima, ne zabavljate se već tratite vrijeme. Srećom, tu u “igru” ulazi sustav pomoći, tzv. hint sustav. Njega igrač koristi ukoliko zapne u rješavanju pojedine zagonetke, a vjerujte nam, dogodit će vam se da zapnete.

Sustav vam ukratko opiše što je potrebno napraviti, a nakon toga slijedi cooldown koji traje određeni broj vaših poteza. Takav cooldown iliti hlađenje vas na vrlo dobar način potiče da sami pokušate riješiti zagonetku, a pomoć koristite u krajnjoj nuždi – što je zapravo dobro. No osim hint sustava postoji i vrlo koristan sustav otkrivanja interaktivnih objekata. Radi na principu da vam na nekoliko sekundi iznad svih interaktivnih objekata zatitraju koncentrične kružnice. Interesantno je što će vam to ponekad biti od veće koristi nego sami hint sustav.

Po žanrovskoj definiciji Igra standardno nudi samo upravljanje mišem – što je naravno sasvim dovoljno. Klikanjem se krećete, pričate i prikupljate razne predmete te ih spremate u inventar na dnu ekrana. Iskustva u kreiranju kontrolne sheme za jednu p’n’c avanturu ekipi Pendulo Studiosa definitivno ne manjka, a jedini eventualni problem u ovome može se javiti pri kombiniraju nekih predmeta iz inventara pri čemu jedan krivi nesmotreni klik može značiti da pošaljete lika na neku lokaciju umjesto da izvršite kombiniranje predmeta.

Grafika je vrlo interesantan i nadasve bitan element Yesterdaya. Pendulo ovdje koristi svoj upečatljivi stil koji izgleda poput kakvog crtanog filma. Zanimljiv je i spoj upravo takve, pomalo karikaturističke grafike s vrlo ozbiljnom pričom koja uključuje psovke pa čak i ubojstva. Igra ne nudi nikakve grafičke postavke izuzev postavljanja rezolucije, ali one ovdje nisu ni potrebne, a ni očekivane. Što se zvuka tiče on se slaže uz mračan ton igre, na trenutke vas prepadne i na dobar način dodaje višu dimenziju cijelom iskustvu. Sve to prati i sasvim solidna glasovna gluma koja je fino pogođena izgledu i osobnosti svakog lika.

Manju zamjerku imamo na trajnost. Naime, Yesterday bi bez problema mogli prijeći za jedno poslijepodne. Neki će reći da bi sve duže od toga bilo prenaporno, ali mi mislimo da svakako ne bi škodio koji sat više jer kako igra postaje napetija, vrijeme provedeno uz nju sve brže prolazi. U nekim svojim dijelovima Yesterday na neki poseban način jednostavno jede vrijeme. Većinski dobro posložena i Intrigantna priča jednostavno vas tjera da nastavite igrati sve dok ne dođete do kraja. A to je izvrsna odlika za jednu avanturu.

Neke repetitivne zagonetke i sitnije iritacije malo smetaju pomalo prekratkom doživljaju, ali u pozitivno svjetlo dovodi ga dobra priča i prezentacija. Yesterday je tako solidna avantura koja vam omogućuje da se opustite i na nekoliko sati uronite u napetu priču isprepletenu sotonističkim sektama, multimilijunskim kompanijama te likovima dobro definiranih karaktera.

Na ruku joj još ide činjenica što izlazi u doba kada avantura ima na kapaljku, a osim toga, umjesto humora i neozbiljnosti, cilja na mračne teme nudeći fanovima žanra nešto drugačije iskustvo. Ako dugo niste zaigrali neku klasičnu avanturu, Yesterday je mračan, tmuran ali ne i loš izbor.

Tvorci Runaway serijala iza naslova Yesterday prezentiraju nam mračnu i tmurnu priču o sotonističkim sektama, multimilijunskim kompanijama i spaljenim prosjacima.

77 Naša ocjena
  • upečatljiva grafika