Mortal Kombat: Armageddon [PS2]

Danijel Handžek

Malo stariji gameri upoznati su sa početkom ovog serijala, koji je ujedno bio najbolji beat `em up na PC-u u ono vrijeme, a po nekima i svih vremena. Oni koji nisu nikada odigrali Mortal Kombat u lunaparku ili pokidali par gamepada na SNESu ne znaju što on znači istinskim ljubiteljima tabačina. MK serijal oduvijek je nudio komboa, obilja krvi i strasne brzine koja vam pumpa adrenalin u enormnim količinama. Za mnoge uvijek je bio samo MK, nikada Tekken, nikada DoA, a zašto je to tako pročitajte u sljedećim retcima.

Armageddon je došao kao šlag na tortu MK serijala, kao suma jednog poprilično dobrog iskustva koje je ta igra pružala. Iako je u samom serijalu postojao poneki promašaj, uglavnom su to bile dobre igre koje su vas držale uz ekran. Što je to što je MK razlikovalo od konkurentskih mu igara? Kao prvo od same 2D grafike do njegove evolucije u 3D okruženje, uvijek se činio mnogo naprednijim i maštovitijim od onoga što se nudilo na tržištu. Uključujući poteze, fatality-e i hrpu levela te likova koji su bili sve samo ne dosadni i slični. Dobro znamo da je priča također bila fantazija za svoje vrijeme, a uspjeh koji je postigao Midway je okrunio filmom koji je doduše imao nekoliko nastavaka koji nisu bili vrijedni prvog filma… No vratimo se mi na ono bitno, a to je Armageddon.

Na raspolaganju su vam svi borci iz prošlih nastavaka, točnije njih 62. U prvi pogled igra se čini prestrašnom ( jako dobrom ), posebno za one koji dobro znaju MK svemir i koji su upućeni u povijest boraca, priču itd. Gameplay je u Armageddonu doživio par promjena u odnosu na prethodnike. Neki borci koriste samo oružje kao svoj stil, drugi su spremni na borbu šaka-u-glavu-i-natrag, dok treći imaju kombinaciju borilačkih vještina. Neki veći bossevi imaju samo jedan stil borbe koji se reflektira na njihovu ogromnu veličinu. Sve ovo ostavlja dojam da se Midway ovaj puta zbilja jako potrudio jer je rezultat ovoga 180 različitih borilačkih oblika, hrpa vještina i gomila poteza o kojima ste sanjali samo u svojoj najgoroj noćnoj mori dok vas je ganjao Subzero:-).

Borbe se odvijaju u 17 interaktivnih arena koje su slične onima iz Deceptiona, te u sklopu kojih se nalazi još niz nivoa. Death trapovi su također vraćeni što doprinosi samoj brutalnosti igre ( bacite protivnika u lavu ili u mlin, a krv leti na sve strane ). Upravo je to ono po čemu je igra i poznata – Fatality-ji. Armageddon donosi novi način izvođenja Fatality-a, takozvani Create-a-Fatality. Kada se pojavi na ekranu “Finish him”, igrač ima nekoliko sekundi vremena da uspije napraviti kombinaciju kojom masakrira protivnika. Neki od primjera su otkidanje glave, čupanje ruku, rezanje pola tijela, bacanje na šiljke itd… Milina, da vam suze krenu.

Kada igrači odluče napustiti arkadni dio igre ili VS mod ( u kojem ćete se zabavljati sa frendovima jako, jako dugo ) postoji hrpa drugih koji su vrijedni vaše pažnje. Konquest mod koji je bio popularan kod MK fanova i prije, vraća se sa novom pričom. Kako vam ne bih oduzeo draž koju pruža ovaj mod neću pisati o samoj priči, nego ću reći samo da je za razliku od prethodnika sada veća orijentacija na akciji. Prilikom igranja ovog moda, skupljati ćete stvari od mnogih drugih boraca ( noževe, rukavice i sl.), a tu su i mnoge zanimljive stvari koje ćete morati otključati. Postoji oko šezdesetak različitih itema i hrpa drugih stvari za istraživanje. Potonje uključuje novu glazbu, artwork, druge kostime itd. Naravno ne morate sve ovo otključati već možete zarađivati coinove te sa njima kupiti sve navedeno. Zaraditi novčiće možete brutalnom tučnjavom u Arkadeu, u Konquestu ili u Motor Kombatu.

Motor kombat je nešto kao šah u Mortal Kombat svijetu, uglavnom, nešto kao mini igra. Recimo to ovako – Mario Kart meets MK. Dakle, izabirete svog lika, svaki ima svoje specifično vozilo, svaki ima neki svoj karakterističan potez, pa osim sto se natječete za poziciju u utrci možete lijepo protivnika izgurati sa staze, baciti na šiljke i napraviti neki lijepi fatality. Valja spomenuti i mod igre koji vam dopušta da napravite svog borca. U Create-a-Fighter modu možete poprilično detaljno srediti izgled i biografiju svog lika te ga kasnije uključiti u sam Armageddon, a ukoliko sa njime ubijete bossa vidjeti ćete kraj koji ste sami stvorili.

Sve u svemu vidi se da je igra napravljena sa puno truda, sa ciljem da zadovolji fanove,a da sa druge strane stekne nove poklonike. Eh da. Da odgovorim na ono pitanje sa početka recenzije. Zašto MK, a ne Tekken ili Doa? Dragi čitatelji i gejmeri prije svega, zato što ćete imati slatke snove od fatalityja, što vam osmijeh neće silaziti sa lica kada iz frendovog borca isčupate ruke i krv vam zašiklja na ekran ( ne nisam manijak koji jedva čeka da izađe na ulicu pa napravi fatality na komshiji ), nego jednostavno ova igra ima ono što druge ovog žanra nemaju, a u jako dugo vrijeme koje provodim ili sam provodio uz nju nije pokazala neke prevelike mane osim par sitnijih bugova. Što reći za igru i Midway, a da me fanovi razumiju? Ah, da flawless victory.

Midway je izbacio novi nastavak Mortal Kombat serijala i ponudio nam više boraca nego ikad, hrpu novih modova, začinio gameplay i napravio vjerojatno najinteresantniji Mortal Kombat naslov do sada.