Broken Sword: Shadow of the Templars [DS]

Džordž Vulić

U slučaju da smo vas uspjeli zainteresirati s uvodnom rečenicom, možemo vam odmah reći da je odgovor na pitanje; ne. Ekipa iz Revolution Software nas je odlučila počastiti Director’s Cut verzijom velikog hita iz njihove radionice, a da pritom ne unište kvalitete originala s određenim modernim zahvatima. Vjerujem da čak ni oni stariji među vama teško mogu povjerovati da je od izlaska originala prošlo čak 13 godina, tako da Revolucionarima nije bio lagan zadatak pripremiti igru za današnju mladu HD publiku. No, da previše ne blebećemo o prošlim i sadašnjim vremenima, bacimo se na posao.

… možete se bolje upoznati sa samom Nico, koja i nije bila previše eksponirana u originalu…

Za početak, nešto o priči. S obzirom da se radi o Director’s Cut verziji igre, za očekivati je nešto novog sadržaja na tom području. Ono što smo tražili, to smo i dobili, srećom ništa pretjerano, tako da je omjer glavne i nove priče 90 na prema 10. Možemo vam bez ustručavanja reći da je većina novih elemenata priče vezana uz Nico, s obzirom da se s paralelno s ”glavnim” događajima odvija i njena vlastita istraga nakon što i sama dan prije (početka igre) svjedoči ubojstvu osobe s kojom je imala dogovoren intervju. Srećom, otkrivanje događaja u koje je umiješan njen pokojni otac je jako dobro ukomponirano u srž priče, tako da ni u jednom trenutku ne ispada isforsirano i stavljeno reda radi. Uz to, možete se bolje upoznati sa samom Nico, koja i nije bila previše eksponirana u originalu. Iako se radi o ”samo” 10% igre, taj relativno mali postotak je dovoljan da vam osigura dodatno uživanje u fenomenalnoj priči.

Za one mlađe, slijedi kratki uvod u priču. Nakon ”novoga” početka s Nico, preuzimate ulogu George Stobbarta, američkog turista, koji uživajući na pariškom suncu te pritom ispijajući kavicu u malenom kafiću svjedoči zanimljivim događajima. Prvo se sumnjivi gospodin srednjih godina ušeta u kafić, da bi se za nekoliko trenutaka pojavio klaun s harmonikom koji također uđe u kafić. Nedugo nakon toga, klaun trčeći izađe iz kafića kojeg sekundama kasnije uništava eksplozija. Nekim čudom, George preživljava. S obzirom da je očito po prirodi avanturistički tip, naš George se baca u razgovor s prestravljenom konobaricom, policajcima koji se pojave, te na kraju – Nico. Naizgled obično ubojstvo će odvesti naše junake u neslućene pustolovine povezane sa uvijek zanimljivim vitezima Templarima.

Vizualno, igra i dalje izgleda jako lijepo, iako se radi o crtanim pozadinama starima 13 godina prikazanim na malenom ekranu. Dave Gibbons (Watchmen i 2000 AD stripovi) je napravio odličan posao s novim animacijama koje su dodatno oživjele većinu sporednih likova, kao i glavne protagoniste. No, kada već pričamo o oživljavanju, ono na što se moramo potužiti jest izbacivanje glasovne sinkronizacije, ako ništa, zbog fenomenalnih glasova koji su krasili Georgea i Nico. Još jedan od minusa je slabija kvaliteta zvuka, tako da fenomenalne kompozicije Barringtona Phelounga ne dolaze u potpunosti do izražaja. Ostatak zvučne kululise je solidan, te služi svrsi.

… Kada dođete do određene lokacije, pojavi se maleni kružić uz pomoć kojeg birate daljnu interakciju s predmetom ili osobom…

Što se tiče načina igre, radi se i dalje o klasičnoj point-and click avanturi. Zahvaljući touch screen mogućnostima drugog DS-ovog ekrana, Revolution Studio je razvio poseban sistem kontrole koji možemo nazvati drag-and-drop. Kada dođete do određene lokacije, pojavi se maleni kružić uz pomoć kojeg birate daljnu interakciju s predmetom ili osobom. Možda zvući malo zbunjujuće, ali kada se u kratkom roku naviknete na njega, sistem funkcionira zbilja savršeno.

S obzirom da je originalna igra bila natprosječno teška u određenim trenucima, dodan je i sistem hintova. Podijeljen na četiri razine, hint vam ispočetka daje maleni savjet kuda dalje i što napraviti, da bi vam finalna razina ponudila rješenje određene zagonetke/problema što se ponekad pokaže krucijalnim u trenutcima kada vam mozak jednostavno zablokira. Naravno, nekada vam neće toliko mozak zablokirati koliko će određene zagonetke zahtijevati čudne načine rješavanja. Kako bi dodatno začinili stvari, neke stare zagonetke su doživljele redizajn pritom koristeći mogućnosti touch screena. U svakom slučaju, moždane vijuge će se pročistiti od hrđe uzrokovane velikim brojem pucačina ovoga ili onoga oblika koje nam ovih dana servraju na redovnoj bazi.

Unatoč hardverskim limitima koji su rezultirali izbacivanjem glasova i nižom kvalitetom zvuka, Broken Sword: Shadow of the Templars je i dalje odlična avantura koja je u Director’s Cut verziji dobila priliku pokazati da i nakon 13 godina nije izgubila svoje čari. U slučaju da posjedujete Nintendo Wii ili DS, svakako odigrajte, neovisno želite li se prisjetiti jedne od boljih avantura koje ste ikad odigrali ili jednostavno želite iskusiti čime su se zabavljali stariji brat il seka.

Još jedan port legendarnog klasika ili ipak nešto više? Znamo da vas zanima, zato pročitajte recenziju igre Broken Sword: Shadow of the Templars za Nintendo DS.

82 Naša ocjena
  • veliki broj odličnih zagonetki