Tales of Monkey Island Chapter 1: Launch of the Screaming Narwhal [PC]

Marko Babić

Ah, koliko ovaj naslov samo budi nostalgije. Ponajviše za vremenima kad je Lucas Arts bio spreman izbaciti igre koje valjaju te kad je služio kao inspiracija i hram svima ljudima željnim dobre avanture, zabavnog humora i inovativnosti, kada su nizali sjajne avanture od kojih su sve stekle kultni status. Avanture kao što su Full Throtle, Day of The Tentacle, Sam & Max te konačno, Monkey Island. Prvi Monkey Island™ aka The Secret of Monkey Island izašao je sada već davne 1990. u doba DOS-a, disketa i vremena kad je u Ghotki u Pakistanu u jednoj nesreći poginulo oko 330 ljudi kada se vlak prevrnuo ili nešto. Ne pitajte za ovo zadnje, upravo sam to pronašao na wikipediji pod nedostatkom inspiracije za nabrajanja nepotrebnih događaja te godine.

Da se vratimo na Monkey Island™… Dakle, igru je pogonio tadašnji SCUMM™ engine, a igra je bila memorabilna po mnogočemu. Od duha u ulozi gusara LeChucka, mladog i poprilično tulavog wannabe gusara Guybrusha do zagonetki koje su tražile mašte koliko i logike, pa sve do svari kao mačevanja pomoću uvreda i protuuvreda.

Priča se vrtjela oko spomenutog Guybrusha koji je htio postati gusar koliko je htio i ruku lijepe mlade guvernerke Elaine, no LeChuck otme spomenutu ženu i Guybrush se da u potjeru. Najpoznatija i po manje – više svima najbolja igra u serijalu je treći dio aka The Curse of Monkey Island. Lijepa crtana grafika, sjajan voiceacting, gomila humora i originalnih zagonetaka postavili su previsoke standarde za nastavak koji je završio prilično neslavno. Bilo je špekuliranja oko toga hoće li ikada biti petog dijela ovog serijala i dugo smo mislili da je sve propalo budući da je Lucas Arts pokazao srednji prst avanturama, primjerice, otkazavši novi Full Throtle tjedan prije službenog izlaska igre. Srećom, našao se tu studio Telltale Games koji je otkupio prava na Sam & Max prije nekoliko godina i izdao solidan nastavak te avanture koji smo igrali u epizodama u ukupno dvije sezone. Nakon Sam & Maxa, prije nešto više od mjesec dana, još su nas više obradovali kada su objavili kako će svjetlo dana ugledati i Tales of Monkey Island, novi nastavak popularnog serijala o moćnom gusaru Guybrushu Threepwoodu, koji će također biti u epizodama. Hoće li nadmašiti sve standarde koje je postavila trojka ili barem biti jednako zabavan jest ono što ćemo doznati.

Prva u nizu od pet kronološki međusobno povezanih epizoda koje izlaze svaki mjesec, izašla je 7.srpnja pod imenom Tales of Monkey Island: Launch of The Screaming Narwhal. Početak je već lagano klasičan za Monkey Island™…

Kraća verzija priče: Guybrush, LeChuck i Elaine.

Malčice opširnija verzija: Guybrush pokušava spasiti Elaine od zlog duha / zombija / voodoo prokletog idiota LeChucka, nešto zajebe i oko toga se vrti čitava igra.

Normalan opis: Na svom ste moćnom brodu i vrijeme je da konačno i jednom zauvijek riješite svijet od svog zakletog ( i ukletog ) neprijatelja, LeChucka. To ćete učiniti na misteriozan, voodoo način, kombinirajući razne voodoo sastojke koje ste tražili preko svih sedam mora i sedam gora i sedam planina i ne znam čega, te usput spasite ženu od istoimenog zlikavca po ne znam koji put. Naravno, kako to obično biva, nešto sasvim lijevo se desi i Guybrushev plan ne završava ni približno kako je trebao.

Umjesto da spasi Elaine, spletom okolnosti i loše voodoo magije, Guybrusheva ruka postaje ukleta i nemoguća za kontrolirati, LeChuck postaje čovjek, Guybrushev brod se raspadne, a Elaine i dalje ostaje zatočena. Kao da to sve nije dovoljno, Guybrusha sudbina ( i morske struje ) odvedu do vrlo čudnog otoka, koji je okružen vjetrovima koji ne dozvoljavaju ni jednom brodu da ga napusti. Na tom otoku i počinje vaša avantura gdje susrećete bizarne likove, rješavate maštovite zagonetke i pokušavate doznati što točno ne valja s otokom i kako ga napustiti.

Sam način igranja prilično je jednostavan i ne zahtjeva mnogo privikavanja. Kao što ćete odmah ionako doznati u tutorijalu na početku igre, krećete se tako da držite lijevi klik miša te pomičete miš u smjeru u kojem želite ići. Ako neki item želite pogledati / pokupiti, jednostavno kliknete na njega. Držite li uz lijevu tipku miša i onu desnu, Guybrush će trčati. Ako vam je ovakav način kontrole ne odgovara, možete upravljati i pomoću strelica na tipkovnici. Inventar otvarate pomičući miš prema desnom kraju ekrana te selektiranjem istog ili jednostavno pritiskom na tipku „I“. U inventaru možete pobliže pogledati iteme koje ste skupili, kombinirati ih, itd.

Ono na što ćete se možda najviše morati priviknuti jest izgled Guybrusha. Osobno mi je isprve bio odbojan, no nakon malo igranja postaje simpatični dobri stari Guybrush. Grafika će vas u nekim stvarima podsjetiti na odličan treći dio serijala, a humor, zagonetke i glazba također. Možda će neke old skul avanturiste smetati 3D grafika, ali to je isključivo njihov problem, jer igra funkcionira odlično u tri dimenzije.

Igrajući ćete naići i na reference iz pop kulture (kao „U tube“), stare likove i reference na neke stare likove, a novi su isto uvrnuti i zabavni na svoj način, poput ludog doktora koji bi sve liječio amputacijom, primjerice masnicu na nozi bi riješio otklanjanjem vaše noge. Zanimljiv pristup.

Fanove će oduševiti što je većina stare glasovne postave ista (osim LeChucka) te što su na razvoju igre radili stari velikani kao Ron Gilbert, a one sa nešto slabijim računalima će obradovati što igra nije hardverski zahtjevna.

Na kraju, je li igra bolja ili jednako dobra kao treći dio? Po mom skromnom mišljenju, nije baš. Svejedno, igra kao takva je zabavna iako (pre)kratka ( zapravo za jednu epizodu, još je i solidne dužine ) te jedva čekam idući mjesec i novu epizodu sa još tri sata gameplaya. Na kraju kada sve epizode izađu, vidjeti ćemo da li Tales of Monkey Island kao jedna cjelina funkcionira bolje od prijašnjih nastavaka, što bi lako moglo biti.

Neki će fanovi serijala ovu igru popljuvati i iskritizirati, možda zbog skeptičnosti oko novog developera i drugačijeg izgleda Guybrusha, no dajte joj priliku. Igra uspješno vraća atmosferu Monkey Island™ serijala bilo glasovima likova, bilo humorom, pop referencama i zanimljivo i maštovito osmišljenim zagonetkama te nema nikakvog razloga za propustiti je. Pogotovo ako volite Monkey Island, ili avanture općenito. Bilo kako bilo, zahvalni smo što postoji Telltale Games i što misle na nas avanturiste.

Jeste već igrali ovu epizodu? Razočarani ili oduševljeni? Ostavite nam komentar u boxu ispod i recite nam što vi mislite o novom Monkey Islandu.

Ako ste negdje zapeli igrajući ovu igru, HCL ima lijeka! Donosimo vam detaljni prohod cijelog ovog chaptera, a ujedno i najavljujemo daljnje prohode za sve nadolazeće chaptere Tales of Monkey Islanda.

PROHOD: Tales of Monkey Island: Chapter 1 – PROHOD

Prva epizoda nanovo oživljenog Monkey Island serijala, stigla nam je u ruke. Puno ime joj je Tales of Monkey Island Chapter 1: Launch of the Screaming Narwhal, a da li je vrijedna vašeg vremena saznajte u recenziji.

• zagonetke
  • humor
  • Monkey Island™