HCL.HR

I Am Alive – Ubisoftova nesuđena franšiza

Zoran Žalac 07.03.2025.   •   6 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan prije 13 godina prvi put smo zaigrali I Am Alive – igru preživljavanja u postapokaliptičnom svijetu koja je tijekom svog razvoja prošla kroz brojne promjene.

Ponekad se dogodi da neka igra bude otkrivena prerano tijekom razvoja, a potom u konačnoj verziji nimalo ne sliči onome što je bilo prikazano. I pritom ne mislimo na grafiku, nego na kompletnu ideju same igre. Upravo je takva priča vezana uz Ubisoftov naslov I Am Alive.

Ljeto 2008., E3 sajam. Ekipa iz Ubisofta prikazuje CG trailer sa zanimljivim zapletom. U Chicagu se dogodio potres i lik zvan Adam Collins mora se probiti kroz ruševine, a mi sav taj kaos doživljavamo iz perspektive prvog lica. U Ubisoftu su uzbuđeni i nadaju se da I Am Alive može biti početak još jedne franšize.

Međutim, planovi su se izjalovili te igra usred razvoja mijenja developere i dolazi u ruke Ubisoft Shanghaija. Nakon nekoliko odgoda, igru ponovno vidimo 2011. godine, no tada je nešto sasvim drugačije – više nema Chicaga nego je tu izmišljeni grad Haventon, glavni lik više nema ime i prezime, igra je iz trećeg lica… Iz Ubisofta su kasnije otkrili kako je igra po izvornoj viziji bila skoro dovršena, no procijenjeno je da nije dovoljno zabavna. Na kraju se ekipa odlučila na digitalni naslov rađen za Xbox Live Arcade i PlayStation Network.

I Am Alive je u konačnici bila linearna igra preživljavanja. U postapokaliptičnom svijetu smo skupljali vodu, hranu, benzin, lijekove i streljivo, obračunavali se s bandama i penjali po razrušenim zgradama. Najvećim je dijelom akcija bila prezentirana iz trećeg lica, no ciljalo se pogledom iz prvog lica.

I Am Alive po izlasku nije pokupio baš najbolje ocjene, ali je svejedno bio najprodavanija Xbox Live Arcade igra u prva tri tjedna, te najprodavanija igra na PlayStation Networku mjesec dana kasnije. Isprva se činilo kako igra neće doći na PC, no to smo izdanje ipak dočekali pola godine kasnije. I to je bilo zadnje što je Ubisoft imao u planu za I Am Alive – kasnije se u tom kontekstu više nije spominjala riječ “franšiza”, a bome ni sam naziv igre.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (6)

  • Deratizat0R

    07.03.2025 - 22:32

    Sjećam se da mi je bio zabavan, iako nije bio vrhunska igra.

    • 06MadMax12

      @Deratizat0R, 08.03.2025 - 05:28

      baš to, isto sjećanje imam, ništa posebno, ali zabavna

  • milanbajic242

    08.03.2025 - 00:01

    Odigrao jednom kad je bila izasla, bila mi je sasvim ok igra.

  • Bronson

    08.03.2025 - 00:16

    Secam se da je imala dobru foru kada naletis na bandu dok nemas municije recimo mogao bi svakako da uperis pistolj u njih i blefiras a njihov AI bi reagovao shodno tome i tako se izvuces iz neke situacije..

  • Adam Jensen

    08.03.2025 - 19:54

    Ostala mi u lijepom sjećanju. Samo šteta što nije bila duža i malo budžetnija. Ubisoft će radije utumbat silne milione u stoti reciklirani nastavak neke franšize nego u nešto ovako originalno

  • TheCaptainCrash

    09.03.2025 - 15:28

    sjecam se da sam ovo cekao bas masu kao mali, na kraju je ok ispala igra. Radila je neke stvari ispred svog vremena, tipa kad ciljas u nekog sa praznim pistoljem, moze upaliti blef, dakle godinama ranije nego last of us. Ali cuttali su dosta od igre, tako da smo dobili dosta srezanu igru sa gomilu cut contenta.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?