HCL.HR

AMD otkrio FSR 3 tehnologiju i vijesti su obećavajuće

Zoran Žalac 26.08.2023.   •   5 komentara   •   Tehnologija


AMD FSR 3 tehnologija, koja osim upscalinga rezolucije donosi i generiranje “umjetnih” sličica po sekundi, radit će u svim DX11 i DX12 igrama, kao i na aktualnim konzolama.

Tvrtka AMD jučer je na Gamescomu napokon predstavila svoju novu AMD Fluid Motion Frames (AFMF) tehnologiju koja čini bazu nove, treće verzije Fidelity Super Resolutiona iliti FSR-a. Radi se tu o tehnologiji umjetnog generiranja sličica po sekundi, slično kao u slučaju Nvidijine DLSS 3 tehnologije. Međutim, dok to Nvidia radi hardverski, AMD-ovo je rješenje softversko te će kao takvo funkcionirati na širem nizu uređaja.

To uključuje AMD-ove grafičke kartice Radeon RX 5700 i jače / novije, Nvidijine GeForce RTX 20 grafičke, kao i Xbox Series X/S konzole.

No što konkretno donosi FSR 3? Ukratko, značajna povećanja performansi, točnije frameratea. Primjerice, Forspoken uz AMD-ov FSR 3 u 4K rezoluciji na Ultra-High RT postavkama može dobiti čak 86 fps-a više nego bez FSR-a.

E sad, slično kao i kod DLSS-a 3, svako umjetno generiranje sličica po sekundi može dovesti do povećanja odaziva na kontrole. Koliko će ta “šteta” biti velika kod AMD-a, ostaje za vidjeti.

Forspoken i Immortals of Aveum bit će prve PC igre koje će podržavati FSR 3, no ekipa iz Radeona radi na tome da se podrška za FSR 3 retroaktivno doda svim DirectX 11 i 12 igrama, na razini sustava.

Iz AMD-a napominju kako ne treba očekivati da će FSR 3 i AFMF tehnologija magično ubrzati sve PC igre, tj. učiniti da vam igra skoči s 20-30 fps-a na glatkih 60. Naime, ova tehnologija u pravilu donosi velike skokove u framerateu onda kad već imate koliko-toliko stabilnih 60 fps-a. Dakle, 60 fps-a je nekakva baza s koje možete očekivati poboljšanja u izvedbi igara kroz FSR 3.

Označeno sa: ,

Komentari (5)

  • Terox

    26.08.2023 - 20:56

    Ukoliko kao sto su otkrili iz Digital Foundary stvarno bude na razini kvalitete DLSS 3, onda je ovo uistinu genijalna vijest.
    Par stvari za napomenuti, AMD-ovo generiranje frameova je tehnicki takoder hardwerski, koristit ce graficku karticu. Jedina razlika je u tome sto kod zelenih postoje Tensor jezgre koje su specijalizirane machine learning jedinice specijalizirane za takve zadatke.
    Takoder kako zasad stoji DX11 i DX12 igre ce uistinu moci imati FSR3, ali samo preko Hyper FX programa koji ce biti dostupan samo za 7000 seriju grafickih. Medutim to zasad nije provjerena informacija.
    Osim toga su najavili i alternativu DLAA sto je po meni najbolji dio DLSS serije tehnologija jer je rijec o anti aliasingu koji ima sansu zamijeniti ocajni TAA, ukoliko AMD ima i svog konja za utruku tim bolje.

    • NikolaS

      @Terox, 27.08.2023 - 11:48

      Samo se nadam da će biti bolje nego FSR2.1 jer sam primjetio da on meni smanjuje FPS.

  • rokonja

    27.08.2023 - 07:28

    Ne trebaju meni umjetne sličice po sekundi. Ma daj…

  • Virty

    27.08.2023 - 11:02

    Zorane, fali ti slovo “s” u naslovu 🙂

  • marko1106

    28.08.2023 - 15:18

    Ps5 ništa?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?