HCL.HR

Bivši predsjednik Sonyjevih studija kaže da trebamo kraće igre

Zoran Žalac 25.06.2020.   •   78 komentara   •   Industrija videoigara


Bivši predsjednik Sonyjevih studija za razvoj videoigara kaže kako je izrada videoigara neodrživa te da nam trebaju kratkotrajniji naslovi.

Shawn Layden je bivši predsjednik Sonyjevih studija za razvoj videoigara koji u zadnje vrijeme ima aspiraciju postati Djed Božićnjak. Osim što uzgaja impresivnu bradu, Layden vodi promišljanja o industriji videoigara iako više nije u Sonyju. U nedavnom intervjuu za portal Venturebeat, Layden je poručio kako je trenutna situacija s visokobudžetnim projektima u gaming industriji neodrživa. Troškovi izrade igara rastu, a svi žele dostaviti igre koje će ljude zabavljati na što duže vrijeme.

Layden poručuje kako bi odgovor na taj problem mogao biti povratak na igre koje bi trajale 12-15 sati. Tvrdi kako bi osobno tada mogao završiti više igara umjesto da si slobodno vrijeme razvlači na igre koje traju po 80 sati.

Vrijeme trajanja igre baš je nedavno opet došlo u fokus kada je potvrđeno da će jedna od prvih ekskluziva za PlayStation 5, Spider-Man: Miles Morales, biti kraćeg trajanja od originalne igre, otprilike oko desetak sati. Igrači su sada već naviknuti na to da za cijenu od 60 eura mogu dobiti i do 60 sati igranja pa je svako pozivanje na kratkotrajnije igre pomalo kontroverzno. S druge strane, vrijeme koje korisnik provede uz određenu igru postaje sve važnija metrika, pogotovo za privlačenje partnera za različite pretplatničke usluge.

Označeno sa:

Komentari (78)

  • moordrak

    25.06.2020 - 12:37

    Zato JE bivši predsjednik sonyevih studija. Kupim li nešto za 60€ i to traje svega nekoliko sati,poput prosječnog filma, osjećam se prevareno ma kako ta igra bila divna i krasna. Analiziram li malo svoje vrijeme provedeno pred plejkom, najviše peglam po online multiplayer tipu igara i to je tako već nekoliko godina, dakle spreman sam plaćati nekave online usluge i razno razne dodatne servise ako se dobro zabavljam. Osim nekoliko naslova (AC, Horizon, CP2077 ) koje ću igrati bez obzira na sve, često se i sam nađem u stisci sa vremenom pa sve manje eksperimentiram i otkrivam toplu vodu sa nepoznatim igrama. Ono što imam namjeru igrati u pravilu ne traje manje od tridesetak sati. Te male prčkarije od igara nisu loše, upravo suprotno, skoro svaki puta me ugodno iznenade, ali jednostavno nedam 60-70€ za njih. Žao mi je.

    • drazensi

      @moordrak, 25.06.2020 - 15:01

      Kolicina sadrzaja i duzina neke igre nemaju veze s kvalitetom. Zbog toga je meni duzina igre apsolutno nebitna. Ima puno igara koje u svojih 10 sati igre donesu puno vise toga od nekih koje traju stotinjak. Ono sto je bitno ovdje razluciti jest da covjek ne prica o online naslovima. Tu je jasno da kako financiranja i odrzavanje projekata funkcionira. Kvaliteta uvijek ispred kvantitete. Ono sto mene cini zadovoljnog nakon potrosenog novca jest cinjenica da sam dobio kvalitetan proizvod, a ne cinjenica da sam ubio 100 sati na jednu igru, a 60% sadrzaja je skupljanje resursa i fetch questovi.

    • Duanador

      @drazensi, 25.06.2020 - 18:56

      Ako pkatim 60€ igru i traje svega 10-12 sati. Da je najbolja igra na svijetu. Nije vrijedna tih para. To je 2eura po satu igranja. jedino ukoliko je zagarantovano 3-4 besplatna DLC sa prosirenjem price. Onda mozda da.

    • moordrak

      @drazensi, 26.06.2020 - 09:54

      Primarno je razlučiti da nedam 70€ za igru koja traje od petka do subote. Neznam što tu nije jasno.

    • symbi0n

      @drazensi, 26.06.2020 - 13:16

      Možda nemaju veze. Ali onda prilagodi cijenu. Jer sigurno nije utrošeno jednako ni vremena, a ni love u izradu igre od 12 i 80 sati trajanja. Prema tome ne vidim nikakvog razloga da traže istu cijenu za njih.

    • siblyx

      @symbi0n, 26.06.2020 - 16:01

      Ne mora značiti da nije. Ok ako igra ima raznolikog i kvalitenog contenta u tih 80h, ali ako ima 80h repetitivnih stvari, to nije ništa više vremena otišlo nego u igru od 12-15h, ali s kvalitenom produkcijom i contentom.

      Možda je i ta igra od 12-15h uzela više vremena, nego copy paste sranje od 80h.

      Ne možeš vrednovati igre samo po trajanju. Tu je daleko više i puno bitnijih stvari, od world settinga, zvuka, optimizacije, ranolikosti, priče, grafike, prikaza emocija, dijaloga, sveukupne prezentacije, balansa, itd., itd.

    • Dragon3

      @drazensi, 10.07.2020 - 08:03

      Jedna od tih igara je i jedna od prvih igara za PS4 The Order 1886 koja je meni po pitanju same priče vrhunska a grafički iako je igra linearna pravi “bombončić” . Na kraju krajeva mi je jako jako žao što studio Ready at down nije kupio SONY pa da dobijmo i (meni osobno) nastavak. 🙁

  • vragec25cro

    25.06.2020 - 12:44

    Može zašto ne,ali neka onda i stave cijenu takvu 🙂

    • Lazy

      @vragec25cro, 25.06.2020 - 13:22

      Potpisujem!

    • Smike

      @vragec25cro, 25.06.2020 - 14:41

      Baš tako nek traju 15 sati i koštaju 15 eura

    • drazensi

      @vragec25cro, 25.06.2020 - 15:02

      Cijena i je takva. Igre godinama vec imaju istu cijenu, a produkcija je skuplja i skuplja jer i sami igraci traze uvijek vise i vise. Stoga mozemo zapravo biti sretni sto su cijene takve kakve jesu 🙂

    • vragec25cro

      @drazensi, 25.06.2020 - 16:09

      Kako skuplja?Osim grafike malo šta se mijenja.

    • Ipe77

      @drazensi, 25.06.2020 - 18:30

      taj podatak si izvukao odkud??!?!?!…ma daj molim te pa logika ti nije jaca strana….ako igra dođe 50€ i kupi je 100 ljudi onda kad bi došla 25€ kupilo bi je 200 ljudi tim više onda sto ti više ljudi ima na igri logikom stvari ce vjerovatno i privući lakše nove ljude naravno i raste ti broj igrača…..samo sto je tako kako je oni svi su zadovoljni brojem prodanih primjeraka i to se tako kotrlja godinama i nema tu nista novooo…..

    • moordrak

      @vragec25cro, 26.06.2020 - 10:01

      Upravo tako.

  • Bojko77

    25.06.2020 - 12:51

    Iskreno, ja bih dao igre za đabe.. kad završiš prvo poglavlje, moraš platiti za drugo pa tako do kraja… nevjerovatno, pohlepa. KAo i kad ako nisi kupio AC Odyssey DLC nisi vido pravi kraj igre! Imam skoro 500h u toj igri, nekom velika, nekom paše, netko ju kupio s seasno pass i izvukao sve i maximum. U USA je igra nova 60$, oko 55€, dok u EU isti naslov je 75€, to je za PS4, u prosjeku svakim izlaskom nove generacije cijene su išle gore, znači računajmo na 80€ najmanje. Dati takvu cifru za 10 h igre definitvno nije nešto što se ima smilsa, onda čekati da padne cijena na 20€ pa ajd..

    • Fenner

      @Bojko77, 25.06.2020 - 13:17

      Pazi ovo puno ih košta izrada, a koliko uprihode od tih igrica? Ovaj Božićnjak priča gluposti. Zamisli neku RPG igru koja traje 10-15h, no chance. Po meni je najgora stvar ako igra traje 80+ sati i ono full je repetativna, kao što je AC odyssey npr. Potpuno se slažem sa tvojim komentarom.

    • drazensi

      @Fenner, 25.06.2020 - 15:09

      Manje nego su prije uprihodili. U tome i jest stvar. Single player igre na koje i sam Sony cilja i podrzava su financijski neodrzive i iziskuju prodaju u milijunskim kopijama da se ostvari profit koji bi ti dopustio da se upustis u nove rizike i nove IP-e. Zbog toga danas vise vidimo nastavke na nastavke i remakeove. Jer nove stvari visoke produkcije su sve skuplje i skuplje i teze je u njih investirati i nadati se da ce uspjeti. Ista stvar ti je i oko filmova u zadnje vrijeme. Film mora zaraditi 5-6 puta vise od cijene produkcije da bi se smatrao uopce profitabilnim. Stvari nisu crnu bijele i znam da bi opet svi htjeli reci kako kompanije muljaju i imaju oni para ko blata. Da imaju, ali niko nema do besvijesti. Sve vise i vise studija se gasi jer su jednostavno neprofitabilni. Studiji koji su nekad radili vrhunske naslove danas vise ne postoje. Postoje razlozi za to.

    • Bojko77

      @drazensi, 25.06.2020 - 18:40

      Ma gledaj, na kraju godine sve kompanije daju svoju zaradu, koliko ja znam, propadnu one koje prestanu izbacivati AAA naslove, a zarada top 5 firmi u prodaji igre ti se zavrti glava, zarada 2019te za samo USA nažalost ne podržava tvoje navode: Sony Computer Entertainment 10.6 miljardi $, Activision Blizzard i Electronic Arts svaka 3.5 miljardi $, Namco Bandai Games 2.2 miljardi $, Ubisoft Entertainment 1.5 miljardi $, itd, itd… samo USA! Mislim o čemu mi pričamo? Miljarde $ u prihodima u samo jednoj godini?!? Koliko košta igra da se napravi, sigruno ne kao Avenđersi 4 gdje svaki glumac dobije para da si kupi otok, ili dva… To je počela biti čista pohlepa, “rat” protiv microtransakcija je dao plodom, pa kako ćemo sad, pa dati ćemo igre koje se završe u dva dana, po punoj cijeni tako da tjedno će morati kupiti barem jednu, i onda bacati DLC svako toliko po 40$, recimo jedni koji vole must igrače je Mortal Kombat da boli glava, i Tekken, svako toliko neki DLC, i imaš ga u main menu, i tjera te da ga kupiš…

    • Fenner

      @Bojko77, 26.06.2020 - 08:23

      Zaboravio si spomenuti Fifu, kolku oni lovu tek zgrću godišnje na mikrotransakcijama u FUT-u, a fortnite! Kako ti kažeš zavrti mi se u glavi kada vidim te cifre. Gle to je trenutno najjača industrija u svijetu i ne mogu oni samo tako propasti.

    • Bojko77

      @Fenner, 26.06.2020 - 10:44

      I Fifa, slažem se… priče oko cijene razvoja igra ne drže vodu, čim usporediš godišnju zaradu, ne prodaju, na istim…

    • Fenner

      @Bojko77, 26.06.2020 - 11:53

      Upravo tako Bojko. To je isto kao i u svim ostalim industrijama, jedni odlaze drugi dolaze i tako u krug. A konkretno ova industrija gotovo pa i ne može propasti, jer tu je lova.

  • Dr.Gamer

    25.06.2020 - 13:13

    Nema nikakvih problema, ali da cijena bude 30 evra umjesto sramotnih 60 za video igru

    • movie

      @Dr.Gamer, 25.06.2020 - 13:16

      Pa pogledaj koliko danas košta razvoj jedne igre. S 30 eura tanko bi kakili a mi još tanje igrali. Nažalost to su činjenice.

    • marko1106

      @movie, 25.06.2020 - 15:01

      Ako je dobra igra isplati se ako nije ni ne isplati se. Neka rade igre kakve hoce ali neka ne ocekuju istu zaradu.

    • Mihael5555

      @movie, 25.06.2020 - 15:56

      Pogledaj koliko kosta snimanje filma pa nije karta 60 eura

    • Darac83

      @Mihael5555, 25.06.2020 - 16:39

      😂😂😂

    • movie

      @Mihael5555, 25.06.2020 - 22:20

      Pogledaj koliko ljudi pogleda jedan hit film a koliko ljudi kupi jednu hit igru a otprilike isto koštaju u razvoju. Da toliko ljudi pogleda jedan hit film i on bi koštao 60 eura a da toliko ljudi kupi jednu hit igru koliko ih pogleda hit film i ta igra bi koštala 8 eura. Vrlo jednostavno. 200 milja treba vratiti. nekako je to lakše s filmom kojeg gleda neusporedivo više ljudi pa je logično da karta filma dođe osjetno manje od jedne igre.

    • Mihael5555

      @movie, 26.06.2020 - 18:01

      Industrija videoigara zaraduje vise nego filmska tako da to nema smisla to sta kazes da vise ljudi gleda filmove

    • movie

      @Mihael5555, 27.06.2020 - 12:11

      Možeš mi staviti podatak koliko je u 2019 godini zaradila filmska industrija a koliko igračka industrija. Možeš mi dati podatak koliko je ljudi vidjelo najgledaniji film u 2019 godini a koliko je ljudi kupilo najprodavaniju igru u 2019 godini pa ćeš i sam shvatiti da ustvari tvoj komentar nema smisla.

    • Mihael5555

      @movie, 27.06.2020 - 12:29

      In 2018, the global box office was worth $41.7 billion. FILMOVI

      As an industry, video games generated $119.6 billion in revenue during 2018 VIDEOIGRE
      Ne da mi se traziti ovo drugi trazi sam sta sam ti ja ovdje da ti trazim podatke.

    • movie

      @Mihael5555, 27.06.2020 - 15:41

      Vidiš statistika je kao i bikini, puno otkriva a ništa ne pokazuje. Kada bacimo pogled na kompletnu zaradu u industriji onda vidimo da su ti novci raspoređeni na razne platforme. Najveće prihode ostvarile su mobilne igre i to u visini od 64,4 milijarde dollara. PC je ostvario promet od 29,6 milijardi dollara i onda dolazimo do konzola o kojima smo pričali i koje su povod cijele ove rasprave a one su ostvarile promet od samo 15,4 milijarde dollara. Film i dalje ostaje na svoje 42 milijarde i to je samo zarada od box office. Dakle samo zarada u kinima, a gdje su još prihodi od prodaje blu raya, tv prava itd itd. Vješta manipulacija koja prikriva pravo stanje o zaradama igara na konzoli i o zaradi filmova u filmskoj industriji. Složit ćeš se da zarada na mobilnim igrama nije bila predmet rasprave već smo isključivo razgovarali o konzolama i zašto igra na konzoli dođe 60 eura. Sada je puno jasnije zašto igra dođe upravo toliko.

    • Mihael5555

      @movie, 27.06.2020 - 16:16

      OK aristotel

    • movie

      @Mihael5555, 27.06.2020 - 16:48

      Samo bih ti još dodao da dobar dio od tih 15.4 milijarde otpada na mikrotransakcije pa je sam promet od čiste prodaje igri za konzole osjetno manji. S obzirom na cijene igri u razvoju nema tu puno prostora za korekcijom cijene igre. Bojim se da će u budućnosti biti samo još skuplje. Dam se kladiti da će za novu generaciju konzola blago porasti.

    • Sinek

      @Mihael5555, 25.06.2020 - 23:45

      a zasto usporedjivati kartu i pravo da odigras igru kolilo god puta zelis? probaj kupovati blu rayeve novih filmova pa javi koliko kostaju

    • Sinek

      @Mihael5555, 26.06.2020 - 00:59

      kakvog smisla ima usporedjivati karte i igru koju imas za stalno? probaj kupovati blu rayeve novih filmova pa javi koliko kostaju…
      plus sto filmovi traju 3 sata, dakle 3 puta krace i on kratkih igara koje mozda imaju i replay value

    • Sinek

      @Sinek, 26.06.2020 - 01:02

      whoops tek sad vidim da je i prvi komentar se zalijepio, stranica je uzasno spora

    • Mihael5555

      @Sinek, 26.06.2020 - 18:00

      Igre itako vise zaraduju od mikrotransakcija, a toga nema u filmovima.

    • movie

      @Mihael5555, 27.06.2020 - 12:27

      Nije, ali kumulativno toliko ljudi pogleda jednokratno film u kinima pa se on već samim time isplati. Potom dolazimo do prodaje blu ray naslova koji koštaju po izlasku oko 25 eura. Potom taj isti film završi na nekom filmskom kanalu pa filmski studio još jednom na tom filmu nešto zaradi i na kraju taj isti film završi na nekoj komercijalnoj televiziji koja opet plati neke novce za taj film. No ni to nije sve, kao u onoj reklami pa za godinu dana dobijemo novo izdanje nazvano redateljeva verzija, necenzurirana verzija ili proširena verzija pa ti još jednom taj isti film prodaju po 25 eura. Uviđaš razliku u prodaji jedne video igre i jednog filma te koliko više mogućnosti u svemu tome ima jedan film od jedne igre pa možda shvatiš zašto kino karta ne košta 60 eura.

    • Ipe77

      @movie, 25.06.2020 - 18:31

      nemora značiti ako spuste cijenu po primjerku onda bi bilo logicno da bi im vise ljudi kupilo pa bi više ljudi pricalo pa bi se lakse i novi clanovi pridobili

    • movie

      @Ipe77, 25.06.2020 - 22:22

      Budi bez brige. Tržište se istražuje i ništa se ne donosi bez veze i napamet. Zna se koliko je gaming tržište i koliko ono ima kumulativno novca. Sve je podređeno tome a sve ostalo su nerealne želje nas igrača koji bi htjeli jeftiniju igru.

    • movie

      @Ipe77, 27.06.2020 - 12:22

      To uopće nije logično, to je samo tvoje mišljenje. Postoje cijeli timovi ljudi koji istražuju tržište i kako se ono ponaša. Niža cijena u konačnici ne mora doprinjeti i boljoj prodaji te većoj zaradi. Imam bezbroj primjera koji će to dokazati. Evo ti samo jedan. 25 godina sam se bavio video poslom. Uzmimo za primjer firmu blitz. Bez obzira na cijenu hit filma blitz je uvijek prodao hit u točno određenom broju komada. Cijena nije utjecala niti na 10% bolju prodaju. E sada, sa strane blitza je li bolje prodati hit film u 5000 komada po 250 kn ili u 5500 komada po 150 kn? Blitz ima tržište i ono je takvo kakvo je. Ne može ga podići za tri puta da bi mogao prodavati film za 35% manju cijenu i očekivati veću zaradu. ista stvar je u gaming industriji. Sony zna da je prodao 100 milijuna komada konzole i da će određeni hit kupiti maksimalno 10% vlasnika te iste konzole, karikiram naravno ali to govorim da bih pojasnio na što mislim. S obzirom da znaju koliko će komada igre prodati oni cijenu prilagođavaju toj cifri. Sve što bude iznad bit će super. No jasno je da na pretpostavljenom broju prodanih komada moraju vratiti uložena sredstva i nešto zaraditi. Da su stavili tlou2 po 20 eura prvi dan prodaje, vjeruj mi da bi danas zbrajali koliko su novca popušili. Jednostavno to povečanje prodaje uslijed niže cijene ne bi moglo nadomjestiti toliko sniženje cijene igre s obzirom na ograničeno tržište kojim raspolažu. Sve je u brojevima.

    • Fenner

      @movie, 26.06.2020 - 08:31

      Ne slažem se u potpunosti s tobom. Samo pogledaj koliko zarađuje EA i Sony, pametnom dosta. Slažem se da je izrada igara skupa, no ako će napraviti kvalitetan proizvod, uprihodit će i dvostruko više od troškova. Iskreno ja rijetko kada kupujem nove zapakirane igre, jer su mi preskupe. Malo pričekam i kupim za duplo jeftinije na njuškalu.

    • drazensi

      @Dr.Gamer, 25.06.2020 - 15:12

      Za 30 eura vise rijetko koju indie igru mozes dobiti. Gaming je skup sport, htjeli to ljudi priznati ili ne. Nije za svakog. I treba cijeniti trud koji je ulozen u svaku igru. Pogotovu neku AAA.

  • siblyx

    25.06.2020 - 13:23

    Slazem se s covjekom. Ovo u zadnje vrijeme je uzas. Svaka AAA igra traje po 30+h.
    Nemam nista protiv ako je igra stvarno dobra i uspije zadrzati kvalitetu, raznolikost, gameplay elemente i sve, a da prica ne pati zbog tolike kolicine sati.
    Ali u vecini slucajeva to nije tako.
    Zadnje sam odigrao AC: Origins. 88h za sve. Uzas zivi koliko je to lose jer su sve rastegnuli na preveliku mapu u 150+ identicnih misija.

    Radije odigram igru od 8-16h, ali da je kvalitetna, nego da nešto traje po 30, 50, 80h, a kvalitetna contenta je jadna.

    Quality over quantity.

    • Fenner

      @siblyx, 25.06.2020 - 14:37

      Istina! Iskreno ja nemam ništa protiv da igra traje 80+ sati (RPG, open world) ali da je raznolika, tj. da se događa stalno nešto novo, ono da nije repetativno. Što se tiče linearnih igara to mi je ok da je gameplay između 8-16h.

    • siblyx

      @Fenner, 25.06.2020 - 15:07

      Zato su mi indie igre puno bolje od valjda 99% novih AAA igri. Potrude se istaknuti nekako, ponuditi nešto novo, razraditi game world, priču, i sve je kompaktnije i krače. A ne kad mi Ubisoft izbaci novu staru igru s novim skinom, 100+ misija, 200 collectiblesa, a od toga svega 2-3 različite misije, a ostalo samo ponavljanje jednog te istog.

      I novi TloU je predug za dobrih 5 sati.

      Open world igre pogotovo zbog toga. HZD mi je zbog toga dosta patio jer te igra izbombardira s 200 ikona na mapi i kojekavim distrakcijama. A takvih igri ima hrpa.

    • Fenner

      @siblyx, 25.06.2020 - 15:10

      Da, istina.

    • Ipe77

      @siblyx, 25.06.2020 - 18:40

      ubisoft (bugisoft) nije ni malo dobar primjer ima ih jos ali eto njih bi posebno izdvojio imaju doma jednu šablonu i po njoj rade sve živo….ono izbace AC tisuću,ali u svakom nastavku vrsta misije ista ubace 10000000 nepotrebnih boxova i gluposti po mapi da ti treba 6000 sati da ih sve pokupiš a zapravo ti ni ne trebaju niti su ikad trebale looolllll…..oni su uzass i bez ove priče

  • Ki-ya Karate Monster

    25.06.2020 - 13:40

    Ali meni trebaju igre od preko 800 sati

    • Fenner

      @Ki-ya Karate Monster, 25.06.2020 - 14:26

      Ha, main quest i još kojih +400 sati sidequests…

    • Ki-ya Karate Monster

      @Fenner, 25.06.2020 - 14:58

      Main story i ostalo da ubijjam kripove s onako overpowered herojem

  • Anthemm

    25.06.2020 - 14:41

    Kolko para tolko muzike, u ovom slučaju obrnuto. Ako hoce kraće igre, cijene trebaju biti manje. Nitko nije lud da plati 60 eura za 20 sati igranja

    • tryon

      @Anthemm, 25.06.2020 - 15:08

      ali su ludi platiti 60€ za ponavljanje gameplaya od prvih 10 sati.

    • siblyx

      @Anthemm, 25.06.2020 - 15:09

      Ali bolje 20h kvalitetno napravljene igre i contenta, nego 60h razvodnjene priče i repetitivnih misija/aktivnosti.

      Radije ću pojest manji obrok, ali fini, nego ogroman, ali bez okusa.

    • Ipe77

      @siblyx, 25.06.2020 - 18:36

      tako je,ali zasto ne bi napravili onda kvalitetnije 60h o tome ne pricaju,a znaju skratiti igru jer nisu sposobni napraviti 60h kvalitetno nego samo 20h pa ono ajmo mi to skratit da vama bude kvalitetnije a cijena ce ostati jednaka …..samo laka lova i gg

    • bornfrompain1993

      @Ipe77, 25.06.2020 - 20:26

      Ocito ne znas koliko je tesko napraviti dugu a dobru igru, da je neka igra zanimljiva i da se ne ponavlja 60h je tesko, dok za 20h je lakse 3 puta.

    • movie

      @bornfrompain1993, 25.06.2020 - 22:23

      I neusporedivo jeftinije a sada većina plaće na cijenu igri.

  • tryon

    25.06.2020 - 15:09

    riječi mu se pozlatile. ako ne pređem igru u 20h, pada u zaborav. jer nakon cca dva tjedna sto je igram, prođe me volja. npr htio bih odigrat death stranding, witchera itd itd ali jednostavno ne mogu toliko dugo to natezat

  • Samurai-san

    25.06.2020 - 16:04

    Osobno se slažem sa ovime što čovjek priča.
    Iskreno, jedna od boljih, ako ne i najbolja igra ove generacije za mene je Hellblade Senua’s Sacrifice.
    Priča zanimljiva, nije rastegnuta nepotrebno. Gameplay mehanike zanimljive, ne forsirane. Trajanje 8-12h, taman. Cijena 30€, taman. Cjelokupni dojam 10/10.
    Razumijem da neće svaki studio izdavati takve igre, ali to je ono na što se ja fokusiram jer sam ograničen sa vremenom. Nemam ga dovoljno da bi igrao sto repetitivnih misija koje su tu sa svrhom da igra traje 50, a ne realnih 20h.

  • Tony Ghost 1811

    25.06.2020 - 16:25

    Znaci, mozemo ocekivati manje sati igranja za skuplji iznos. Pa ja tim pohlepnim govnima ni ovako ne dam vise od 200kn, mogu oni te cifre nabijat koliko god zele.

    • Tony Ghost 1811

      @Tony Ghost 1811, 25.06.2020 - 18:06

      Kao RE3 koji kosta ako se dobro sjecam malo vise oko 400kn. Za 3h zabave. Pa tko je tu lud. Nu u ludilu ne bih kupio za taj iznos, bez obzira sto sam veliki ljubitelj RE serijala.

  • Toma_HR

    25.06.2020 - 17:28

    Kako je jako pametan, zašto igre ne koštaju, 10, 15, 20, 30 eura pa neka traju 10 sati, pa ako je neka The Witcher 3 neka košta 60 eura – a mi ko kupci odlučujemo šta ćemo kupiti. Ali ne Sony je rekao – svaka nova 60 eura i kraj. Jer mi smo ovce, a oni su pametni. Pa ako su pametni neka rade 6-7 godina igru- ko ih j…e i ako nije dobra neka propadnu, pa nije 60 eura malo.

  • Red Falcon 2

    25.06.2020 - 18:34

    Danas svi žele imat svoj Witcher 3 il GTA/RDR pa zato svaka igra mora bit open world i imat 10 000 side questova i mora bit live service jer naravno da je. Jednom kad prođe ta euforija za open world light RPG-ovima smanjit će se i troškovi i vrijeme rada na igrama.

    • Bojko77

      @Red Falcon 2, 25.06.2020 - 18:51

      Ha, pa eto, RE3 Remake, mnogo, mnogo nezadovljnih igrača, kratka, odrezali mnoge lokacije iz originala, duža vjerovatno bi imala i više zadovljnih igrača, velike su primjedbe na dužinu igre od 60€. Prodaja nije nakon početne euforije baš ih zadovoljila, uostalom kad netko napiše ja hoću kratku igru ali da je super, molim, koje su to AAA igre koje traju 10h? Meni pada Devil May Cry 5, i opet ako želiš Platinum ili “sve” moraš ponavljati, ponavljati, ponavljati….. a troškovi izrade igara, gore sam napisao miljarde dobiti godišnje, samo godišnje od top kompanija, ne znam odakle se vuču zaključci da su igre preskupe i treba ih skratiti vremenski, osim pohlepe izdavača! Osim izbaciti što više igara za punu cijenu, i ja se baš pitam da li će biti te kvalitete u svakom naslovu, ne bih rekao….

    • moordrak

      @Bojko77, 26.06.2020 - 10:30

      A ima ih ima… Recimo neki stariji biseri: cijela trilogija Bioshocka, Alan Wake, Dead Space, Bayonetta, Prey, W.E.T., Rage. Od novijih The Outer Worlds, Cuphead, Detroit Become Human, Control… Ignoriraš li dodatne sadržaje, osnovni prijelaz traje od 7 do 12 sati. Gameplay se može razvući na tridesetak sati u prosjeku ganjaš li trofeje ili kakav high score. Kada ovo rasporedim po danima, imam što raditi uvrh glave tjedan dana (po igri naravno) 🙂

    • Bojko77

      @moordrak, 26.06.2020 - 10:56

      Kako si napisao, stariji naslovi, osim Control, i on izbacuje DLC, i ako želiš proći 100% i Platinum, nije baš 10h, inače ja sam ju Platinirao, imaš dodatnih stvari koje moraš napraviti želiš li to, Alan Weka igram na Pc, opet mi nije 10h, odnosno sve te igre za manje od 10h je “jurcanje” do kraja, ne radiš sporedne misije ili dodatke… pa opet je u mnogim igrama tu da podrobnije objasni priću i/ili produži igranje. Drugo, vraćamo se na ono, nema previše dobrih naslova ali kvalitetnih, i dovesti ćeš se da svaki tjedan ćeš morati jednu ili barem dvije igre i to po punoj cijeni… Ne slažem se s tim, uredu je da imamo kraće igre ali i one duže. Eto imam igre na kojima sam cijeli mjesec. Taj mjesec nisam potrošio dodatnu lovu, a da mi nije valjala ne bih ju igrao. Sad da sve to postane kratko, tj da ih počinju zvati dijelovima i prodavati po punoj cijeni. Recimo kao Hitman, izlazi u dijelovima, i sad ti svaki mjesec naplate kao cijelu igru… meni je tu probme pohlepa, kako sam pisao, svatko s googleom može vidjeti prijavu zarade studia u USA, gdje nema puno šale s porezom, a sad gdje je još ostatak svijeta…

  • Gamingground

    25.06.2020 - 19:36

    Moj BIVŠI predsjednice neka onda cijena igre od 10-15 sati bude 30-40€, ako ne i manje. Pa nisam jos toliko izgorio da dajem 60€ za npr. tog novog Spider-Mana koji traje eto 15 sati, pored Witchera koji traje 100+. Nismo svi bivsi predsjednici, jbg…

    • bornfrompain1993

      @Gamingground, 25.06.2020 - 20:29

      Witcher je rijetki slucaj u kojem igra moze biti zanimljiva sa toliko puno sati gameplaya. Ne mozes nabrojati vise 10 takvih igara…

    • Gamingground

      @bornfrompain1993, 25.06.2020 - 22:54

      Slazem se, ali ima dosta igrica koje vrijede 60€ iako mozda nisu nivo Witchera, Uncharted, The last of us, GoW, Spider-Man, RDR, GTA V…. I sada zamisli igrica poput npr GoWa traje 12 sati i prekrasna je i sve, ali je mozes prijec u 3-4 dana ako imas vremena. 60€ za za 4 dana zabave, ne hvala. Takvu igricu bi kupio na nekom popustu na PS storeu jer mi nema smisla dati 60€ za nista…

    • bornfrompain1993

      @Gamingground, 25.06.2020 - 23:52

      Pa istina je da, ali npr ja sam Spidermana platinuirao za tjedan dana, znaci sve trofeje sam za tjedan dana uspio skupiti. Tlou sam isto brzo prosao, ali za ove ostale igre sto si nabrojao stima, traju dugo i zabavne su. Jos bi dodao i Personu 5 na listu. Ali da, ako zeli da igre manje traju trebao bi i znatno spustiti cijenu na iste.

  • TITANXIS

    25.06.2020 - 19:53

    A baš bezveze, prije bih rekao da je obratno jer gejming industrija raste iz dana u dan i sve je više nezavisnih razvojnih studija koji rade dugotrajne i visokobuđetne igre i na kraju im se to isplati. Ako neko uživa u nekoj igri koja traje 80-tak sati, ne vidim problem. Taj “bradonja” misli samo na masovni i brzi konzumerizam jer on je na kraju neodrživ ali njemu bi se naravno isplatilo.

  • bornfrompain1993

    25.06.2020 - 20:30

    Govori istinu, mozda sam odigrao maksimum 4-5 igara koje su zanimljive a uzasno su duge, ako i toliko.

  • Adam Jensen

    25.06.2020 - 20:54

    Slažem se s njim, kako se stari sve je manje vremena za igre. A kraće igre bi iziskivale i niže troškove pa bi i cijena igara pojeftinila tako da ne treba brinuti da ćemo trebati davati 60 eura za igru koja traje 6h.

    • Tony Ghost 1811

      @Adam Jensen, 26.06.2020 - 00:15

      Zasto to mislis? Primjer: RE3 450kn-3h zabave.

  • nemessis

    25.06.2020 - 21:25

    Po meni trebalo bi smanjiti cijenu za manje sati igre, iskreno jesam za da budu igre krace, 50 sati i nadalje bude mi vec pun kurac te igre, jedino online mogu igrati preko ,, ali story igre popnu mi se na kitu kada imaju gro sati, manje sati ali i manja cijena….

  • chocobo_047

    25.06.2020 - 22:48

    Resident Evil 3 remake se uklapa u njegovu priču.

  • Emperor Ghaleon

    25.06.2020 - 23:03

    Čekaj malo, zar to nije onaj isti lik koji je prije par mjeseci govorio da je glavni cilj Sonyja izdavati što manje igara na PS5, ali kvalitetnih? Da li sad sam sebe kontrira, ili želi reći da će Sony izdavati max 3 igre godišnje i te iste neće trajati dulje od 15 sati?
    Što više slušam o konzolana, to mi je PS5 sve manje a SexBox sve više zanimljiv. SexBox će barem biti BC.

  • Arthur

    26.06.2020 - 02:47

    Nije stvar u tome što igre trebaju biti duže ili kraće. Ako igra ima brutalnu priču, likove, glumu, atmosferu i ostale aspekte tu nema problema. Nego je očita stvar da je lakše napraviti kraću priču i naravno da je na dugačkoj igri teško održati tu konstantnost i napetost priče. Malo koja kraća igra to izvede a ne tek duža. Kako npr. Red dead redemption je održao konstantnost radnje i likova. Uzeli su si masu vremena i uložili dobro novaca i tako riskirali i na kraju uspjeli. Ne trebaju nama kraće igre nego dobra i kvalitetna igra s mogućnosti aktivnosti van igre. To je moje mišljenje jer je priča i altivnosti koje se mogu raditi su glavne stvari koje gledam u igri. I naravno sama igrivost, ispoliranost i kontrole u toj igri. Naravno da je i grafika bitna ali nije ona glavni aspekt.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?