HCL.HR

“Bolje bi za igrače bilo da postoji samo jedna platforma za igranje” – kaže poznati developer

Zoran Žalac 16.08.2023.   •   48 komentara   •   Industrija videoigara


Producent Final Fantasyja 16 izjavio je kako nije fan toga što postoji više platformi za igranje. Da se njega pita, za igrače i kreatore igara bilo bi bolje da imamo samo jedan uređaj.

Producent PlayStation 5 ekskluzive Final Fantasy 16 ima nesvakidašnji stav prema uređajima za igranje igara. Square Enixov Naoki Yoshida u nedavnom je intervjuu izjavio kako mu se ne sviđa što igrači mogu birati na čemu će igrati igre.

“Platforme za igranje… Vjerojatno ovo ne bih trebao reći, ali ja bih volio da postoji samo jedna platforma. Bilo bi to bolje i za igrače i za kreatore igara.” – kaže Yoshida.

U povijesti serijala Final Fantasy, na kojemu Yoshida trenutno radi, vodile su se brojne rasprave oko toga na kojim se platformama te igre pojavljuju. Serijal je imao nekoliko prijelomnih trenutaka koji su bili vezani upravo uz platforme za igranje.

Od samih je začetaka Final Fantasy bio dostupan jedino na Nintendovim konzolama. Međutim, krajem devedesetih je Square šokirao fanove Nintenda preselivši serijal na PlayStation. Nakon višegodišnje vjernosti PlayStationu, Square je još jednom promijenio planove te je proširio vidike na Xbox i PC. Nakon perioda multiplatformskih izdanja serijal je ponovno vjeran PlayStationu te su zadnje dvije igre lansirane kao ekskluzive za Sonyjevu konzolu.

Final Fantasy 7 Remake kasnije je došao na PC, rečeno je da ista sudbina očekuje i Final Fantasy 16, ali novi Final Fantasy 7 Rebirth opet je najavljen kao ekskluziva za PlayStation 5.

Komentari (48)

  • Mrky

    16.08.2023 - 16:20

    Po mogućnosti ne PC.

    • Dick Johnson

      @Mrky, 16.08.2023 - 16:28

      t. Osoba bez PC-a.

    • fejzer

      @Mrky, 16.08.2023 - 17:18

      PC je več bio i to je bilo zlatno dobe gejminga

    • Slasno Pile

      @Mrky, 16.08.2023 - 17:28

      Konzola je ionako PC bez PC mogućnosti i bez slobodne trgovine uz to još nisu stavili € na PSN ¯\_(ツ)_/¯

    • zlakob

      @Mrky, 16.08.2023 - 18:03

      konzole su sranje, tako da uvijek PC

  • Nemanjazzz

    16.08.2023 - 16:33

    Citaj : “Bilo bi to bolje i za kreatore i za kreatore”

    • darknes5

      @Nemanjazzz, 17.08.2023 - 18:56

      To bi bilo otprilike kao da u nogometu imas jedan klub..neki inteligentan čiča

    • Tomislav88

      @darknes5, 17.08.2023 - 22:50

      Aj kada si vec povuko ovu usporedbu, tocnije bi bilo da postoji samo jedna liga za sve klubove kao usporedba.

  • Moonlight22

    16.08.2023 - 16:59

    Natjecanje između platformi potiče stvaranje kvalitetnijih igara. Ako imaš samo jedan izbor, to će kad-tad postati trulo (primjer: NBA2K, Madden)

    • deadpoll

      @Moonlight22, 16.08.2023 - 18:39

      Ne vidim smisao ovih primjera. Ono sto je trulo ne kupujes i tu se radi na stvaranju kvalitetnijih igara. Ako imas samo jednu konzolu zasto mislis da bi bila samo jedna igra te vrste pogledaj fifu i pes (sad se vec same razlikuju, ali u svakom slucaju bolji primjer nego nba2k koja realno koliko god ne imala konkurenciju nije losa igra). Ako se ne moraju brinut o vise platformi ulozit ce u kvalitetu igre bez bugova. Po meni je covjek u pravu. Jedino tko bi profitirao tu je platforma. Sony ili mic bi nabili cijenu konzole do nebesa jer nema konkurencije. Pc ne moze tako jer opet ovisi od proizvodaca komponenti.

  • r3voken

    16.08.2023 - 17:17

    Mislim da je netko ispravio prijevod te da je ustvari rekao kako bi bilo samo lakše i jednostavnije.

  • ReVamped

    16.08.2023 - 17:34

    Bilo bi bolje, to je sasvim jasno. Ne bi bilo ekskluziva. Developeri bi se borili za svakog igrača. Mogao bi igrati što želim bez potrebe da kupujem 4 platforme. Bolje bi bilo za development igara. Manje bugova. Jedna konzola to rule them all. San snova. Bolje za multiplayer. Ali neće se desiti jer je bolje imati 30 pretplata i 4 platforme sa ekskluzivama. Da, to je bolje

    • Apocalypse4987

      @ReVamped, 16.08.2023 - 17:44

      Sve igre bile u rangu ponga, i ne bi se razvile do ovoga šta imamo danas. Jer ne bi bilo konkurencije, a time i potrebe da se napravi nešto bolje. Tako da veliko ne.

    • ReVamped

      @Apocalypse4987, 16.08.2023 - 18:37

      Ne slažem se. Borba između developera bi sigurno dala više nego borba između trenutnih platformi. Ti gledaš konkurenciju platformi a ne konkurenciju developera. Pogledaj samo filmove. Jel su bili bolji ili lošiji prije svih usranih pretplata? Da li su zbog toga što nije bilo ekskluzivnosti svi bili na razini prvog filma? Uopće ne. Ti govoriš kao da bi jedna platforma bila isto kao jedna developerska firma i tu griješiš.

    • Bogy

      @ReVamped, 16.08.2023 - 21:12

      Dao bih tako preveliku moć platformi da određuje pravila, što bi konačnici smanjilo inovaciju i povećalo troškove igračima. Npr da steam nema konkurenciju sigurno bi i dalje uzimao svima 30% i steam deck ne bi postojao.

    • ReVamped

      @Bogy, 16.08.2023 - 21:53

      Misliš da bi jedna platforma imala veću moć nego sada imaju tri? Plaćaš ekskluzive, Plaćaš pretplate Plaćaš multiplayer. Koliko više od toga možeš platiti?

    • Bogy

      @ReVamped, 16.08.2023 - 22:33

      Sadašnje 3 platforme se moraju boriti za dev i igrače, u slučaju da je jedna platforma ne bi se morali boriti za ništa, osim za vlastitu maksimizaciju profita.

    • moordrak

      @ReVamped, 16.08.2023 - 19:10

      Mislim da si u pravu. Kada bi hardver bio konstanta, developeri ne bi gubili vrijeme na prilagođavanje game engina platformi. Gotovo svaki ozbiljniji game developer ima neki svoj pokretač. Tu bi opet bila konkurencija što je bolje. Ima smisla. Sad, hoće li se to ikad dogodit, rekao bih ne. Zamisli da MS kupi Sonya i Nintendo. Odmah bi se uzbudile kojekakve agencije za tržišno natjecanje i sprječavanje monopola garant 🤣

    • Bogy

      @moordrak, 16.08.2023 - 21:54

      Problem nisu platforme i hardver nego trgovine (ekosustav) , koji zabranjuje prodaju igara na platformama poput ps, xbox i nintendo van njihog službenog store.

  • LegendaSvjetska

    16.08.2023 - 17:47

    Pa i postoji.
    PC, ostalo je za djecu

    • Monster Tamer

      @LegendaSvjetska, 16.08.2023 - 18:31

      Igram se na konzolama i PC-u ali da…PC je PC. Nema dalje.

    • Darac83

      @LegendaSvjetska, 16.08.2023 - 22:34

      Oh, uvreda?! 😂

    • LegendaSvjetska

      @Darac83, 17.08.2023 - 14:17

      Ne uvreda. Samo istina

    • Darac83

      @LegendaSvjetska, 17.08.2023 - 16:30

      Kako onda ljudi igraju i drugo, a nisu djeca? 🤔

    • LegendaSvjetska

      @Darac83, 17.08.2023 - 19:02

      Ima svakakvilj ljudi. I anime je namjenjen za djecu pa to gledaju svakakvi cudaci

    • Darac83

      @LegendaSvjetska, 17.08.2023 - 20:46

      Ček, mi koji igramo na konzolama smo djeca i čudaci? Ne zamjeram, znam da je u tvojim godinama fora biti kul i edgy. Rokaj. 🤟

    • LegendaSvjetska

      @Darac83, 17.08.2023 - 21:14

      Da

    • moordrak

      @LegendaSvjetska, 18.08.2023 - 12:16

      Anime je za djecu?! Si ti kad gledao pravi anime? Recimo Blood-C,Akira,Ghost In The Shell,Vampire Hunter D,The Animatrix, Ninja Scroll, Hellsing Ultimate? Znaš, nije ti anime samo Pikachu i Digimoni…

    • LegendaSvjetska

      @moordrak, 18.08.2023 - 12:28

      Znam da nije, i pokušao sam gledati par animea “za odrasle” da im dam šansu ali nazalost to je sve dosta lose pogotovo cringe humor i dosta losi likovi

  • Prcinho

    16.08.2023 - 18:07

    Ehhhh sta bi sve bilo bolje U Svijetu a nije ako cemo tako sad . Tako je kako je .

  • moordrak

    16.08.2023 - 18:36

    Bome, One PC to rule them all! Izgleda mi kao da je lagano je krenulo u tom smjeru zadnjih nekoliko godina. Štajaznam. Konkurencija se pokazala kao dobra stvar. Malo mi je teško zamisliti kada bi na svijetu postojala samo jedna platforma za igranje kako bi tekao razvoj…

  • tuvvok1701

    16.08.2023 - 18:47

    Koja glupost. Pa monopol uvijek stvara pad kvalitete, nitko se ne trudi ako nema konkurenciju. Što se meme tiče, bolje da ih bude 10, a neka ljudi izaberu najbolju ili njima najprivlačniju. Neka cvjeta sto cvjetova, rekao bi Mao.

    • Bogy

      @tuvvok1701, 16.08.2023 - 22:37

      Ne mora biti nužno loš monopol, ali u većini slučajeva je loša stvar. Npr monopol na infrastrukturi koje države imaju nisu loše (struja, ceste, željeznice…)

    • PsyBorG6of9

      @Bogy, 17.08.2023 - 00:50

      mda “monopol na infrastrukturi koje države imaju nisu loše”…. Hž nije los, infastruktura nije sredzivana od doba austougarske, zato putujes 10 sati gdje bi cca tri… 😀

    • Bogy

      @PsyBorG6of9, 17.08.2023 - 19:16

      Nemam baš doticaj s hž, tako da za njih ne mogu govoriti baš, ali ne vjerujem da bi se bolje upravljalo da nije državno.

    • tuvvok1701

      @Bogy, 17.08.2023 - 07:50

      Taj monopol nije loš jer nije pravi monopol. Država štiti cijene energije da građani ne plaćaju previše, iz populističkih razloga naravno. Da je to tržišni monopol, digli bi cijene u nebo jer nemaju konkurencije i ne briga ih.

  • nenno

    16.08.2023 - 19:02

    Jedini problem konzole za mene je nemogucnost koristenja tipkovnice I misa u igrama. Jer igranja na kontroleru je sranje po meni.
    Tako da ideju podrzavam dok mi se da mogucnost koristenja periferije po mom izboru.
    Jer da ga jebes lakse mi je dati 500 600 eura za konzolu nego samo za kantu bez periferije 3500 eura.

    • tuvvok1701

      @nenno, 17.08.2023 - 07:52

      Eto vidiš, meni je kontroler prava stvar za igranje, užasno me živcira igranje na mišu i tipkovnici. Očito ovisi od vrste igara koju se igra i osobnih preferencija, priznam da je neke nemoguće igrati kontrolerom (ali takve, spletom okolnosti više ne igram).

  • RickBarry

    16.08.2023 - 19:59

    Normalno, PC i kraj.

  • Bogy

    16.08.2023 - 21:27

    SouljaBoy naravno 😀

  • mirkunjaaa

    16.08.2023 - 21:36

    Znači na ovom postu se vidi da platform wars potiču pc igrači 😁😁
    A zašto ta jedna pratforma ne bi bila konzola i to iz Gorenja možda? ☝️😁😁

    • vragec25cro

      @mirkunjaaa, 16.08.2023 - 23:31

      Konzole nisu napravljene za neke igre tipa strategije(barem vecinu) mi bolje lakse i jednostavnije igrati na pc.Razno razne zabavne modifikacije kojih nema na konzolama,ali dobro kad iskljuc crosplay nema ni varalaica na konzolama.Odrastao na konzolama pa najbolje gejming godine priveo na pc pa se opet oko 2018 prebacio na konzole uz neizostavni pc.Nije problem u platformama za igranje jer svaka ima svoje prednosti i mane nego u eskluzivama ako si neki ozbiljniji gejmer

    • mirkunjaaa

      @vragec25cro, 18.08.2023 - 16:43

      A jbt razumin ja tebe ali ovo je bilo upućeno ovoj desetorici gori sta potežu da treba bit samo pc 🤷🏼‍♂️
      Ovaj je valjda reka da bi to bilo idealno iz pogleda proizvođača jer ne bi se tribalo drkeljat sa prilagodbama za 5 platformi a ne bi bilo ni nekih ekskluzivnosti pa bi i prodaja valjda bila veća.
      Oni odma sa kretenarijama pc i gotovo 🤷🏼‍♂️

    • vragec25cro

      @mirkunjaaa, 18.08.2023 - 21:12

      Klasika 🙂

  • vragec25cro

    16.08.2023 - 23:36

    Po meni je dobro tako da je vise izbora sto zbog varalica na pc,što zbog toga jer mi neke igre lakse i ljepse igrati na pc.Za mene su veci problem eskluzive i nedostatatak inovacija u gejmingu zadnjih par godina.Kad gledam neke AAA igre sve to vecinom nastavci nebitno jel na Nintendo,pc,ps ili xbox,a vecina kojih kao novi ip dosli ili mlake ili podbacile,iako volim da se nesto novo tu i tam isproba pa makar bo feil poput one crasout arene ili redfalla.Devolperi su po meni postali lijeni i bezidejni i svi vecinom igraju na sigurno a to se i vidi po najprodavanijim igrama i eskluzivama

  • MileSmile

    17.08.2023 - 06:15

    Henry Ford izrekao je svoju poznatu rečenicu: “Svaki kupac može dobiti automobil u bilo kojoj boji dokle god je crna”

  • esse

    17.08.2023 - 20:38

    Najbolje je da netko ima monopol nad zivotom.

  • Gojko Knez

    22.08.2023 - 18:48

    Bilo bi, da, i ta platforma bi trebao biti Steam!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?