Developer Cities: Skylinesa 2: Igra je rađena za 30 fps-a
Iz razvojnog studija Colossal Order poručili su kako su prilikom optimiziranja igre ciljali na framerate od 30 sličica po sekundi.
S pravom se podiglo dosta prašine oko izvedbe nove PC igre Cities: Skylines 2. Prva testiranja ne pokazuju baš dobre performanse, a developer je i prije lansiranja poručio kako nisu uspjeli ostvariti željenu optimizaciju. Sad je pak otkriveno da su igru optimizirali s ciljem postizanja frameratea od 30 sličica po sekundi.
“Cilj je 30 fps-a jer je priroda ove igre takva, u city builderu nema stvarne koristi ciljati na visoki FPS (za razliku od multiplayer pucačina) jer rast grada neizbježno opterećuje procesor. Ono što je bitno kod ovakve vrste igara je izbjeći usporavanja i imati responzivno sučelje. S time na umu, naš simulacijski model je također izgrađen oko 30 fps-a. Iako ne planiramo limitirati ili zaustavljati proces optimiziranja igre kad dosegnemo 30 fps-a na preporučenom hardveru, jednostavno ne vjerujemo u dugoročnu isplativost ciljanja na 60 fps-a.” – poručili su iz Colossal Ordera na Redditu.
Također su poručili kako vjeruju da će poboljšanja performansi kroz buduća ažuriranja biti značajna, tako da možda i nije najpametnija stvar odmah krenuti s igranjem čim se igra danas pojavi na Steamu i Game Passu.
BozanicJosip
24.10.2023 - 10:35Mislim da je ovo ok, ako ništa otvoreno komuniciraju s communityjem i priznaju greške. Da su trebali odgodit za pol godine, trebali su, ali ako ostanu uporni i isprave sve što se može i ispadne da igra nije u temeljima sj* onda je to ok po meni.
Darcoolio
24.10.2023 - 10:40U ovakvim igrama ne vidim apsolutno ništa sporno ako je u 30fps.
Darac83
@Darcoolio, 24.10.2023 - 11:43Zbilja ne vidim čemu više za ovakav tip igre.
Iron666
24.10.2023 - 10:42Ne znam koliko je Unity engine dobar izbor za tako CPU intezivnu igru. Čak i tih 30fps-a je igrivo jer realno, samo klikćeš po ekranu, ali da konfe od 2000€ ne mogu imat stabilnih 60 je ipak malo too much… Pogotovo na početku same igre kad još nisi ni natrpao grad assetima i sl.
Zoran Žalac
@Iron666, 24.10.2023 - 10:47A ne znam, sjećam se da su ovakve igre uvijek imale problema s performansama. Stari SimCity 4, pa onda kasnije Cities XL… Zadnje što sam igrao Cities Skylines 1, možda pet godina nakon izlaska, ako se ne varam na GeForce Now – tamo jedva da je uspjelo držati 40-ish fps-a.
Zvonimir Komar
@Zoran Žalac, 24.10.2023 - 11:20Prvi Cities Skylines ubija jednu jezgru i vise-manje ne koristi nista drugo. Zato tako lose radi jer ce i sa nakbrutalnijim single core performansama nuzno doci do granice kad grad jako naraste. Dao bih se kladiti da je opet slucaj s losim iskoristavanjem veceg broja jezgri.
DjokaBA
@Zvonimir Komar, 24.10.2023 - 12:23Po prvim analizama koje sam video na Reditu, izgleda da je GPU bottleneck. Izgleda da igra iznenadjujuce dobro iskoriscava vise core-a, ali gpu koji ima manje od 8gb ima ozbiljne poteskoce.
Zvonimir Komar
@DjokaBA, 24.10.2023 - 17:26Vidis, zanimljivo. Ok ako je tako, to je poeni manji problem nego da su CPUi zakucani. Akonje GPU u pitanju, na to se moze jako utjecati settinzima dok ako je CPU na maxu, mozes se frigati. Ako dobro iskoristava bose jezgri na CPUu, to je win po meni.
Dick Johnson
24.10.2023 - 11:16Lik strpo “responzivno” i “30 FPS” u istu rečenicu i osto živ.
_Someone_
@Dick Johnson, 24.10.2023 - 14:49Lik govori o responzivnosti sucelja. Treba nekad malo uzeti vremena i procitati tekst s razumijevanjem
Dick Johnson
@_Someone_, 24.10.2023 - 15:37Joj hvala ti najljepsa kaj si mi ukutal na to. Sad sam siguran da se meniji, prozori i tabovi miloklizno otvaraju dok se igra vrti u rock smooth, silk solid 30 FPSa.
Zvonimir Komar
24.10.2023 - 11:18Da ovakvi monstrumi od CPUa kakvi su cak i danasnji low end procesori ne mogu vrtjeti simulaciju ovakve prirode u 60 frejmova je meni nevjerojatna stvar. Jednostavno ne vjerujem u ovo objasnjenje developera. Danas imamo nevjerojatno mocan hardver.
A ovo da je 60fps nebitno za ovakve igre – te price isto mogu pricati nekom drugom. 60 fps je bitno i za sam OS za i bilo koju aplikaciju radi responzivnosti kako interfejsa, tako i drugih interaktivnih elemenata na ekranu.
Darcoolio
@Zvonimir Komar, 24.10.2023 - 11:4780% vremena bleneš u podmeni i dve tačke na mapi.
Zvonimir Komar
@Darcoolio, 24.10.2023 - 17:25Ok, ali frejmrejt utjece na skrolanje, samu strelicu misa, otvaranje menija i prozora itd. Sve se to osjeca ako frejmrejt nije stabilan i 60. Ok, stabilnih 30 nije uzas, ali je jako primjetno 30 ili 60 cak i za ove stvari koje sam naveo.
Ivano Blazevic
@Zvonimir Komar, 24.10.2023 - 18:27Pa nije bas da je ovo ps1 igra,ipak dosta graficki napredovala naspram jedinice i jos kad napravis dva new yorka u njoj nije neko cudo sto se ovo moze dogodit
PppPP
24.10.2023 - 11:35ne znam čemu drama, meni radi dobro. igram na superkompjuteru s posla i gura 50tak fps uredno
Zoran Žalac
@PppPP, 24.10.2023 - 13:35A gdje radiš, da se i mi znamo zaposlit?
xxved
24.10.2023 - 11:49Kada se sjetim HOI4 i EU4 kada napola igre padnes na 11-12 FPS-a pa svaki autosave predstavlja ozbiljan rizik od rusenja igre… Sve je ovo u redu, barem su unaprijed javili kakvo je stanje
mamojebac
@xxved, 24.10.2023 - 15:49Pa hoi nije tako loše optimiziran, barem nisam nikada primijetio da išta šteka.
xxved
@mamojebac, 24.10.2023 - 23:16Ne kazem da je lose optimiziran vec samo da u 1945. imati 15 FPS na 5. brzini je misaoni pojam xD
yoyorulz
24.10.2023 - 16:33Igram s rigom 4x 4090 , mislim da neće bit problema