HCL.HR

Videoigre bi se od 2022. mogle prodavati isključivo u digitalnom formatu

Pero Mlinar 27.06.2018.   •   21 komentara   •   Zanimljivosti


Streaming i transakcije u sklopu samih igara identificirani su kao optimalan izvor zarade za izdavače videoigara u isključivo digitalnoj budućnosti.

Igrama u fizičkom formatu možda dolazi kraj. Ovotjedno istraživanje koje je provela investicijska banka Piper Jaffray pokazalo je da bi prijelaz na isključivo digitalnu distribuciju videoigara mogao biti dobar potez za izdavače čiji bi se prihodi pritom udvostručili.

“Izvjesno je da će videoigre u budućnosti dolaziti gotovo isključivo u digitalnom formatu… Iako je teško precizno odrediti kada, mislimo da je 2022. godina sasvim izgledna mogućnost.” – stoji u zaključku izvješća Piper Jaffrayja.

Iako bi se prelaskom u digitalni format možda stalo na kraj jednostavnom razmjenjivanju igara i preprodaji, glavni izvori dodatne zarade trebali bi biti povećani fokus na streaming i (mikro)transakcije unutar igre.

Direktor Microsoftovog Xbox odjela, Phil Spencer, svojim je komentarima već dao naslutiti da budućnost vidi u poboljšanju tehnologije streaminga igara, a ne u razvoju igraćih platformi. Tako bi se stalo na kraj potrebi da se posjeduje posebni stroj za pokretanje igara te bi same igre postale dostupnije širem krugu ljudi.

To bi, naravno, bio prvi korak u tome da se sve veći naglasak prebaci na monetizaciju u sklopu igara. Veća dostupnost igara značila bi veću bazu igrača, a samim time porasla bi potražnja za dodatnim sadržajem kojim bi se igrači mogli istaknuti u odnosu na druge.

Piper Jaffreyovo istraživanje pokazuje da su nasumične loot kutije najlakši način da izdavači iskoriste psihologiju igrača i pritom steknu maksimalni profit. Neovisno o tome jesu li one i njihovi sadržaji funkcionalni ili čisto kozmetičke naravi, sve dok su nasumični i variraju u potražnji, oni predstavljaju smjer u kojemu bi se izdavači videoigara trebali kretati ako žele što više produžiti vijek trajanja jednog proizvoda.

Označeno sa: ,

Komentari (21)

  • Virty

    27.06.2018 - 15:57

    Sranje! 🙂

  • rokonja

    27.06.2018 - 16:01

    A ja bi na flopiju 1,44, a jojjjjj………..

  • InDy4962

    27.06.2018 - 16:48

    Čim pročitam “streaming” i “digitalno” odmah mi se diže kosa kad se sjetim da ćemo mi 2022. u Hrvatistanu imati tek stabilnih 15mbps, a upload možda skoči iznad 5!

    • moordrak

      @InDy4962, 28.06.2018 - 09:05

      Vrlo vjerojatan scenarij.

    • ToniMC

      @InDy4962, 28.06.2018 - 09:07

      O čemu ti ja sam iz tvog “Hrvatistana” pa mi je download 40mbps a upload 10mbps

  • funky0308

    27.06.2018 - 17:06

    Ja cak tu i ne vidim toliki problem sto se tice neta i same usluge. Zalosno je ako do 2022 ne budeno imali 100mbpsa u prosjeku i rasprostranjenost i pokrivenost kakva bi trebala biti. Ja vise otpora vidim medju kolekcionarima fizickih izdanja, nekima to puno znaci. Iako ne vjerujem da cemo do 22 vidjeti potpuno gasenje hard copy prodaje, vjerujem da ce biti jos skuplje i da ce razlika biti jos i veca (izmedju digitalne i fizicke kopije). Vjerojatno standardne verzije odlaze u povijest, odnosno vjerujem da ce sve fizicke kopije nestati osim posebnih kolekcionarskih izadnja koji i inace kostaju poprilicno.

  • Jason Voorhees

    27.06.2018 - 19:32

    Možda za pc ali za konzole nemoguće

  • Jason Voorhees

    27.06.2018 - 19:32

    Mžda za pc ali za konzole sumnjam

  • torgal

    27.06.2018 - 21:58

    Zalosno je to.sto se kolekcionarstvo isceznuti 🙁

    • moordrak

      @torgal, 28.06.2018 - 10:20

      Nema šanse. Kolekcionari nisu osobe koje štede novce. Ako netko želi dati recimo 1000$ za kakvo specijalno izdanje neke igre (igre koja inače vrijedi 50$) , dati će ih bez problema. Izdavač neće izdati milion kopija nego možda par tisuća.

    • funky0308

      @moordrak, 28.06.2018 - 15:58

      Ma da, nema torije da ce skroz maknuti kolekcionarska izdanja. Biti ce ih sigurno, samo sto ce proizvodnja biti jos skuplja kada se krenu raditi jos manje serije ali bas to sto kazes – onaj tko mora imati fizicko izdanje to je spreman i platiti. Ni danas situacija nije puno drugacija. Na Uplayu AC kupim za 200-300kn, fizicka verzija je 300-400, neki steal box, limited edition ili nesto slicno je 700kn.

  • ReflectoR

    27.06.2018 - 22:05

    kad sam kupio witcher 1 i shvatio da moram kupit novu grafu samo da ga pokrenem a u medjuvremenu sam slinio na manualu.. bila je veca uzivancija nego igrat igru. 🙂

  • delko

    28.06.2018 - 01:03

    Vidim da mnogi forumasi spominju brzinu interneta i tako to – ma meni to nije neka frka (bice tu i mbps-a i svega) nego…… kad ti kupis najdraze igre pa poslazes fino kolekciju, pa ju s vremena na vrijeme pregledas, otvoris sve diskove, pregledas CD/DVD-ove.. to je poseban uzitak 🙂 Mislim da velika vecina vas tako isto radi ??? E zbog toga mi je vec mnogo krivo da to sve bude digitalno… (uzimam i ja igre digitalne da se razumijemo, ali ipak ove koje kupim u fizickom obliku – nemaju cijenu) 🙂

    • moordrak

      @delko, 28.06.2018 - 10:23

      Potpisujem!

    • ivanic

      @delko, 28.06.2018 - 14:08

      U potpunosti točno! Dan danas nekad znam gledati svoje stare kolekcije igara od PS2-a i gledam da li DVD-ovi imaju ogrebotinu i sl. Mislim da je fizički bolje nego digitalno, ali svatko ima svoje mišljenje.

    • funky0308

      @delko, 28.06.2018 - 16:04

      Te neke igre koje i kupimo u fizickom obliku, sigurno cemo moci kupiti i u biducnosti, vjerojatno ce maknuti sto verzija i ostaviti samo jednu uz koju ce ici figurice, mape, steal box i slicne (ne)bitne stvari (kako kome). Neki dan bas idem ponovno instalirati Batman AK, krene Steam povlaciti 40ak GB i sjetim se da mi na polici stoji DVD izdanje igre. Instalirao sve za 10min i jedino sto sam skidao bili su patchevi. Ima to prednosti, visestruko. Ja nesto posebno ne patim od fizickih izdanja na PCu ali za konzole ne bih volio da se to dogodi jer osim sto imas nesto i za kolekciju, igru mozes i prodati.

  • moordrak

    28.06.2018 - 10:14

    Ima ovo smisla pogotovu ako se sjetim određenog EU izvješća Prelazak na full digital distribuciju je radikalan potez i ne bih bio tako siguran da će ga svi prihvatiti kao isključivo sredstvo prodaje igara Kapacitet bandwitha u vršnom opterećenju će naravno biti povećan ali u praksi, imati ćemo stanje kao i sada: što više ljudi preuzima neke sadržaje to je brzina preuzimanja manja. Ovdje se ne radi o P2P mreži nego centraliziranoj distribuciji sadržaja što je samo po sebi, usko grlo cijelog sustava. Postoje mehanizmi kojima se gušenje može spriječiti ali ja prvi ne želim čekati 3-4 dana da mi se igra skine od nekud. Tehnologija konzola i PC-jeva će se za pet-šest godina sigurno promijeniti što samo znači da ćemo dobiti još veće igre. Veće u smislu gigabjataže. 4k neće nekim čudom nestati, a 2022. je tu , iza ugla. Ovakve velike promjene se ne događaju preko noći pa sam mišljenja da ćemo još dugi niz godina skupljati fizička izdanja igara na policama. Čisto usporedbe radi, koliko je prošlo od pojave mp3 standarda i online audioteka i trgovina? Da li su audio CD-i nestali? Nisu. Niti neće. Kvragu, još uvijek se proizvode i vinl ploče. Fizička izdanja igara će još dugo vremena biti na repertoaru. Možda u manjoj nakladi, ali siguran sam kako neće kompletno nestati sa tržišta.

    • funky0308

      @moordrak, 28.06.2018 - 16:10

      Ako se izdavaci kvalitetno pripreme – ne bi smjelo biti problema. Nije problem dati download sa vise servera, danas i u Hrvatskoj mozemo dobiti net 150down/100Up Mbps za 150-200kn i stvarno sumnjam da bi se s te strane trebali dogadjati problemi ali da i ja vjerujem da cemo drhtavim rukama, oslonjeni na stap u 95. godini i dalje drzati DVD/BlueRay (ili neki novi “Ray”) u rukama. Nece to bas tek tako nestati.

    • moordrak

      @funky0308, 28.06.2018 - 20:04

      Neznam za tebe ali meni je 90 čist dovoljno. 😛
      Neće plastika nestati jer je previše igrača uključeno u tu priču. Zašto bi sami sebi odrezali granu koja donosi profit? Samo će se malo omjeri promijeniti u korist digitalne distribucije. Ništa više. Nekakvu terabitnu brzinu tek trebamo vidjeti za koju godinu, a iskreno, da ćemo mi , krajnji korisnici primijetiti neku razliku, pa i nećemo. Kao bi rekli “kvantni skok” u tehnologiji dešava se svakih 10 godina pa je to po meni referentno razdoblje za nekakvu usporedbu.

    • funky0308

      @moordrak, 28.06.2018 - 22:59

      A znas onu, ne vidis koliko ti je pas/dijete/živica narasla ako je stalno gledas. Nesto sl je i s ovime. Pa kao da je jucer SciFi bio stream videa. Danas imamo MaxTVe, YouTube u 4k, Netflix i PSNow. Napredovali smo dobrano, samo to nekako sve dolazi i tako se brzo navikavamo na to da zivimo s time kao da sve skupa imamo 100 god. Neki dan sam nesto skidao, ne znam vise ni sto, nije ni bitno, neka igra na Steamu. 14GB (starija neka besplatna igra bila pa je mala)…ma nisam se okrenuo vec je bila downloadana. Siba to jako brzo sve, a i vidia kako smo skromni, ne treba nam vise od 90Mbpsa…hahaha 😀

    • moordrak

      @funky0308, 29.06.2018 - 12:54

      Pa to ti ja pričam. Živimo sa tehnologijom. Klinci danas ne znaju kako je web izgledao prije 20 godina i bolje da ne znaju. Bio sam kod rođaka neki dan i izvadio sam mobitel iz džepa. Imam trenutno neku zamjensku službenu ciglu iz 45′ jer sam opet polomio ekran na svom Samsungu. Snimi klinka mob, uzme ga naravno bez pitanja i gledam je što radi: uredno pokušava otključati mob tako što prstićem kliže po ekranu. Taststura njoj apsolutno ništa ne znači. Nakon par minuta odustaje i kaže: “Stavi mi igricu!” Osjećao sam se jako staro u tom trenutku… 🙂

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?