HCL.HR

Europska komisija dobila je žalbu potrošača na virtualne valute u videoigrama

Zoran Žalac 14.09.2024.   •   21 komentara   •   Industrija videoigara


Europska potrošačka organizacija BEUC podnijela je žalbu komisiji Europske unije zbog nepoštene prakse s premium valutama u igrama.

Znate ono kad biste htjeli kupiti nešto unutar neke igre, ali ne možete potrošiti samo taj iznos koliko vam je potrebno za nešto jer morate kupiti virtualnu valutu čiji se iznos prodaje u paketima, a paket ima ili nedovoljan iznos ili više od onoga što vama treba? Takva redovita praksa u igrama zapela je za oko Europskoj potrošačkoj organizaciji BEUC, inače krovnoj organizaciji koja se od 1962. zalaže za prava potrošača u Europi.

Iz BEUC-a optužuju izdavače igara kao što su Fortnite, Minecraft, Clash of Clans i EA Sports FC da namjerno navode potrošače, pogotovo djecu, na trošenje veće količine novca od onoga što im je potrebno. Navodi se kako najmlađi igrači imaju ograničenu financijsku pismenost i da ih postojeći sustav virtualnih valuta lako manipulira na trošenje što veće količine novca.

Potrošačka je organizacija zbog ovoga podnijela žalbu Europskoj komisiji koja bi u budućnosti mogla inicirati istragu i potencijalno tražiti donošenje zakonskog okvira koji bi na neki način regulirao in-game valute. Potrošačka organizacija predlaže da se uvede zakon koji bi tražio obaveznu transparentnost kod prikaza onoga što se prodaje – npr. koliko predmet stvarno košta (cijena izražena u stvarnoj valuti).

Pored toga traže i niz drugih stvari u scenarijima da se to ne ostvari, no vjerojatno će proći još godine prije nego se išta od traženoga provede u djelo, ako do toga uopće i dođe.

Označeno sa: ,

Komentari (21)

  • Darac83

    14.09.2024 - 14:06

    Predugo im se pušta da od klinaca muzu pare…

  • gamer12345

    14.09.2024 - 15:08

    Djeca imaju roditelje a roditelji imaju novac…

    • Garl Vinland

      @gamer12345, 14.09.2024 - 15:17

      upravo tako, a velika vecina roditelja niti nezna da daje pravi novac za virtualni…na tome se ova praksa i temelji…

    • Djelo_Jerboa

      @gamer12345, 14.09.2024 - 18:47

      …a roditelji nemaju mozak

  • ukek

    14.09.2024 - 16:21

    Zamisli davat djetetu informacije sa kartice eto tek tako… Zamisli bit toliko glup ko kurac i ogranicen (roditelj) da u 2024 ako i nisi cuo za Fortnite, svjestan si barem digitalnih mamipara. Drago mi je da iskoristavaju glupost ogranicenih uhljupa, sve im najbolje zelim. Ujedno ovime i prikaz koliko danas zapravo mare o odgoju djeteta generalno 👍

    • Darac83

      @ukek, 14.09.2024 - 16:57

      Vrlo ograničeno razmišljanje.

    • Djelo_Jerboa

      @Darac83, 14.09.2024 - 19:15

      Nije u pravu je kolega…
      Osobno znam hrpu takvih koji svojim klincima daju karticu bez pardona. Njima tu nije niš sporno, a od djeteta si stvaraju razmaženu mimozu koja nije svijesna težine/vrijednosti novca. Znači nije bitno kakav je klinac po ponašanju, kakav je u školi,…evo tebi sinko kartica za skinove u Fortniteu , Iphone 15 za prolaz na polugodištu i obavezno tenisice od 500 € da se vidi da ti starci imaju para…Nije mi jasan takav (ne)odgoj i takvi ljudi koji brane svog klinca na svakom koraku i čitav život ga vode za rukicu dok ga ne zaguraju kao uhljeba u neku firmu, a klinac je bezobrazni mali gremlin koji ne zna ni pozdravit.
      I onda se društvo žali kak su mladi nesposobni lijeni imimozasti, a nikad ih nisu naučili ničemu.

    • ukek

      @Djelo_Jerboa, 14.09.2024 - 19:57

      Slazem se od a do ž. Ja to globalno zaglupljivanje zovem “amerikanizacija” 😎 Mada opet njima je bitna samo lova, oni svojim glupim trendovima samo farmaju danasnju npc djecu, a to sto danasnje generacije roditelja nisu sposobni vaspitat i educirati djecu to je totalno nesto drugo. Will Smith je najbolji primjer kako do bola ogranicena osoba moze pravit tutkuma i klauna od svog vlastitog sine bez da je i toga svijestan. To je banalni primjer, a princip je 1 kroz 1 isti, i odnosi se na masu roditelja danas.

    • Darac83

      @ukek, 14.09.2024 - 23:14

      Nije roditelj niti glup ko k… niti ograničen ako nije čuo za Fortnite. Ima života i van gaminga i nemoj sve promatrat svojim očima. Nekima je teško pratit te stvari. Koliko njih zna da moraš ručno ugasit karticu koju jednom uneseš ta kupnju na PS-u i slično? Nemoj tako olako osuđivat. Ne kažem da nema tuduma, ali ima puno ljudi moje generacije koji nisu odrastali uz igre i sad im je teško pohvatat što se sve događa u tom svijetu.

    • ukek

      @Darac83, 15.09.2024 - 01:42

      ?? Nemam pojma zasto i sto tocno meni objasnjavas, ali vidim da ocito nisi sposoban citati sa razumjevanjem. Rekao sam “da u 2024 ako i nisi cuo za Fortnite, svjestan si barem digitalnih mamipara”. Mamipare bile digitalni skinovi ili neke jeftine djindjurije, nekvalitetne igrackice iz smokija isl. gluparije, princip je isti. Tesko pratit ? Tesko provjerit dali je kartica izbrisana nakon online kupnje ? Pa jel ti tesko vadit karticu iz bankomata kad dizes pare ili nesto ? Da upravo tako, to nema veze sa poznavanjem tehnologije. To ne da nije tesko, nego je totalno logicno, jer ako tu ostavljas svoje podatke i svoj novac najmanje sto bi trebao je potruditi se provjerit ili nesto… zar ne ??? Normalna osoba razmislja o onome sto radi, glupa osoba digne pacu u zrak i zivi sa stavom “ma bice sve uredu, hajde..”. Velika razlika.

    • Darac83

      @ukek, 15.09.2024 - 12:21

      Nema potrebe biti bahat. Očito u svom krugu nemaš ljude koji nisu u gamingu. Ja ih imam više, nisu glupi niti neinteligentni, ali jednostavno nisu toliko upoznati sa svime o čemu ovdje pričamo. Poradi na tonu, ovako bez razloga odgovaraš prepotentno i zvučiš pretenciozno.

    • Garl Vinland

      @Darac83, 15.09.2024 - 15:15

      slazem se, nitko tu nije glup(mnogi jesu ali…), i ja imam masu frendova mojih godina koji nisu culi za super marija a kamoli za jebeni fortnite…djeca traze mamu i tatu novac za igrice, i naravno ako ima neki djeparac da ce dobiti…e sad problem je da treba educirati roditelje za kaj daju novce, tu bi se i oni malo trebali zainteresirati za ono kaj njihovo dijete radi…u savrsenom svijetu, naravno ni jedan roditelj nece dati 20 eura za plavu boje puske, ali ne zivimo ni blizu u savrsenom svijetu…

    • ukek

      @Darac83, 15.09.2024 - 16:37

      Mamipare i gluparije na koje dijete moze da ti trosi pare u istoj kolicini ima u stvarnom zivotu kao sto ima u Fortnite i gamingu. Bilo ih je i pre 100 god. princip trosenja para na mamipare je isti, gaming ili stvarni zivot. Bilo gdje da stavis svoje osobne podatke / sa kartice najmanjje sto mozes provjeriti je dali je ostala kartica spremljena ili nesto. Dali ostavljas kljuc u autu kada izadjes iz njega ? Dali samo ostavis karticu u bankomatu kada dignes pare ? Dali zakljucavas kucu kad izadjes ? Nisi, znam, vazni podatci sa kartice su ista stvar….. Ne brani ogranicene ljude, smijesno je. Ako ucis dijete od malena vrijednostima i kako ih zavrijedit ispasti ce covjek, ako ga pustis da veja ko balvan niz rijeku ispasti ce neradnik i uhljup (kao vecina danas) koji nema blage veze o vrijednostima i biti ces dio statistike i onih vijesti gdje glupim osobama dijete “slucajno potrosi” masu para na skinove.

    • TheCaptainCrash

      @ukek, 16.09.2024 - 18:36

      vidis ja taj problem sa karticom da mi ostane upisana pa da mi auto renew digne pare, nemam jer koristim web karticu de koliko stavis, toliko se moze i dignut, nema minusa, tako da mi nikad to nije bilo jasno “slucajno mi se obnovila pretplata”. Ono sto je kolega htio ti objasniti jest to da nisu svi tech sawy i ne vode racuna o tome moze li kojim slucajem ostat kartica za ponovno koristenje samo jednim klikom, jer to na nekim str ima na nekim ti se odmah makne. Nije isto ostavit kljuc u autu ili karticu u bankomatu kao i ostavit podatke od kartice na nekoj random stranici koja mozda a i ne mora ti sacuvat podatke, a ta osoba nije tech sawy npr. To sto ti jesi i svi s kojima se druzis, ne znaci da drugi nisu inteligentni samo zato jer to ne znaju, a znaju neke druge stvari koje ti npr ne znas. Bili oni bili u pravu da te nazvati debilom sto to ne znas? Ako je odg da, onda mogu to postovat, kao ako ne znas tko je jebe, nauci se nosit sa modernim svijetom. Nisu svi isti

    • ukek

      @TheCaptainCrash, 16.09.2024 - 19:13

      Dosli smo sa konja i kocije do auta sa volanom.. Kako ? Pa napredovanjem i ucenjem, i najvaznije p͟r͟i͟l͟a͟g͟o͟d͟j͟a͟v͟a͟n͟j͟e͟m͟. To sto odredjeni ljudi provjeravaju sve 2 puta, dodano se informiraju o onome sto rade i u sto ulaze, to apsolutno nikakve veze sa inteligencijom i poznavanjem tech nema. Kao i ono ponavljanje pogreske, prirodno glupa osoba konstanto ponavlja pogresku, normalna osoba uci iz svake. Nije mi cilj vrijedjati nekoga, ali ocito je da imamo razlicita razmisljanja. Svi smo culi barem stotinu puta do sada onu propovjed kako je internet svugdje, previse ljudi provode vremena na njemu, sto je tocno, ali ocito je bolje ulozeno vrijeme gledati tik tok brainrot videe nego se educirati o stvarima iz zivota.

    • TheCaptainCrash

      @ukek, 16.09.2024 - 19:37

      slazem se s tvojom ideologijom nije do toga vjeruj mi, ja isto mislim da generacije trebaju ojacati i biti u koraku s vremenom, tako li od odgoja djeteta do provjeravanja kartice jeli ti ostala na autorenew, samo kazem da treba imati malo vise strpljenja s time, jbg drugacija su vremena bila nasih roditelja tj gen x generacije.

    • Idealist

      @ukek, 15.09.2024 - 12:32

      ima i djece koje jednostavno izvade karticu iz maminog/tatinog/bakinog/djedinog novcanika i trose u tajnosti dok ne dode doma izvadak iz banke sa minusom na racunu…

    • Pararera

      @Idealist, 15.09.2024 - 15:12

      Idealno bi bilo sastrugati CCV kod i zapamtiti ga ili zapisati negdje(onako random broj). Ne samo zbog klinaca već i zbog krađe novčanika.

      A i ako ti mali to radi, onda nije dovoljno batina dobio. Pitanje je vremena kad će karticu zamijeniti ključem od auta/motora.

    • Pararera

      @Darac83, 15.09.2024 - 15:10

      Ako ne znaš za Fortnite, a mali ti traži karticu, onda ćeš istražiti što je Fortnite, zašto traži karticu i svakako mu ne dati.

    • matej931

      @ukek, 14.09.2024 - 17:58

      To je problem roditelja i još ako imaš dijete/djecu ili još gore čitavu obitelj koja se ne razumije u takve stvari eto veselja. Zato je super u obitelji imati “dežurnog informatičara” koji nekog vraga zna o tome.

  • AceRimmer

    15.09.2024 - 09:03

    *Komisiji Europske unije (Komisija se piše velikim početnim slovom)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?