HCL.HR

G2A obećava platiti tvorcima igara 10 puta više za štetu nanesenu ilegalnom preprodajom

Zoran Žalac 06.07.2019.   •   38 komentara   •   Industrija videoigara


Nakon nedavnih prozivanja, digitalna trgovina G2A.com odlučila je ponuditi svoju stranu priče.

Ranije ovoga tjedna nezavisni tvorci igara pozivali su igrače na bojkot digitalne trgovine G2A na kojoj se ponekad preprodaju ilegalno nabavljeni aktivacijski ključevi za igre (kupljeni ukradenim kreditnim karticama i sl.). Predstavnici dotične trgovine ovoga puta nisu htjeli šutjeti te su uzvratili developerima koji su bacali “kamenje” na njih.

Poručili su tako da G2A posluje na istim principima kao i ostale velike trgovine poput Amazona ili eBaya. Što se tiče slučajeva ilegalne preprodaje, kažu kako ona ne šteti samo developerima već i imidžu trgovine pa su i oni jednako tako žrtve kad se to dogodi. Naglašavaju kako je svega 1% ukupnih transakcija na platformi problematično te obećavaju da će developerima vratiti i deset puta veći iznos ako budu oštećeni zbog ilegalne preprodaje. Dakako, od njih traže da to sami dokažu.

Neki indie developeri već su se očitovali o tome tvrdeći kako G2A maže oči javnosti te da u praksi uopće ne reagiraju na prijave developera te ignoriraju kontakt s njima. Da ljubav između indie scene i trgovine G2A ne cvjeta pokazuje i izjava predstavnika G2A o tome kako indie developeri kritiziranjem G2A nastoje dobiti medijsku pozornost za sebe i svoje igre.

G2A poručuje kako prodaja indie igara na njihovoj platformi ima vrlo mali postotak u ukupnom udjelu prodaje – svega 8%. Te se igre prodaju manje jer je i ponuda/potražnja slabija, a G2A navodi kako se indie developeri bune čak i onda kada za to nemaju razloga. Primjerice, Descenerds – igra developera koji je prvi prozvao G2A ovoga tjedna za promociju na Googleu – na G2A se u dva mjeseca pojavila u svega pet primjeraka. Na Steamu igru posjeduje više tisuća igrača, što znači da ju je preko G2A kupilo manje od 1% igrača, ali je developer svejedno pozvao na piratiziranje igre umjesto na kupnju iste kroz G2A.

Iz G2A poručuju kako žele maknuti negativan imidž sa svog imena, ali da u tu svrhu moraju prebaciti krivnju na druge. Kako kažu, ilegalno kupljeni aktivacijski ključevi nisu kupljeni kod njih – a oni sami ne mogu utjecati na to gdje će lopovi prodavati te ključeve. Slažu se kako je o ovom pitanju treba voditi diskusiju, ali otvoreno i konstruktivno, a ne pisanjem hejterskih statusa po Twitteru.

Označeno sa: ,

Komentari (38)

  • HyPo

    06.07.2019 - 10:54

    G2A je smeče

    • Kr2t0s

      @HyPo, 06.07.2019 - 10:59

      *smeće

    • Tomo258

      @Kr2t0s, 06.07.2019 - 11:25

      ć nepostoji,samo Č xD

    • Sackboy

      @Tomo258, 06.07.2019 - 16:39

      Misliš reći ja ne znam izgovoriti Ć samo Č, ok to ti vjerujem, iskreno osim ljudi sa čakavskoga područja nisam još nikoga čuo da ispravno govori Ć.

  • funky0308

    06.07.2019 - 11:02

    Ima tu svega..i istine i foliranja sa svih strana. Da se na G2A dogadjaju ilegalene akcije svima je jasno ali isto tako ima nesto i u tome sto kazu iz G2Aa. Prodaju 37 primjeraka igre i kukaju sto je preko G2Aa prodano 3 ukradena kljuca. Da se to treba zaustaviti, naravno da treba ali treba zaustaviti svuda, ne samo tu. I na G2Aa i na eBayu i na milion drugih oglasnika. Jel ne moze izdavac pratiti kljuceve? Ako oni ne mogu onda nemaju srece, jbga. Neka uz key ide i dodatna aktivacija koju ce ti dati i potvrditi sam izdavac ili launcher i mozda uz takvu provjeru stvari budu bolje. Pa valjda mogu pratiti kljuc, jebemu?! Valjda znaju tko je XYX-XYZ prodao kome i kroz cije je ruke prosao. Ako nisu u stanju zastititi svoj proizvod onda su usputni gubici nesto na sto moraju racunati. Nije to samo u ovoj industriji, zagube se i TVi s kamiona 🙂 . Ne kazem da je to sve super, kazem da mislim da se prica malo prenapuhala i da ako zele zastititi svoj proizvod, rade na zastiti, a ne maltretiranju nas sa srcedrapajucim porukama kako je bolje da piratiziramo. OK, piratizirati cemo ako im je to zelja. Svaki kljuc na G2Au nije ukraden, da je tako ne bi postojali na nacin na koji postoje.

    • Demon90

      @funky0308, 06.07.2019 - 11:51

      Upravo to. Iako ja osobno ne kupujem na istom. Činjenica je da su ključevi procurili od samih developera. A što se tiče kupnje ukradenim karticama, većina kreditnih kompanija vraća novac. Developeri treba biti u stanju jednostavno ukradene ključeve deaktivirati

    • movie

      @Demon90, 06.07.2019 - 16:11

      Na kojoj činjenici baziraš svoju tvrdnuu?

    • Demon90

      @movie, 06.07.2019 - 18:34

      Na kojoj činjenici na činjenici da su developeri i izdavači ti koji proizvode ključeve i koji iste dijele. Nitko ne izmišlja ključeve ta igru tko nije uključen u njezin razvoj

    • movie

      @Demon90, 06.07.2019 - 19:10

      Kako misliš da dijele ključeve? Kome i zašto? Mislim da ti je teorija besmislena.

    • Demon90

      @movie, 06.07.2019 - 20:22

      Koliko ti imaš godina i koliko uopće znaš o gamingu? Izdavači dijele ključeve radi promocije igre jedan od primjera. Al donosi se malo informiraj pa se vrati

    • funky0308

      @Demon90, 07.07.2019 - 20:27

      Tako je, deaktivorati kljuceve i adio. Je, biti cu ja sutra u problemu jer su mi ubili kljuc ali sutra sigurno necu kupiti tamo gdje sam danas popasao

    • movie

      @funky0308, 06.07.2019 - 16:10

      Kako izdavači mogu zaštititi svoj proizvod ako ja tebi ukradem kreditnu karticu i preko nje kupim 10 ključeva za recimo novu fifu i preprodam ih preko G2A? Koja je odgovornost EA i na koji način oni to mogu spriječiti, a to je jedan od načina nelegalnog pojavljivanja ključeva na dotičnoj stranici.

    • Strahinja Radonjic

      @movie, 06.07.2019 - 16:38

      Ti češ Funky-u ukrasti karticu karticu i kupiti 10x FIFA kodova i prodati na G2A. Da bi ti mogao da podigneš novac moraćeš da čekaš 14 dana za svaku prodanu FIFU. Funky će prijaviti ukradenu karticu i dobiti novac nazad a ti ćeš biti prijavljen od strane kupaca da su im kodovi deaktivirani i dobićeš ban. Možda ćeš i stići da povučeš novac ali džabe kad G2A i ostali sajtovi traže da im šalješ dokumenta ili da imaš firmu da bi prodavao kodove. Nije tako lako da uradiš sve to, a i sam EA je svestan toga pa i dalje prodaje svoje kodove izvan Origin-a. To ti je sam dokaz da se ništa strašno ne dešava, možda 1% kodova bude ukraden, oni su svakako zaradili.

    • movie

      @Strahinja Radonjic, 06.07.2019 - 19:08

      Pa takve se stvari događaju. Zato se i dogodi da nekome nakon kupnje ključ ne valja. Ja neću nikome krasti karticu, samo sam naveo situaciju koja se događa i koje su sami svjesni. Ne mogu oni utjecati na to.

    • Sackboy

      @movie, 06.07.2019 - 16:45

      Pa valjda imaju evidenciju koji su to kodovi kupljeni ukradenom karticom? Deaktiviraš te kodove i gotovo…

    • movie

      @Sackboy, 06.07.2019 - 19:13

      Pa to i rade, no za sve treba vremena. Zato i imamo situacije da ljudi kupe igru pa ostanu bez nje nakon nekog vremena.

    • Sackboy

      @movie, 06.07.2019 - 19:25

      Koji ljudi? Evo ja sam kupio barem 30+ ključeva i nisam ostao bez jednog. Evo tu su gameri na portalu pa neka se jave tko i u kojem postotku je izgubio ključeve radi krađe. Spominje se taj G2A kao da je u najmanju ruku svaki drugi ključ pokraden.

    • movie

      @Sackboy, 07.07.2019 - 18:43

      Nitko nije rekao da je svaki drugi ključ pokraden ali da se događa, događa se. Meni je jedan nakon godine dana postao neispravan. Nisam zbog toga dizao frku jer mi je jasno da ključeve u pola cijene kupujem na svoju odgovornost. Kupio sam ih kao i ti i nikad problema, do jednom. Teško će se to regulirati jer se uvijek iznađe neka nova mogućnost za prevaru. Ne mislim da G2A mulja ali kod toliko kljućeva koje dobiju uvijek će se podvaliti neki nelegalan.

    • Demon90

      @movie, 06.07.2019 - 18:35

      Mislim da si dobio odgovor. A i nekamo mislim da trollas pomalo

    • movie

      @Demon90, 06.07.2019 - 19:12

      Da, najlakše je reći nekome da trolla kada nemaš argument. Zar misliš da prodaju fifu u 20 milijuna komada zato što okolo dijele ključeve? Doduše, prodaja na računalu je zanemariva jer 98% prodaje odnosi se na konzole.

    • BoneDigger

      @Demon90, 06.07.2019 - 21:36

      Demon90: “Činjenica je da su ključevi procurili od samih developera.”. movie: “Na kojoj činjenici baziraš svoju tvrdnuu?”. Demon90: ti si troll hur dur idem te vrijedati. Super, odlicna argumentirana rasprava. Smijeh smijeh

    • Demon90

      @BoneDigger, 06.07.2019 - 21:53

      Prvo nisam ga vrijeđao nego pitao pošto je komentirao na nekoliko drugih komentara. A kad netko pita na kojoj činjenici baziram činjenicu koja je uz to praksa zapitas se jel netko ozbiljan i stvarno nezz ili mu je dosadno. Nezz kakav drugi argument treba na praksu da developeri dijele ključeve stremerima youtuberima raznim kompanijama za promociju. Još nešto?

    • movie

      @Demon90, 07.07.2019 - 18:47

      Svaki ključ koji dobiju ove grupe ljudi koje si nabrojao su zabilježeni i nitko od njih se sasvim sigurno zbog jednog ključa neće brukati i ostati bez besplatne podrške koju dobija od svih tih izdavača a koja njemu život znače na njihobim kanalima i portalima. To su zanemariva sredstva u usporedbi s onima koje zarađuju radeći svoj posao tako da u to ne vjerujem. Zar misliš da bi netko s HCL išao prodavati ključ fife zbog 20 eura? Zamisli što gube time kada se otkrije njihov ključ u mom računalu? Još nešto?

    • Demon90

      @movie, 07.07.2019 - 19:15

      Pa ne dobiju kompanije i ključ. Hcl radi recenzije oni možda dobiju jedan nezz zasto ih navodim. Kompanije dobivaju ključeve za različite giveaway evente mnogo ključeva završi prodano od strane radnika koji ih ukradu. Al eto neću više raspravljati ovdje.

    • funky0308

      @movie, 07.07.2019 - 11:10

      Manje pohlepe, vise kontrole i sve se da napraviti. Prodaja samo sluzbenim kanalima, pracenje kljuceva i cim se pojavi neka nepravilnost reagira se. Digitalne kljuceve se da pratiti bez ikakvih problema ako ih pustas da idu kanalima kojim trebaju ici. Napraviti pno sto je napravio Epic, ograniciti broj kupljenih kopija, a u slucaju kupovine vise od recimo pet kljuceva izvrsiti dodatne provjere. Ovo se dogadja radi pohlepe i radi toga sto radi tko sto hoce. Da se gube milioni kakp pokusavaju prikazati, reagirali bi i developeri i izdavaci, budi uvjeren u to

    • movie

      @funky0308, 07.07.2019 - 18:50

      Malo mi se pobrkalo pa moj odgovor je iznad tvog. Nisam odgovarao Demon90 iako je tako ispalo. Moja isprika obojci.

    • movie

      @movie, 07.07.2019 - 18:55

      funky0308, krivo. Sve štima kada mi se osvježila stranica. Odgovor je Demon90 a ne tebi. Ne znam kaj mi se dogodilo. Zašto ne stave opciju brisanja komentara ako se zahebeš a ne ovako. Može li moderator obrisati ova dva posta ispod komentara funky0308? Hvala!

    • funky0308

      @movie, 07.07.2019 - 20:35

      U tome i je problem, nitko nema odgovornost i svi svaljuju na druge. Digitalni print bilo cega jednostavnije je pratiti od primjerice DVDa. To sto ne zele, to je nesto drugo. Uzmimo na primjer Windowse i Microsoft. Da li zaista jos postoji ljudi koji vjeruju da su prevarili MS i uzeli free kopiju Windowsa na neki nacin?! Postoje serijski kljucevi koji godinama rade sto se sigurno ne bi dogodilo da ih MS zeli ugasiti….pa mogu ti na printer pustiti “plati Windowse 🙂 ” . Neke stvari se ne dogadjaju slucajno, bilo bi zaista smijesno da developer ne zna gdje su zavrsili kljucevi ili ih ne moze blokirati. Ne kazem da netko nije imao gubitaka, kazem samo da ako neces da ti susjed Perica poslije 14 piva sjeda u auto, zakljucaj taj auto. Mozda svi Indie studiji nemaju para za lude zastite ali kljuceve lako mogu pratiti i gasiti ako vide nepravilnost, nastavak price ce biti da ljudi tamo gdje su popusili vise ne idu i ne kupuju. Ako je to G2A, onda ce brzo prestati postojati. Neka zastite svoju investiciju

    • movie

      @funky0308, 07.07.2019 - 21:19

      Istina. Kupio sam office preko neta za smiješnu cijenu. Radio je bez problema par godina. Kada sam reinstalirao windowse više nisam mogao instalirati office jer je ključ neispravan. Dakle, blokirali su ga ali su mi dozvolili da office normalno radi do reinstalacije.

  • M_11

    06.07.2019 - 11:45

    Retardirana igra nitko neće da kupi novca nema i onda napadnu G2A da su oni krivi za to

    • Masterchief

      @M_11, 06.07.2019 - 13:04

      Da, ako nema multimilijunski budžet i nije AAA, onda je smeće…

    • Igor Belan

      @M_11, 06.07.2019 - 14:32

      O kojoj igri uopće pričaš?

    • M_11

      @Igor Belan, 06.07.2019 - 15:48

      Ni sam ne znam koja igra lol

  • MachinaEx

    06.07.2019 - 12:25

    Kupovao sam par stvari preko G2A.com i nikada nisam imao problem ni sa jednim ključem, potpuno mi je jasno da stranica posluje u “sivoj zoni”, ali opet čim nude paypal i sl. znam da u slučaju nekog problema mogu uvijek vratiti pare, da nema G2A, CDKeys.com i sl. većina originalnih primjeraka bi za mene bila debelo preskupa!

  • microlightgames

    06.07.2019 - 14:05

    Svejedno klosari koji kradu kartice su u profitu. Samo ako se ovo provede g2a gubi pare pa ce se vise trudit u suzbijanju toga. Svejedno nista od g2a i slicno.

  • Strahinja Radonjic

    06.07.2019 - 16:25

    Sad će developeri da nameštaju krađu kodova da dobiju 10x “izgubljenog” od “lopova”.

  • FlipMali

    08.07.2019 - 10:03

    Iako se mogu poistovijetiti sa odredenim negativnim stavom protiv online trznica opcenito problem lezi u tome sto ljudi uglavnom ne razumiju kako uopce to sve skupa funkcionira. Opcinjeni mahom developerima koje preferiraju influencirani su stavom bez da razmisle svojom glavom ili sami steknu iskustvo koristeci se takvim trznicama.

    G2A.COM je online trznica digitalnim proizvodima sto prije svega znaci da kompanija sama po sebi ne prodaje vec omogucava prostor na kojemu prodavaci prodaju kupcima. Na slican nacin funkcioniraju druge velike trznice poput Amazona ili eBay-a. Da li time sto se digitalni proizvodi na takvim trznicama prodaju lose utjece na developere jer isti ne dobiju lipe od third party prodaja? Naravno! Da li su takve trznice krive sto je situacija takva kakva jest? Naravno da ne!

    Sto se tice prodaje “krivih” verzija kljuceva (kupite za jednu regiju, dobijete drugu) na trznicama poput G2A.COM – rijesenje “problema” je vrlo jednostavno – developeri bi trebali prilikom izdaje kljuceva iste definirati u startu kao regionalne. To znaci da bi se odredeni broj cd kljuceva zakljucao pri izlasku odmah na Hrvatsku, odredeni na Italiju, odredeni na Afganistan itd. Isti kljucevi mogli bi se preporadavati i dalje, ali sa mnogo manjom dozom pogreske. Zasto se to tako ne radi? Vrlo jednostavno – developeri ne mogu predpostaviti koliko ce se kljuceva prodati u kojoj regiji. Zbog toga se sve izdaje vecinski kao GLOBAL i time je puno lakse nekom u Talijanu u Meksiku po nista kupiti brdo kljuceva te ih preprodavvati po Europi za vise para. Trznice nisu za to krive vec jednostavno koriste situaciju – svi bi. Da li mislite da ukoliko bi jedna G2A.COM prestao voditi online trznicu digitalnih proizvoda nitko drugi ne bi? Takvih trznica ima barem 30tak a bit ce ih samo vise dok je situacija stvorena od strane samih developera takva kakva je.

    Sto se tice ukradenih kljuceva? Da li smatrate da problem lezi u samoj trznici ili je rijec o kriminalnom djelu kojeg vlasti trebaju rijesiti, tj sprijeciti da osoba koja krade nastavi krasti? Ako kupit ukradenu biciklu na eBay-u, da li je eBay odgovoran za to sto je bicikl ukraden ili osoba koja je biciklu ukrala?

    Pozdrav!

  • madkikot

    08.07.2019 - 23:33

    Ja moram da se umjesam jer ovoliko … nisam odavno cuo,za pocetak djeco moja pocnite da izlazite iz kuce i da se socijalizujte nije sve istina sto pisu novine i na televiziju sta pricaju,sto se tice izdavackih kuca one svake godine djele na 1000 kljuveva stimerima,vjernim beta testerima itd tako da sva ta prica ne pije vodu sto vi pricate,ja sam imao jednom preko 20 kljuceva za metro 2033 igru dali su mi slucajno poslali ili ne jedan je radio na steam ostatke nisam probao niti se bakcao oko toga,moja poenta je da sami izdavaci sve te kljuceve sto se preprodaju preko raznih sajtova kao sto su steam,origin,gog itd sami poklanjaju ljudima ili vjernim testerima j ti kljucevi nemogu se kontrolisati ili banovati ili ugasiti kao sto je slucaj sa MICROSOFT WINDOWSOM vec oni sad ljubomornu ili sta vec da oprostite na izrazu jedu govna jer neko tamo zaradjuje na njihovom poklonu a neznaju ko je da ga tuze.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?