HCL.HR

Industrija igara zabilježila je pad prihoda u 2022. i nastavlja se val otpuštanja radnika

Zoran Žalac 01.06.2023.   •   35 komentara   •   Industrija videoigara


Iz dana u dan stižu vijesti o otpuštanju radnika u industriji videoigara, kao izravne posljedice prvog pada prihoda nakon pandemije.

Analitička firma Newzoo izbacila je svoje veliko globalno izvješće o financijskoj slici industrije videoigara u 2022. godini. Kako je bilo i očekivano, prikazano je kako je industrija videoigara globalno zabilježila pad prihoda od 5% u odnosu na 2021. godinu. Prvi je to put u tko zna koliko vremena da najbrže rastuća industrija u sektoru zabave nema rast nego pad.

Nije teško protumačiti zašto je to tako. Pandemija COVID-a 19 snažno je utjecala na industriju videoigara – i to u pozitivnom smislu. Dok su ljudi 2020. i 2021. provodili više vremena kod kuće, videoigre su izdavačima donosile rekordne prihode, znatno veće od svega što su ranije imali. Međutim, svi su bili svjesni kako to neće potrajati zauvijek. I 2022. je došla kao potvrda tome.

Prihodi od igara u 2022. su pali u svim segmentima. Na konzolama su prihodi bili manji za 3,4% u odnosu na godinu ranije, na PC-ju za 2,6%, a na mobitelima 6,7%.

Koje su posljedice? Vidimo ih skoro svakog tjedna, premda ne izvještavamo baš o svakom pojedinom slučaju. U tijeku je val otpuštanja radnika i zatvaranja studija. Počelo je još početkom godine s Microsoftom i Metom, a nastavilo se sada na manje studije. Evo nekoliko primjera u aktualnom valu otpuštanja:

  • Relic Entertainment, tvorci Company of Heroesa – 121 otpušten radnik
  • Firaxis, tvorci Civilizationa – 30 otpuštenih radnika
  • CD Projekt Kanada, developeri nadolazeće Witcher igre – 29 otpuštenih radnika
  • Deck Nine, tvorci Life is Strange igara – 30 otpuštenih radnika
  • Electronic Arts – između 700-800 otpuštenih zaposlenika
  • Deviation Games, studio u partnerstvu sa Sonyjem – 90 otpuštenih zaposlenika
  • PlayStation Visual Arts – neodređeni broj otpuštenih radnika
  • Pixelopus, bivši Sonyjev studio – 20-ak zaposlenika, studio zatvoren od šestog mjeseca

Označeno sa:

Komentari (35)

  • darijoman

    01.06.2023 - 12:22

    To je sve zbog klimatskih promjena

    • marko1106

      @darijoman, 01.06.2023 - 18:19

      A Zbog Istanbulske konvencije su klimatske promjene i pocele

  • mg

    01.06.2023 - 13:05

    Vidi mobitel na 50%

  • DjokaBA

    01.06.2023 - 13:19

    Jbt i gaming na telefonu..

    • Agent

      @DjokaBA, 01.06.2023 - 13:50

      A mislim da dobar dio ne igraju stvarno na mobitelima. Npr. ja sam jedno igrao cod mobile ali sa nekim programom/emulatorom preko pc-a.

    • Antiesreg

      @Agent, 01.06.2023 - 15:20

      Uzmi GameLoop emulator i igraj COD Mobile na PC-u ; trenutačno sam na 186 nivou od 200 samo sam što idem dalje slab sam jer ne kupujem legendary oružja s kojima te puno brže fragaju i to još imaju od prve sezone a sada je peta … jednostavno ne dam novac za te gluposti koji od prosječnog igrača naprave pro playera 🙂

    • Agent

      @Antiesreg, 01.06.2023 - 16:13

      Takve gluposti od oružja su napravili i u COD:BO4 zato sam brzo odustao.

    • Tetrapak_

      @Antiesreg, 02.06.2023 - 03:14

      Pratim HCL već pet godina polu-aktivno, najčešće preko instagrama. U svih svojih 5 godina čitanja komentara, nikada nisam vidio veću glupost od ovoga ovdje. Zbog takve gorostasno glupe izjave sam odlučio napraviti korisnički račun iako sam odavno htio komentirati ali mi se nije dalo uložiti truda, tako da ti moram čestitati.

      Nadalje, očito nemaš pojma o čemu pričaš ali suzdržati ću se od ad hominem napada.
      1. Legendary skinovi ti ne daju nikakav TTK advantage u odnosu na sami damage ili firerate oružja. Isključujući HBRa3 koji je bio pay to win jer je bila objektivno najjača puška u igri a nisi ga mogao nabaviti besplatno, što je bilo prije 3 godine, što se nije ponovilo prije ili kasnije. Jedine prednosti koje legendary oružja imaju su bolji ironsight/jedan više attachment slot (ovisi o tome što žrtvuješ) i ponekad nešto manji aimshake. Ironsight najčešće nije velika zamjerka na većini oružja, iako naravno može malo (zaista malo) poboljšati vidljivost na većini oružja. Aimshake je najčešće manji samo na mythic oružjima, ali nije game breaking. Obje prednosti su očitije u Battle Royale modu. Nitko, ali nitko, dakle niti youtuberi, niti zajednica, niti ljudi koji rade statse za oružja, niti datamineri, nitko ne tvrdi da ta oružja imaju manji/veći TTK. Opet, ima par pušaka sa lošijim ironsightom što je zamjetno u BR-u, ali kompromis koji se radi je toliko malen da 99% igrača tokom običnog igranja neće smetati. Jedina situacija gdje bi moglo raditi razliku je u jako visokim championship natjecanjima, do kojih najčešće doguraju profesionalni timovi koji si vjerojatno i mogu priuštiti kupovanje skinova za nešto veću prednost/equal footing.
      2. “…od prve sezone a sada je peta…” Tvoj komentar je napisan 1.6.2023. Ono što je ovdje točno jest da je sada peta sezona, ali si izostavio da je ova igra stara SKORO 4 GODINE, a legendary oružja su u igri već tri i pol godine. Ona se nisu pojavila niotkud sada na Badnjak ili Silvestrovo, već su tu od OG dana. Možda netko misli da cjepidlačim ovdje, ali uzeo sam tu grešku da potkrijepim svoju tezu da ovaj lik bulazni te da ne igra igru dovoljno dugo da zna o čemu priča.

      Ovo komentiram kao lik koji je kao free to play sa prosječnim timom prije 2 godine skoro prošao u stage 3, što znači da bih bio u top 254 tima u Europi. S time da ovu igru igraju milijuni na svakom kontinentu, a igrali su i tada. Nisam potrošio ni lipe, a opet sam bio nadomak 254. tima u Europi.

      Ne samo to, nego sam kao zoomer oduvijek bio skloniji mobile gamingu od starijih generacija, te ih igram barem 10 godina, I niti jednom u životu nisam potrošio novac na mobilne igre jer mi je dekadentno podržavati pay to win modele u igrama. I eto, prvi put u životu sam dao ~ 11 eura u cod mobile jer jedina igra koju sam igrao tisuće sati, bilo na konzoli, PC-u ili mobitelu, te jedina igra koja je bila polishana na mobitelu a da nije bila pay to win.

      Ta igra je tolika definicija friendly consumer base mobilne igrice da sam prekršio vlastito pravilo i potrošio novac na bilo šta na mobitelu. Za jednokratnu uplatu od 11 eura dobio sam neke lijepe character i vehicle skinove, te premium battle pass koji dan danas dobivam od te uplate od listopada.

      Ako išta biva pay to win na mobitelu, onda su to stvari na kojima igraš. Iako sam bio jako dobar u igrici, ne bih ostvario svoj puni potencijal da nisam dobio odličan gamerski mobitel. Ali najveću prednost imaju igrači na tabletima (najčešće iPad) pošto je za mobilne uređaje crossplay upaljen tako da nemaš izbora nego igrati protiv bilo koga, što može biti netko tko igra samo sa 2 palca ili sa 8 prstiju na tabletu.

      Tako da molim te, pričaj mi još malo kako legendary oružja od prosječnog igrača naprave pro playera. Isto tako, ispravi me za bilo što što sam krivo rekao, spreman sam ponuditi ispriku za krivo iznesene informacije…

    • Antiesreg

      @Tetrapak_, 02.06.2023 - 11:19

      Terapak slušaj “čovječe Božji” imam skoro najbolje reakcije u povijesti COD Mobile i skoro svaki put prvi počnem pucati a onda oni opale samo kratki rafal i mrtav sam. Inače si možda u pravu što bi značilo da koriste “crack” čim te tako brzo dohvate – kužiš sada !?

    • KPsrna

      @Antiesreg, 02.06.2023 - 12:02

      hahah bitno da ti na PCu igraš mobilnu igru i gazis panjeve koji se muce na samsung galaxyu s9.. a problem je u skinovima 😅😅 to isto ko da se ja hvalim kak prek emulatora mobilni LoL igram na pcu i da sam challenger, al me muce tipovi sa xaomi ultra 394729 jer to u kombinaciji sa annie skinom crvenkapice je pay to win komba 😅 prvo kreni od sebe cheateru

    • Antiesreg

      @KPsrna, 02.06.2023 - 12:11

      Ljudi igraju na mobitelu, kontroleru i računalu i svi su podjednaki. Igrao sam na ta tri naćina i najbolji mi je PC. A što se tiče mobitela i kontrolera pa oni oduvijek u bilo kojoj igri za konzole ili mobitel imaju “auto aim” koje se odabere su settings i imaju veću prednost od PC-a – meni je teže … a što si ti ljubomoran na uspjeh moram reći da sam prvih 50 nivoa prešao samo u par sati igre u tri dana dok je max level još bio 150 pa su mi napravili “phising” i ukrali account. Tek toliko o cheaterima. Upravo takvi kao ti varaju gdje stignu to se vidi po “namjernom cipelarenju” 🙂

    • mg

      @KPsrna, 03.06.2023 - 09:51

      Igraš sa emulator igrčima…kad pozoves prijatelja koji igra na mobitela i njega stavlja sa emulator igrčima:)Tako radi
      Gameloop službeni emulator od
      Tencent.

    • Tetrapak_

      @Antiesreg, 02.06.2023 - 15:02

      Jedini instakill igrači su ponekad ranked botovi, zato što mogu sa SMG-evima imati one shot kill ali to zaista nije dovoljno često da tvrdiš da su svi bolji od tebe, pogotovo ako ne igraš ranked. Inače, moram te razočarati zato što na emulatoru nemaš cross-play, to jest imaš ako netko koristi kontroler. To bi značilo da najčešće ideš protiv botova, što ti zaista ne ide u korist, jer na emulatoru imaš puno lakši prosječni lobby. Nisam igrao na gameloopu ali sam gledao dosta contenta od YTera koji su igrali i razlika je dan/noć. A tvoj komentar da imaš “skoro najbolje reakcije u povijesti” me dovodi do zaključka da malo trollaš, što nije problem ali zaista ne volim slušati kada ljudi šire krive informacije o igrama jer to možda odbija potencijalne nove igrače da ih isprobaju. Zato sam te morao ispraviti. Mislim da i bez Occamove britve s obzirom na sve što si rekao mogu zaključiti da to nije istina. Žao mi je, ali osim ako nisi profić u igri teško mi je povjerovati u tvoje tvrdnje…

    • Tetrapak_

      @Tetrapak_, 02.06.2023 - 15:21

      Isto tako, to koji si level ne označava bilo kakvu validnost tvojeg argumenta. Netko može biti jako loš i doći do levela 300 u tri godine ili doći do levela 300 u godinu dana. To je potpuno nebitno, jer jedino što se prikazuje na ekranu za drugog igrača je level. Čak je i nebitno koji si rank/koliko puta si završio kao legendary, zato što je i lošim igračima moguće dogurati do legendary, pošto svaka ranked sezona traje 2 obične sezone, tj. ~ 2 mjeseca, što je više nego dovoljno za barem 5-10% igrača ako se potrude, a tu može biti ogromna skill razlika.
      Kada sam tražio tim za championship, najčešće karakteristike koje su bile tražene su bile K/D i accuracy, s time da je veći naglasak bio na accuracy zato što K/D možeš farmati u pub mečevima protiv loših igrača/botova. Najčešće ako si imao accuracy ispod 25%, imao si slabe šanse da te prihvati većina timova osim ako već nekoga iz tog tima ne znaš, a ako si ispod 24% onda ti nema smisla niti ulaziti u tim jer tim koji prihvati takve igrače nije imao šanse imati pola pobjeda od ukupnih odigranih qualifier mečeva za stage 3. A ni accuracy ne znači što je nekoć značio, tako da ne postoji definitivna karakteristika po kojoj netko može garantirati da je dobar. Najbolji način da nekog testiraš je da odradite 1v1 sa snajperima jer je to najveća skill ceiling kategorija oružja, te moraš kombinirati svo svoje znanje i vještine da se dokažeš.

    • Antiesreg

      @Tetrapak_, 10.07.2023 - 11:10

      Evo nisam igrao skoro 90 dana COD Mobile jer sam zauzet Master Combatom i tamo sam najbolji ali ne prvi jer imaju burst od 10 x – međutim odigrao par dana COD M i sada sam prvi na ranked pojedinačno > traži Frit0z nickname 🙂

    • Antiesreg

      @Tetrapak_, 03.06.2023 - 11:22

      Nisi ništa objasnio npr. “zato što mogu sa SMG-evima imati one shot kill” ne možeš osim sa snajperom a oni imaju ponekad i 50 kilova vidiš da ne znaš što pričaš 🙂

    • Tetrapak_

      @Tetrapak_, 02.06.2023 - 20:37

      Neka čita kome se čita, nikoga se ne tjera. Uostalom, sada mogu komentirati općenito tako da nije neka tlaka ispala…

    • Antiesreg

      @Tetrapak_, 08.06.2023 - 13:40

      Evo baš gledam Leaderboard i čudim se jer neki ljudi igraju i po 15 sati pa ne naprave ništa, dok igram svega pola sata sat dnevno; moj ti je nadimak Frit0z (nekadašnji Frit0 pro player Assualt Cube i najbolji igrač svih vremena još bolji od Davitomona) 🙂

    • Antiesreg

      @Antiesreg, 08.06.2023 - 13:41

      Ako baš hočeš bivši sam Svjetski prvak bio s ekipom iz Karlovca u COD 3 i u još podosta igara 🙂

    • mg

      @DjokaBA, 01.06.2023 - 14:26

      Game Over RARBG

    • movie

      @mg, 02.06.2023 - 21:58

      Interner je velik, alternativa i to dobrih ima pa bez beda….

    • Nijam Kaj

      @movie, 03.06.2023 - 01:37

      Koje su to alternative? Ne kažem da ih nema nego me zanima na koje misliš. RARBG je jedini koji NIKADA od kada ga koristim nije gratis davao zlonamjerni kod, imali su zatvorenu zajednicu ljudi koja je radila kvalitetan posao. Problem alternative kao što je TPB je to što nemaju niti približnu reputaciju i količinu ispravnog i nezaraženog sadržaja. Par ostalih su imale kontroverze…

    • mg

      @Nijam Kaj, 03.06.2023 - 09:09

      pouzdani javni RARBG i 1..7x(skidaj od carice,fit djevojke,dod.i.)

    • movie

      @Nijam Kaj, 03.06.2023 - 17:43

      Neću ih sada ovdje reklamirati ali u jednom danu sam pronašao alternativu koja ima sve što me interesiralo na RARBG, a to su 4k filmovi u full kvaliteti. Provjerio sam i ima sve što sam već skinuo ranije s RARBG i jučer sam skinuo dva nova filma kod njih.

    • Nijam Kaj

      @movie, 04.06.2023 - 00:01

      I ja sam jučer [] 2 filma s rarbg ali danas niti “prava” stranica ne radi više :(.

    • mg

      @movie, 03.06.2023 - 09:10

      Znaju i Pingvini u Boulders Beach za steam underground community:)

  • 312AE

    01.06.2023 - 13:54

    Ovaj diagram ljepo pokazuje,kaj je danas gaming i da je sve otišlo u krivom smjeru. Da barem postoji način mobilnu gaming i gaming industriju srezati u dvije totalno drugačije industrije. Radi 5% je legitimno otpuštati ljude, normalno dok nešt jako brzo raste kak njihovi prihodi u Koroni ,da bude došlo vrijeme,kad bude se sve opet smirilo. Ahhh ,živciram se i svađam sam sa sobom. Nek im prihodi padnu za 1000 % ,treba nam novi crush industrije.

    • Indigo83

      @312AE, 02.06.2023 - 01:42

      Tako je,the great reset.ovako se zombi samo održava na životu

  • Gorhton

    01.06.2023 - 16:32

    isto tako smo i mi vidili porast cjena sa 60 euro na 80 euro

  • fejzer

    01.06.2023 - 17:13

    Jednostavno, rast cijena igre i sve više poluproizvoda.

    • Stecajni_upravnik

      @fejzer, 01.06.2023 - 17:31

      I novi naslovi u okviru pretplate. Ja prvi nisam kupio igru skoro godinu dana, jednostavno nemam potrebe….

  • Mamba_

    01.06.2023 - 20:46

    Štaš kad mora CEO nekako zaradit platu 1000 puta veću odobičnog radnika i bonus, ali gledam ove studiji po 20, 30 radnika otpustili i upo ničeg EA sa 700-800 pa oni samo od Fife mogu živjeti.

  • Medjed90

    01.06.2023 - 21:24

    Nije tu samo pandemija kriva. Zasicenost trzista svakojakim srotom, nedostatak kvalitetnih igara, poluzavrsene igre prepune bugova i uz sve to pohlepa izdavaca i dizanje cijena bez opravdanog razloga je dovelo do toga, a nadam se da ce ove godine jos pasti prihodi tako da im dode iz guzice u glavu…

  • FinalFantasy

    01.06.2023 - 22:34

    normalno kad je vecina igara shit

  • Stecajni_upravnik

    02.06.2023 - 13:57

    Imas i onu staru narodnu da svako zasto ima svoje jebiga😂👍

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?