HCL.HR

Deveta generacija Intelovih Core procesora navodno izlazi u desetom mjesecu

Zoran Žalac 13.08.2018.   •   27 komentara   •   Tehnologija


Deveta generacija Intelovih Core procesora trebala bi biti dostupna od početka desetog mjeseca, barem što se tiče prva tri modela procesora.

Prema izvorima portala Wccftech, tvrtka Intel ove će jeseni lansirati novu generaciju Core procesora. Preciznije rečeno, 01. 10. izbacit će tri modela, među kojima je i prvi mainstream procesor i9 serije. Svi procesori navodno će doći u otključanim verzijama, spremnim za overclocking. Konkretno, izaći će Core i9-9900K (8 jezgri), Core i7-9700K (prvi i7 sa osam jezgri) i Core i5-9600K (6 jezgri).

Ako vam je Core i9 zapeo za oko, on će doći s osam jezgri na taktu 4.7 GHz, imat će 16 threadova i 16 MB L3 keš memorije te UHD 620 grafički čip. Potrošnja mu je specificirana na 95W. Procesor bi trebao koštati oko 450 američkih dolara.

Ostali modeli iz serije trebali bi uslijediti početkom 2019. godine,

Označeno sa:

Komentari (27)

  • delight353

    13.08.2018 - 16:53

    Nešto sam čitao da će ovo biti prva generacija i7 proceva bez Hyperthreadinga.

    • KhorneFlake

      @delight353, 13.08.2018 - 17:16

      Core i7 9700K navodno neće imati HT (8c/8t, poput FX-a), koji je rezervisan za 9900K (8c/16t).

    • kejf

      @KhorneFlake, 15.08.2018 - 09:44

      To je za tu cenu stvarno sramota. Pogotovo sto Ryzen na skoro svim procesorima ima logicka jezgra

  • WalwRafii

    13.08.2018 - 17:34

    Mislio sam da je Durex na slici kad sam pogledao onako u prolazu

    • funky0308

      @WalwRafii, 13.08.2018 - 22:11

      Kondom buducnosti..kontracepcija zagarantirana 🙂

    • KhorneFlake

      @funky0308, 13.08.2018 - 22:19

      Nisam baš siguran u to s obzirom koliko imaju sigurnosnih propusta…

  • darijoman

    13.08.2018 - 18:14

    Koji socket ce koristiti ovi procesori?

    • KhorneFlake

      @darijoman, 13.08.2018 - 19:45

      Izbaciće nove ploče sa ovim procesorima, koje su samo rebrandirani Z370 čipset:
      https://videocardz.com/newz/msi-confirms-their-z390-motherboards-too
      Navodno će raditi i na trenutnim pločama koje koristi CoffeeLake. Sve drugo bi bio čisti bezobrazluk.

    • ItsMarkocro

      @KhorneFlake, 13.08.2018 - 19:53

      ASRock je potvrdio da ce H310 B360 i Z370 maticne podrzavat novu generaciju procesora.

    • JohnSence

      @KhorneFlake, 13.08.2018 - 21:09

      Sta mislis onda, mislio sam kupiti sada u 9. Mjesecu i5 8400 ili ryzen 5 2600, ne znam dal da cekam novu generaciju?

    • KhorneFlake

      @JohnSence, 13.08.2018 - 21:18

      Šta znam. Vrijeme baš leti i ja razmišljam da li sad Threadripper, ili da čekam novu 7nm generaciju koja će rano naredne godine. Zvuči puno čekati narednu godinu, al kad dođe činiće ti se kao da si juče kupio procesor i da je trebalo da čekaš malo duže. I meni izgleda kao da sam juče kupio Ryzen, a ima godina i po.

    • JohnSence

      @KhorneFlake, 13.08.2018 - 21:29

      a izmedu ryzena i intela ovo dvoje sta sam naveo sta mislis sta je bolje?

    • KhorneFlake

      @JohnSence, 13.08.2018 - 21:45

      Ja ti se ovdje vodim kao kakav AMD fanboj, pa mislim da bi ti odgovor trebao biti jasan… Al nije ni bez razloga. S obzirom da sam i dalje zadovoljan sa procesorom iz prve generacije ne mislim da ni ti nećeš biti nezadovoljan sa onim iz druge, koji ima malo više frekvencije, bolji boost clock za single core, bolju podršku za RAM frekvencije, a i platforma ti omogućuje nadogradivost na duže staze. Pored toga ti daju i daleko bolji stock cooler, plus multitreding.
      Intel je pomalo pogubljen nakon dužeg ležanja na lovorikama. Istina je da nakon višegodišnjeg peglanja imaju malo bolje frekvencije, i samim tim malo bolje performanse u single-thread ovisnim aplikacijama, al u većini slučajeva razlika je toliko smiješna svakom ko nije voljno slijep da uvidi da nije vrijedna cijene, slinave paste koju stavljaju u procesor, i kratkotrajne platforme koju će već naredne godine zamijeniti druga.
      Ova “deveta generacija”, npr. nije ništa drugo nego treći refresh SkyLake-a. Intel je zaglavio sa razvojem 10nm procesa i sve što im je ostalo, dok se ne završe porođajne muke, jeste da pomalo glancaju SkyLake frekvencijama i dodatnim jezgrima. Štaviše, postoje sugestije da kad jednom izađe 10nm će biti osakaćen do nivoa 12nm tek da radi, te da je i samoj kompaniji jasno da do izlaska Sapphire Rapidsa negdje 2022. neće biti kompetitivni u serverskom prostoru, što će biti jako mnogo izgubljenog novca. Zato je Brajanu namješten skandal da ga šutnu, a njihov PR i fanbojevi će se potruditi za damage control.

    • JohnSence

      @KhorneFlake, 14.08.2018 - 02:38

      Hvala na odgovoru

    • funky0308

      @JohnSence, 13.08.2018 - 22:19

      Nema tu vise bolje ili losije, ne mozes promasiti ni sa Intelom ni sa AMDom. Ja preferiram kombinaciju Intel i Nvidia ali kao sto rekoh, davnih dana su razlike prosjecnom, ne zahtjevnom potrosacu postale apsolutno ne vidljive i nema teorije da te iznevjeri niti AMD niti Intel, pogotovo ako pricamo o high end segmentu ponude.

    • funky0308

      @KhorneFlake, 13.08.2018 - 22:16

      Ja cekam 2019/2020, probati cu ici na i9, ako bude preskup onda i7 i seriju 12 Nvidie kada izadje i eto nove zvjerke 🙂 . Na starom socketu sam i nema mi smisla prelaziti na trenutni samo za godinu dana, nikakp mi se to ne isplati. Kada bi i kod nas cijena bila 450 $ bilo bi ga cak i sada OK uzeti. To stvarno nije puno za i9..

    • KhorneFlake

      @funky0308, 13.08.2018 - 22:19

      Možda, ali tu je i PDV.

    • funky0308

      @KhorneFlake, 14.08.2018 - 09:40

      Imaju i oni poreze, mozda koji postotni poen manje ali imaju i dalje poreze, marze su kod nas problem ali jbga, tako je kako je. Jesi mozda narucivao CPUe ili neke druge komponente iz EU (osim Hrvatske, naravno). Kako funkcioniraju garancije ako si narucivao. Znam da se moze pozvati na jamstvo ali koliko se tu postarine plati ako znas? Nisam nikada imao problem sa kupljenim komponentama, barem ne onima vrijednim spomena ali kupujem ih u RH, garant ce, ako kupim vani biti problema 🙂

  • Slim1992

    13.08.2018 - 21:58

    Znaci konacno dolazi i i7 sa 8 jezgara…velik pomak su napravili sa ovim dodavanjem jezgara, realno i vrijeme je bilo

    • siblyx

      @Slim1992, 14.08.2018 - 09:20

      Samo što ovo štancanje jezgri skoro pa ništa ne znači običnom korisniku u 99% slučajeva.

    • funky0308

      @siblyx, 14.08.2018 - 09:42

      Ovisi sto smatras prosjecin korisnikom? Ozbiljnije igranje zna poprilicno zaposliti procesor i u nekim igrama izuzetno je bitan sam CPU.

    • darijoman

      @funky0308, 14.08.2018 - 10:10

      Pa jest u Full HD ali na vecim rezolucijama ta se funkcija znatno smanjuje. Ja u 2K gejmingu nikakvu razliku ne primjetim između 4790K i 8700K

    • funky0308

      @darijoman, 14.08.2018 - 13:13

      Opet ovisi o igri koju igras, ne samo o igri, zato i napisah – ovisi sto se smatra prosjecnim korisnikom, ne igraju svi samo igre na PCima ali OK, gejmerski je portal pa se nekako podrazumjeva da je gejmanje u fokusu. Batman AK se recimo poprilicno mucio s nekim CPUima, u vecini slucajeva razliku je teze primjetiti ali nisam ni mislio na usporedbe u istom rangu. Kod i7 iz prosle generacije i trenutne razlike je stvarno tesko primjetiri, slazem se. Upravo iz tog razloga svoj 4790K nisam ni upgradeao. Taj upgrade mi povlaci za sobom i novu plocu pa i memoriju jer sigurno ne bi isao na bovi socket i chipset, a ostao na DDR3 memoriji. Zbog te minorne razlike cekam 2020 da skok ima puno vise smisla i puno je vise financijski opravdan. I ja sam na 4790K i super sam zadovoljan procom. Uz GTX1070 sve zivo vrtim u 1440p bez ikakvih problema ali vec smo dobrano zagazili u period gdje igre ne mogu vise vrtiti u 144 fpsa da monitor i dalje sija onim sjajem kojim bi trebao 😀

    • darijoman

      @funky0308, 14.08.2018 - 15:52

      Opet kažem ima razlike u Full HD rezoluciji između 4790K i 8700K ali nije Bog zna kakva razlika ali je ima, dok se kod većih rezolucija to gotovo i ne primjeti jer se igre uglavnom oslanjaju na GPU. Ista stvar će biti i sa ovim osmero jezgrenim procesorima dok god igre ne pođu koristiti sve te jezgre

    • funky0308

      @darijoman, 15.08.2018 - 16:05

      Kod velilih tekstura i slabog proca dolazi do pada fpsa, ne mislim na vizualne razlike, to je stvarno tesko primjetiti, slazem se.

    • Slim1992

      @siblyx, 14.08.2018 - 13:20

      Ako obicnim korisnikom smatras gamere, znaci. Pogledaj samo sta najslabiji i5 8400 nudi u gamingu u odnosu na prethodnu generaciju i7 procesora sa 4 jezgra. Pogotovo u odnosu na amd, koji ima jezgra al su preslaba zbog katastrofalnog takta. Al to je nesta drugo

  • Slim1992

    13.08.2018 - 22:01

    Nema sta, procesori se stvarno dobro drze, jedna od rijetkih komponenti sa kojom covjek hladno moze 5 godina miran biti. Doduse, sve je to zbog toga sto intel i nema konkurenciju pa nam na kasikicu daju perfomanse…sto opet nije lose, duze smo mirniji

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?