HCL.HR

Liječnička struka izglasala je da je ovisnost o gamingu mentalni poremećaj

Zoran Žalac 27.05.2019.   •   44 komentara


Na 72. zboru Svjetske zdravstvene organizacije usvojena je 11. revizija međunarodne klasifikacije bolesti, a time je ovisnost o gamingu priznata kao mentalno oboljenje.

Prošle godine u ovo doba Svjetska zdravstvena organizacija službeno je priznala ovisnost o videoigrama kao psihičko oboljenje. Tada su se na tu temu mogle čuti različite reakcije i stajališta. Nisu svi liječnici bili suglasni s tom klasifikacijom, no ista je u konačnici izglasana na 72. zboru World Health Assemblyja gdje je su 194 člana Svjetske zdravstvene organizacije jednoglasno usvojili 11. reviziju Međunarodne klasifikacije bolesti.

Međutim, ako ste ovisni o gamingu, još uvijek po službenoj dijagnozi niste mentalno poremećeni – barem ne do 1. 1. 2022. godine kada promjene u klasifikacije postaju službene.

Bez obzira kako vi gledali na ovu odluku, činjenica je da su se već počele otvarati klinike koje nude liječenje ovisnosti o videoigrama. U Zagrebu je ove godine tako pokrenuta grupna terapija za ljude koji pate od takozvanog poremećaja u aktivnosti igranja videoigara. Gaming disorder, stručno nazvano.

Prema Međunarodnoj klasifikaciji bolesti, ovisnost o videoigrama može se dijagnosticirati kroz tri simptoma ako su isti prisutni u ponašanju kroz najmanje godinu dana.

Prvi simptom je taj da bolesnik igranju videoigara daje prednost nad ostalim aktivnostima (primjerice, održavanju osobne higijene). Drugi simptom je taj da bolesnik nema kontrolu nad aktivnošću igranja te s njom nastavlja i kad primijeti da ona negativno utječe na njegovo ponašanje. Treći simptom je taj da ovisnost vodi prema ostalim nepravilnostima, primjerice manjku sna, problemima s probavom, manjku fizičke aktivnosti i sl.

Komentari (44)

  • chupacabra1

    27.05.2019 - 15:38

    Do treće karakteristike se nekako čovjek i provuče…

  • Pararera

    27.05.2019 - 15:49

    1. Znam ljude, inače ne-gejmere, koji ne vode brigu o osobnoj higijeni.
    2. Što bi to trebalo značiti? Može li netko pojasniti?
    3. Manjak sna ne znači da je netko ovisan gejmer, već jednostavno si ne zna postaviti raspored. Ako znaš da ideš ujutro na posao i znaš gdje su ti granice, pobogu nemoj duže ostajat. Problem probave nema veze s tim jel si gejmer ili ne. Netko(kao recimo ja) imam sam po sebi osjetljivu probavu, da li sam ovisni gejmer onda? Manjak fizičke aktivnosti?! A šta je s ljudima koji sjede po 8(ili više sati) na poslu?

    A vidi se gdje će se lova mlatiti. Doktori, nema šta!

    • Z3r0_Co0L99

      @Pararera, 27.05.2019 - 16:08

      Najlakše je selektivno čitati. Pokušaj analizirati riječ po riječ pa izvuci neke nepravilnosti. Nažalost, taj problem je sve aktualniji i treba ga se tretirat kao takvog, pogotovo kod djece. Nadam se samo da neće završiti kao izmišljena bolest ADHD pa da će se svaki drugi slučaj klasificirati kao “gaming disorder”, umjesto pravog i kvalitetnog liječenja ovisnosti

    • _Someone_

      @Z3r0_Co0L99, 27.05.2019 - 16:56

      Čuj ovog pokemona, ADHD izmišljena bolest. Mora je i zemlja ravna ili?

    • Z3r0_Co0L99

      @_Someone_, 27.05.2019 - 19:15

      Ne, nisam nikakav teoretičar zavjera, ali smatram da djeca od pred 20 godina i djeca danas su identicna, samo što je roditeljima lakše staviti etiketu i reći da je dijete problem, a ne oni koji nemaju vremena za isto. I ne, nisam živozidaški sektaš.

    • croBilly394

      @Z3r0_Co0L99, 27.05.2019 - 23:02

      ADHD je itekako stvaran poremećaj. Nisam fan neutemeljenih i neistraženih, ali samouvjerenih izjava

    • Pararera

      @Z3r0_Co0L99, 28.05.2019 - 16:52

      A što je s djecom koja cijeli dan igraju nogomet vanka? Jel su i oni ovisni? Djeca koja treniraju nogomet pa zapuste školu(znam takvih nekoliko primjera)? Jel i to ovisnost?

    • Demon90

      @Pararera, 27.05.2019 - 20:12

      Ova tri simptoma su povezana na način da ovisnici sjede sate i sate ispred monitora/tv sukladno tome ne vode računa o higijeni često koriste pelene, prehrana im je sendviči i energetska pica (otuda problem s probavom) i na kraju budući da provode sate i sate igrajući uglavnom izbjegavaju spavanje da nebi propustili štogod. Tako da čitati s razumijevanjem.

  • GTA222

    27.05.2019 - 15:50

    Jel mogu dobit kakve pare od države jer sam mentalno poremećen?

    • psycho01

      @GTA222, 27.05.2019 - 16:33

      hahahah i tako lakše do nove opreme i igara ?

    • ivanakamarkus

      @GTA222, 27.05.2019 - 17:00

      hahahahaha ovaj komentar je SVE!

  • Mr.MafiJoza

    27.05.2019 - 15:51

    ja spadam pod drugi simptom, dodjem s posla udjem u csgo razbijem mis i slusalice i odem spavat.

    • Bipsy

      @Mr.MafiJoza, 27.05.2019 - 16:40

      majku mu i cs vise kad mi dodu oni rusi vec planiram koju tipkovnicu sljedecu uzeti

  • Dukie

    27.05.2019 - 16:37

    Burek s mesom!

  • Bipsy

    27.05.2019 - 16:42

    sad imam izgovor kad me roditelji pitaju zasto nemam curu 😀

    • chupacabra1

      @Bipsy, 27.05.2019 - 19:34

      Pazi samo da ne završi onako kako se ne nadaš 🙂

  • mika76

    27.05.2019 - 16:49

    sad budu zmislili nekakve tablete,sirupe,terapije koja ljeći gaming ovisnost. a mora se negdje lova zaraditi….

    • Duanador

      @mika76, 27.05.2019 - 21:52

      Jeftiniji lijek je dobar Cekic.

  • karlod1997

    27.05.2019 - 16:51

    haha taman spomenija ovu epizodu south paraka u prošlom postu

  • tryon

    27.05.2019 - 16:51

    Ako je ovisnost onda je poremećaj. Fizicki, psihicki, kakav god. Ne znam cemu cuđenje

  • Sackboy

    27.05.2019 - 17:05

    “Find what you love and let it kill you.” Od nečega se mora umrijeti pa bolje da je od onoga što volim nego onoga što mrzim 🙂

  • SlucajniProlaznik

    27.05.2019 - 17:35

    Igranje je zdravo. Do neke granice. Onda postaje nezdravo kada se ta granica pređe ali kada se postaje toliko ovisan o virtualnom svijetu da ne živiš život u nekim granicama normale onda to postaje mentalni poremečaj. To je svima jasno. Pitanje je sada samo da li su te granice pravilno određene. Takve ljude treba liječiti. Žalosno je samo što se to može dosta lagano spriječiti ako se poklope neki uvjeti. Pitanje je vremena kada ćemo postati previše ovisni o tehnologiji. Mislim, ovisni smo već sada ali postat ćemo sve bolesniji

    • Bipsy

      @SlucajniProlaznik, 27.05.2019 - 17:55

      Svaka rijec na svom mjestu… Potpisujem

    • Lucijan

      @SlucajniProlaznik, 27.05.2019 - 20:57

      Bojim se samo da ce to dovesti do etikete: GAMER=BOLESNIK
      Mada već nosimo tu etiketu godinama, sad će imati i pravi potpisani dokaz za to.
      A lako će se dogoditi da će granice postavljati 70-godišniji doktori koji nisu nikada imali ni doticaja sa bilo kakvim videoigrama, i svatko tko igra više od 2 sata dnevno će biti imenovan. Nadam se da ne ali vrlo lako moguća situacija

    • SlucajniProlaznik

      @Lucijan, 27.05.2019 - 21:06

      Kada me počnu brinuti etikete mislim da je moje vrijeme došlo. Danas si proglašen svakakvim etiketama kada izneseš neku činjenicu, na mene se to ne prima kada znam da nije istina. Drugo je kada ne bi htio prihvatiti istinu, ne? Neka zovu kako žele, meni su igre izlaz iz stvarnog svijeta gdje nemam cure, posla, političke propagande i takvih stvari. Da li sam zato mentalno poremećen? Nisam ali opet, ne mogu utjecati na to što drugi govore. Ipak sam za slobodu govora, kakav god on bio ako nije pozivanje na nasilje ili izjavljivanje nasilja.

    • Lucijan

      @SlucajniProlaznik, 27.05.2019 - 21:10

      opet, nije stvar hoćeš li se ti uvrijediti ili ne, mene osobno boli kurac, ali to bi moglo indirektno utjecati na slobodu tržišta igara, debilnih cenzura, komplikacija pri kupnji, itd. itd…
      Dok se to ne dogodi neka govore što hoće

    • SlucajniProlaznik

      @Lucijan, 28.05.2019 - 06:56

      Normalno je da će to raditi. Komplikacije kod kupnje treba raditi jer jako puno mladih troši na mikrotransakcije koje jesu ovisnost, bez dileme. Htjeli mi priznati ili ne, ima tu dosta lošeg materijala oko gaminga.

  • marko1106

    27.05.2019 - 17:37

    Neki ovo ocito nisu shvatili. Ne napada se ovdje gaming niti gameri, jednostavno ovisnici postoje, tko god je gamer zna o cemu pricam. Drugi primjer: na primjer glava te boli ili jedva vise gledas a nastavljas i dalje igrati jer se ne mozes odvojiti od igre koja te toliko intigrira. Budimo realni ovdje smo vjerojatno svi dozivjeli taj drugi primjer u nekome trenutku naseg gamerskog zivota ( ali opet to nekad znaci i ovisnost o pojedinoj igri a ne o svim igrama). Moglo bi se dosta o tome, nadam se da su prosli sve moguce teme.

  • McBelans31

    27.05.2019 - 18:14

    Ehh strucno gledano casica rakije -vina za ruckom je alkoholizam pa sad vi gledajte 🙂 definitivno ima masu ovisnosti o igrama jer cim igras svaki dan i razbijas nesto zivciras se i dalje igras … to je isto kao i pit sljedeci dan se probudit i popit pivo klin se klinom hahah

  • Sackboy

    27.05.2019 - 19:15

    Iskreno gledano hebeš igru o kojoj nisi ni malo ovisan. Ako ti je potpuno svejedno da li ćeš je igrati ili ne to je onda bez veze igra. Isto kao i serije ako te ne vuče da nakon svake epizode pogledaš iduću, shit serija 🙂 Nema mi ljepšeg nego kada se navučem ko budala na neku igru i ne postoji ništa osim toga, upalim igru i cijeli “IRL” svijet nestane 🙂

    • Lucijan

      @Sackboy, 27.05.2019 - 21:06

      U pravu si, ali to nije ovisnost, samo vrhunski izvedena igra, serija, show ili što već voliš, tako da je igrati igru po 3-4 sata dnevno prvi tjedan kad ju kupiš sasvim normalno, sve dok to nije više od toga i ne nastavi se tjednima ili mjececima u najgorem slučaju.

    • Sackboy

      @Lucijan, 27.05.2019 - 21:12

      Ma tek ako se nastavi mjesecima ili godinama je VRH. Igrao sam WoW više od 10 godina svaki dan po minimalno 6-7 sati dnevno i po 12+ vikendom i danas kada gledam u to vrijeme mogu samo reći “best time of my life”.

    • Lucijan

      @Sackboy, 27.05.2019 - 21:25

      ako je tako, svaka čast, imao sam sličan osjećaj sa Skate 3-icom
      samo ne baš godinama, i sve je to u redu dok ne žrtvuješ higijenu, prijatelje, redovnu prehranu i san itd…
      Zapravo se slažem sa odlukom WHO-a, samo ako budu praksirali i liječili učinkovito

  • SeLjAnCuRa94

    27.05.2019 - 20:19

    Eveo ja igram igre,znači udarn sam,ali je zato normalo biti derpe,lezbača,trans,…ili je normalno smatrati da si džukela ili udati se za jorgan.E ako posle ovo nismo propali ko civilizacija,onda neznam kaćemo.

    • Duanador

      @SeLjAnCuRa94, 27.05.2019 - 22:06

      Zasto uvijek usporedbu necega loseg usporedjujemo sa necime jos losijim. Zasto nisi usporedio sjedenje po 5 sati za racunarom naspram 5 sati dnevno nekog sporta,bilo kojeg. 5 sati sporta dnevno Za 2-3 godine ce uciniti cudo od covjeka. Ili sjedenja za ps4 naspram setnje na planinu, kroz sumu, uz rijeku, more itd itd itd…

      Nemoj me pogresno shvatit, niti ja ne radim taj sport i setnje. Ali isto tako nisam puz da se nemogu odvojit od svoje kuce. Vikendom volim par sati raspalit neku igru. Ali poznajem osobe koje definitivno spadaju pod navedeni HCL.HR opis.

      Ako ima gramatickih gresaka, sorry, pisem sa mobitela.

  • croBilly394

    27.05.2019 - 23:04

    Dobijem probleme sa probavom kad pročitam ovakve odluke. Lastane, jesam li norma.. I mean, ovisan?

  • Cr4nky

    28.05.2019 - 01:55

    Braćo mila gdje ovaj svijet ide……

    • Cr4nky

      @Cr4nky, 28.05.2019 - 02:03

      Znaci maj susjed je hebeni ovisnik o vrtlarenju…. on cjeli hebeni dan obnradjuje vrt, prica sa biljkama i totalno je asocijalan.
      Medjutim niko ga ne osudjuje za to niti ce reci da je “OVISNIK” ili “MENTALNO NEPODOBAN”
      Ali ako ja igram igre ja sam totalni luzer i totalno NENORMALNA OSOBA
      Ma savrseno 😉

    • Sackboy

      @Cr4nky, 28.05.2019 - 04:10

      Da točno tako zato sam ja većinu okoline poslao na ono mjesto 🙂

    • Sinek

      @Cr4nky, 28.05.2019 - 09:12

      ne miješaj kruške i jabuke, on je šaptač ružama

  • Tommygun

    28.05.2019 - 06:55

    Moja cura je ovisna, ja nisam???

  • tomekplejka89

    28.05.2019 - 12:36

    Prepoznajem se u svakom stupnju povremeno…ali sad nisam upalio plej tjedan dana…

  • Hrvoje Smoljić

    28.05.2019 - 15:55

    A ja se taman spremio prelazit Skyrim po 70-ti put. Ovog puta kao žena vitez s Red Bullom umjesto mača i čipsom umjesto štita. Jesam li ovisan?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?