HCL.HR

Linus pokajnički priznao – PC bi mogao zaostajati za PlayStationom 5

Zoran Žalac 06.06.2020.   •   156 komentara   •   Tehnologija, Zanimljivosti


Linus Sebastian s popularnog YouTube kanala napravio je video isprike te pokušao laički objasniti zašto ne treba odbaciti tvrdnje da će PlayStation 5 imati nešto što na PC-u trenutno ne postoji.

Prilično interesantan video jučer je objavljen na popularnom YouTube kanalu Linus Tech Tips. U videu naslovljenom “Razočarao sam sebe i osramotio se”, voditelj kanala/tvrtke Linus Sebastian uputio je ispriku Timu Sweeneyju, šefu Epic Gamesa, koji je nedavno izjavio kako će PC platforma morati uhvatiti korak s nadolazećom konzolom PlayStation 5, čiji je sustav skladištenja najbolji u klasi. Linus je tu izjavu dočekao na nož te je u jednoj od svojih emisija aludirao da se Sweeney “prodao” Sonyju te da govori neistine jer za PC postoje i brži diskovi od onoga kakvog će koristiti PlayStation 5.

Linusova inicijalna reakcija bila je slična onoj kakvu su brojni PC igrači imali kad je potvrđeno kako će konzole devete generacije koristiti SSD-ove koji su na PC-u prisutni već desetak godina. Međutim, Linus priznaje kako se nije dovoljno dobro informirao prije nego je prozvao šefa Epic Gamesa. Objašnjava kako je zanemario činjenicu da sirova brzina prijenosa podataka u pravilu ne znači mnogo ako u sustavu postoje određene kočnice zbog kojih ta brzina u praksi ne može biti potpuno iskorištena.

Za primjer navodi kako bi postojeće igre na PC-u u teoriji trebale imati do pet puta brža učitavanja nego što ih imaju, ali u stvarnosti ipak nije tako jer postoji niz ograničenja (bottleneckova) sa softverske i hardverske strane, odnosno u načinu kako SSD komunicira sa sustavom i ostatkom hardvera. Da stvari budu ironične, što je SSD u PC-u brži, to je i bottleneck gori. Eliminiranje takvih ograničenja jest filozofija na kojoj je dizajnirana integracija SSD-a u PlayStation 5, što znači da se kod PlayStationa 5 neće ponoviti situacija sa zanemarivim ubrzanjem kad u PlayStation 4 ubacite SSD.

Linus u konačnici zaključuje kako će pojavljivanjem SSD-a u konzolama PC platforma možda biti u nepovoljnoj poziciji – takvoj da će se uloge obrnuti pa će PC zapravo kočiti napredak igara, a ne konzole. Naravno, ništa od toga se sa sigurnošću ne može unaprijed prognozirati, a ako zaostajanja sa strane PC platforme i bude, nema sumnje da će to trajati tek neki kraći period jer isto tako nema sumnje kako će proizvođači hardvera skočiti na priliku da PC gamerima prodaju proizvode koji im omogućuju dosezanje novog standarda za gaming. I nema sumnje da će se takvi proizvodi u tom slučaju prodavati uz argument da omogućuju nešto bolje od onoga na konzolama. No, to će isto tako zahtjevati i suradnju sa softverske strane, a tu PC igrači prvenstveno ovise o milosti Microsofta koji za svoj Windows OS treba omogućiti nove tehnike poput DirectStoragea koji će se koristiti na Xbox Series X konzoli.

U konačnici, činjenica koju definitivno trebaju slaviti i igrači na PC-u jest ta da će developeri dolaskom novih konzola napokon moći dizajnirati igre za SSD i mogućnosti koje sa SSD-om dolaze. Iako su SSD-ovi na PC platformi prisutni već više od desetljeća, čitavo to desetljeće nijedna igra nije specifično bila dizajnirana kako bi iskoristila taj komad hardvera.

Označeno sa: ,

Komentari (156)

  • butjer1010

    06.06.2020 - 09:00

    Ja sam “PC-aš”, ali ako ovo bude i istina – zašto ne??? Napredak u tehnologiji je uvijek pozdravljen. Kako je gore i napisano, ako razlika stvarno bude velika, za kratko vrijeme će se pokrenuti “majstori” koji će nam prodati opet neku novu tehnologiju i na PC-u. Svi sretni i zadovoljni….

    • Arthur

      @butjer1010, 06.06.2020 - 09:58

      U to ne sumnjam. Ps5 vjerojatno hoće u početku biti jači, ali nema šanse da to bude trajalo dok on bude aktualan. Možda godina ili dvi maksimalno, ali više od toga mislim da ne.

  • NomadCro

    06.06.2020 - 09:12

    Kupis graficku koja kosta ko cili PS5 i na kraju ćorak… haha svasta…

    • funky0308

      @NomadCro, 06.06.2020 - 10:18

      Moras znati sto radis kada sastavljas PC ili radis upgrade i nece biti corak. Npr, nema smisla stavljati cetiri memorijska modula (RAM) ako svaki radi na drugoj frekvenciji, samo zato da dodas jos ta 4GB (2x2GB) koja si iscupao iz neke stare kante s tavana- sve ce raditi na najnizem taktu (sve ce se spustiti na takt najsporijeg modula da zastite ostale module) Na kraju je sretnija opcija ici sa 2x16GB ili ako ne ide onda 2x8GB brze i kvalitetne memorije istog po mogucnosti najviseg takta koji ploca podrzava koje ces staviti da rade u dual memory modu. Isto vrijedi i za CPU i GPU. Nema previse smisla ici sa nekom TI Nvidiom ako na ploci imas i3 pretprosle generacije, nista neces dobiti makar i RTX2080Ti uzeo. (Ono nista ne znaci doslovno nista, naravno – ali neces ni izbliza dobiti ono sto ce drugi dobiti na i7 u toj kombinaciji. PC nije rocket science ali neke stvari moras znati ako se planiras u to upustati. Kupnju vec gotovog stroja ne bi bas preporucio jer su rijetko kada dobre (ne mislim ovdje na ROG i sl pile nego na HGSpot, Links i sl racunala od 5000-6000 kn. Moras pratiti sto se dogadja na trzistu, znati dosta o temi i citati i istrazivati sto vecini PCasa nije problem jer PC im nije nuzno zlo, nego zelja i velika ljubav, a kada je tako, nista nije tesko ili nemoguce. 🙂

    • moordrak

      @NomadCro, 07.06.2020 - 23:23

      Prvi mačići…. uvijek je tako bilo sa tehnologijom i biti će. Dok nešto ne postane mainstream, zajebi priču. Samo nadogradnje, kako je lijepo funky objasnio, ne služe ničemu ako nisu dio optimizirane cjeline. Na stranu etuzjazam. Entuzjast je lijepi naziv za amaterčinu koji misli da nešto zna. Znaju oni klinac ako nemaju pristup novoj tehnologiji i novim igračkama na dnevnoj bazi. Toliko se toga u PC svijetu promijeni u pola godine da je to jednostavno nemoguće popratiti. Zato dobijem ospice od ovih savjeta nemojte kupovati ono što vam ljudi koji rade sa novom tehnologijom preporučuju. Prošla su vremena kada si mogao prodati muda pod bubrege i nitko se više neće zajebavati sa kupcima. Sa druge strane, nema tu nitko dovoljno para da bi si mogao priuštiti eksperimentiranje sa igračkama koje ovaj gospodina iz članka najčešće dobija džaba. Godinama sam pratio njegov kanal i na kraju sam zaključio da to nema baš nikakvog smisla. Naše trgovine imaju jedno, on probava drugo a dok uspijemo ako uspijem nabaviti točno to što on testira, prošla baba sa kolačima.

  • xx1111

    06.06.2020 - 09:22

    Nakon playstation 5 PC će izgubit ono malo igrača što je ostalo i cijene grafički kartica trebale bi padat vjerovatno

    • personauser

      @xx1111, 06.06.2020 - 09:45

      Bit ce dosta skup dodatni SSD za PS5

    • Slavin4

      @personauser, 06.06.2020 - 10:05

      Ja na svom kompu imam SSD disk, nisam ga jeftino platio, ali imam dovoljno da mogu igrati par većih igara istovremeno.

    • personauser

      @Slavin4, 06.06.2020 - 10:18

      Mene najvise zanima popis SSD-a koji ce ici za PS5, a nadam se da ce ih objaviti do izlaska PS5

    • movie

      @personauser, 06.06.2020 - 18:10

      koliko se pisalo, neće biti popisa, bar ga neće biti ispočetka. Bit ćeš osuđen na sony ssd. Pa fora je da nešto zarade a ne da zaradu dijele s nekim drugim.

    • personauser

      @movie, 06.06.2020 - 23:20

      Onda mi preostaje da kupim vanjski SSD za PS4 igre za PS5

    • xx1111

      @personauser, 07.06.2020 - 00:55

      Zašto bi uzima dodatni ssd dovoljan oginalni

    • personauser

      @xx1111, 07.06.2020 - 11:18

      825 GB ce biti premalo za nove igre, a jedina je opcija sacuvati SSD od 825 GB za PS5 igre, a igrati PS4 igre sa eksternog SSD

    • xx1111

      @personauser, 07.06.2020 - 12:00

      Ok uzmi taj novi ssd ja osobno nikad nisam igrao više od 5 igrica u isto vrijeme tako da mi je 825 GB previše i zbog ssd možeš brzo instalirat igru

    • personauser

      @xx1111, 07.06.2020 - 12:21

      Moci ces igrati na XSX i PS5 5 igara istovremeno

    • funky0308

      @xx1111, 07.06.2020 - 14:27

      Nije stvar u tome koliko igara igras, problem je kada ti se nesto igra sto moras pola dana cekati da se igra skine (neki ce cekati i dva dana), prodje te volja za igrom. Meni Sony sluzi samo za ekskluzive, odigram i ako nisu stvarno dobre, idu u prodaju pa mi najcesce ne treba vise od 500GB
      Ali za vecinu barem jos 1TB i rijesen problem, a to ce biti skup sport. Mene cudi da ce konzola kostati oko 3500-4000kn. Vidjeti cemo na cijeni 1TB Sony SSDa koliko to cudo zapravo kosta. Ako to cudo cita 15GB/s onda nema alternative Sonyu, barem ne odmah.

    • xx1111

      @funky0308, 07.06.2020 - 15:31

      Nije ps5 samo za eksklusive bit će tu i privremenih eksklusiva, gta 6 će na PC kasnit više od 1 godinu jer se rockstar boji piratizacije tako da je dobro imat ps5 i za takve stvari. PS5 SSD valjda može ubrzat instalaciju igre neće valjda tribat isto vrimena čekat kao sad

    • funky0308

      @xx1111, 07.06.2020 - 15:40

      Instalaciju ce ubrzati sigurno, mozda u vecini igara sada budemo imali onu foru da mozes napraviti lika ili odigrati prvi lvl dok se ostatak igre skida, odvoziti jedan krug i sl. Ali da, za sve te stvari imamo Sony, privremena ili stalna svejedno. Ekskluziva, ako je dobra ne ceka se makar i privremena bila. Kasnije uzmem, kao RDR2 ili buduci PC port Horizon Zero i za PC. Najcesce to bude jedno potpuno novo i bolje iskustvo. (Svaka cast konzolama – bez namjere vrijedjanja je ovo izreceno. Svatko tko je igrao GTA V, Witchera 3 ili RDR2 na konzoli i na PCu zna da je to tako).

    • personauser

      @xx1111, 08.06.2020 - 00:06

      Mozes mutli-platformske igre kupovati i za Xbox. Xbox mi sluzi za multi-platformske igre, a PS za ekskluzive

    • xx1111

      @personauser, 08.06.2020 - 03:29

      Multiplatformske igre će sigurno najbolje izgledat na xbox series x kad to dođe za razliku od PC ali uzet ću ps5 samo

    • funky0308

      @xx1111, 06.06.2020 - 09:47

      Hehe…ma nece nitko nigdje otici. Pa nije ovo privi puta da konzole nesto donose sto je PC nema ili ima losije. Da gledamo tako kako kazes, davnih dana bi se s PCa maknuli.

    • personauser

      @funky0308, 06.06.2020 - 09:53

      https://www.gigabyte.com/Solid-State-Drive/AORUS-Gen4-AIC-SSD-8TB#kf

      Ovaj SSD AORUS Gen4 AIC SSD 8TB se reklamira da moze postici podatke do 15 GB/s

    • Zoran Žalac

      @personauser, 06.06.2020 - 09:55

      Upravo se na taj disk Linus referirao pa se naknadno ispričao.

    • funky0308

      @personauser, 06.06.2020 - 11:59

      Je, PCIe je brz i cuda rade SSDi preko njega.. kada padnu cijene i dodje ovo i do smrtnika valjalo bi probati. 15GB/s … jbte 🙂 . Ja se divim svome M.2 SSDu sto ide do 600MB/s ali dobro…i to su koraci prema naprijed. Kada smo dobili SATA2 sa 100-120MB/s imali smo osjecaj da je to savrsenstvo a gdje smo danas 🙂

    • afaron

      @xx1111, 06.06.2020 - 11:18

      “PC će izgubit ono malo igrača što je ostalo” – Na kojem li ti planetu živiš? PC gaming ostvaruje isti revenue kao sve konzole zajedno.

    • xx1111

      @afaron, 06.06.2020 - 11:56

      Sad nznm kolko ima igrača al znam da se PC igre ne prodaju najbolje zato nemadu neku ekskluzivnu igru koja koristi svu snagu PC-a imadu samo multyplatformske igre i neke bezvezne eksklusive kao valorant

    • personauser

      @xx1111, 06.06.2020 - 12:17

      Navodno PS4 ekskluziva Bloodborne dolazi za PC

    • xx1111

      @personauser, 06.06.2020 - 12:20

      To je loša igra

    • prc12

      @xx1111, 06.06.2020 - 12:35

      Staarriii moojjj… ti nemas blage sta pricas. Daleko je vise igara koje su namjenjene samo za PC nego igara koje su ekskluzive za konzole.. uz to, od kud ova tvrdnja: “Nakon playstation 5 PC će izgubit ono malo igrača što je ostalo” ? Od kud ti to da na PC-u ima manje igraca nego na konzolama ? Cak i nakon sto ps5 izadje, stvari se nece jako puno promjeniti. Bit ce privremena navala, al nakon nekog vremena ce sve doci na PC. Vrlo vjerojatno sve te tehnologije i samo više od toga. I to JAKO brzo.

    • blacklist0907

      @prc12, 06.06.2020 - 16:44

      Da nema crackanih igara bilo bi puno manje mojih frendova na PCu pa nekak mislim da to ima vise veze od npr performansi

    • Lazy

      @personauser, 06.06.2020 - 12:37

      Ajme, ako postoji sutra onda ce nam podariti taj dragulj na PC-u pa makar i 7,8 godina poslije PS-a.

    • funky0308

      @xx1111, 08.06.2020 - 17:11

      14 ih ima 😛

    • Tiger I

      @afaron, 06.06.2020 - 13:02

      11 broj u imenu mu stoji za broj godina.

    • afaron

      @Tiger I, 06.06.2020 - 14:12

      skontah kasnije… my bad

    • funky0308

      @afaron, 07.06.2020 - 15:44

      Ma i ja kontam u nekim komentarima jel trolla ili sta 🙂

    • playbox124

      @afaron, 07.06.2020 - 19:05

      Nije mi jasno koliko su ljudi napaljen za taj ps5 a ne znaju ni dizajn,ni igre ni apsolutno nista. Samo rumorsi, a Sony im daje info na kapaljku, odgode event ali i dalje napaljeni ko stoka 😂😂

    • moordrak

      @xx1111, 08.06.2020 - 00:00

      Ne i ne. Iz puno razloga. Hardver, softver, Imput output Prvi je da premium proizvodi imaju i drže svoju cijenu. Konzola, odmah u startu, nije premium proizvod nego je priprosti PC optimiziran samo za jednu jedinu stvar: zabavu. A što misliš, na čemu se ta zabava proizvodi? Tosteru? 🙂 Poučen svojim dugogodišnjim iskustvom tvrdim kako cijene nove računalne opreme u budućnosti mogu samo rasti, nikako padati jer se ulažu ogromne količine novaca u razvoj novog hardvera i softvera. Kada to ne bi bilo tako, još bi se dan danas igrali na 486-Icama sa vrlo skromnim mogućnostima. Nažalost, budžet debele većine gamera ne može popratiti baš sve što bi željeli imati zato i mi optimiziramo. 🙂 Sa konzolama je uvijek bio slučaj da je odnos cijena kvaliteta relativno prihvatljiv. I to je to. Nekima odgovara ono što dobiju, nekima ne zato traže druga rješenja. U konačnici, svatko sa svojim parama može raditi što hoće. Meni osobno se ne isplati bacati novce na nekakvu svemirsku PC konfiguraciju jer nikada neću isplatiti ono što sam u nju uložio niti na koji način. Naravno, to ne znači da doma nemam PC, imam, više njih, ali za ono za što ih ja koristim nemam potrebe ulagati bogatstvo u njih samo zato da bih mogao reći kako imam najjače kante u selu 🙂

    • xx1111

      @moordrak, 08.06.2020 - 03:52

      Da sigurno se previše ne isplati kupovat grafičke kartice da bi imao bolju grafiku i više fpsa u naprimjer assassin creed a igra i dalje dosadna. Igre koje budu samo na playstation su zanimljivije

    • GTA222

      @xx1111, 08.06.2020 - 16:14

      Kakva je to djetinjasta izjava, “Samo igre koje su na Playstationu su zanimljive”. Idi na 4chan pa tamo trollaj nemoj vamo.

    • personauser

      @GTA222, 08.06.2020 - 16:16

      I na reddit

    • funky0308

      @moordrak, 08.06.2020 - 21:56

      Upravo se o tome i radi. Ako kupujes monitor od 15k kn samo da bi rekao nama kako ga imas, onda si fake i potpuno si smjesan, to uporno svi i ponavljamo ali sve dok kupujes iz zelje za novom tehnologijom iz ljubavi prema gejmingu, video editingu ili necemu drugome koga zaboli kolilo ces dati. Ali tako je sa svime u zivotu pa nema smisla ni pricati o tome. Ako radis nesto samo da impresioniras drugoga onda ti je precjenjeni hardware najmanji problem u zivotu. (Ovo “ti” , naravno nije za tebe 🙂 )

    • Saren

      @funky0308, 09.06.2020 - 00:39

      Jednom da se i ja slozim s tobom, znas i sam kako se kaze – selo ce ti oprostiti sve, samo uspjeh nikad ne xD S tim recenim, ja sam od prijatelja bio prozivan preklani zbog iznosa koji sam dao za novu konfu +pripadajucu periferiju. Po njima to je glupo i “trebao si kupit novi auto za to”. No kako si rekao – kad nesto volis, to ces i nabaviti bez tuljenja u lokalnoj birtiji koliko si para dao na to.

    • funky0308

      @Saren, 09.06.2020 - 06:57

      Haha…i to pazi na kojim temama se slozimo. Bratstvo i jedinstvo na sve strane 🙂

  • playbox124

    06.06.2020 - 09:23

    Nista gpu, cpu, samo ssd i na konju si 😂

    • xx1111

      @playbox124, 06.06.2020 - 12:11

      SSD je dosta bitan za igru valjda lol

    • personauser

      @xx1111, 06.06.2020 - 12:13

      Reci to Rockstaru

    • Oblakoder

      @playbox124, 06.06.2020 - 14:17

      Sto brzi ssd to veci fps 🙂

    • playbox124

      @Oblakoder, 06.06.2020 - 15:10

      Haahahaha da

    • SonOfZeus

      @Oblakoder, 06.06.2020 - 19:38

      Drzi se ti mobitela.. ovoga switcha.. Nije prica o komponentama za tebe

    • Zoran Zabac

      @SonOfZeus, 06.06.2020 - 23:08

      Mobiteli imaju minimalno full HD 😉

    • Lovac

      @playbox124, 07.06.2020 - 18:26

      Baš mi je teško komentirati što će ovo značiti za PS5 u praksi jer recimo da postoji hipotetski storage s beskonačno brzim čitanjem i pisanjem; on može instantno predati texture fileove i sl.. Međutim, u tom slučaju bottleneck je GPU/CPU, tako da dok će ovo zasigurno poboljšati stvari (poglavito u open worldu gdje se cijelo vrijeme nešto učitava u pozadini), sve će to biti do određene granice. Možeš ti raditi što želiš sa SSD-om jer i dalje je tu grafička koja mora napraviti najteži posao. Koja je to granica, vidjet ćemo uskoro. Slična stvar je sad da li istu igru imate na običnom HDD-u ili recimo na nekom malo boljem SSD-u. U većini slučajeva razlike su male, u nekim naslovima ipak mjerljive. Sad je pitanje da li je to do toga što nema posebnog fokusa na dostupan brži storage ili ne. Nadam se ipak da će biti solidan performance boost (a morao bi).

    • movie

      @Lovac, 07.06.2020 - 20:16

      do sada nije bilo neke razlike jer igre niti nisu bile rađene za ssd diskove niti su koristile njegove prednosti. Zato je ova generacija konzola bitna jer će donijet neke novine od kojih će koristi imati i pc igrači.

  • SonOfZeus

    06.06.2020 - 09:36

    Cekamo Drunkensteinea da nam objasni zasto nije u pravu.

  • personauser

    06.06.2020 - 09:39

    Samsung 980 Pro PCIe Gen4 SSD koji ce izaci moze postici brzina citanja do 6.5 GB/s i brzinu pisanja do 5 GB/s

  • funky0308

    06.06.2020 - 09:59

    Tog Linusa smisliti ne mogu,- ne kazem da je los, ne kazem ni da je dobar ali meni je ziva katastrofa i bas ga ne mogu ni gledati ni slusati. Pokusao sam jedno vrijeme popratiti ga malo ali uff… ne ide i nakon 10ak dana sam se unsubscribeo s njegovog kanala. Uglavnom, bez obzira na to svidio se on nekome ili ne, tako se izlijetati na pamet i to na kanalu koji prati 10ak miliona ljudi – svasta. To je njegov stil, takozvani bezvezni stil 🙂 . Svaka cast na tome sto je shvatio sto je napravio i brzo reagirao novim videom. To je problem kod svih stvarcica slozenih od vise elektronskih i mehanickih komponenti, redovito se negdje pojavi problem bottlenecka, ljudi najcesce ne kuze sto je u pitanju pa kupe novu grafu za 5000kn. Vidimo na primjeru Sonyeve i MSove konzole, koliko je bitno znati sto radis i sto ugradjujes, komponente moraji biti kompatibilne i medjusobno se nadogradjivati, ne sputavati i kociti jedna drugu kao sto je cest slucaj kod sastavljanja kada se ne zna sto se radi i kada se komponente biraju novcem, a ne razumom. U konzolama je posebna paznja posvecena upravo kompatibilnosti svih komponenti kako bi sustav mogao izvici max od onoga sto ima. Naravno da PC ne moze biti ni blizu ovoga sto Sony donosi kada je sustav posebno razvijan za PS5 i do sada nije bio poznat. Doci ce na PC, vrlo brzo. Cim netko pronadje dobro rijesenje stvar ide u prodaju. Nista to lose nije, zapravo bas suprotno, odlicno je da konzole imaju toliki utjecaj na PC i da se stvari mijenjaju..pa PC svojim novotarijama donese nesto novo u konzolaski svijet i tako u krug. Profitiramo u konacnici mi 🙂

    • Mah

      @funky0308, 06.06.2020 - 10:21

      Profitiraju oni, ti i ja plaćamo 😉

    • macgyver

      @Mah, 06.06.2020 - 11:01

      Placas i ovako i onako, a onda bolje da za svoje novce dobijes nesto bolje

    • rokonja

      @funky0308, 06.06.2020 - 13:43

      Lik je postao takav kenjator uffff… Tako se ponaša ko ona vidjelica iz Međugorja, sve zna i on čuje taktove procesora, brzinu ram osjeti pod prstima…

    • moordrak

      @funky0308, 08.06.2020 - 01:04

      bome, glede Linusa, nisi jedini. Njegove teorije mi dignu tlak na brzinu. Inače, veliko je pitanje koliko će PC hardver popratiti ove Sonyjeve novine u ovom obliku jer realno, neznam koliko ima potrebe za time. PC-u je , što se performansi tiče, samo nebo granica. Je, plejka i x su drugačije posloženi, no tko kaže da se identična hardverska arhitektura neće pojaviti izlaskom sljedeće generacije PC-a? Trenutno šilje po jezgrama što je prije samo nekoliko godina bilo nezamislivo. Iskreno me zanima što je sljedeće.

    • Saren

      @moordrak, 08.06.2020 - 01:49

      Vec imas prakticki dio nove tehnlogije, dio je tek na putu. AMD je izbacio PCIE 4.0 na svojim X570 plocama sa novim CPU-ima koji se jos ocekuju, tu stize jos DDR5 RAM i slicno, a AMD tvrdi da ce bit i za godinu do dvije i PCIE 5.0. Izuzev toga i novih proizvodnih procesa CPU-a i slicno cekaju se nove grafe. Ali kako si rekao, trenutno je rat za jezgre xD A to kako kazes sto je bilo nezamislivo se moze zahvaliti Intelu djelomicno, jer su tada bez konkurencije nastojali uvjeravati raju da im ne treba pun kufer jezgri i furali su se 4 jezgreni cpu-i po seikovskim cijenama. Sad se to mjenja na bolje sto se mene tice, mada nema bas previse igara (ne pricam o poslu i slicnom tu se profitira vec od velikog broja jezgri) koje ce upogoniti sav taj core count, ali ok. Dolazi i to polako, a vidjet cemo sto ce ostali proizvodjaci komponenti reci na ovaj PS5 SSD. Navodno Samsung nesto sprema po tom pitanju no sudeci po glasinama ne prije jeseni. Opet da i dodje, ne vidim kako ce koristiti kada nit MS ni devovi ne rade taj brzi load kakav bi trebao bit na PS5, a SSD-ovi su na trzistu vec godinama, samo se ide na gigabajtaze. Sto se Linusa tice poceo je i on lupetati po malo pod stare dane od onoga sto je nekad bio.

  • Mouse

    06.06.2020 - 10:02

    Gledao sam video od Linusa još jučer. Ništa posebno kod PS5 osim tog SSD-a. Naravno to je moje mišljenje.

    • funky0308

      @Mouse, 06.06.2020 - 11:42

      Treba pricekati da konzola izadje. Nije to samo disk, to je cjelokupno rijesenje i bas me zanima kako ce to raditi. Vjerujem odlicno i cini mi se da ce ovo biti velika stvar, ne samo za Sony, nego i za cijelu gejming industriju. Uboli su nesto dobro i na to nas podsjecaju svaki dan 🙂 . Vidjeti cemo i koliko ce developeri znati i htjeti iskoristiti sve ono sto su dobili s novom plejkom. Odlicna ideja (malo je cudno da se to nije sjetio nitko ranije napraviti ali OK, bolje i sada nego nikada), samo, kazem. Vidjeti cemo uskoro, radi se o specificnoj stvari i sve dok sami ne sjednemo za konzolu i testiramo ne znamo sto donosi.

  • Ki-ya Karate Monster

    06.06.2020 - 10:03

    I što na kraju, Linus jede svoje riječi, te govori da PlayStation ima Software (Igre) za kojim PC zaostaje te da će PC-u trebati vremena da dobije nešto slično?

    • Žarko Ćurić

      @Ki-ya Karate Monster, 06.06.2020 - 10:06

      Da pogledaš video ili pročitaš članak 😀

    • Ki-ya Karate Monster

      @Žarko Ćurić, 06.06.2020 - 10:08

      LOL ideš mi na živce

  • vlatko2003

    06.06.2020 - 10:31

    ma jebes to, danas baldurs gate 3 novi gameplay

    • Zoran Žalac

      @vlatko2003, 06.06.2020 - 10:38

      Odgođeno 😀

    • Mah

      @Zoran Žalac, 06.06.2020 - 11:19

      NEEEEEEEEEEEEEEEE T.T

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 06.06.2020 - 11:50

      Jesmo dotle dosli jbte?! Da se veselimo najavi indie igara 🙂 . Sala, naravno. Ima odlicnih indie naslova ali ova godina je stvarno uzas. Toliko se toga trebalo dogoditi, odigrati, izaci biti pretstavljeno ali jedna za drugom puz.. se dogadja. Od korone koja nas je ispatila, sada jos i ovi neredi koji ce kako sada stvari stoje, napraviti poprilicnu stetu cijelom svijetu..

    • vlatko2003

      @Zoran Žalac, 06.06.2020 - 12:39

      smrc 🙁

  • personauser

    06.06.2020 - 10:39

    Jedino ce pravu snagu PS5 SSD znati iskoristiti Sonyjevi studji, a dok third-party studiji nece iskoristiti u potpunosti pravu snagu PS5 SSD

    • funky0308

      @personauser, 06.06.2020 - 11:47

      Zasto mislis da je tako? Sumnjam da bi se ulagalo u inovaciju koju ce kasnije sakriti od ostalih. I third-party studiji rade za Sony, odnosno Sonyu je itekako bitno da svi znaju iskoristiti puni potencijal konzole, a pogotovo nove featurse jer ce ih u protivnome trziste popljuvati jako brzo. Hrpa svega, najbrze ovo, najbrze ono, a u praksi nista ili samo Sony… ne vjerujem da ce se tako nesto dogoditi. Vidjeti cemo po brzini ucitavanja, brzini paljenja konzole, kopiranju podataka, a i u samim igrama pa ceno biti pametniji nakon toga.

    • personauser

      @funky0308, 06.06.2020 - 12:10

      Zato sto ne rade samo za PS5 nego rade i za XSX, PC i NS. Mene najvise zanima kako ce Rockstar primijeniti taj superbrzi PS5 SSD.

    • movie

      @personauser, 06.06.2020 - 18:19

      Na čemu temeljiš svoje tvrdnje?

    • personauser

      @movie, 06.06.2020 - 18:38

      Ako rade igre za sve konzole i PC onda nece moci u potpunosti iskoristiti svu snagu PS5 SSD

    • movie

      @personauser, 06.06.2020 - 21:25

      Zašto?

    • personauser

      @movie, 06.06.2020 - 22:43

      Zato sto se moraju prilagoditi i PC-u i XSX, a ne samo PS5

    • movie

      @personauser, 07.06.2020 - 20:25

      Po meni bezveze razlog u 2020 godini. Napraviš igru najbolje sa svim što ide uz nju a onda onaj hardver koji to ne podržava za njega te mogućnosti isključiš. Stvarno ne vidim problem u tome.

    • personauser

      @movie, 07.06.2020 - 20:51

      Onda bi developeri trebali iskoristi sav potencijal XSX koji ima 12 TFLOPS

    • personauser

      @personauser, 07.06.2020 - 21:06

      iskoristiti*

    • movie

      @personauser, 08.06.2020 - 15:27

      Sirova snaga je za pokazivanje mišića a nije nikakva bitna prevaga u dizajnu igre. Sto vrijedi sirova snaga ako je recimo usko grlo ssd disk ili neka druga komponenta ili ako arhitektura ne podržava određenu tehnologiju. Tu tflopsi ne pomažu pa da ih ima duplo više. Uopće ne sumnjam da će potencijal obje konzole biti iskorišten do maksimuma. Kako rekoh, radiš jednu igru sa svim mogućim a potom samo ugasiš ono što pojedina igra ne podržava, ako ne podržava. Po meni ne može biti jednostavnije.

    • personauser

      @movie, 08.06.2020 - 16:05

      Multi-platformske igre ce vjerojatno bolje izgledati na XSX negoli na PS5

    • personauser

      @personauser, 08.06.2020 - 16:08

      XSX ima Xbox Velocity Architecture,a to je “the new architecture we’ve created for the Xbox Series X to unlock new capabilities never-before seen in console development. It consists of four components: our custom NVMe SSD, a dedicated hardware decompression block, the all new DirectStorage API, and Sampler Feedback Streaming (SFS). This combination of custom hardware and deep software integration allows developers to radically improve asset streaming and effectively multiply available memory. It will enable richer and more dynamic living worlds unlike anything ever seen before. It also effectively eliminates loading times, and makes fast travel systems just that: fast. ”

      https://news.xbox.com/en-us/2020/03/16/xbox-series-x-glossary/

  • delight353

    06.06.2020 - 11:09

    A što sa snagom CPUa i GPUa?

    • Žarko Ćurić

      @delight353, 06.06.2020 - 11:42

      CPU i GPU u XSX je sigurno jači od onog korištenog u PS5, kao i moderne top-end PC grafičke te procesori. No ovo je općenito win-win situacija za nas gamere, svaki napredak jedne strane gura konkurenciju da se isto potrudi.

    • delight353

      @Žarko Ćurić, 06.06.2020 - 14:34

      Moje osobno misljenje je da ce na kraju biti: “Tresla se brda, rodio se mis”. Da se razumijemo, potpuno pozdravljam napredak tehnologije i razumijem da ce SSD u konzolama pomoci developerima. Ok, nece vise biti loadinga (nadamo se), no sto je sa detaljima i dostiznim FPSom ovisno o rezoluciji (1080p, 4k)? Ne vidim kako tu pomaze SSD, jer iskreno, ako nove generacije konzola ne uspiju dostizati 60 FPSa barem pri 1080p, onda ne shvacam o kakvoj nadmoci konzola nad PCom pricamo. Ako se ne varam, receno je da ce se AC Valhalla na PS5 pokretati na 30 FPSa. Tako da… Mozda mi je nesto promaklo, jer za sada ja jedino sto iz ovoga svega iscitujem je doljevanje goriva na hype.

    • Žarko Ćurić

      @delight353, 06.06.2020 - 15:23

      Ja nigdje nisam napisao da će SSD utjecati na FPS ili rezoluciju. No opet, nije sve samo ni u brzinu loadinga, na što se uporno svi vraćaju kada se spomene SSD. Čak je to gore i Linus u videu spomenuo.
      Ovo može utjecati na same gameplay segmente, gdje nema potrebe više za uskim hodnicima ili dizalima, koji su se koristili čisto za skrivanje “loadinga”, jer SSD i O/O su dovoljno brzi da teksture mape ne moraš držati u privremenoj radnoj memoriji. Osim toga, pogledaj i Unreal 5 prikaz, tamo je prilično dobro prikazano za što se sve može iskoristiti brzi protok informacija.
      Sony ne donosi samo brži SSD koji će smanjiti loading za par sekundi, nego i čitavu infrastrukturu koja omogućuje puno brži prijenos podataka između SSD-a te CPU/GPU-a, dakle čitava infrasturktura koja omogućuje brzi prijenos informacija, ne samo mjesto gdje su te informacije spremljene. Naravno, očekujem da će i PC usvojiti ovo kroz neko dogledno vrijeme, no trenutno nešto slično ne postoji na PC-u. Ima i PC super brze SSD-ove, no oni ne mogu biti iskorišteni u potpunosti jer je prijenos između SSD-a i CPU-a/GPU-a bottleneck.
      Ponavljam, ovo ne znači da će PS5 imati veći FPS ili rezoluciju, jedno ne treba miještati s drugim. Igre na PC-u će i dalje izgledati vjerojatno bolje, no PS5, barem u startu, će moći imati neke gameplay segmente koji se mogu postići samo sa njihovim SSD-om.

    • delight353

      @Žarko Ćurić, 06.06.2020 - 19:51

      Ne preostaje nam nista osim da docekamo prve igre na PS5 da vidimo kako ta stvar funkcionira u stvarnosti. Sto se U5 demoa tice; izgleda vrhunski, ali se ne pouzdam u to, jer je to ipak samo tech demo gdje je prikazana “igra” potpuno prilagodena prezentaciji, ako me kuzis. Naravno da nam nece prikazati nesto sto ne valja. Volim ponavljati: Svaki gazda svog konja hvali.

  • Dajsikeks

    06.06.2020 - 11:32

    Znaš tko koči zapravo, developeri, jednostavno ne mogu pratiti tehnologiju.

    • Zoran Zabac

      @Dajsikeks, 06.06.2020 - 12:49

      Developeri se previše žale na sve, a pitanje je tko se treba žaliti

  • funky0308

    06.06.2020 - 11:43

    Tako je. Sony je odradio pripremu, sada na scenu stupaju developeri da pokazu sto se sa svime time moze.

    • moordrak

      @funky0308, 08.06.2020 - 00:07

      Točno. I taman dok oni nauče što nam mogu pokazati, eto ti PS6 🙂

  • butjer1010

    06.06.2020 - 12:29

    Sad kad sam pročitao sve ove komentare, malko sam se razočarao. Kao da nitko ne vjeruje da će za par mjeseci to sve isto doći i na PC??? Pa tko radi većinu (najbitnije dijelove) hardwarea za konzole? AMD!!! Zašto većina ovdje ne vjeruje da će sve što ima na konzolama u jako kratko vrijeme biti dostupno i na PC-u? Čak i ne vjerujem u taj podatak da je to baš tolika razlika, mislim da je možda većina toga navedeno samo da malo podigne početnu cijenu konzola, na koju smo do sada navikli da bi trebala biti oko 500$ na početku. Reklama čuda radi, to je dokazano do sada 1 000 000 puta. Ako cijena bude veće, vjerojatno sam u pravu, ali sve će se vidjeti kada dođe to sve.

    • butjer1010

      @butjer1010, 06.06.2020 - 12:35

      Koliko puta se ispričao, sve mi smrdi da je samo tužba u igri, znamo kako amerikanci rješavaju sve svoje probleme – s puno dolara!

    • Nijam Kaj

      @butjer1010, 06.06.2020 - 17:04

      Mislio sam komentirati na tvoj prvi komentar, ali pokušavam što manje komentirati jer pojedinci ne razlikuju kritiku od uvrede…
      Razlika između najbržega i najsporijeg SSD-a na PC je velika, ali u radu igra je zanemariva (5 fps). Zato ne vjerujem da će PS5 imati “super brzi ssd”, nego će stvar biti u softveru.
      Znači dvije stvari su moguće, operativni sistem ps5 bolje koristi rad SSD-a ili su igre dizajnirane za SSD. Ako je ovo prvo, ne vidim zašto Windows ili Linux ne bi implementirali tu tehnologiju za one koji koriste SSD. A ako je ovo drugo onda je sva “krivica” na developerima. Te bi buduće igre bez problema mogle biti dizajnirane za korisnike SSD-a i ponovno je PC u prednosti.
      Mislim da je ovo samo marketinški trik kojim Sony pokušava više zaraditi, kao što si rekao “reklama radi čuda”.

    • drazensi

      @Nijam Kaj, 06.06.2020 - 22:02

      Njet. Sasvim krivo. Zar nitko ne cita i ne gleda video prije komentiranja? Ili procita ista sto je napisano o novoj infrastrukturi PS-a? Cijeli nacin kako same komponente medusobno “komuniciraju” za brzi protok informacija je sofisticiran. Dakle, stvar je itekako u hardware-u i nacinu kako se naredbe izvrsavaju. Imat ce itekako super brzi ssd, no super brzi ssd ti ne znaci nista, ako ostala infrastruktura to ne podupire. Sto bi trebao biti slucaj u PS-u. Sve ti trebalo prilicno skladno funkcionirati i zato bi taj famozni ssd tolko spominjani trebao imati veliku ulogu.

    • Nijam Kaj

      @drazensi, 07.06.2020 - 00:51

      Pogledao sam Linusov video par minuta nakon što ga je objavio, i dalje tvrdim da je fora u softveru (ako “fora” uopće i postoji)… I u developerim, pročitaj tekst članka pri kraju.
      Ajde budi draŽensan pa tamo za nekih 4-6 mjeseci kad izađe PS5 i bude “daleko ispred svega što je dostupno na PC-u” dođi na ovaj komentar i govori mi koliko sam bio u krivu. Govori mi kako se tvoj super Last of Us 2 pokreće na 30 fps, ali u 8K rezoluciji, a kad prebaciš na 4k dobivaš toliko fps-a da su morali ugasiti FPS
      counter.

    • Žarko Ćurić

      @Nijam Kaj, 07.06.2020 - 02:26

      Nitko nigdje nije spomenuo da će SSD i I/O kod PS5 utjecati na FPS ili rezoluciju. Miješaš kruške i jabuke. Da si pogledao video, shvatio bi da “fora” nije u softwareu, nego u drugačijoj arhitekturi komunikacije između SSD-a i CPU/GPU-a koja omogućuje raspolaganje većom količinom asseta, a primjena ovoga može biti različita od developera i enginea.

  • Zoran Zabac

    06.06.2020 - 12:45

    Bit će mnogo moćna stvar novi PS5

  • Tiger I

    06.06.2020 - 12:55

    Nije ovo nista novo cak i nepismena budala poput linusa je u pravu osim sto je lik marioneta tencent-a ( koji nlisku saradjuje sa ccp-om) li kje i sony-jev placenik isto je i izjaljivao pred izlazak PS3,PS4 pa sad i petice.

    https://imgur.com/a/6bZcUby

  • Black op

    06.06.2020 - 13:40

    Zar i Xbox series x podržava isto to?Ako je tako, PC je naj3bao.Izgleda mi kao da igre do sada nisu bile optimizovane ni za hard diskove, valjda će se sada to promijeniti…

  • Oblakoder

    06.06.2020 - 14:14

    Svaka cast Soniju na marketingu jer nekom magijom uspeli su da nametnu pricu kako je sada ssd najbitniji za gaming, umesto da se prica o kriminalnom kapacitetu doticnog…Realno gledano i 1tb na PS4 je premalo i stalno moram nesto da brisem, mogu samo da zamislim kako ce biti na PS5 gde je kapacitet jos manji, a igre najverovatnije drasticno vece. Bogati gameri ce moci da kupe ultra slupi dodatni ssd dok nama obicnoj raji preostaje samo da brisemo 🙂

    • Žarko Ćurić

      @Oblakoder, 06.06.2020 - 14:25

      Ili kupiš obični vanjski ssd i koristiš ga kao cold storage 🙂

    • personauser

      @Oblakoder, 06.06.2020 - 14:34

      Samo Japanci imaju PS4 Pro od 2TB

    • Tiger I

      @Oblakoder, 06.06.2020 - 15:25

      Dupli hendikep RIPCINA.

    • Oblakoder

      @Oblakoder, 06.06.2020 - 16:16

      Nije ta bas tako jednostavno jer imas igre koje se igraju godinama i nije bas zgodno stalno da ih brises. Msm da ces razumeti pa nema potrebe dodatno da objasnjavam.

    • Zoran Žalac

      @Oblakoder, 06.06.2020 - 17:59

      Ako 32GB interne memorije u 2020. ne predstavlja nepremostivi problem na Switchu, neće ni 825 GB predstavljati na PS5 😉 Pogotovo ako budu išli na foru da im SSD omogući smanjivanje instalacija i lakše čitanje compressed fajlova o čemu Linus gore priča. Uostalom, kapacitet će samo rasti s vremenom. Prvi PS4 modeli su imali 500 GB diska, već nakon godinu i pol postojao je 1TB model po istoj ili tek malo većoj cijeni, a danas je teže naći 500 gb model nego 1TB.

    • Oblakoder

      @Zoran Žalac, 06.06.2020 - 22:27

      U Switchu meni licno nije problem jer kupujem ekskluzive u fizickom izdanju pa mi je i tih 32gb puno, ne znam da li imam 10gb zauzeto, ali aj nekima ce definitivno biti proble. Kod PS4 takodje kupijem fizikale ali kako god okrenes taj 1tb hdd se napuni cas posla, jednostavno postoji 5-6 igara sto online sto sp gde gradim karijeru pa ne mogu stalno da ih brisem, recimo igra GT Sport…

    • Zoran Zabac

      @Oblakoder, 06.06.2020 - 23:13

      Nije problem u memoriji, nego ti igraš previše igrica istovremeno.

    • Zoran Zabac

      @Zoran Žalac, 06.06.2020 - 23:13

      Vecina igraca nikad ne popuni ni blizu disk, zasto bi svi plaćali skuplju konzolu sa više memorije koja će skupljati prašinu..Ako želiš pohraniti 1000 slika kupiš iphone 64 GB, ako želiš 5000, kupiš 256 GB. Ekvivalentno, želiš 4-6 igrica istovremeno, dosta ti konzola, želiš 8-12, kupi još jedan SSD, itd 😉

    • personauser

      @Oblakoder, 06.06.2020 - 18:59

      Kada bi mogao izaci NS2

    • Oblakoder

      @personauser, 06.06.2020 - 23:23

      Za tri cetiri godine

    • Zoran Zabac

      @personauser, 06.06.2020 - 23:25

      Moguće onda kada standardna rezolucija čak i na displeju perilice rublja bude Full HD, da mogu i oni u konzolu ubaciti isti, jer očito se rezolucijom mjere prema toj vrsti uređaja 😉

    • SonOfZeus

      @Oblakoder, 06.06.2020 - 19:36

      Zato od kad sam uzeo Switch sa cak, pazi sad… tun, tun, TUN… 32 GB INTERNE MEMORIJE(!!!)… sam odusevljen. Shvatio sam da mi ni trenutni sa 4 puta vise memorije nije potreban… steta sto nije bilo kupit manjeg od 64gb… 🙁

    • Oblakoder

      @SonOfZeus, 06.06.2020 - 22:28

      Ja pricam ozbiljno ali ti si toliko slep Sony fanboj da jednostavno nisi vredan polemike ali aj simpatican si fanboj pa ti ne zameram 🙁

    • SonOfZeus

      @Oblakoder, 07.06.2020 - 12:11

      Hhaha to govori lik koji pazi sad.. Je nintendov najveci faboy na portalu i drzi switch kao sveti gral.. Je na PS clanku koji nema ni 0.1% veze sa Nintendom… Toliko ne vidi od svojih Switch naocala da komentira PS memoriju da je mala… Makar je ista vise od 20 (!!!) puta veca od tvojeg ljubimca. Pa koliko slijep moras biti? To je kao da ja sa nokiom 3310 kao svetim gralom idem na nintendo clanak komentirati da ekran switcha ima premalo boja. 🤣🤣 Fakat si maskota ovog portala. Cudim se da nisi komentirao da je i ssd malo prespor jer si razmazenom brzinom mobi… Ovoga switcha. 🤣🤣

    • Oblakoder

      @SonOfZeus, 07.06.2020 - 14:39

      Ne znam sta je sporno jer ako Switch ima premalo memorije to uopste nije opravdanje za Sony koji ima totalno drugacije tip konzole, najprostije receno mesas babe i zabe. Nintendo je omogucio da prakticno sve ekskluzive i velika vecina multiplatformskih igara ne zauzimaju prakticno nista ako ih kupis u fizickom izdanju, dok kod Sony-a kako god ih kupio mnogo memorije zauzimaju. Evo recimo i za jednu i za drugu konzolu imam petnaestak igara i pogadjas samo na PS4 imam problem sa memorijem, dok mi 32gb na Switchu zvrlji prazno, cak sam i microsd karticu izbacio iz Switha i prebacio na telefon. Ono sto ja kritikujem je zaista tuzno da novija konzola izadje sa jos manje memorije pa zamisli da Switch 2 izadje sa 16gb memorije, zar prvo Sony fanboji ne bi poleteli da kritikuju takvu odluku Switcha? 🙂

    • mili1985

      @Oblakoder, 06.06.2020 - 23:21

      Jebemti, ja ne mogu ni 500GB popunit, a kamoli 1TB.

    • SanKa

      @Oblakoder, 08.06.2020 - 08:56

      aj se ti drži svoje dječje konzole…nintendo će na toj razini biti za 10 godina

  • personauser

    06.06.2020 - 14:36

    Sa dolaskom NVIDIA 3000 serija PC ce biti opet na vrhu

    • Tiger I

      @personauser, 06.06.2020 - 15:47

      5nm Idemo malenaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • Zoran Žalac

      @personauser, 06.06.2020 - 16:08

      Na vrhu najskupljeg hardvera, to svakako.

    • Zoran Zabac

      @Zoran Žalac, 06.06.2020 - 23:21

      PC je skup hardver jer je namijenjen stvaranju novca, Gejming na PC-u je nus pojava viška sirove snage koja se u konačnici neracionalno koristi i općenito je cijena gejmanja na PC-u van svake normale 😉

    • movie

      @personauser, 06.06.2020 - 18:27

      Navodno kod nas oko 3800 kn. Bar se tako priča kod domaćeg zastupnika sonya.

    • personauser

      @movie, 06.06.2020 - 18:36

      Zelis reci da ce dodatni SSD za PS5 kostati kao konzola

    • personauser

      @personauser, 06.06.2020 - 18:43

      Sad sam shvatio da pricas o konzoli i smatram da ce i dodatni SSD kostati kao i konzola

    • movie

      @personauser, 06.06.2020 - 21:28

      Da, o konzoli govorim. Sumnjam da će dodatni ssd koštati neku nerazumnu cijenu. Koliko sam ja shvatio oni će prodavati vanjske ssd diskove koji će se kačiti u vanjski utor, nešto kao usb stick. Ne očekujem da će to biti diskovi velikog kapaciteta. Recimo 500Gb i 1 TB. Koliko bi to moglo koštati i hoće li biti baš tako stvarno ne znam. Ja sam bar tako shvatio da se ide u tom smjeru.

    • SonOfZeus

      @movie, 07.06.2020 - 12:13

      Da ne govorimo da teoretski prvih godinu dana ce rijetko tko popunit disk ako govorimo o cisto ekskluzivama. Do tada ce cijena kupovine dodatnog ssd diska znatno pasti

    • Zoran Zabac

      @personauser, 06.06.2020 - 23:17

      PC je radna stanica i služi za posao 😉

    • personauser

      @Zoran Zabac, 06.06.2020 - 23:22

      Meni konzola sluzi iskljucivo za gaming, a PC za ostalo

    • Zoran Zabac

      @personauser, 06.06.2020 - 23:28

      za prženje pjesama na cd 😉

    • ilfenomeno11

      @Zoran Zabac, 24.06.2020 - 12:28

      napokon neko pametan, za posao i za ništa drugo 🙂 otkad sam kupio PS4 prije 3g meni PC više ne služi skoro za ništa osim ponekad par puta godišnje neku seriju pustiti ili film, a drugo što mi treba pogledam na mobu, ni palit mi se neda za neki info ili surfanje predosadno

    • Masterchief

      @ilfenomeno11, 06.07.2020 - 18:09

      To je kao da kažem da se ps4 ISKLJUČIVO MOŽE I MORA koristiti za gledanje netflixa. Zvuči glupo, zar ne?

  • Rastmahatta

    06.06.2020 - 15:09

    Mislim da je uvijek tak, konzola dođe pa postavi neki novi benchmark u nekom području ako kojim slučajem PC kaska. PC master race se uvijek prolagodi.

    The Machine Spirit will protect us! Glorious PC Master Race.

    • Zoran Zabac

      @Rastmahatta, 06.06.2020 - 23:22

      Pokušaj sa brufenom 600 😉

  • MightyAloy

    06.06.2020 - 19:06

    Moram priznati da mi je ovo uljepšalo dan. 😁 Lijepo je kada zagriženi PC-jaš prizna da je u krivu i pohvali konzolu gdje je to zasluženo. PS5 će biti odličan komad hardvera, a PC će samo profitirati.

  • CRO-3NinthJZ

    07.06.2020 - 14:51

    Kako su krenuli sa ovim sranjima, predstavit ce ga na ljeto 2023.

  • GAMERWORLD

    08.06.2020 - 00:29

    O ovoj temi bi se moglo dugo raspravljati .

  • moordrak

    08.06.2020 - 00:36

    Hardver petače postavlja neke nove standarde. To je valjda bilo jasno otkada su ga onako sramežljivo prezentirali. Sada je stvar na developerima. Za očekivati je da će se slične tehnologije pojaviti i u PC svijetu jer razvijati softver, igre su softver, za nekoliko različitih platformi je žešći pain in the ass ( čitaj: nepotrebni trošak) Ono čega me pomalo strah je da bi se ponovno mogla dogoditi situacija da se igre u originalu rade za konzole te se onda naknadno “portaju” na PC jer jednostavno na PC ju ne postoji tehnologija koja bi mogla popratiti novu hardversku funkcionalnost. Neki mrvicu stariji znaju kako je to izgledalo prije koju generaciju. Hoće li sve biti tako bajno i krasno, vidjeti ćemo, nadam se uskoro. Next-gen je zeru predugo u pećnici 🙂 Valjda neće bit kao u onom vicu: Franice, brzo ! Neč ti gori! Neka gori! U riceti piše još trejset minut!

  • Veber51

    09.06.2020 - 10:50

    Sve to stoji, ali razvoj quantum računala napreduje iz dana u dan. Ne zaboravimo koliko su velika bila prva računala od kojih je sve krenulo. Vjerujem da ce se to dogoditi i sa quantnim računalima. Danas pobjeđuju konzole, ali PC mastera race će se vratiti 😆

  • ilfenomeno11

    24.06.2020 - 12:24

    Tko još igra PC i što ima tamo az igrat uopće i uživat kao an PS ja fkt ne znam? evo izlazi Horizon Zero Dawn hahaha za igru od 50kn treba PC od 10.000kn hahah

    • Masterchief

      @ilfenomeno11, 06.07.2020 - 18:15

      Pa, samo danas je na Steamu bilo oko 21 milijuna aktivnih korisnika, a još k tome dodaj i sve ljude koji igraju primarno na originu, uplay-u, epic games store-u i gog-u. Jako puno ljudi igra na pc platformi, a zašto? Možda zato što im je ljepše igrati na računalu zbog puno stvari kojih nema na konzolama? I opet, ja ne kužim od kuda tebi to da ti za igrati hzd treba 10k gaming pc i kakve veze ima cijena te rabljene igre s time.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?