HCL.HR

Mlađe osobe češće nasjedaju na internetske prevare nego stariji korisnici, pokazalo je istraživanje

Zoran Žalac 25.09.2023.   •   41 komentara   •   Zanimljivosti


Jedno je istraživanje američke publike pokazalo kako su oni koji su odrastali uz internet lakše i češće mete za prevare i kriminalne radnje putem interneta.

Najnovija anketa Deloitte centra za tehnologiju medije i telekomunikacije donijela je interesantne rezultate. Istraživalo se tko je češće žrtva prevara na internetu: mlađi ili stariji korisnici s područja Sjedinjenih Američkih Država.

Pomalo začuđujuće, ispostavilo se da su češće prevareni oni koji su odrasli uz internet.

Istraživanje tako pokazuje da Amerikanci rođeni nakon 1990. godine bivaju upleteni u prevaru putem interneta triput više nego Amerikanci rođeni prije devedesetih. Isto tako, mlađe generacije Amerikanaca bilježe dvostruko više slučajeva krađe korisničkih računa.

Posebno je pak interesantno da ista anketa pokazuje kako su generacije rođene nakon 1990. svjesnije opasnosti na internetu od onih rođenih prije 1990., ali svejedno imaju više problema.

Može se samo nagađati zašto je to tako. S jedne strane, moguće je da je rezultat ovakav pod pretpostavkom kako mlađe generacije više koriste tehnologiju pa samim time češće dolaze u opasnost od prevara. S druge strane, može se nagađati i da su starije generacije više sumnjičave te opreznije prema tehnologiji.

Označeno sa: ,

Komentari (41)

  • game0wer

    25.09.2023 - 16:47

    Iskreno me ne cudi to puno. Bas kod svoje generacije primjecujem da svi misle da su prepametni za nasjest na tako nesto i smiju se starijim generacijama kad im se nesto tako desi samo sto ne kuze da i oni padaju u takve zamke i manipuliranja samo na drugi nacin. Dobar scammer ce uspjet zahebat bilo koju generaciju ljudi, al nece se dida od 80 i zenskica od 20 upecat na isti trik i to mladje generacije kolko vidim ne kuze jer misle da su preiskusni i pametni da im se tako nesto desi, cast izuzecima.

    • battery992

      @game0wer, 25.09.2023 - 19:11

      Današnju omladinu šiša tko stigne, pogledaj ove influencere, svako malo reklamiraju neku prevaru i tu se oni hvataju…
      Prodaju im priču kako je škola glupa, nepotrebna…
      A svi se prave jako pametni inteligentni itd., a ljudi im prodaju kurseve kako se obogatiti…

    • game0wer

      @battery992, 25.09.2023 - 21:10

      Upravo to. Driblaju ih s nekim “progresivnim” pricama i ostalim glupostima, a ovi ne kuze da propaganda od prije 70 godina nije ista ko i propaganda koja se njima plasira. Tako ce se nasi potomci nama smijat kako smo na to padali dok ce za njih smislit nesto drugo.

    • Antonijo K

      @battery992, 25.09.2023 - 21:16

      Pa jel skola bas potrebna?govorim za srednju,jeste u stranim drzavama,ovdje kod nas nije ,i tu nas tek farbaju oni i na kraju u vecini radimo nesto mimo nase skole

    • battery992

      @Antonijo K, 25.09.2023 - 22:16

      U tim tvojim “stranim državama” naši ljudi sa gimnazijom i srednjom trgovačkom rade poslove za koje su se njihove kolege školovale i tim istim školovanim kolegama jako često postaju šefovi…Naravno da naš školski sustav nije savršen, ali ipak će te, ako se i sam malo potrudiš, naučiti koristiti mozak, to je ono najvažnije…

    • Future man

      @battery992, 26.09.2023 - 08:13

      U Svedskoj za domaci npr peru robu u perilici rublja i racunaju koliko su potrosili struje i vode i objasnjavaju postupak pranja robe.( ta korisna znanja su potrebna i nasoj djeci)

    • game0wer

      @Antonijo K, 25.09.2023 - 22:39

      Imam iskustva sa skolama i u Hrvatskoj i vani i vjeruj mi da kod nas puno, ali jebeno puno vise naucis u srednjoj i osnovnoj nego u nekim drugim drzavama. Naravno niti jedan skolski sistem nije savrsen i ispeglan do kraja i sve ima svoje pluseve i minuseve. A to sto ljudi kod nas rade poslove van struke to je vec vise problem same drzave nego skolstva. Osobno mislim da imamo vrlo dobro skolstvo u neku ruku.

    • Antonijo K

      @game0wer, 25.09.2023 - 22:59

      Pa dobro,znam i nije mi bila namjera ishejtat nase skolstvo samo hocu reci da ljudi tamo kad zavrse znaju sta su zavrsili i sve im je pripremljeno,battery992 kao sto kaze ak se potrudis naucit ces bar koristiti mozak ali opet je to ne dovoljno naspram drugih kak to rade tako da oprt se moras snalaziti i muciti,slazem se sa tobom sve je na mjestu,svatko ima svoje misljenje i iskustvo to postujem👍

    • Stecajni_upravnik

      @game0wer, 26.09.2023 - 23:35

      Problem je sto je skolstvo postavljeno na aktivaciji leve hemisvere mozga i svodi se na deklamovanje naucenog cime se zapostavlja desna hemisvera gde su centri za kreativni rad. Ovo je logicno iz razloga sto bogatim drustvima ne trebaju misleci obrazovani ljudi vec samo usko obuceni kao puhi izvrsioci. Istovremeno, kroz skolovanje u privatnim skolama se i na siromasnijim prostorima pravi dodatno raslojavanje drustva, peru porodicne biografije i odredjuje sudbina najveceg broja ljudi koji, na zalost, generacijski ostaju u istom djiru ( usko obuceni izvrsioci, placeni taman toliko da se ne bude, cak i kada imaju svest o bitnosti obrazovanja, retko dodju do love da skoluju decu i tako ona ostaju u istom krugu ). Obrnuto, postoje skole sa ozbiljnom reputacijom koje su koncipirane tako da sama deca, naravno uz nadzor i rad sa profesorima, predaju lekcije deci pa imas situaciju da su svi ucenici u razredu istovremeno i profesori. Smisao je sto je jedino realno steceno znanje ono koje je primenjeno, deklamovanje informacija i njihovo mehanicko pamcenje bespotrebno puni hard disk u mozgu, koji sam po sebi ima mali prostor za skladistenje informacija. Jedna interesantna kaze da mozak sustinski pamti nesto kao ip adrese mesta gde su konkretna znanja pohranjena, gde dobijas pristup kada odredjene informacije o konkretnoj oblasti u dobroj meri naucis. Tada obavestenost o necemu postaje znanje. To je onaj podatak koji trazis kada pogledas na gore dok razmisljas o problemu iz oblasti za koju si strucan i oni flesevi koji od jednom sevnu i daju resenje. Pozdrav

    • game0wer

      @Stecajni_upravnik, 27.09.2023 - 01:03

      Haha objasnio majstor. Nisam nikad isao u to do te dubine, ali u principu se slazem. Treba biti neki dobar balans pamcenja informacija/teorije i poticanja kreativnosti i vlastitog razmisljanja da se to znanje prakticno primjeni al mislim da nazalost ni jedan skolski sistem nije ni blizu tog dobrog balansa. Ima boljih, ima gorih al ni jedan nije 100% idealan.

    • Nijam Kaj

      @game0wer, 26.09.2023 - 07:49

      Slažem se, misle da su pametniji od npr. čovjeka koji je živio prije 100 godina jer eto on je živio prije 100 godina. A životni vrhunac im je kupiti mob (vecinom iphone) , napraviti račun na društvenoj mreži i objaviti sliku, gotovo. Baš sam slušao neki dan razgovor “joj kad bi se bar moglo napraviti…” i onda razmisljam kad je ta opcija uvedena, 2014. ili 2015. Tako da me uopće ne čudi da su takvi ljudi cesce žrtve napada nego starije osobe. Npr. pad korištenja piratskih igra kod novih generacija nije nastao zato jer su pošteniji, nego zato jer su nesposobni napraviti 10 klikova. Ali kad razmislim, ako se tako lako upecaju na “čistom webu”, kaj bi im se tek desilo kad bi se upuštali u piratske vode gdje su šanse deset puta veće.

    • battery992

      @Nijam Kaj, 26.09.2023 - 20:00

      Koliko sam laptopa “popravio” jer im je bio potreban samo pravi restart… Mimo Windows fast startup… većinom kod mladih ljudi…

  • Cloud-Aerith

    25.09.2023 - 16:47

    Današnja mladež neće biti spremna ni za ulicu ni za internet.

    • marko1106

      @Cloud-Aerith, 26.09.2023 - 13:18

      Živ se covjek na sve navikne. Svaka generacija je govorila za sljedeće generacije mladih da ne ide na dobro i svaka je govorila da znam ali ovi mladi sada su ono baš baš. Sad sam ja ta generacija i mogu reci da nista to nije drugačije.Iđa mladih i dobrih i loših problem je što se ovi loši dalje cuju pa ispada da su svi takvi.

    • Cloud-Aerith

      @marko1106, 27.09.2023 - 08:49

      istina je i da se čovjek navikne – ali na što konkretno, na izazove i poteškoće u smislu reagiranja, toga nema više u zapadnom svijetu, više se ne reagira na teškoće, već se mora pokrenuti kako bi se izbjeglo propadanje – makar moj pogled, a za ovo što svaka generacija govori za sljedeće, uvijek bilo uvijek će i biti, to je vrsta elitizma, ja mislim obrnuto – što je život teži, to bolja generacija, dakle svaka nova je gora od prethodne, to znači da je generacija mojih roditelja bolja od moje, a djedova bolja od moje i od roditelja zajedno u smislu kvalitete čovjeka, prosječan čovjek iz “tihe generacije” tj. onih koji su živjeli kroz prvi i drugi svjetski rat je neopisivo superiorniji od generacije Z

    • marko1106

      @Cloud-Aerith, 28.09.2023 - 07:43

      naravno da je,i zna više i može više.Ali ne bi se snašao u današnjem svijetu. Danas bi samo davio svoju djecu,cilj je živiti bolje ne lošije.Jednom Ce se sve ovo raspasti svjesni smo svi ali nisam rođen da cekam smak.Necu svojoj djeci skakati po živcima jer polako i mene vrijeme gazi i tko bi ovo sve pratio.Neka žive.A da je cijela generacija loša to nije istina,puno više ima dobrih ljudi nego lošiji samo o njima nitko ne piše i ne prica.

    • Cloud-Aerith

      @marko1106, 28.09.2023 - 18:36

      ne loša, samo inferiornija starijim generacijama

  • Juventino

    25.09.2023 - 17:21

    Mladi nasjedaju na ponzi šeme, svi hoce para preko noci

    • Nemanjazzz

      @Juventino, 25.09.2023 - 17:30

      Jos ako igra igre i fali mu 70e za istu. I onda mu iskoci ad kako da zaradi 70e za 10 minuta.

  • vragec25cro

    25.09.2023 - 18:10

    Ja na vjerujem ni rođenom bratu a kamoli nekome na internetu kad je novac u pitanju 🙂

  • Apocalypse4987

    25.09.2023 - 23:17

    Zanima me kakvi bi rezultati bili na području Europe

  • Goblin

    26.09.2023 - 00:02

    Znam ih dosta koji su se upecali na pyramid scheme za milenijalce zvan crypto valute

    • vragec25cro

      @Goblin, 26.09.2023 - 00:13

      Tko zna zna,tko ne zna j…..

    • Maki6

      @Goblin, 26.09.2023 - 10:54

      Ja osobno znam lika koji zaradom na cryptu otplatio kredit za stan u protivnom bi plaćao još 20 godina, kupio novi auto i milenijalac je. Ne prdi bezveze!

    • Goblin

      @Maki6, 26.09.2023 - 11:41

      Šta misliš čijim novcem? Pa od onih koji su niže na piramidi i koji su ispušili pare

    • PsyBorG6of9

      @Goblin, 27.09.2023 - 16:13

      jednostavno je kupis u bearu ili ti sad nesto od top 10-50 projekata i prodas za dvije godine u bullu kad je sve blizu topa… a tko je kriv debilima koji kupuju u bullu runu blizu topa ili koji su se zaigrali shortanjem i glupim projektima sto su na dnu piramide??? i sto su ispusili pare? po tome su i dionice isto piramid schema?!? pa cijeli finaciski sistem nase civilizacije se svodi na piramidu ili ti hrpu malih kmetova koji grindaju pare za par postotaka koji beru vrhnje…

    • Rick Sanchez

      @Maki6, 26.09.2023 - 14:55

      Ne mogu dokazat naravno, ali sam prilično siguran da ne poznaš takvog lika ili ti taj lik laže.

    • Goblin

      @Rick Sanchez, 26.09.2023 - 15:22

      Ja mu vjerujem, ali broj onih koji su meni prije dvije, tri godine na dnevnoj bazi pokazivali svoje “portfolije” i uvjeravali me da će mi bit žao kad oni postanu milijunaši, a ja nisam htio “ulagati”, a sad šute i ne smiju reći kolko su ispušili novaca… je ipak mali veći od jednig lika.

    • PsyBorG6of9

      @Rick Sanchez, 27.09.2023 - 16:22

      a jelda samo je trebao kupit cardano kada je 2020. bio dva centa i prodat ga 2021. kada je bio 2.8 dolara…mogao je kupit isot tako eth 2019. u bearu za 150 dolara i prodat ga 2021. za 3 soma, a moga je 2021. za skoro pet somova, a moga ga je istoavit i u criptofoliju i jos je i dan danas 10x u plusu…. tak da to sto ti mozes dokazat je nebitno…

    • Rick Sanchez

      @PsyBorG6of9, 28.09.2023 - 12:39

      Samo je trebao ovo, samo je trebao ono…zapravo si odlično to formulirao. Nego, koliko ti osobno poznaješ crypto bogataša?

    • PsyBorG6of9

      @Rick Sanchez, 28.09.2023 - 15:20

      bogatasa ne, ljude koji su okrenuli lovu na criptu da… jbg treba imat muda ulozit 10-20 somova eura kad se sve crveni u neki projekt koji ce dat 50x i zaboravit na to par godina do bullla, 10x nije problem nac…. isto je problem pored ljudske psihologije ne biti pohlepan i prodat na vrijeme.

    • TypicalHog

      @PsyBorG6of9, 04.10.2023 - 01:10

      Ja sam u istraživanje kriptovaluta uložio na tisuće i tisuće sati.
      I vjerujem samo u Cardano.

    • PsyBorG6of9

      @TypicalHog, 07.10.2023 - 00:06

      Charles Hoskinson i njegov mnogo dobar projekt, jos da ode na pet baksa ovaj bull i ja na konju… samo sto dobar projekt ne donosi uvijek i najveci profit… zivi primjer je meme suga zvana dogecoin, kako jedan coin s nikakvom svrhom, neogranicanim supplyom moze zbog par tweetova i lemingsa koji kupuju skocit. eth isto ima mnogo mana skupe transkacije i dalje je i bit ce no1 layer 1..

    • MeDoNjA

      @Goblin, 26.09.2023 - 20:35

      Ma ne , to ti se cini samo nadji 50 prijatelja i neka svako od studentske ustedjevine da 100evra i otvorite firmu, nebitno je , samo otvorite firmu i para kaplje.

  • Future man

    26.09.2023 - 08:14

    Crypto comes to mind.🤔

    • TypicalHog

      @Future man, 04.10.2023 - 01:11

      Yeah, većina top cryptos je zapravo scam na jedan ili drugi način.

  • SanKa

    26.09.2023 - 08:47

    uopce me ne cudi kad danasnju djecu odgajaju tik tokovi i slicna sranja. pogledajte challenge kakve rade…voznja u krivom smjeru, pretrcavanje ceste itd….skole su sve gore, ucitelji imaju sve manje utjecaja..

  • Yaki

    26.09.2023 - 11:37

    Nema kruha bez motike,rece lopov razbijajuci izlog pekare motikom

    • game0wer

      @Yaki, 27.09.2023 - 01:06

      underrated af comment

  • MoGaming

    26.09.2023 - 21:45

    Ovo istraživanje nema smisla, starije generacije, koje nisu odrasle uz net, misle da je sve na netu istina. Oni su ovo potvrdili jer je puno veći broj mladih da koriste net pa tako su šanse veće da ih netko prevari.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?