Možda najbolji prikaz fizike uništenja u igrama djelo je jednog programera
Trn u oku mnogih igara današnjice još uvijek je realistična fizika uništavanja objekata. Jedan Šveđanin je upravo pokazao kako bi mogla izgledati budućnost video igara u tom kontekstu.
Uništavanje okoliša i objekata te fizika iza svega toga bitni su elementi videoigara već godinama, ali jedan je švedski programer svojim radom podigao letvicu na novu razinu. Dennis Gustafsson je programer specijaliziran za grafiku i fiziku u igrama koji već neko vrijeme radi na projektu koji se temelji na uništavanju voxela. Uništavanje je realistično i nevjerojatno detaljno, a svi se elementi pomiču i u međusobnoj interakciji tvore nove površine.
Cijevi se ruše ako im se sruše potpornji. Cigli padaju na pod kada se eksplozijom raznese zid, a krov pada ako nema temelja na kojem može stajati.
Sve se kreće i pada zajedno, a posebno je impresivna činjenica kako i materijali djeluju realistično jer njihovo ponašanje i kretanje ovisi o svojstvima kao što su sastav i fleksibilnost. Također, prašina i dim se kreću prirodno i djeluju par razina bolje u usporedbi s nekim AAA naslovima današnjice, a vatra se na različit način širi prostorom ovisno o materijalima koji su zahvaćeni. Šlag na torti je i činjenica da Gustafsson razvija i AI koji u obzir uzima uništenje prostora te na temelju toga odlučuje kojom će se rutom kretati.
Gustafsson je povučeno radio na ovom projektu te je mnogima prošao ispod radara, ali nedavna serija objava s njegovog Twitter računa privukla je interes šire zajednice te prikupila tisuće lajkova.
Proper use of a rusty pipeline. pic.twitter.com/DP02L1o85p
— Dennis Gustafsson (@tuxedolabs) August 21, 2019
Procedural content with polygons is painful, but with voxels… not so much. Wrote a script to generate buildings of different sizes including roof supporting structures. Also new explosion and fire effect using the simulated smoke. pic.twitter.com/28TCX3lfyY
— Dennis Gustafsson (@tuxedolabs) August 7, 2019
What happens when you combine the fluid dynamics from Sprinkle with stochastic transparency? This! pic.twitter.com/cb8bz9P1rc
— Dennis Gustafsson (@tuxedolabs) June 25, 2019
I know I should be working on gameplay, but volumetric lighting is just too much fun. Added proper(ish) light scattering with phase function for chromatic effects. pic.twitter.com/oGRMBlQH5U
— Dennis Gustafsson (@tuxedolabs) June 18, 2019
Projekt je nedavno doživio uzlet nakon što je privukao pažnju poznatog “jutubera” imena Bluedrake42 u čijem je videu demonstriran sav sjaj uništenja u projektu Dennisa Gustafssona. Svakako pogledajte jer je riječima teško opisati koliko dobro ovaj, još uvijek neimenovani projekt, izgleda.
Jasterrr
25.08.2019 - 14:02Sve je to super ali ovo su i dalje samo tech demoi. Naravno da profesionalni programeri koji su dugo u industriji mogu napraviti nešto slično u tech demu, ali sasvim druga stvar je koristit ove tehnike u punokrvnim igrama gdje se događa i nalazi puno drugih stvari.
TypicalHog
@Jasterrr, 25.08.2019 - 14:24Istina, ali ovo je najimpresivniji voxel tech demo koji sam ikad vidio, a isto tako i izgleda kao da je daleko bliže nečem igrivom nego drugi tipični tech demo-i.
Rorik
@Jasterrr, 26.08.2019 - 08:53Pa ovaj tech demo izgleda relativno lak za integrirat.
esse
25.08.2019 - 14:14Jebeno 🙂 naci ce se vec netko tko Ce skuzit kako to ukomponiran u igre itd ..
TypicalHog
@esse, 25.08.2019 - 14:22Ne vjerujem da je open source, taj lik će vjerojatno sam pokušat napravit igru iz ovoga.
TypicalHog
25.08.2019 - 14:21Čim sam vidio članak znao sam da se i ovdje gleda Bluedrake =)
afaron
25.08.2019 - 14:26Voxelska grafika je budućnost igara, samo je pitanje vremena kada će zaživjeti.
SonOfZeus
@afaron, 26.08.2019 - 13:50Cisto sumnjam, previse se veze za unikatnii art style i realizam je jako tesko postici s njom. Pogle pixele na staklu kod unistavanja – ovakav sustav vidim samo u igrama nalik minecractu
afaron
@SonOfZeus, 26.08.2019 - 15:01To je zato jer su voxeli još uvijek ogromni, s vremenom bi trebali biti mnogo manji, pogotovo ako se nekada počnu pojavljivati grafičke kartice specijalizirane za voxel engine. Trenutno su sve grafičke kartice (kao i čitava gaming industrija) specijalizirane za renderiranje tekstura na poligonima, tako da tu leži najveći problem prelaska na voxelske engine, teško je čitavu industriju promjeniti preko noći..
Anthemm
25.08.2019 - 15:40Zamislot
Anthemm
25.08.2019 - 15:41Zamislite ovo u VR-u, još kad te zena nazivcira uzmeš cekic i lupaš prozore po kuci (u igri, naravno)
crna_lampa
25.08.2019 - 16:54Sad mi fizika u danasnjim igrama izgleda smesno
Apocalypse4987
25.08.2019 - 18:16Al zato je fizika cijevi užasna. Zanimljivo al takve stvari ignoriraju otklad god postoje filmovi i videoigre. Kad će ljudi jednom naučit da su cjevi prokleto čvrste, čak i ruzinave, da cijevi pare koji u filmovima redovito puštaju paru ne maju veze s vezom i pogotovo plinske boce, vatrogasni aparati i crvene bačve koje stoje naokolo i eksplodiraju od jednog metka
TypicalHog
@Apocalypse4987, 25.08.2019 - 22:15Fun gameplay > realism.
Apocalypse4987
@TypicalHog, 25.08.2019 - 22:30nadovezujem se na članak di lik pokušava stvorit šta realnije destrukcije, zabavni gameplay je skroz druga stvar. A i iskreno gigantske nepotrebne eksplozije se više ne prodaju ka nekad