HCL.HR

Nove AMD Radeon kartice dolazit će s vodenim hlađenjem

Zoran Žalac 22.05.2015.   •   19 komentara   •   Tehnologija


Proizvođači videoigara već imaju uvid i prve primjerke nove generacije AMD-ovih grafičkih kartica, a po prvim slikama može se naslutiti kako će AMD na karticama primijeniti vodeno hlađenje.

Tvrtka AMD već je dvije godine bez nove serije grafičkih kartica na tržištu, što je situacija koju se interpretira različito – ovisno o tome koga pitate. Ipak, svi znamo da nova serija grafičkih kartica stiže kasnije ove godine, a ponajbolje to znaju proizvođači videoigara i njihovih pokretača.

Naime, Electronic Artsov direktor Frostbite pokretača pohvalio se kako je od AMD-a dobio novu Radeon karticu, a na slici koju je priložio možemo vidjeti svojevrsnu potvrdu kako će AMD primijeniti drugačija rješenja rashladnog sustava za novu generaciju kartica – ili barem za onaj skuplji rang. Prema svemu sudeći, umjesto bučnih ventilatora, skuplji će Radeoni imati vodeno hlađenje, ali za sada su to samo nagađanja – službenu potvrdu još uvijek čekamo.

Slika također pokazuje kako će nove AMD-ove kartice biti znatno manje, odnosno kompaktnije od dosadašnjih zvjeri. Pretpostavljeni flagship model zauzima dva PCI utora, no sama kartica nije dugačka poput kobasice.

Sve to omogućava prelazak na High Bandwidith Memory umjesto tradicionalnog GDDR5 formata. Memorija je, naime, u kartici postavljena vertikalno, čime je ušteđen prostor, a omogućeno je i da memorija bude bliža procesorskoj jezgri kartice, što u teoriji obećava manju latenciju i bolje performanse.

Komentari (19)

  • VladoShady 980

    22.05.2015 - 18:57

    Nadam se samo da u buducnosti GPU-ovi nece biti malih dimenzija…ne volim vidjetu mini GPU-ove.

    • Andrash

      @VladoShady 980, 22.05.2015 - 20:47

      vjerojatno hoće. U sljedećoj generaciji dolazi druga generacija hbm memorije gdje će se slagati drito na gpu, i nvidijini high end modeli će prijeći na to

    • VladoShady 980

      @VladoShady 980, 22.05.2015 - 20:50

      Da, al se sigurno npr. gigabyte nece tek tako odreci hladjenja sa 3 ventilatora, ako ista radi toga da karta bude sto hladnija…

    • KhorneFlake

      @VladoShady 980, 22.05.2015 - 22:10

      Pa, već imaš modele sa kulerima koji su duži od štampane ploče, poput Sapphireovih tri-X a Vapor-X modela. Može Gigabyte ili bilo koja druga firma da napravi veći kuler, ali štampana ploča će biti i dalje mala, jer ne treba ni da bude duža, pošto za dodatnim prostorom rezervisanim za klasični VRAM više nema potrebe. Gledati na to kolika je kartica je bezveze, bitno je kako radi, a tehnologija ionako ide u sve manje dimenzije, što je krajnji cilj. A sledeće godine kao i u daljoj budućnosti sa naprednijim i sitnijim proizvoljnim procesima kartice će biti sve manje i isto tako trošiti.

    • Andrash

      @VladoShady 980, 22.05.2015 - 23:05

      neće imati razloga za 3 tako velika venta kad će pcb biti kratak, i 2 će možda biti puno

    • VladoShady 980

      @VladoShady 980, 23.05.2015 - 08:03

      Procitaj komentar iznad…..

    • Andrash

      @VladoShady 980, 23.05.2015 - 09:01

      pa ako već 2 venta budu u budućnosti duža od pcb, neće sigurno nepotrebno trpati i treći

    • VladoShady 980

      @VladoShady 980, 23.05.2015 - 10:23

      Ne moze niko to znati dok se ne pojave karte….a zasto da ne trpaju, ako ce treci uspjesno da skida tempraturu i da dozvoli veci OC, a i sigurno se ove karte dobro griju kad im je neophodno vodeno hladjnje….

    • KhorneFlake

      @VladoShady 980, 23.05.2015 - 11:01

      Pa, čemu treći ventilator za bolji OC kad već imaš vodeno hlađenje koje je po tom pitanju bolje nego i 5 ventilatora? A već se i šuška da ovo neće biti ni nazvano 390X, ili kako li se trebalo zvati, nego da će AMD po uzoru na Titan pokrenuti poseban brend skupih kartica za entuzijaste, koje podrazumjevaju trenutni vrh ponude u tehnologiji, i sasvim sigurno ne onakvo smeće od referentnih hladnjaka kakve su imale 290-ke. Biće i klasičnih kulera, ali to je već na partnerima da se pozabave sa svojim dizajnom, poput isparavajuće komore iz Sapphira, ili Windforca iz Gigabyta. Možda se neće tako dobro klokovati kao vodeno hlađene, ali ionako većinu nije ni briga za OC, i radije će uzeti dobru karticu za manje u odnosu na skuplje modele sa vodenim hlađenjem.

    • VladoShady 980

      @VladoShady 980, 23.05.2015 - 12:01

      Ne pricam o ovoj grafici (iskreno i ne zanima me)…nego uopste, na ostale karte koje ce biti hladjene vazdusnim hladjenjem (sad da li je AIO hladjenje bolje nego 5 ventilatora je druga prica), uglavnom ne volim vidjeti mini itx karte i karte manjih dimenzija na slici a da ne pricam u kucistu

  • ivan21

    22.05.2015 - 19:26

    pa AMD-ove stvari od procesora do grafičkih kartica uvijek su tražile puno energije da bi bile pogonjene,nadam se da će taj problem riješiti i da neće one kartice puno energije trošiti. 🙂

    • Andrash

      @ivan21, 22.05.2015 - 20:41

      The end result is a 300% improvement in bandwidth per watt. Attained through significantly higher bandwidth and significantly reduced power. More interestingly, AMD estimates that 15-20% of the R9 290Xs 250W TDP is for the memory sub-system. Which means that AMD can reduce the memory power consumption from 40-50W down to 15W just by switching from GDDR5 to HBM. A 290X that utilizes HBM as a result would be a 215W GPU, rather than a 250W one. We expect to see this materialize with AMD’s upcoming flagship Radeon based on the Fiji GPU.

      što se tiče same potrošnje već jako dugo postoje neslužbeni podaci prema kojima će flagship gpu model trošiti otprilike kao 290x ali će i znatno jači biti, u rangu titan x ako ne i malo jača, dakle drastično će bolji performance per watt omjer

    • VladoShady 980

      @ivan21, 22.05.2015 - 20:51

      Ja koliko znam, r9 290x trosi skoro 400W pod opterecenjem (u gamingu)

    • KhorneFlake

      @ivan21, 22.05.2015 - 22:05

      Razlika u potrošnji između 290X i GTX980 je 40-ak vati, model od 8GB troši oko 285. To što nVidija naljepi na kutiji i praksa su povezani kao i kod GTX960-ke koja je deklarisana na 120W a traži 2 6-pinska konektora. Pa moja trenutna vuče do 127 sa jednim 6-pinskim, šta misliš do koje mjere se ide sa 2, onaj drugi nije tu tek tako za ukras.

    • VladoShady 980

      @ivan21, 22.05.2015 - 22:19

      960-tka trazi jedan 6-pin konektor! Ima modela koje traze i dva, pa cak i osmopinski ali to su nereferntni modeli i ostavljen je prostor za OC (karta raspolaze sa ogromnim OC potencijlom). Opstepoznata stvar je da grafike vuku vise nego sto "nalijepe" na kutiji, stim da je r9 290x rekorder kad pricamo o visokoj potrosnji…tako da ce i ova da srče, + vodeno hladjenje…ako te sta jos zanima slobodno me upitaj, al u privatne poruke, da ne bi ovde bilo jedno 40 postova 😉

    • KhorneFlake

      @ivan21, 22.05.2015 - 22:36

      Naravno, privatne poruke. Misliš one gdje udariš blokadu poruka kad ne ide poduže onako kako ti smatraš da treba? Pa posle splačina koje ostaviš u poslednjoj kad zablokiraš vjerovatno se negdje kikoćeš misleći "Uh, al sam mu pokaz'o". A i šta bih imao da te upitam? Radeonke srču po 5000000 vati, svi se na njih žale, pa se stručno zaobiće prokomentarisati "Hm, koliko se samo ljudi žali na nV kartice, hm, hmmmmmm" kad vlasnici 700-ki kukaju koliko su zapostavljeni u novijim drajverima (ne samo na HCL-u), kao što znaš prokomentarisati kad se bilo ko iole požali na Radeone, a ti svejedno ne preporučuješ ove zbog tobožnjih problema iako se ljudi u tom momentu žale na probleme sa zelenim… Tja.

    • Andrash

      @ivan21, 22.05.2015 - 23:03

      nešto iznad 250w (u gamingu i nešto manje), pa googlaj recenzije i testove

      http://www.guru3d.com/articles-pages/powercolor-radeon-r9-290x-pcs-review,9.html

      Ako si 400w negdje vidjeo – to je full system power consumption – mnogi mješaju te 2 stvari

  • MataDok24

    23.05.2015 - 19:41

    Sve može, dok god je cijena u redu.

  • Igi

    27.05.2015 - 16:17

    ja bih bas volio da gpu budu normalnih dimenzija i nekih ajmo reci normalnih debljina.
    kome treba kartica od 50cm u kučištu

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?